abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 20:30:14 #126
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146586277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:23 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nieuwe snaren opzetten met de dikte die je fijn vind en wilt blijven gebruiken. Anders moet je straks weer opnieuw intoneren. Die Fender mex gitaren zijn prima gitaren. Ben eigenlijk nooit een slechte tegen gekomen af en toe wel hele goede met name tele's.

Om te intoneren pak je even een stemapparaat, slaat de desbetreffende snaar aan en stemt deze totdat die goed is. Vervolgens sla je de snaar aan wanneer je in het 12 vakje indrukt (precies een octaaf). Deze zou dan ook zuiver moeten zijn. Indien dit niet het geval is verstel je het zadeltje (waar de snaar doorheen gaat) door aan de schroef te draaien die in het verlengde van de snaar ligt. Daarmee maak je de snaar korter of langer en verander je de intonatie. Dan begin je weer van vooraf aan totdat het zowel los als op de 12de fret zuiver klinkt.

Daarnaast zou ik de brug vast zetten. Dus of vijf veren achterin zodat de brug helemaal op de body ligt of gewoon aan de achterkant bij de veren een blok hout tussen zetten. Dan kun je de tremolo niet gebruiken, maar scheelt een hoop ellende met ontstemmen.

Je kunt ook nog de actie verstellen, maar dat zou ik voor een beginner afraden want met de halspen kun je je gitaar slopen. Met gewoon intoneren eigenlijk niet, dus don't worry.
die mexicaantjes van 100eur zijn wel net brandhout :P
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_146586378
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:30 schreef Jimbo het volgende:

[..]

die mexicaantjes van 100eur zijn wel net brandhout :P
Het is ook geen squier.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:12 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik zou tijdens t spelen van RS altijd de RS tuner gebruiken ;)

En misschien fret je niet goed?
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:23 schreef ssebass het volgende:

[..]

Nieuwe snaren opzetten met de dikte die je fijn vind en wilt blijven gebruiken. Anders moet je straks weer opnieuw intoneren. Die Fender mex gitaren zijn prima gitaren. Ben eigenlijk nooit een slechte tegen gekomen af en toe wel hele goede met name tele's.

Om te intoneren pak je even een stemapparaat, slaat de desbetreffende snaar aan en stemt deze totdat die goed is. Vervolgens sla je de snaar aan wanneer je in het 12 vakje indrukt (precies een octaaf). Deze zou dan ook zuiver moeten zijn. Indien dit niet het geval is verstel je het zadeltje (waar de snaar doorheen gaat) door aan de schroef te draaien die in het verlengde van de snaar ligt. Daarmee maak je de snaar korter of langer en verander je de intonatie. Dan begin je weer van vooraf aan totdat het zowel los als op de 12de fret zuiver klinkt.

Daarnaast zou ik de brug vast zetten. Dus of vijf veren achterin zodat de brug helemaal op de body ligt of gewoon aan de achterkant bij de veren een blok hout tussen zetten. Dan kun je de tremolo niet gebruiken, maar scheelt een hoop ellende met ontstemmen.

Je kunt ook nog de actie verstellen, maar dat zou ik voor een beginner afraden want met de halspen kun je je gitaar slopen. Met gewoon intoneren eigenlijk niet, dus don't worry.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:29 schreef Jimbo het volgende:

[..]

koop voor 5eur een die op vibratie tuned.

van die iphone/andoid apps zijn hard bagger (net als die in game eigenlijk ;P)
Zorg er ook voor dat je open snaar en je 12e fret de zelfde toon hebben, dan komt t meestal wel goed
Bedankt allemaal voor de tips, maar ik denk dat het probleem er vooral aan lag hoe hard ik de snaar in drukte. Ik heb het net nogmaals geprobeerd en door een heel stuk zachter te drukken lukte het me elke keer om de juiste fret te raken.

Het lag dus vooral aan mezelf :D
Feyenoord Rotterdam
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 20:33:25 #128
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_146586417
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 20:32 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Het is ook geen squier.

[..]

[..]

[..]

Bedankt allemaal voor de tips, maar ik denk dat het probleem er vooral aan lag hoe hard ik de snaar in drukte. Ik heb het net nogmaals geprobeerd en door een heel stuk zachter te drukken lukte het me elke keer om de juiste fret te raken.

Het lag dus vooral aan mezelf :D
14.gif
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_165938065
Kickje,

Iemand die dit spel nog speelt? Ik wil het spel kopen voor de PS4 en nu zag ik dat er een remastered versie is uitgekomen. Ik kan het alleen nergens vinden op de Nederlandse markt (behalve de PS store)

Weet iemand een adresje waar je de remastered versie kan halen? Hij staat ook niet op budgetgaming.

Bijna elke versie van dit spel is overigens enorm schaars.
Feyenoord Rotterdam
pi_165947775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:14 schreef Fuszy het volgende:
Kickje,

Iemand die dit spel nog speelt? Ik wil het spel kopen voor de PS4 en nu zag ik dat er een remastered versie is uitgekomen. Ik kan het alleen nergens vinden op de Nederlandse markt (behalve de PS store)

Weet iemand een adresje waar je de remastered versie kan halen? Hij staat ook niet op budgetgaming.

