Line-Up:quote:Paaspop is een driedaags muziekfestival dat elk jaar tijdens het paasweekend plaatsvindt in het Nederlandse Schijndel (Noord-Brabant). In 1978 werd het voor de eerste keer georganiseerd, in bescheiden vorm. Deze primeur vond plaats in het inmiddels verdwenen gemeenschapshuis D’n Herd. Al snel werd het festijn naar manege De Molenheide verplaatst, waar het vijftien jaar zijn vaste stek had.
In 1985 vond het festival voor de eerste keer plaats op Eerste Paasdag, waarmee het ’officiële’ Paaspop was ontstaan. Elf jaar later verhuisde het muziekfeest naar een grote circustent naast De Molenheide. Vandaag de dag trekt Paaspop, dat de naam heeft de seizoensopener te zijn, elk jaar meer dan 15.000 bezoekers, verspreid over tien podia.
In 2011 is het festival uitgebreid naar 3 dagen. Tevens zijn er drie nieuwe podia bij gekomen; Boogiedown waarvan het programma wordt ingevuld door Stichting Boogiedown Nederland, Heineken Starclub en Mash-up Ville. Het festival trok in dit jaar 40.000 bezoekers. Een record sinds de eerste editie.
In 2012 zijn er weer 3 dagen Paaspop. Er waren 150 acts en 13 podia. Naar Paaspop kwamen 51.000 bezoekers. Paaspop 2012 was de meest succesvolle editie in zijn 34-jarige bestaan.
Te zien waren onder meer Guus Meeuwis, Racoon, The Kyteman Orchestra en Within Temptation. Rapper Gers Pardoel werd op het festival uitgeroepen tot 3FM Serious Talent van 2012.
Weet jij hoe dat zit met die kaarten? Ik zelf wil 3 dagen. Maar 2 vrienden van mij die ook willen kunnen de vrijdag niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 10:58 schreef Rearviewmirror het volgende:
Ik ben er ook bij, als vrijwilliger.
En inderdaad al een toffe line-up
Bedankt voor je antwoord, wel balen. Anders had ik iemand anders die ene vrijdag mee kunnen nemen.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:51 schreef Tokus het volgende:
nee je krijgt namelijk een bandje voor het hele weekend.
Het festivalterrein is niet 24 open, maar nadat het festival terrein dicht is, is er op de camping nog wel een feestje of een kampvuur, maar ik geloof niet dat dat de hele nacht doorgaat (maar ja, je moet toch ook een keer slapenquote:Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Of een dagje alleen of 2 dagen gaan. Even kijken wat te doen.... Is het een 24 uurs festival trouwens?
Ik woon een halfuur van Schijndel vandaan dus was van plan om lekker thuis te pittenquote:Op donderdag 20 december 2012 14:00 schreef Rearviewmirror het volgende:
[..]
Het festivalterrein is niet 24 open, maar nadat het festival terrein dicht is, is er op de camping nog wel een feestje of een kampvuur, maar ik geloof niet dat dat de hele nacht doorgaat (maar ja, je moet toch ook een keer slapen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Over anderhalve week, op zaterdag 19 januari, start de reguliere voorverkoop van tickets voor Paaspop weer, de officiële opener van het festivalseizoen 2013 die van vrijdag 29 maart tot en met zondag 31 maart 2013 op terrein De Molenheide in Schijndel (NB) wordt gehouden. Inmiddels zijn er alweer spraakmakende nieuwe acts toegevoegd, die zullen optreden in de nieuwe Bavaria Area die dit jaar voor het eerst op het terrein wordt gerealiseerd: Cinnaman, Erick Eerdhuizen, Rene Amesz, Puresang Ft. D.MC, Baggi Begovic, The Flexican ft MC Sef, Mitchell Niemeyer feat. Mr. V en Yellow Claw. Meer namen voor deze Area volgen. Daarnaast is ook nog publiekslieveling Kraantje Pappie aan het affiche toegevoegd.
