abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120452667
http://www.nu.nl/binnenla(...)jnt-straatbeeld.html

Ergens rond het jaar 2000 (begin neo-periode) begon de verandering van de politie, de uniformen werden zwart, kregen schild-insignes (en aantal jaren later werden daar gele hesjes eroverheen gedaan, blijkbaar om dat zwart te verhullen) Nu gaat het systeem weer een stap verder (ook met invoer Nationale Politie op 1 januari 2013?), de politiepet verdwijnt en worden (baseball)caps of schuitje, de politie krijgt een meer gemilitariseerd uiterlijk. Komt er dus toch geen Nationle Politie en wordt alleen het oorspronkelijke (of wat er nog van over is na twaalf jaar interne veranderingen) korps gemilitariseerd? Of komt er een ommezwaai van beiden? Dus meteen een totale militarisering van de politie? Men wil meer gezag politie, maar deze criminele problemen en orde los je niet op door meer intimidatie (donker komt intimiderender over zodat de massa zich meer onderwerpt, dit heet dan democratie, rechtsstaat en vrijheid) en verandering kleding.
pi_120452735
Ik vind het er mooier uitzien, maar ach, we moeten weer iets hebben om te zeiken he.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:03:04 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120452818
net of een ander hoedje helpt om meer autoriteit uit te stralen :')

als een politie man nou met een mp5 over straat liep. ja dan straal je meer autoriteit uit.

maar met een andere petje :') schei uit hoor
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_120452833
Vind de nieuwe uniformen er wel nice uitzien, dat oude lijkt zo tsja lijken net kantoormannen en de lachertjes van de europese politie. Die van de Polizei, Gendarmie enzo zien er veel beter uit
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:04:18 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_120452851
Autoriteit en respect komt ook voort uit hun eigen gedrag. De gewone burger komt echter de politie alleen nog maar tegen als die weer een prent uitschrijven, als je probeert hulp te krijgen wordt je weggestuurd, afgeblaft of desnoods geintimideerd.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:04:21 #6
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_120452854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:03 schreef De_Dakgoot het volgende:
Vind de nieuwe uniformen er wel nice uitzien, dat oude lijkt zo tsja lijken net kantoormannen en de lachertjes van de europese politie. Die van de Polizei, Gendarmie enzo zien er veel beter uit
pics?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:08:17 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_120452956
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Synthercell het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)jnt-straatbeeld.html

Ergens rond het jaar 2000 (begin neo-periode)
Ik ken deze term totaal niet maar ik zie het al. Kickje BNW.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_120453052
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:04 schreef mvdejong het volgende:
Autoriteit en respect komt ook voort uit hun eigen gedrag. De gewone burger komt echter de politie alleen nog maar tegen als die weer een prent uitschrijven, als je probeert hulp te krijgen wordt je weggestuurd, afgeblaft of desnoods geintimideerd.
Dit. Bepaalde autoriteit en respect moet je verdienen, niet afdwingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_120453092
Gewoon een praktisch uniform, ik zie het probleem niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_120453126
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef Synthercell het volgende:
(donker komt intimiderender over zodat de massa zich meer onderwerpt, dit heet dan democratie, rechtsstaat en vrijheid)
Een militair uiterlijk maakt ze niet militair.

Verder zie ik niet in hoe meer intimiderend ogende politie in strijd is met de democratie, rechtsstaat en vrijheid. De wetten blijven hetzelfde (dus ook de mate van vrijheid), evenals hoe deze tot stand worden gebracht. Moch er een partij komen die zich hard maakt voor ''lichtblauwe' politie", dan zou men hier gewoon op kunnen stemmen.
Of men middels deze kledij de wetgeving, de democratie, rechtstaat en vrijheden (ja, de politie beschermd ook juist vrijheden ;)) beter kan beschermen, is nog de vraag. Het lijkt mij wel aannemelijk dat het allerdaagse tuig sneller onder de indruk zal zijn van deze kledij.

Al met al vind ik dit een zeer ondoordacht OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 11:17:03 ]
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:16:59 #11
19242 yavanna
Results may vary.
pi_120453253
Het nieuwe uniform oogt stukken beter. ( hebben mountainbikers v.d politie ook niet al iets dergelijks aan? ) Uiteraard moet ook de inhoud en het gedrag er naar zijn, wil het iets van ''respect'' uitstralen.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_120453266
Als agenten wat sterkere kleding aan hebben, met kniebeschermers, elleboogbescherming, langere wapenstok. dan is het ook makkelijker voor ze om iemand gewoon wat harder aan te pakken. of om beter achter ze aan te rennen En ze zouden een :') gezicht moeten aanleren voor mensen die nare dingen zeggen. Een beetje een uitstraling van "Het maakt me geen reet uit hoe je over je denkt, je moet je aan de wet houden en doe je het niet dan krijg je een boete of klappen, en daana een boete"