Bijna elke versie van dit spel is overigens enorm schaars.
Remastered is een gratis update voor 2014, geen volledig nieuwe game. Dus als je gewoon 2014 koopt, update hij hem automatisch naar Remastered.
Digitaal is 2014 normaal niet meer te koop, alleen nog maar de Remastered, met als enige verschil dat je er een songpack bij krijgt met een paar nummers die niet per se heel gitaar vriendelijk zijn (Outkast met Hey Ya, serieus?).

Dus koop die shit gewoon hoe jij het wil, je eindigt altijd met Remastered!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:02:24 #131
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_165951965
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:54 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Remastered is een gratis update voor 2014, geen volledig nieuwe game. Dus als je gewoon 2014 koopt, update hij hem automatisch naar Remastered.
Digitaal is 2014 normaal niet meer te koop, alleen nog maar de Remastered, met als enige verschil dat je er een songpack bij krijgt met een paar nummers die niet per se heel gitaar vriendelijk zijn (Outkast met Hey Ya, serieus?).

Hey Ya heeft een hele toffe baspartij anders! Gitaarpartij nog niet eens geprobeerd om die reden.

In het nieuwe statistieken menu in Remastered geeft Rocksmith aan dat ik het spel nu zo'n 460 uur gespeeld heb, maar Steam geeft zelfs bijna 700 uur aan. Het blijft een waanzinnig stukje software om je gemotiveerd te houden te blijven spelen.

Zonder die motivatie en de gigantische bibliotheek aan nummers was ik nu niet de muzikant geweest die ik nu ben. Misschien had ik het spelen en aantal jaar geleden zelfs wel opgegeven. :)
pi_165954911
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 14:02 schreef Belabor het volgende:

[..]

Hey Ya heeft een hele toffe baspartij anders! Gitaarpartij nog niet eens geprobeerd om die reden.
Oh shit son, die ga ik vanavond uitproberen! Lekker m'n basgitaar van de muur pikken, voor het eerst in.... 4 jaar ofzo?
quote:
In het nieuwe statistieken menu in Remastered geeft Rocksmith aan dat ik het spel nu zo'n 460 uur gespeeld heb, maar Steam geeft zelfs bijna 700 uur aan. Het blijft een waanzinnig stukje software om je gemotiveerd te houden te blijven spelen.

Zonder die motivatie en de gigantische bibliotheek aan nummers was ik nu niet de muzikant geweest die ik nu ben. Misschien had ik het spelen en aantal jaar geleden zelfs wel opgegeven. :)
Precies dit. Heb van de week de game gekocht op de Xbox One, lekker weer aan de slag nadat ik m'n gitaar 1,5 jaar niet heb aangeraakt. Zonder Rocksmith had ik die motivatie echt niet gehad. Top dus!
pi_165956982
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 09:54 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Dat had ik inderdaad ook al begrepen dat je die update hoe dan ook zou krijgen. Ik had alleen gehoopt dat ik wat meer keus zou hebben voor waar ik het spel zou kopen.

Zie bijvoorbeeld Amazon, die biedt de remastered versie aan https://www.amazon.co.uk/(...)4&keywords=rocksmith

Een kabel heb ik al wel, dus die hoef ik niet per se te hebben. Misschien koop ik hem dan wel gewoon via de PS store.

Hey Ya van Outkast is voor een beginner best leuk qua rhytm guitar. Heel erg simpel, maar het is altijd leuk om een nummer te kunnen spelen :)
Feyenoord Rotterdam
pi_165958148
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 oktober 2016 19:09 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Dat had ik inderdaad ook al begrepen dat je die update hoe dan ook zou krijgen. Ik had alleen gehoopt dat ik wat meer keus zou hebben voor waar ik het spel zou kopen.

Zie bijvoorbeeld Amazon, die biedt de remastered versie aan https://www.amazon.co.uk/(...)4&keywords=rocksmith

Een kabel heb ik al wel, dus die hoef ik niet per se te hebben. Misschien koop ik hem dan wel gewoon via de PS store.

Hey Ya van Outkast is voor een beginner best leuk qua rhytm guitar. Heel erg simpel, maar het is altijd leuk om een nummer te kunnen spelen :)
Yeah fysiek zijn de games altijd erg duur. Niet populair genoeg om veel in budgetbakken of tweedehands bakken te vinden....
Ik weet niet hoe het met PS Store zit, maar ik heb hem op de Xbox in Canada digitaal kunnen kopen voor omgerekend ongeveer ¤ 35. Scheelt weer 15 ekkies! Meteen nieuwe nummers van gekocht haha
pi_167644022
Even een schopje. Het spel is in de aanbieding op Steam voor slechts een tientje. Leuk, maar eigenlijk wil ik het voor de PS4. Ik las alleen her en der verhalen over lag/latency op de PS4. Die verhalen zie ik echter al een anderhalf jaar niet meer als ik er op zoek. Zijn die problemen opgelost, of klaagt niemand er meer over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')