abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2016 @ 20:01:40 #251
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167173442
Niet deze discussie weer.

Paar kernwoorden.

Temperatuur.
Compound.
Profiel.

Mensen die winterbanden marketing vinden mogen wat mij betreft bij de eerste oprit de sloot in vliegen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2016 @ 20:02:37 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167173460
En daar ook verzuipen. Dat eigenwijze Nederlandse krenterige gedoe over de enige 4 raakvlakken met het asfalt is de reden dat het elke keer weer janken is op de weg als het enigszins gevroren of gesneeuwd heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167173864
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 19:58 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Ongeteste banden, dus? Hoe weet je dan of ze goed zijn? Kunnen wel slechter zijn dan de slechtste band van 2012.

[..]

Hoe heten die A-merken, dan? Want 100 euro voor een 17" inch band, kan niet veel soeps zijn.

En ik geloof niet dat ik, nadat ik mijn eerste auto heb weggedaan in 1992, ooit nog een band van 65 euro onder mijn auto heb gelegd.
Zomer
http://banden.autoweek.nl(...)5-50-r17-93y-212719/
http://banden.autoweek.nl(...)205-50-r17-93v-8646/
http://banden.autoweek.nl(...)05-50-r17-93w-12310/

Winterbanden hangt nogal vanaf op welk moment je ze koopt :), vlak voor de herfst zijn ze vaak een tikkie goedkoper
Maar bv:
http://banden.autoweek.nl(...)05-55-r16-91h-53164/
http://banden.autoweek.nl/nokian/wr-d3/205-55-r16-91h-13738/
http://banden.autoweek.nl(...)205-55-r16-91h-3258/

Als jij zegt 'kan niet veel soep zijn'. Zeg ik: Leer het internet te gebruiken.
Overigens is 225/45/17 nog een stukkie goedkoper dan 205/50/17 :')
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_167175172
quote:
19s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:18 schreef Glijdt_licht het volgende:

Als jij zegt 'kan niet veel soep zijn'. Zeg ik: Leer het internet te gebruiken.

Koop alles van internet, maar niet mijn banden.

Maar voor 65 euro per band, ben je gek dat je terug wisselt naar zomerbanden. Waarom zou je? Het maakt toch alleen maar verschil bij 35 graden....en dan ook nog eens 'bis zu'.

Anyway, alles gaat om bewustzijn. Ik ken de tekortkomingen van mijn banden, maar veel winterbandenrijders doen alsof ze 4 toverlollies onder hun auto hebben laten zetten. En omdat ze zo denken, is de kans dat zij een klapper maken met hun winterbandjes, aanzienlijk groter dan dat ik dat doe op mijn normale banden. En die 2 dagen dat het sneeuwt, dan sneeuwt het. Pas gewoon mijn snelheid aan.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2016 @ 21:02:59 #255
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167175213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:01 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Koop alles van internet, maar niet mijn banden.

Maar voor 65 euro per band, ben je gek dat je terug wisselt naar zomerbanden. Waarom zou je? Het maakt toch alleen maar verschil bij 35 graden....en dan ook nog eens 'bis zu'.

Anyway, alles gaat om bewustzijn. Ik ken de tekortkomingen van mijn banden, maar veel winterbandenrijders doen alsof ze 4 toverlollies onder hun auto hebben laten zetten. En omdat ze zo denken, is de kans dat zij een klapper maken met hun winterbandjes, aanzienlijk groter dan dat ik dat doe op mijn normale banden. En die 2 dagen dat het sneeuwt, dan sneeuwt het. Pas gewoon mijn snelheid aan.
Je hebt gelijk dat veel mensen die rijden op winterbanden denken da ze in een tank op rupsbanden rijden. Dat werkt inderdaad nogal contraproductief.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167175216
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:

Mensen die winterbanden marketing vinden mogen wat mij betreft bij de eerste oprit de sloot in vliegen.
Het werd marketing toen ze de naam van sneeuwbanden naar winterbanden veranderden.

Heb je dat altijd, dat je mensen met een andere kijk op zaken, een ongeluk toewenst?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167175239
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 18:56 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. In de lijst van 2012 stonden keurig de banden vermeld met de meters remweg er bij. Toen wist je in ieder geval welke banden je niet moest hebben. Nu weet je het niet van jouw banden. Maar rekening er mee houden doe je niet, wedden?

Overigens had de beste winterband in de lijst van 2012 nog steeds 1 autolengte (4,5 meter) meer nodig om tot stilstand te komen dan de zomerband. Weet je hoe hard die klap nog is?
Ik weet het wel. Ik heb bewust gekozen voor winterbanden die heel goed op droog en nat wegdek presteren ten opzichte van andere winterbanden. En iets minder op sneeuw en ijs. Maar aangezien we meer regen en droge dagen hebben heb ik naar mij mening een juiste keuze gemaakt.

Maar goed, eigenlijk heb ik alweer teveel gezegd in deze discussie. Sommige mensen staan er namelijk niet voor open en hun mening is de enige juiste. Jij bent daar een perfect voorbeeld van. :)
pi_167175273
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik weet het wel. Ik heb bewust gekozen voor winterbanden die heel goed op droog en nat wegdek presteren ten opzichte van andere winterbanden. En iets minder op sneeuw en ijs. Maar aangezien we meer regen en droge dagen hebben heb ik naar mij mening een juiste keuze gemaakt.

Maar goed, eigenlijk heb ik alweer teveel gezegd in deze discussie. Sommige mensen staan er namelijk niet voor open en hun mening is de enige juiste. Jij bent daar een perfect voorbeeld van. :)
Maar je weet helemaal niet wat mijn mening is. Ik heb alleen maar cijfers uit metingen aangedragen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2016 @ 21:08:11 #259
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167175377
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:03 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het werd marketing toen ze de naam van sneeuwbanden naar winterbanden veranderden.

Heb je dat altijd, dat je mensen met een andere kijk op zaken, een ongeluk toewenst?
Andere kijk noemt ie dat. Kale banden hebben meer raakoppervlak. Dat is mijn kijk op de zaken en daarom rijd ik altijd met versleten banden rond.

Sneeuw en winterband zijn inderdaad marketing termen. De feiten zijn echter dat er banden voor diverse toepassingen. De banden die je hier het beste in wat wij winter noemen kan gebruiken mag je dus best winterbanden noemen. Ze hebben doorgaans een ander profiel, andere rubbersamenstelling en dat soort zaken. Dat is waarom ze in voor Nederlandse begrippen "winter" beter presteren dan banden die daar niet voor gemaakt zijn.

Zo simpel is het.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167175641
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Andere kijk noemt ie dat.
Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.

Waarom is het zo dat geen enkel blad of organisatie een referentiezomerband meeneemt bij een winterbandentest? Als je wilt dat automobilisten zo veilig mogelijk onderweg zijn, dan toon je toch aan dat het waanzin is dat je op zomerbanden blijft rijden? Maar dat doen ze niet. En dat kan eigenlijk alleen maar zijn, omdat de getallen die daar mogelijk uitrollen een heel andere verhaal vertellen. Net als de winterbandentest van Autobild in 2009. Temperatuur was net boven het vriespunt. Je hoefde de hele test niet eens te lezen (heb ik wel gedaan, natuurlijk). Tweede zin van de tweede alinea:
"De referentiezomerband deed het onder alle omstandigheden beter, behalve in de sneeuw. En op ijzel maakte het niets uit".
Dat is geen 30 jaar geleden, maar 2009. Wist jij dat?
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167176005
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:04 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Maar je weet helemaal niet wat mijn mening is. Ik heb alleen maar cijfers uit metingen aangedragen.
Yup. Maar wel totaal uit verband. Om je eigen mening kracht bij te zetten. En ja, uit al je post is echt wel je mening af te lezen. "Winterbanden zijn allemaal kut".
pi_167176159
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:27 schreef RealBizkit666 het volgende:

Yup. Maar wel totaal uit verband.
Tuurlijk. Want echte metingen met echte banden is natuurlijk niet waar we op zitten te wachten.

quote:
En ja, uit al je post is echt wel je mening af te lezen. "Winterbanden zijn allemaal kut".
Dat is mijn mening helemaal niet.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167176182
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:32 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Tuurlijk. Want echte metingen met echte banden is natuurlijk niet waar we op zitten te wachten.

[..]

Dat is mijn mening helemaal niet.
Ok. :)
pi_167176219
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:32 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ok. :)
Dus eigenlijk heb je geen idee waar dit allemaal over ging. Als je bandentesten ook zo leest, dan komt het wel goed. ^O^
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167177022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.

Waarom is het zo dat geen enkel blad of organisatie een referentiezomerband meeneemt bij een winterbandentest? Als je wilt dat automobilisten zo veilig mogelijk onderweg zijn, dan toon je toch aan dat het waanzin is dat je op zomerbanden blijft rijden? Maar dat doen ze niet. En dat kan eigenlijk alleen maar zijn, omdat de getallen die daar mogelijk uitrollen een heel andere verhaal vertellen. Net als de winterbandentest van Autobild in 2009. Temperatuur was net boven het vriespunt. Je hoefde de hele test niet eens te lezen (heb ik wel gedaan, natuurlijk). Tweede zin van de tweede alinea:
"De referentiezomerband deed het onder alle omstandigheden beter, behalve in de sneeuw. En op ijzel maakte het niets uit".
Dat is geen 30 jaar geleden, maar 2009. Wist jij dat?
Niemand vind het nodig of vereist dat de winterband beter moet zijn dan de zomerband. Sterker nog we weten allemaal wel dat de zomerband beter presteert dan de winterband, die vergelijking is ook niet nodig. Het gaat er om dat de winterband beter moet presteren dan de zomerband wanneer de omstandigheden vereisten. Een winterband die op alle fronten een 6 haalt is niet per definitie slechter dan een zomerband die overal een 9 behaald behalve een 2 op sneeuw. Een onvoldoende blijft een onvoldoende, wat uiteindelijk tot een ongeluk kan leiden.
pi_167177166
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:56 schreef DarkerThanBlack het volgende:

Sterker nog we weten allemaal wel dat de zomerband beter presteert dan de winterband
En dat is nou precies waar het om draait. Ik denk dat (guestimate) 90% van de winterbandengebruikers denkt dat hun winterbanden echt veel beter presteren dan zomerbanden, zodra de temperatuur onder de 7 graden komt. Want dat is het enige dat ze (verkeerd) hebben onthouden van de fabrikantenpropaganda.

Ik denk dat XL, Glijd Licht, RealBizkit666 en Straatcommando dat ook denken.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_167178491
Nee. Maar met winterbanden is de auto wel voorbereid op sneeuwval, zodat ik gewoon kan blijven werken, ook bij 15cm sneeuw. Tevens kan ik gewoon naar Duitsland zonder gezeik, want dat ligt hier om de hoek.


Het enige dat jij doet is alles uit z'n verband trekken, en draaien, zodat het in jouw anti winterband straatje past..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2016 @ 22:34:46 #268
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_167178549
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:15 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Het is een andere kijk. Gebaseerd op data en de afwezigheid van data. Niet gebaseerd op fabrikantenpropaganda. Niet gebaseerd op testen op natgespoten plastic.

Waarom is het zo dat geen enkel blad of organisatie een referentiezomerband meeneemt bij een winterbandentest? Als je wilt dat automobilisten zo veilig mogelijk onderweg zijn, dan toon je toch aan dat het waanzin is dat je op zomerbanden blijft rijden? Maar dat doen ze niet. En dat kan eigenlijk alleen maar zijn, omdat de getallen die daar mogelijk uitrollen een heel andere verhaal vertellen. Net als de winterbandentest van Autobild in 2009. Temperatuur was net boven het vriespunt. Je hoefde de hele test niet eens te lezen (heb ik wel gedaan, natuurlijk). Tweede zin van de tweede alinea:
"De referentiezomerband deed het onder alle omstandigheden beter, behalve in de sneeuw. En op ijzel maakte het niets uit".
Dat is geen 30 jaar geleden, maar 2009. Wist jij dat?
Waarom negeer je gewoon een heel deel van mijn post en begin je een random betoog over zomerbanden? Niet iedereen rijdt op zomerbanden.

Daarnaast neem je een test uit 2009 als maatstaf voor hoe het zou moeten zijn. En dan ook nog in de situatie ''zomer'' band tov ''winter''band.

quote:
Uit onze bandentests blijkt keer op keer dat de best mogelijke aanpassing aan zomerse- en winterse rijomstandigheden is: een goede zomerband voor de zomer en een goede winterband voor de winter. Een alternatief voor de seizoensgebonden wissel van zomer- en winterbanden is sinds enige jaren de zogeheten all seasonband.
Kant en klaar van de ANWB.

Bovendien kom je zelf met het argument dat ''je je aanpast'' maar waarom dan? Een zomerband presteert toch beter, behalve in de sneeuw? En jij past je aan en vangt misschien fouten op, maar er zijn ook andere weggebruikers. Die misschien wat minder op letten.

Het is aanpassing naar omstandigheden, zowel met je rechtervoet als banden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_167179314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 21:33 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je geen idee waar dit allemaal over ging. Als je bandentesten ook zo leest, dan komt het wel goed. ^O^
Nee. Ik ben gewoon helemaal klaar met je.
  woensdag 7 december 2016 @ 23:03:52 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167179455
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Waarom negeer je gewoon een heel deel van mijn post en begin je een random betoog over zomerbanden? Niet iedereen rijdt op zomerbanden.

Daarnaast neem je een test uit 2009 als maatstaf voor hoe het zou moeten zijn. En dan ook nog in de situatie ''zomer'' band tov ''winter''band.

[..]

Kant en klaar van de ANWB.

Bovendien kom je zelf met het argument dat ''je je aanpast'' maar waarom dan? Een zomerband presteert toch beter, behalve in de sneeuw? En jij past je aan en vangt misschien fouten op, maar er zijn ook andere weggebruikers. Die misschien wat minder op letten.

Het is aanpassing naar omstandigheden, zowel met je rechtervoet als banden.
Ik geloof niet dat hier iemand beweert dat een zomerband alleen bij sneeuw/ijs minder presteert. Dat zou heel dom zijn. Alleen past de zomerbandenrijder zich beter aan, omdat hij zich niet superieur voelt is een beetje het betoog.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_167179633
quote:
99s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:03 schreef XL het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat hier iemand beweert dat een zomerband alleen bij sneeuw/ijs minder presteert. Dat zou heel dom zijn. Alleen past de zomerbandenrijder zich beter aan, omdat hij zich niet superieur voelt is een beetje het betoog.
Jij snapt het.
Winterbanden zijn beter...als het sneeuwt...daar houdt het dan ook wel op.
Hoe vaak sneeuwt het in Nederland? :{
pi_167179722
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 22:00 schreef Tango5Romeo het volgende:

[..]

En dat is nou precies waar het om draait. Ik denk dat (guestimate) 90% van de winterbandengebruikers denkt dat hun winterbanden echt veel beter presteren dan zomerbanden, zodra de temperatuur onder de 7 graden komt. Want dat is het enige dat ze (verkeerd) hebben onthouden van de fabrikantenpropaganda.

Ik denk dat XL, Glijd Licht, RealBizkit666 en Straatcommando dat ook denken.
Volgens mij moet je eens echt posts van mij gaan terug lezen in dit topic, want dat denk je dus verkeerd. De testen die ik heb gelezen presteren winterbanden pas beter als de temperatuur onder het vriespunt liggen bij droog en nat weer (en uiteraard bij sneeuw en ijs). En dat heeft met de rubbersamenstelling te maken van de zomerbanden, die worden dan hard.

Verder is er ook al een verschil qua remkracht tussen een Porsche en een polo (ook dat heb ik al eens eerder behandeld hier, zelfs met auto's van users die toen actief waren in het topic). Die eerste remt veel harder, het is niet zo dat alleen banden het verschil uitmaken. Waarschijnlijk dat mijn auto eerder stil staat dan die van jou, ondanks dat mijn remweg verlengt wordt door winterbanden (en ook dat kwam toen naar voren).

Maar goed. Blijf je vooral blind staren op prestaties van alleen de banden. Jij komt er wel. ^O^
pi_167179827
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:12 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Volgens mij moet je eens echt posts van mij gaan terug lezen in dit topic, want dat denk je dus verkeerd. De testen die ik heb gelezen presteren winterbanden pas beter als de temperatuur onder het vriespunt liggen bij droog en nat weer (en uiteraard bij sneeuw en ijs). En dat heeft met de rubbersamenstelling te maken van de zomerbanden, die worden dan hard.

Verder is er ook al een verschil qua remkracht tussen een Porsche en een polo (ook dat heb ik al eens eerder behandeld hier, zelfs met auto's van users die toen actief waren in het topic). Die eerste remt veel harder, het is niet zo dat alleen banden het verschil uitmaken. Waarschijnlijk dat mijn auto eerder stil staat dan die van jou, ondanks dat mijn remweg verlengt wordt door winterbanden (en ook dat kwam toen naar voren).

Maar goed. Blijf je vooral blind staren op prestaties van alleen de banden. Jij komt er wel. ^O^
Het verkooppraatje is dat winterbanden bij 7 graden en lager een must zijn.
Wat gewoon dikke onzin is. Zeker in Nederland.
pi_167179855
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:16 schreef aloa het volgende:

[..]

Het verkooppraatje is dat winterbanden bij 7 graden en lager een must zijn.
Wat gewoon dikke onzin is. Zeker in Nederland.
Dus? Dat zeg ik toch ook.
  woensdag 7 december 2016 @ 23:17:38 #275
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167179879
quote:
2s.gif Op woensdag 7 december 2016 23:09 schreef aloa het volgende:

[..]

Jij snapt het.
Winterbanden zijn beter...als het sneeuwt...daar houdt het dan ook wel op.
Hoe vaak sneeuwt het in Nederland? :{
Ze zijn ook beter bij nat wegdek en lage temperaturen. Dan is alleen het verschil niet zo groot. Zeg maar vergelijkbaar met het nadeel wat je hebt bij hoge temperaturen om droog wegdek als je winterbanden hebt. Sneeuw was 3 dagen in 2015, 2016 vermoedelijk ook zoiets.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')