Nu is het heel erg gemakkelijk om een belediging te uiten en klaar, je hebt aandacht voor de komende twee uur, en dat zal kwa kleding niet veel uitmaken.
🐱
pi_120453333
Het zou ook wat schelen als ze de dikkertjes, vrouwen en oudjes gewoon achter het bureau zouden houden. In ieder geval voor de avonden :')
pi_120453351
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:16 schreef yavanna het volgende:
Het nieuwe uniform oogt stukken beter. ( hebben mountainbikers v.d politie ook niet al iets dergelijks aan? ) Uiteraard moet ook de inhoud en het gedrag er naar zijn, wil het iets van ''respect'' uitstralen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die pet :')
Als ze die klep maar niet gaan buigen zoals d'n jeugd ook doet.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:19:36 #15
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120453374
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef LelijKnap het volgende:
Het zou ook wat schelen als ze de dikkertjes, vrouwen en oudjes gewoon achter het bureau zouden houden. In ieder geval voor de avonden :')
haha,
ja, ze hebben niet voor niets horizontale strepen genomen, en de schouderpartij geaccentueerd.
Dan zien de ongetrainde kantoorpikkies d'r ten minste nog een klein beetje uit in dat pak.
pi_120453421
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:19 schreef RaymondK het volgende:

[..]

haha,
ja, ze hebben niet voor niets horizontale strepen genomen, en de schouderpartij geaccentueerd.
Dan zien de kantoorpikkies d'r ten minste nog een klein beetje uit in dat pak.
Haha ja, al moet ik wel zeggen dat dat helpt... ze zien er vaak wel breed uit _O-
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:22:00 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120453453
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Haha ja, al moet ik wel zeggen dat dat helpt... ze zien er vaak wel breed uit _O-
ja, 2 lagen kleding, kogelvrij vest, en dan een dikke uniformjas er overheen.
Dan ziet je oma d'r ook breed uit :+

of ze zijn gewoon veel en veel te dik. Dan zit zo'n uniform ook wel aardig.
pi_120453471
quote:
Agenten hebben in het verleden geklaagd over het huidige uniform. Dat zou een te softe uitstraling hebben en onpraktisch zijn. Zo is de kleding niet geschikt voor rennen en klimmen.

De agenten wilden volgens de krant een actiepak dat meer gezag uitstraalt. Het nieuwe uniform heeft een broek met zakken aan de zij en halfhoge laarzen. Voor kantoorwerk en ceremonies blijft het oude uniform bestaan.
En daar hebben ze gelijk in, dat zag er ook niet uit.

Maar ik had begrepen dat de politie juist 1 of andere afgrijselijk parka-achtig ding kreeg wat er nog lulliger uitzag? Is dat van de baan?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:23:32 #19
19242 yavanna
Results may vary.
pi_120453504
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef LelijKnap het volgende:
Het zou meer schelen wanneer ze alle mannen tussen de 12 en 30 preventief zouden opsluiten.

quote:
15s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:19 schreef karton2 het volgende:

[..]

Die pet :')
Als ze die klep maar niet gaan buigen zoals d'n jeugd ook doet.
Een baret / side-cap oogt beter, maar wellicht minder praktisch, indien men moet rennen.

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_120453508
Zou de politie niet gewoon een soort van regelmatige conditietest moeten hebben? Het werk wat ik doe word ik ook medisch gekeurd elke 3 maaden, en als ik niet meer aan de eisen voldoe kan dat een gevaar voor de omgeving opleveren. En dat geldt voor al mijn collega's. Ik kan ook wel kantoorwerk doen, maar als er een oplsagtang gerepareerd moet worden, dan moet je daar meteen bij, en in noodgevallen moet je elke seconde van de dag in staat zijn om direct 20 meter op een smal trapje naar boven te klimmen en te repareren, en intussen 6 keer heen en weer om spullen te pakken , zonder buiten adem te raken.
🐱
pi_120453536
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:16 schreef yavanna het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo iets ziet er veel beter uit dan die parka-shit waar ze het eerst over hadden:

Dit was dat toch? Met die riem die zo faalde?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120453537
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, 2 lagen kleding, kogelvrij vest, en dan een dikke uniformjas er overheen.
Dan ziet je oma d'r ook breed uit :+

of ze zijn gewoon veel en veel te dik. Dan zit zo'n uniform ook wel lekker.
Dragen ze een kogelvrij vest altijd dan ? Nee toch ?
Maar verder tja, degene die wel breed waren, die kon je er ook niet uit plukken... zelfs in de zomer wisten ze het onderscheid tussen ielig en breed te vermommen..
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:26:27 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_120453597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dragen ze een kogelvrij vest altijd dan ? Nee toch ?
Maar verder tja, degene die wel breed waren, die kon je er ook niet uit plukken... zelfs in de zomer wisten ze het onderscheid tussen ielig en breed te vermommen..
nee niet allemaal.
maar soms lopen er wel eens wat van die gasten in een ander soort uniform. Vaak waar veel mensen bij een zijn.

Ik snap niet dat je als agent niet gewoon 4 dagen per week keihard staat te pompen in de sportschool. Je komt met van alles en nog wat in aanraking...
pi_120453599
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:00 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik vind het er mooier uitzien, maar ach, we moeten weer iets hebben om te zeiken he.
Als er iets veranderd dan is het meteen complottheorie
pi_120453602
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:23 schreef yavanna het volgende:
Het zou meer schelen wanneer ze alle mannen tussen de 12 en 30 preventief zouden opsluiten.
Dat zou enkel nodig zijn omdat de vrouwen hen ophitsen. Beter sluiten we dan gewoon de oorzaak op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')