Zou dat zo moeilijk te besturen zijn, kan dat niet afgehandeld worden met een kwartiertje uitleg en een overeenkomst die getekend wordt..quote:Op donderdag 20 december 2012 00:50 schreef florisje het volgende:
Dat lijkt me erg sterk.
Niemand gaat het risico lopen een onervaren vlieger zo'n ding te verhuren.
Erzijn bedrijven die het verhuren volgens mijquote:Op donderdag 20 december 2012 00:50 schreef florisje het volgende:
Dat lijkt me erg sterk.
Niemand gaat het risico lopen een onervaren vlieger zo'n ding te verhuren.
Ha haquote:Op donderdag 20 december 2012 00:55 schreef dockx het volgende:
[..]
Zou dat zo moeilijk te besturen zijn, kan dat niet afgehandeld worden met een kwartiertje uitleg en een overeenkomst die getekend wordt..
Thanks voor je uitleg.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
Zoals Stefan zegt; er zijn personen en bedrijven die een dergelijke setup verhuren, want niemand die zoiets gebouwd heeft laat jou er mee vliegen.
Dit spul is geen speelgoed en kan in de verkeerde/onkundige handen enorm gevaarlijk zijn. Youtube staat vol met filmpjes waarin dit spul crasht of tegen gebouwen e.d. vliegen; zelfs zelfbenoemde 'professionals' crashen nog wel eens.
Wat "GekkePoes" hierboven zegt is gedeeltelijk waar. Ja het is niet zo moeilijk om met een goed systeem op te stijgen, te landen. Maar je moet dit zeker niet te licht opvatten.
Komt nog bij dat je veel geld de lucht in stuurt. Ik weet niet wat voor camera je er onder wil hangen, maar voor een beetje systeem ben je honderden euro's kwijt. Wil je meer zekerheid en stabiliteit (in je beelden) en gebruik je een serieuze camera (DSLR) dan wil je ook een serieuze setup en deze kost gemakkelijk een paar duizend euro. Alleen een gek laat iemand anders dan zo even mee vliegen; "een kwartiertje uitleg en een overeenkomst" zeggen niets.
Een setup zoals ik die heb kan uiteindelijk wel een DSLR dragen, het is alleen de vraag of ik dat wil. Want wat ik heb is een bijeen gesprokkeld systeem waar ik zelf alles in elkaar heb gezet en componenten heb uitgezocht. Deze setup kost alleen al honderen euro's. En dan heb ik er nog geen gimbal(besturing) en camera onder hangen.
Wil je een setup waarmee je een aardige camera kan dragen en mooie stabiele beelden mee krijgt dan praat je over een paar duizend euro.
Er zijn bedrijven en personen in Nederland die zichzelf en hun multicopter verhuren. Zelf vliegen is 100% GEEN optie.
nu nog een 5d II eronder hangenquote:Op vrijdag 21 december 2012 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor 300 euro koop je een Parrot AR.Drone 2.0 Quadrocopter met camera bij amazon.de dus waarom huren?
Waarom een DSLR? GoPro lijkt me een betere camera hiervoor.quote:Op donderdag 20 december 2012 11:54 schreef Iemand91 het volgende:
Komt nog bij dat je veel geld de lucht in stuurt. Ik weet niet wat voor camera je er onder wil hangen, maar voor een beetje systeem ben je honderden euro's kwijt. Wil je meer zekerheid en stabiliteit (in je beelden) en gebruik je een serieuze camera (DSLR) dan wil je ook een serieuze setup en deze kost gemakkelijk een paar duizend euro. Alleen een gek laat iemand anders dan zo even mee vliegen; "een kwartiertje uitleg en een overeenkomst" zeggen niets.
Een setup zoals ik die heb kan uiteindelijk wel een DSLR dragen, het is alleen de vraag of ik dat wil. Want wat ik heb is een bijeen gesprokkeld systeem waar ik zelf alles in elkaar heb gezet en componenten heb uitgezocht. Deze setup kost alleen al honderen euro's. En dan heb ik er nog geen gimbal(besturing) en camera onder hangen.
Wil je een setup waarmee je een aardige camera kan dragen en mooie stabiele beelden mee krijgt dan praat je over een paar duizend euro.
Er zijn bedrijven en personen in Nederland die zichzelf en hun multicopter verhuren. Zelf vliegen is 100% GEEN optie.
Waarom? Omdat het lichter is? Ja, daar heb je gelijk aan en daarom wordt die ook veel daarvoor gebruikt. Die levert aardig mooie beelden op ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Zaiks93 het volgende:
Waarom een DSLR? GoPro lijkt me een betere camera hiervoor.
Dat ook, maar 200mm wordt al lastig hoor om dat stabiel te houden.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Stefan het volgende:
Omdat je met een DSLR bv een 200 mm lens kunt gebruiken of een andere lens, je 22 MP hebt en je kunt raw schieten/filmen
Omdat je met een DSLR bv een 200 mm lens kunt gebruiken of een andere lens, je 22 MP hebt en je kunt raw schieten/filmenquote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:26 schreef Zaiks93 het volgende:
[..]
Waarom een DSLR? GoPro lijkt me een betere camera hiervoor.
Waarom zou je op 200mm willen fotograferen uit de lucht?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 13:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Omdat je met een DSLR bv een 200 mm lens kunt gebruiken of een andere lens, je 22 MP hebt en je kunt raw schieten/filmen
Waarschijnlijk lekkere buurvrouwquote:Op zondag 28 juli 2013 19:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom zou je op 200mm willen fotograferen uit de lucht?
Als je een mensenmassa/festival o.i.d. wil filmen?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
Waarom zou je op 200mm willen fotograferen uit de lucht?
"Media" (als in: TV-productenen, zenders, kranten etc.) kopen geen multicopter. Wat moeten ze met zo'n ding?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef Iwanius het volgende:
Dan mag iemand mij uitleggen hoe het dan komt dat bepaalde media wel gemakkelijk zo een apparaat weten aan te schaffen
Huh, nou spreek je jezelf tegenquote:Media (...) en er meewerken
Dat zijn gewoon bedrijfjes die zo'n multicopter hebben en tegen vergoeding beelden voor je maken, ook in dat geval.quote:zoals toen het Nederlandse eltal in de ArenA trainde en zo een ding boven het open dak beelden maakte.
http://www.gelderlander.n(...)-millingen-1.3920496quote:Bovendien; dat soort geintjes en bedrijven zijn regelrechte klootzakken want het is niet alleen streng verboden maar verpest ook nog eens de hobby van vele anderen.
Dat is nog zoiets; alles maar een drone noemen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:52 schreef Uncle het volgende:
[..]
http://www.gelderlander.n(...)-millingen-1.3920496
daarom dus (hoewel metn ipv drone hier quadrocopter bedoelt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |