abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120535699
Hallo FOK!'s,

Ik wil graag videografie beoefenen op een bepaalde dag van het jaar die vooraf gepland is. Tegenwoordig zie je zulke kekke beelden vanuit de lucht met een quad-/octocopter, dat wil ik dus ook.

Is er een mogelijkheid om zoiets te huren en er dan zelf mee aan de gang te gaan voor een dag of 2/3?

Hopelijk weet iemand mij te informeren hier.

:*
  donderdag 20 december 2012 @ 00:50:54 #2
31922 florisje
er zit een aap in de koelkast!
pi_120536130
Dat lijkt me erg sterk.

Niemand gaat het risico lopen een onervaren vlieger zo'n ding te verhuren.
knolraap en lof schorseneren en prei
pi_120536283
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:50 schreef florisje het volgende:
Dat lijkt me erg sterk.

Zou dat zo moeilijk te besturen zijn, kan dat niet afgehandeld worden met een kwartiertje uitleg en een overeenkomst die getekend wordt..
pi_120536525
Het opstijgen, bewegen en landen is zeker niet moeilijk vanwege gyroscoop je kan hem op de kop in de lucht gooien en de computer zet hem recht.

Maar in noodsituaties, harde windvlaag en je kan er het verkeer mee in vliegen, wat voor ongelukjes kan zorgen.
🐱
  donderdag 20 december 2012 @ 10:24:23 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120543266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:50 schreef florisje het volgende:
Dat lijkt me erg sterk.

Erzijn bedrijven die het verhuren volgens mij
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120546183
Zoals Stefan zegt; er zijn personen en bedrijven die een dergelijke setup verhuren, want niemand die zoiets gebouwd heeft laat jou er mee vliegen.

Dit spul is geen speelgoed en kan in de verkeerde/onkundige handen enorm gevaarlijk zijn. Youtube staat vol met filmpjes waarin dit spul crasht of tegen gebouwen e.d. vliegen; zelfs zelfbenoemde 'professionals' crashen nog wel eens.

Wat "GekkePoes" hierboven zegt is gedeeltelijk waar. Ja het is niet zo moeilijk om met een goed systeem op te stijgen, te landen. Maar je moet dit zeker niet te licht opvatten.

Komt nog bij dat je veel geld de lucht in stuurt. Ik weet niet wat voor camera je er onder wil hangen, maar voor een beetje systeem ben je honderden euro's kwijt. Wil je meer zekerheid en stabiliteit (in je beelden) en gebruik je een serieuze camera (DSLR) dan wil je ook een serieuze setup en deze kost gemakkelijk een paar duizend euro. Alleen een gek laat iemand anders dan zo even mee vliegen; "een kwartiertje uitleg en een overeenkomst" zeggen niets.

Een setup zoals ik die heb kan uiteindelijk wel een DSLR dragen, het is alleen de vraag of ik dat wil. Want wat ik heb is een bijeen gesprokkeld systeem waar ik zelf alles in elkaar heb gezet en componenten heb uitgezocht. Deze setup kost alleen al honderen euro's. En dan heb ik er nog geen gimbal(besturing) en camera onder hangen.

Wil je een setup waarmee je een aardige camera kan dragen en mooie stabiele beelden mee krijgt dan praat je over een paar duizend euro.

Er zijn bedrijven en personen in Nederland die zichzelf en hun multicopter verhuren. Zelf vliegen is 100% GEEN optie.
pi_120546230
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 00:55 schreef dockx het volgende:

[..]

Zou dat zo moeilijk te besturen zijn, kan dat niet afgehandeld worden met een kwartiertje uitleg en een overeenkomst die getekend wordt..
Ha ha

Nee.
pi_120549749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals Stefan zegt; er zijn personen en bedrijven die een dergelijke setup verhuren, want niemand die zoiets gebouwd heeft laat jou er mee vliegen.

Dit spul is geen speelgoed en kan in de verkeerde/onkundige handen enorm gevaarlijk zijn. Youtube staat vol met filmpjes waarin dit spul crasht of tegen gebouwen e.d. vliegen; zelfs zelfbenoemde 'professionals' crashen nog wel eens.

Wat "GekkePoes" hierboven zegt is gedeeltelijk waar. Ja het is niet zo moeilijk om met een goed systeem op te stijgen, te landen. Maar je moet dit zeker niet te licht opvatten.

Komt nog bij dat je veel geld de lucht in stuurt. Ik weet niet wat voor camera je er onder wil hangen, maar voor een beetje systeem ben je honderden euro's kwijt. Wil je meer zekerheid en stabiliteit (in je beelden) en gebruik je een serieuze camera (DSLR) dan wil je ook een serieuze setup en deze kost gemakkelijk een paar duizend euro. Alleen een gek laat iemand anders dan zo even mee vliegen; "een kwartiertje uitleg en een overeenkomst" zeggen niets.

Een setup zoals ik die heb kan uiteindelijk wel een DSLR dragen, het is alleen de vraag of ik dat wil. Want wat ik heb is een bijeen gesprokkeld systeem waar ik zelf alles in elkaar heb gezet en componenten heb uitgezocht. Deze setup kost alleen al honderen euro's. En dan heb ik er nog geen gimbal(besturing) en camera onder hangen.

Wil je een setup waarmee je een aardige camera kan dragen en mooie stabiele beelden mee krijgt dan praat je over een paar duizend euro.

Er zijn bedrijven en personen in Nederland die zichzelf en hun multicopter verhuren. Zelf vliegen is 100% GEEN optie.
Thanks voor je uitleg. :)
pi_120558575
Als je een controller kunt fixen is er ook simulator software voor om het eens te proberen.

Gaat je nog vies tegenvallen als je denkt dat je met een kwartiertje klaar bent ;)
  vrijdag 21 december 2012 @ 09:19:45 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120587562
Voor 300 euro koop je een Parrot AR.Drone 2.0 Quadrocopter met camera bij amazon.de dus waarom huren?

[ Bericht 80% gewijzigd door Pietverdriet op 21-12-2012 09:26:18 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!fotograaf zondag 23 december 2012 @ 16:42:16 #11
151126 angel008
pi_120674942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor 300 euro koop je een Parrot AR.Drone 2.0 Quadrocopter met camera bij amazon.de dus waarom huren?
nu nog een 5d II eronder hangen ;)

nee ik heb zelf zo'n quadcopter en in 15 minuten leren hoe je moet vliegen kan je vergeten, laat staan om onervaren over mensen heen te vliegen (mag zelfs niet)

als je gaat huren zal je er ook een persoon die dat ding bestuurd bij moeten huren.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:26:26 #12
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128616493
Ben nu ook op zoek naar een verhuurbedrijf om te weten wat t kost een foto maken
  vrijdag 5 juli 2013 @ 12:29:24 #13
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_128616606
Overigens heb ik een kennis die er een heeft, maar die heeft sinds oktober niet gevlogen en wil eerst weer oefenen

Maar zon ding kost 15.000 euro excl verzekeringen, 1100 per jaar bij elkaar en je mag niet boven mensen dus er valt al veel af, zoals strand en park op mooie dagen en niet tot 100 m bij een militair terrein

Je mag eigenlijk vrij weinig
  vrijdag 5 juli 2013 @ 13:36:01 #14
69870 x-tremed
Chromakeyer
pi_128618926
octocopter staat wel op het verlanglijstje maar op festivals is het idd een nadeel dat je niet boven het publiek mag vliegen. Dus werk nu met een camerastatief dat uitgeschoven 7,5 meter hoog is om toch een beetje leuk perspectief te krijgen
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:26:46 #15
345491 Zaiks93
Wie klopt daar?
pi_129402791
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:54 schreef Iemand91 het volgende:

Waarom een DSLR? GoPro lijkt me een betere camera hiervoor.
pi_129403338
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Zaiks93 het volgende:
Waarom? Omdat het lichter is? Ja, daar heb je gelijk aan en daarom wordt die ook veel daarvoor gebruikt. Die levert aardig mooie beelden op ja.

Maar wil je écht mooie beelden dan stuur je een octocopter de lucht in met een Canon DSRL of nog beter een Panasonic GH2/GH3 of nog beter een RED, Black Magic Cinema o.i.d.
Daar zijn beelden uit te halen die niet te vergelijken zijn met een GoPro.

Er zijn setups in omloop waarmee meerdere mensen nodig zijn.
Persoon 1 is de piloot.
Persoon 2 houdt de multicopter visueel in de gaten (must)
Persoon 3 bedient de gimbal (of wel pan en tilt van de camera)
Persoon 4 bedient het systeem voor de follow focus d.m.v. een scherm op de grond (de focus puller).

Je kunt bedenken dat dit dus niet goedkoop is.

Maar wil je gewoon wat toffe beelden dan is een quadcopter met GoPro een uitstekend middel inderdaad. Al hoop ik wel dat mensen hun verstand dan gebruiken, want mensen die dat niet doen die vergallen de hobby weer.

EDIT:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Stefan het volgende:
Omdat je met een DSLR bv een 200 mm lens kunt gebruiken of een andere lens, je 22 MP hebt en je kunt raw schieten/filmen
Dat ook, maar 200mm wordt al lastig hoor om dat stabiel te houden. :P

Of ook een mogelijkheid; een Medium Format camera eronder hangen (Phase one)

Het detail wat je met zo'n Medium Format eruit kan halen, prijs is er ook wel naar...

[ Bericht 16% gewijzigd door Iemand91 op 27-07-2013 14:10:45 ]
  zaterdag 27 juli 2013 @ 13:59:26 #17
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129403730
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Zaiks93 het volgende:

[..]

Omdat je met een DSLR bv een 200 mm lens kunt gebruiken of een andere lens, je 22 MP hebt en je kunt raw schieten/filmen
  zondag 28 juli 2013 @ 19:41:46 #18
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_129441436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Stefan het volgende:

[..]

Waarom zou je op 200mm willen fotograferen uit de lucht? :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_129448902
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Waarschijnlijk lekkere buurvrouw :Y
pi_129452208
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 19:41 schreef Susteren het volgende:

[..]

Als je een mensenmassa/festival o.i.d. wil filmen?
  zondag 28 juli 2013 @ 23:30:01 #21
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_129452530
Of een crime scene
pi_129503038
Dan mag iemand mij uitleggen hoe het dan komt dat bepaalde media wel gemakkelijk zo een apparaat weten aan te schaffen en er meewerken zoals toen het Nederlandse eltal in de ArenA trainde en zo een ding boven het open dak beelden maakte.
pi_129503787
Jij maakt altijd van die onnavolgbare teksten. Goed, ik probeer wat:
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef Iwanius het volgende:
Dan mag iemand mij uitleggen hoe het dan komt dat bepaalde media wel gemakkelijk zo een apparaat weten aan te schaffen
"Media" (als in: TV-productenen, zenders, kranten etc.) kopen geen multicopter. Wat moeten ze met zo'n ding?
quote:
Media (...) en er meewerken
Huh, nou spreek je jezelf tegen
quote:
zoals toen het Nederlandse eltal in de ArenA trainde en zo een ding boven het open dak beelden maakte.
Dat zijn gewoon bedrijfjes die zo'n multicopter hebben en tegen vergoeding beelden voor je maken, ook in dat geval.

Bovendien; dat soort geintjes en bedrijven zijn regelrechte klootzakken want het is niet alleen streng verboden maar verpest ook nog eens de hobby van vele anderen.
pi_129504228
quote:
Bovendien; dat soort geintjes en bedrijven zijn regelrechte klootzakken want het is niet alleen streng verboden maar verpest ook nog eens de hobby van vele anderen.
http://www.gelderlander.n(...)-millingen-1.3920496

daarom dus (hoewel metn ipv drone hier quadrocopter bedoelt)
pi_129505291
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 13:52 schreef Uncle het volgende:

[..]

http://www.gelderlander.n(...)-millingen-1.3920496

daarom dus (hoewel metn ipv drone hier quadrocopter bedoelt)
Dat is nog zoiets; alles maar een drone noemen tegenwoordig.

Stumpers bij de media die het verschil niet (willen) zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')