De nieuwe Bavaria Area zet meteen de toon met deze internationaal vermaarde namen uit de electronische/dance-scene, het resultaat van de kersverse samenwerking met bierbrouwer Bavaria die hofleverancier en partner is geworden. Deze week gaven de Brabantse brouwer en Paaspop elkaar het ja-woord. Peer Swinkels, directielid van Bavaria, licht toe: ,,Paaspop is inmiddels een toonaangevend landelijk festival dat traditioneel het festivalseizoen opent en kan rekenen op meer dan 50.000 bezoekers. We zijn dan ook erg trots dat we vanaf dit jaar gaan samenwerken met dit topfestival in onze thuisregio. Bavaria en Paaspop beschikken allebei over een gezonde dosis Brabantse nuchterheid en een ambitieuze ondernemersmentaliteit. Die mooie match gaat er ongetwijfeld voor zorgen dat we dit jaar van Paaspop een nog groter feest gaan maken. Wij kijken uit naar een zeer succesvolle samenwerking.”
Was dat vorig jaar ook niet al dan? Of zit ik er helemaal naast...quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:49 schreef Tokus het volgende:
ipv Heineken wordt er dit jaar Bavaria geschonken, zo te zien....
[..]
Het topic leeft hier niet echtquote:
Er staat al jaren een grote groep die elk jaar in een legertent slaapt. Die gooien hun rotzooi lekker vroeg op de dag altijd al over het hek heen. Je kunt tot voor de camping gewoon komen met je auto..quote:Op maandag 18 februari 2013 03:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het topic leeft hier niet echt![]()
Ik ga voor de 2e keer dit jaar. Weet jij trouwens of het die vrijdag mogelijk is om met je auto vlakbij de camping te komen? We willen één grote tent huren waar iedereen in kan slapen alleen de afstand tussen die parkerplaatsen en de camping is nogal ver...
Oke, want zaterdag konden we niet bij die weg komen door afzettingen. Nou zijn we ook totaal niet bekend daar dus daar kan het ook aan liggen. Dit jaar is het de bedoeling om vrijdag zo vroeg mogelijk daar te zijn, ik hou van die festivalsfeerquote:Op maandag 18 februari 2013 03:19 schreef theKiD het volgende:
[..]
Er staat al jaren een grote groep die elk jaar in een legertent slaapt. Die gooien hun rotzooi lekker vroeg op de dag altijd al over het hek heen. Je kunt tot voor de camping gewoon komen met je auto..
Je kunt -mits niet vol- zaterdag ook nog gewoon met je camper het terrein op. Dus je kunt er ook met je auto tot bij de ingang komen. Alleen punt is dat de plekken voor grote tenten dan wel erg schaars zijn, danwelniet, compleet afwezigquote:Op maandag 18 februari 2013 03:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Oke, want zaterdag konden we niet bij die weg komen door afzettingen. Nou zijn we ook totaal niet bekend daar dus daar kan het ook aan liggen. Dit jaar is het de bedoeling om vrijdag zo vroeg mogelijk daar te zijn, ik hou van die festivalsfeer![]()
Zou wel mooi zijn als ze bij de camping een soort tent neerzetten ala Lowlands waarbij je na het festival tot in de latere uren nog een leuk feestje kan bouwen.
Plekken voor kleine tentjes zijn dan zelfs al schaarsquote:Op maandag 18 februari 2013 03:27 schreef theKiD het volgende:
[..]
Je kunt -mits niet vol- zaterdag ook nog gewoon met je camper het terrein op. Dus je kunt er ook met je auto tot bij de ingang komen. Alleen punt is dat de plekken voor grote tenten dan wel erg schaars zijn, danwelniet, compleet afwezig
quote:Op maandag 18 februari 2013 03:28 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Plekken voor kleine tentjes zijn dan zelfs al schaars
Ik ben in de 30, ik ben blij als ik de dag overleefquote:Op maandag 18 februari 2013 03:52 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
En de sfeer vrijdag? Is het die avond/nacht bijvoorbeeld leuker dan de zaterdag en zondag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |