quote:
Op donderdag 27 december 2012 23:37 schreef supayoshii het volgende:Oke paar vraagjes m.b.t. bestellen bij MisterTao,
die recommender korting kan je die i.d.d. claimen met recommender 'MisterShiz' ? Of heeft iemand nog betere namen voor mij? Thanks!
Moet je ff kijken in usersigs, zo is er RobertNL en geloof ik Tokko1 bijv. Kun je ook prima gebruiken.
Maar het percentage recommenderkorting verandert niet per naam hoor.

quote:
Die 10% bonus komt bovenop het geld dat je stort, stort je nu het geld met verzendkosten dat je schat?
Klopt. Dus stort je 160 USD (1e keer op een nieuw account), krijg je 176 USD tegoed.
Transactiekosten variëren per methode, maar in doorsnee 3%, dus voor 176,- tegoed betaal je dan 160 x 1.03 = 164,80 USD (het bedrag dat afgeboekt wordt).
Het is wel zo handig om meteen rekening te houden met verzendkosten, kun je ook prima later doen, maar als je meteen meer stort heb je nog voordeel van de 10% bonus natuurlijk. Bij een tweede account-upping niet meer.
quote:
Dus van China + de verzendkosten naar NL. Zo ja, wat zijn de verzendkosten nou gemiddeld, dus +-20 euro? / 30 euro extra uittrekken? of?
8% is de commissie. Daar krijg je 50% korting op (recommender) dus 4% effectieve commissie = 160 x 0.04 = 6,40 USD + verzendkosten. Misschien iets van 12 USD ofzo = 18,40 USD voor je Second pay (die bestaat uit commissie + verzendkosten internationaal). Totaal is dan 178,40 USD.
quote:
Second pay doe je met het resterende geld neem ik aan dan.
Precies. Of in het voorbeeld hierboven kom je 2,40 tekort (178,40 - 176 = 2,40). Maar beter nog ff 2,40 USD storten (incl. 3% transactiekosten: 2,47 USD afboeking) dan bij je eerste transactie er teveel opzetten en geld teveel hebben staan op je account dat je niet meer op gaat maken (of tenzij je wel van plan bent vaker bij MisterTao wat te halen geen probleem natuurlijk).
quote:
Dus stel je telefoon kost volgens TaoBao totaal 158 dollar, wat moet ik dan vanuitgaan in totaal?
+- 175 dollar storten? Of meer?
Wat ik hierboven zei dus. Minder storten kan minder kwaad dan teveel storten eigenlijk. 175 USD lijkt me een beetje veel, dan krijg je 192,50 USD aan tegoed.
Wat ik hierboven post is natuurlijk ff een grof voorbeeld en geen precieze berekening, hè. Heb trouwens ook beleefd dat ik na het aandragen van een recommender geen korting kreeg met m'n eerste account. Misschien omdat twee eerdere bestellingen geannulleerd waren door MisterTao omdat ze niet op voorraad waren en ze ervan uitgingen dat het niet de eerste bestelling was toen de derde bestelling wel kon... kan ik ook niet echt een pijl op trekken wat dat nou was. Nou had ik geen zin om tijd te verspillen om na te vragen dus die paar USD maakte me ook niks uit. Customer service helpt je trouwens wel goed als je wat vragen hebt. Maar het is dan ook een Buyincoins-onderneming.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz