Klopt.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ja en dan? je bent dood, je bent er niet meer.
Voor wie? Voor jezelf toch niet? GEEN EIGENBELANG DUS.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Evolutionair gezien wel degelijk.
Als je de evolutie ontkent, dan is er inderdaad geen eigenbelang waarneembaar.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:33 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Voor wie? Voor jezelf toch niet? GEEN EIGENBELANG DUS.
evolutie is overal en onstopbaarquote:Op woensdag 19 december 2012 19:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je de evolutie ontkent, dan is er inderdaad geen eigenbelang waarneembaar.
Weet je ergens maak ik me een beetje zorgen als je echt zo stellig ervan overtuigd bent dat we weten hoe het leven is ontstaan en dergelijke. Maak niet meer van de theorien dan wat we hebben. We weten niet hoe het leven is ontstaan. Accepteer dat. Niemand was erbij, niemand is ooit in staat geweest het te herhalen, en niemand heeft tot nu toe een fatsoenlijke verklaring kunnen geven, elke theorie is onmogelijk verklaard. Het is een raadsel, ook voor de wetenschap.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als ik het uit zou leggen, dan zou je het ontkennen.
Precies.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:35 schreef Rawberry het volgende:
[..]
evolutie is overal en onstopbaar
Ah, dan zal god wel gewoon bestaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Weet je ergens maak ik me een beetje zorgen als je echt zo stellig ervan overtuigd bent dat we weten hoe het leven is ontstaan en dergelijke. Maak niet meer van de theorien dan wat we hebben. We weten niet hoe het leven is ontstaan. Accepteer dat. Niemand was erbij, niemand is ooit in staat geweest het te herhalen, en niemand heeft tot nu toe een fatsoenlijke verklaring kunnen geven, elke theorie is onbewezen verklaard. Het is een raadsel, ook voor de wetenschap.
Beest zal wel een boek van Darwin in z'n kast staan hebben.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies.
[ afbeelding ]
Kijk, evolutionair eigenbelang. Het beest probeert het doorgeven van zijn genen veilig te stellen.
Nee, ik denk een Bijbel. Hoe kan ze anders weten wat liefde is?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:38 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Beest zal wel een boek van Darwin in z'n kast staan hebben.
God bestaat inderdaad.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, dan zal god wel gewoon bestaan.
Dus het ontstaan van het leven moet eerst voor de volle 100% bewezen worden, maar dat het bestaan van een god bijzonder onwaarschijnlijk is, doet er niet toe?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:40 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God bestaat inderdaad.
Maar niet omdat we geen verklaring voor het leven hebben.
Alles is liefde.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk een Bijbel. Hoe kan ze anders weten wat liefde is?
Het ontstaan van het leven is bewezen, er is immers leven.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus het ontstaan van het leven moet eerst voor de volle 100% bewezen worden, maar dat het bestaan van een god bijzonder onwaarschijnlijk is, doet er niet toe?
In het kaartspel noemen dat de Joker.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, dan zal god wel gewoon bestaan.
Semantiek en geen antwoord op de vraag.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ontstaan van het leven is bewezen, er is immers leven.
Maar doe niet alsof de wetenschap achterhaald heeft hoe het leven is ontstaan en dat dit onvermijdelijk was. Dat zijn leugens, sprookjes. Verkondig het dus ook niet als wetenschappelijk bewezen feit. Voor je eigen bestwil en eerlijkheids' sake.
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, ik denk een Bijbel. Hoe kan ze anders weten wat liefde is?
De wetenschap heeft een heel redelijke verklaring voor het ontstaan van het leven, terwijl er geen enkele aanwijzing is voor het bestaan van een god.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ontstaan van het leven is bewezen, er is immers leven.
Maar doe niet alsof de wetenschap achterhaald heeft hoe het leven is ontstaan en dat dit onvermijdelijk was. Dat zijn leugens, sprookjes. Verkondig het dus ook niet als wetenschappelijk bewezen feit. Voor je eigen bestwil en eerlijkheids' sake.
Ik heb geen antwoord gehad op mijn vraag hoe het leven ontstaan is.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:45 schreef UltraR het volgende:
[..]
Semantiek en geen antwoord op de vraag.
quote:Op woensdag 19 december 2012 19:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:
We weten niet hoe het leven is ontstaan.
Grappig.quote:Het ontstaan van het leven is bewezen, er is immers leven.
Jij hebt er blijkbaar geen.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De wetenschap heeft een heel redelijke verklaring voor het ontstaan van het leven, terwijl er geen enkele aanwijzing is voor het bestaan van een god.
Zo dan.
HOE het leven is ontstaan is niet bewezen mijn beste ATON. Dat het leven is ontstaan wel degelijk anders was er nu geen leven.quote:
Hier heb je een paar opties.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik heb geen antwoord gehad op mijn vraag hoe het leven ontstaan is.
in het dierenrijk is er geen haatquote:Op woensdag 19 december 2012 19:50 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ben een mens, dus haat is liefde.
Die laat ik even bezinken.
Echt wel. Nooit een hond zijn baas zien verdedigen?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Rawberry het volgende:
[..]
in het dierenrijk is er geen haat
Sprookjes. Miller Urey wordt aangehaald terwijl dat al 40 jaar geleden ontkracht is.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier heb je een paar opties.
Maar ik weet vrij zeker dat je antwoord iets zal zijn als "nee, want God".
Zit je daar op te wachten ?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
HOE het leven is ontstaan is niet bewezen mijn beste ATON.
hij doet dat uit liefde voor zijn baas niet omdat hij die persoon haat want hij kent hem niet eensquote:Op woensdag 19 december 2012 19:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Echt wel. Nooit een hond zijn baas zien verdedigen?
Hoe weet je dat?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
hij doet dat uit liefde voor zijn baas niet omdat hij die persoon haat want hij kent hem niet eens
Als een hond iemand uit verdediging wil afmaken, dan lijkt er mij sprake van haat. Menselijke haat is niet gek veel anders.quote:
Bovendien: als iemand een van mijn kinderen vermoordt, dan voel ik naast verdriet ook een intense haat. Dat komt toch ook voort uit liefde? Waarom geldt dat dan voor mensen wel en voor dieren niet?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
hij doet dat uit liefde voor zijn baas niet omdat hij die persoon haat want hij kent hem niet eens
Ah, oké. Groeten en veel plezier met Jezus en z'n vrienden.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:04 schreef Rawberry het volgende:
Haat brengt je alleen maar dieper in de shit. Soit, ik ga je nog wat laten ploeteren in je eigen modder, je komt er mss ooit wel uit.
hihahoquote:Op woensdag 19 december 2012 20:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, oké. Groeten en veel plezier met Jezus en z'n vrienden.
Herkenbaar ?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:51 schreef Rawberry het volgende:
[..]
in het dierenrijk is er geen haat
hjbquote:
Prima kerel, als jij dat wilquote:Op woensdag 19 december 2012 18:46 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Geest is helemaal niet onveranderlijk.
Satan moet er zijn om de mensen te laten inzien dat het zo niet moet imo.
Vergeven, tiens.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Is dit ineens een agressieve christen geworden? Wat zou Jezus nu doen?
Jammer genoeg wel ja.quote:Op woensdag 19 december 2012 20:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, nou, dan was je even satanist en nu weer even christen. Ja toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |