abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120507472
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:28 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Eagle heeft zojuist een schop tussen zijn kloten gekregen voor bijdehand doen.
Gelukkig draag ik een tok ... niets aan de hand. Daarbij schopt Frank ook als een meisje :')
pi_120507500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:33 schreef Flying_eagle het volgende:

[..]

Gelukkig draag ik een tok ... niets aan de hand. Daarbij schopt Frank ook als een meisje :')
Frank is een meisje toch? :)
  woensdag 19 december 2012 @ 16:09:21 #128
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_120511580
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Wat bedoel je met "ver komen door lekker vriendelijk doen?" Ik heb zo'n vermoeden dat jij mijn post volledig verkeerd hebt begrepen. Mijn post heeft helemaal niks, maar dan ook niks te maken met het letterlijk iets van anderen terugkrijgen door vriendelijk te doen. Jij lijkt uit te gaan van een voor-wat-hoort-wat situatie, waarbij iemand dus vriendelijk doet tegen de ander, en daardoor ook iets, hetzij vriendschap, hulp, begrip, of een vriendelijke reactie terug verwacht te krijgen.

Mijn reactie heeft hier echter niks mee te maken. Mijn reactie mbt het anderen wat gunnen heeft betrekking een persoonlijke instelling. Sommige mensen worden jaloers wanneer ze zien dat anderen iets hebben wat zij niet hebben, andere mensen kunnen er blij worden van de blijdschap van anderen. DAT is waar mijn reactie betrekking op heeft.

Wanneer ik iemand zie die op positieve manier van het leven geniet doet mij dit goed, het geeft mij ook energie. Zelfs wanneer die persoon dingen doet die ik wellicht niet zou kunnen doen. En dat is waar ik op doel. Niet altijd natuurlijk, maar doorgaans wel.

[..]

Ja en? Er zijn wel meer mensen die moeilijker mee kunnen waarvan sommigen toch op hun manier kunnen genieten van het leven. Wat is jouw punt nou precies?

[..]

Dat is helemaal geen open deur. Sommige mensen accepteren het nooit en proberen het ook niet eens, omdat ze wegkwijnen in zelfmedelijden.

Wat dat betreft is het wel degelijk belangrijk om te benadrukken dat TS het voor zichzelf doet, wanneer hij niet wegkwijnt in zelfmedelijden, jaloezie jegens anderen, etc.

En dat het enkele jaren zal kosten spreekt voor zich, ik onderken in mijn posts ook duidelijk dat het moeilijk zal zijn en dat het voor een buitenstaander makkelijk praten is. Dit betekent echter niet dat het niet benadrukt mag worden.

Het komt niet bij iedereen vanzelf. Dus wanneer iedereen maar denkt "och het is een lang proces, maar het komt vanzelf wel dus we hoeven de persoon niet aan te moedigen" dan wordt iemand als TS helemaal nooit gemotiveerd de situatie in zijn voordeel te veranderen.
Ik reageer enkel op het stukje in vet.

Met "moeilijker" bedoel ik moeilijker dan vroeger. Zoals gezegd is onze samenleving veranderd naar een hedonistische maatschappij, een genotsmaatschappij. Jij gaf het voorbeeld dat sommigen meer plezier beleven aan een goed boek dan aan een snowboardreisje. Ja, hier en daar is er misschien nog wel een uitzondering, een muurbloempje, maar voor het grootste gedeelte van onze jonge bevolking gaat dit simpelweg niet meer op.

Als TS echt al na een kilometertje stappen serieuze pijn begint te voelen, tsja, dan zie ik niet direct een oplossing. En jij trouwens ook niet, want ondanks die lappen tekst die je hier neertypt, heb ik tot nu weinig concreets gehoord, behalve de clichés als praatgroepen e.d.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_120511820
Ik moet een presentatie voorbereiden en voelde mij daardoor ontzettend kut, toen las ik dit topic waardoor ik alles weer in perspectief kon zien, bedankt TS.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 16:19:50 #130
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120512025
Nog open? Het is als je fiets parkeren bij CS 's avonds en hem 's Ochtends weer aantreffen op dezelfde plek met de sleutel nog in het slot. Het kan, maar de kans erop is erg gering! : Y
  woensdag 19 december 2012 @ 16:57:28 #131
391252 _NZT_
Blue Mountain State
pi_120513565
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:14 schreef chroestjov het volgende:
Ik moet een presentatie voorbereiden en voelde mij daardoor ontzettend kut, toen las ik dit topic waardoor ik alles weer in perspectief kon zien, bedankt TS.
_O_
Ik smack meer chickies dan Regilio Tuur
pi_120514104
TS moet ophouden met zeiken en zich vermannen, hier kom je geen steek verder mee Argo.
pi_120514184
Leven is oneerlijk..
  woensdag 19 december 2012 @ 17:25:22 #134
222384 Bonzai.
pi_120514590
quote:
13s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:11 schreef Panzermaus het volgende:
TS moet ophouden met zeiken en zich vermannen, hier kom je geen steek verder mee Argo.
Zeg eens, wat zijn jouw hobbies zoal.
waarin de stenen rusten,
pi_120514618
quote:
13s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:11 schreef Panzermaus het volgende:
Wil je ophouden met dmen? Ik ben niet dik, (om antwoord op je vraag te geven) :') :')
  woensdag 19 december 2012 @ 19:00:32 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120517877
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:09 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Ik reageer enkel op het stukje in vet.

Met "moeilijker" bedoel ik moeilijker dan vroeger. Zoals gezegd is onze samenleving veranderd naar een hedonistische maatschappij, een genotsmaatschappij. Jij gaf het voorbeeld dat sommigen meer plezier beleven aan een goed boek dan aan een snowboardreisje. Ja, hier en daar is er misschien nog wel een uitzondering, een muurbloempje, maar voor het grootste gedeelte van onze jonge bevolking gaat dit simpelweg niet meer op.
Wat een ongelofelijk kortzichtige visie zeg.

Dat veel mensen in eerste oogopslag kiezen voor 'het (simpel) genot' wil niet zeggen dat andere bezigheden niet meer leuk gevonden kunnen worden. Veel mensen nemen wellicht simpelweg niet de tijd andere dingen te proberen.

Op het moment dat je echter weinig keus hebt, kun je natuurlijk blijven blindstaren op mensen die zich 'vermaken' met 'simpel' genot en je zelf lekker frustreren, etc. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook gewoon opzoek gaan naar de 'ouderwetse' alternatieven waar jij het over had. Los daarvan biedt de huidige techniek juist ook een scala aan nieuwe mogelijkheden.

Denk aan het internet als communicatiemiddel, games, toegang tot informatie, etc. Maar ook de rolstoel is tegenwoordig veel verder ontwikkeld waardoor er veel meer mee bezig is. In de jaren 50 hadden veel mensen waarschijnlijk niet eens de mogelijkheid dat toentertijd nieuwe apparaat aan te schaffen waardoor ze nog minder mobiel waren.

En nee, ga dit nu niet weer, net als het voorbeeld van het boek, totaal uit het verband rukken door te zeggen "alsof de hele dag op het internet zitten leuk is". Het zijn namelijk voorbeelden van bezigheden welke natuurlijk afhankelijk v/d wensen van TS gecombineerd kunnen/moeten worden met andere bezigheden.

Zoals ik al aangaf moet TS zelf opzoek naar alternatieven, kan ik niet voor hem bedenken. Daarbij gaf ik ook de tip om inspiratie op te doen bij anderen die ook beperkingen hebben in hun doen en laten en die wel hun weg daarin hebben gevonden.

Los daarvan is jouw visie mbt de maatschappij waarschijnlijk ook vrij oppervlakkig, aangezien jij voornamelijk kijkt naar pubers/jongeren en naar ik vermoed vooral kijkt naar wat je op tv ziet, in de media leest, 'om je heen hoort', etc.

Zodra mensen ietsjes ouder worden (25+), zul je zien dat de meesten wel degelijk graag een goed boek lezen of iets anders gaan doen dan het 'simpele genot' waar jij op doelt. Dat ze dat niet altijd van de daken schreeuwen is wat anders, maar praat eens met mensen zou ik zeggen.

quote:
Als TS echt al na een kilometertje stappen serieuze pijn begint te voelen, tsja, dan zie ik niet direct een oplossing. En jij trouwens ook niet, want ondanks die lappen tekst die je hier neertypt, heb ik tot nu weinig concreets gehoord, behalve de clichés als praatgroepen e.d.
Het enige waar jij goed in lijkt te zijn is afkraken. En maar lekker focussen op wat niet kan en de positieve denkwijzen afdoen als 'weinig concreet' en de concrete voorbeelden afdoen als "cliches". Lekker makkelijk, maar ik snap niet wat je probeert te bereiken met jouw post.

Als TS geen km kan stappen zonder serieuze pijn moet hij dus iets zien te vinden waarbij hij geen km kan stappen. Zo simpel is het. En nee, in de praktijk is dat niet simpel, maar dat is wel wat TS moet doen. Ipv het niet vooruitkijken.

Sowieso kan iemand inspiratie opdoen bij lotgenoten die wel hun weg hebben gevonden, dus waarom iets als een praatgroep, docu's over mensen, contact met lotgenoten, nu door jou soort van wordt afgedaan al 'niet boeiend cliche' is mij een raadsel.
Krekker is de bom!
  woensdag 19 december 2012 @ 19:41:40 #137
222384 Bonzai.
pi_120519766
Tsja, TS zijn voorkeur gaat nu eenmaal wel uit naar dat 'simpele' genot.

Om het in zijn woorden te zeggen: "Veel naïeve chicks om je zaad in te dumpen daar, van die corpsbalsletjes. Ook heb ik vrienden die een of andere baas ontmoeten als ze op kamers gaan en mij nog 1x in de maand een whatsapje sturen, terwijl ze met die vrienden gaan feesten en weet ik wat allemaal. " ( :') )

Je kunt hem oppervlakkig noemen, maar dat geldt natuurlijk voor 80% van zijn leeftijdsgenoten. Zoals reeds gezegd, hedonistische instelling, wordt al lang niet meer op neergekeken.

Je hebt idd gelijk dat mensen het wat rustiger aandoen naarmate ze ouder worden. Maarja, dat is een vrij magere troost. Ooit zal hij het wel accpeteren, ja.
waarin de stenen rusten,
  woensdag 19 december 2012 @ 19:50:43 #138
270895 Meneer_du_bir
POMPEND DE WERELD ROND!!!!!1!1
pi_120520247
Laten we de Fok! maffia oprichten!
  woensdag 19 december 2012 @ 19:54:33 #139
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_120520472
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:03 schreef CruellaDeVil het volgende:
De klacht is dus niet eens zozeer dat jij het vervelend vindt dat jij ongewild thuis zit terwijl anderen wel de mogelijkheid hebben verder te gaan met hun leven op te bouwen en jou hier constant over denken te moeten vertellen. Nee, de klacht is dat jij zo verbitterd bent dat jij vol met vooroordelen zit tegenover een groep die jou nooit iets heeft misdaan behalve niet de problemen hebben waar jij wel tegenaan loopt. Met andere woorden, in plaats van je situatie te accepteren en proberen er het beste van te maken heb je jezelf in de slachtofferrol geplaats en geef je indirect iedereen die het goed afgaat in het leven daar de schuld van.

[..]

Dit dus.
Het kon ook in een zin conclusie tl:dr
ik ben haar vriend
  woensdag 19 december 2012 @ 20:13:10 #140
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120521542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Bonzai. het volgende:
Tsja, TS zijn voorkeur gaat nu eenmaal wel uit naar dat 'simpele' genot.

Om het in zijn woorden te zeggen: "Veel naïeve chicks om je zaad in te dumpen daar, van die corpsbalsletjes. Ook heb ik vrienden die een of andere baas ontmoeten als ze op kamers gaan en mij nog 1x in de maand een whatsapje sturen, terwijl ze met die vrienden gaan feesten en weet ik wat allemaal. " ( :') )

Je kunt hem oppervlakkig noemen, maar dat geldt natuurlijk voor 80% van zijn leeftijdsgenoten. Zoals reeds gezegd, hedonistische instelling, wordt al lang niet meer op neergekeken.
Maar als iets onmogelijk is, zul je naar alternatieven moeten zoeken.

(Overigens noemde ik het even voor het gemak oppervlakkig genot om het even een naampje kunnen geven. Maar sowieso ben ik niet zo v/d waardeoordelen mbt vermaak. In mijn ogen gaat het erom dat mensen zich vermaken en of het nu 'hoge cultuur' of 'lage cultuur' is zal mij verder weinig boeien).

quote:
Je hebt idd gelijk dat mensen het wat rustiger aandoen naarmate ze ouder worden. Maarja, dat is een vrij magere troost. Ooit zal hij het wel accpeteren, ja.
Dat betekent voor TS dus wellicht 'sneller volwassen worden'. En wellicht ook niet... mogelijk zijn er andere 'oppervlakkige genots'-alternatieven die voor TS wel haalbaar zijn, geen idee. Maar blijven blindstaren op het onmogelijke is niks meer dan het blijven kwellen van jezelf. En wellicht zijn er ook andere manieren van 'simpel genot' die wel tot de mogelijkheden van TS behoren.

En misschien ontmoet TS wel een geweldige chick tijdens het 'beoefenen van zijn alternatieve nieuwe (niet simpele genots)-bezigheden', wie zal het zeggen. Jaloers zijn op anderen die wel 'simpel genot' hebben en ondertussen zelf geen stap vooruitkomen, daar heb je echter allen jezelf mee.

Maar goed, het zou heel goed kunnen dat TS sowieso eerst nog moet leren zijn situatie voor zover mogelijk te accepteren voordat hij verder kan met zijn leven. Geen idee, kan ik op basis van een paar forumposts sowieso niet beoordelen en daarnaast ben ik geen hulpverlener :).

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 19-12-2012 20:19:08 ]
Krekker is de bom!
  woensdag 19 december 2012 @ 20:28:10 #141
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120522591
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:54 schreef Haantje_pappie het volgende:

[..]

Het kon ook in een zin conclusie tl:dr
Wauw, dat moet één van de meest trieste posts zijn die in de laatste tijd tegen ben gekomen. :')
pi_120523117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:13 schreef Hangwang het volgende:
Leven is oneerlijk..
Life is a bitch, but i'm on her ~O>
  woensdag 19 december 2012 @ 20:39:01 #143
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_120523289
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:28 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Wauw, dat moet één van de meest trieste posts zijn die in de laatste tijd tegen ben gekomen. :')
en weer terug de keuken in maak maar een lasagne schotel voor mij en als je klaar bent moeten mijn teennagels ook gedaan worden hup en snel een beetje
ik ben haar vriend
  woensdag 19 december 2012 @ 21:18:34 #144
351921 CruellaDeVil
pi_120525428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:39 schreef Haantje_pappie het volgende:

[..]

en weer terug de keuken in maak maar een lasagne schotel voor mij en als je klaar bent moeten mijn teennagels ook gedaan worden hup en snel een beetje
Aaaaand....we have a winner! :')
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 21:20:55 #145
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120525574
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:18 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Aaaaand....we have a winner! :')
Volgens mij staan TS en geciteerde poster op dezelfde diepte.
  woensdag 19 december 2012 @ 21:22:41 #146
351921 CruellaDeVil
pi_120525693
quote:
14s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:20 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Volgens mij staan TS en geciteerde poster op dezelfde diepte.
Ja? Jij wilt graag het zilver? Leg maar uit...
  woensdag 19 december 2012 @ 21:26:39 #147
222384 Bonzai.
pi_120525957
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:13 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar als iets onmogelijk is, zul je naar alternatieven moeten zoeken.

(Overigens noemde ik het even voor het gemak oppervlakkig genot om het even een naampje kunnen geven. Maar sowieso ben ik niet zo v/d waardeoordelen mbt vermaak. In mijn ogen gaat het erom dat mensen zich vermaken en of het nu 'hoge cultuur' of 'lage cultuur' is zal mij verder weinig boeien).

[..]

Dat betekent voor TS dus wellicht 'sneller volwassen worden'. En wellicht ook niet... mogelijk zijn er andere 'oppervlakkige genots'-alternatieven die voor TS wel haalbaar zijn, geen idee. Maar blijven blindstaren op het onmogelijke is niks meer dan het blijven kwellen van jezelf. En wellicht zijn er ook andere manieren van 'simpel genot' die wel tot de mogelijkheden van TS behoren.

En misschien ontmoet TS wel een geweldige chick tijdens het 'beoefenen van zijn alternatieve nieuwe (niet simpele genots)-bezigheden', wie zal het zeggen. Jaloers zijn op anderen die wel 'simpel genot' hebben en ondertussen zelf geen stap vooruitkomen, daar heb je echter allen jezelf mee.

Maar goed, het zou heel goed kunnen dat TS sowieso eerst nog moet leren zijn situatie voor zover mogelijk te accepteren voordat hij verder kan met zijn leven. Geen idee, kan ik op basis van een paar forumposts sowieso niet beoordelen en daarnaast ben ik geen hulpverlener :).
Je lijkt me een aardige kerel, maar dit is opnieuw een post vol open deuren.

Verder natuurlijk zinloze discussie. We zien wel wat TS er van zal terecht brengen. Een forumdiscussie zal hem niet bijzonder veel helpen vrees ik.
waarin de stenen rusten,
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 21:32:09 #148
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120526342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:22 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Ja? Jij wilt graag het zilver? Leg maar uit...
:{ Tuurlijk..
  woensdag 19 december 2012 @ 21:33:54 #149
351921 CruellaDeVil
pi_120526442
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

:{ Tuurlijk..
Leg uit dan. Waarom gooi jij een jongen die wanhopig is en kwaad op het leven doordat hij al jaren chronisch ziek op één hoop met de debiele posts van Haantje_pappie?
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 21:34:49 #150
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120526506
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:33 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Leg uit dan. Waarom gooi jij een jongen die wanhopig is en kwaad op het leven doordat hij al jaren chronisch ziek op één hoop met de debiele posts van Haantje_pappie?
Beiden kansloos vanwege hun instelling en attitude.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')