abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120510032
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:30 schreef kilozout het volgende:

[..]

:') :')
Ja, exact! Zo zat ik samen met m'n neef in de bioscoop gister op onze mooie VIP plaatsen ;(
Conscience do cost.
pi_120510166
quote:
Radagast goes from mysterious druid to comic relief figure, fretting over hedgehogs and leading orcs on a chase that could be scored to Yakety Sax.

Read more: http://entertainment.time(...)bilbo/#ixzz2FVaTMWUw
Ik zie het zo voor me.
pi_120510284
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:23 schreef Sloggi het volgende:

[..]

om het feit dat PJ het LotR-gevoel probeert op te roepen te illustreren.
PJ heeft groot gelijk, er zijn immers massaal veel mensen naar LOTR geweest. En als hij door enkele kleine dingetjes een sterke band tussen beide filmreeksen kan maken is hij erg goed bezig. Natuurlijk is de lengte en trage opbouw voor diegenen die alleen maar graag films zien vol explosies en typen als Vin Diesel, Stalone etc, erg moeilijk. Jammer voor hen, die blijven maar lekker thuis. De film is een groot succes, Je kunt nog 1000 links posten van critici die het allemaal maar niks vinden. I ben er van geen een onder de indruk. Ik den PJ ook niet overigens. De film is een groot succes en PJ heeft in die zin het gelijk aan zijn kant door te keize nvoor zijn aanpak. En nu maar wachten op de extended version die de film hopelijk nog een uur langer maakt
Nee was het ook zo bij Star wars ook zo zorgvuldig gegaan met oog voor kwaliteit ;)
pi_120510563
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:36 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

PJ heeft groot gelijk, er zijn immers massaal veel mensen naar LOTR geweest. En als hij door enkele kleine dingetjes een sterke band tussen beide filmreeksen kan maken is hij erg goed bezig. Natuurlijk is de lengte en trage opbouw voor diegenen die alleen maar graag films zien vol explosies en typen als Vin Diesel, Stalone etc, erg moeilijk. Jammer voor hen, die blijven maar lekker thuis. De film is een groot succes, Je kunt nog 1000 links posten van critici die het allemaal maar niks vinden. I ben er van geen een onder de indruk. Ik den PJ ook niet overigens. De film is een groot succes en PJ heeft in die zin het gelijk aan zijn kant door te keize nvoor zijn aanpak. En nu maar wachten op de extended version die de film hopelijk nog een uur langer maakt
Nee was het ook zo bij Star wars ook zo zorgvuldig gegaan met oog voor kwaliteit ;)
Negentig procent van de filmmuziek recyclen noem ik geen klein dingetje, dat noem ik gemakzuchtig, hoe goed de originele muziek ook is. Verder vind ik het best te rechtvaardigen dat hij een verband probeert te leggen tussen de twee filmreeksen, zoals ik eerder zei.

En een lange film en een trage opbouw is helemaal geen probleem, dat was het bij LotR ook niet. Maar waar bij LotR iedere scène, ieder beeld zelfs relevant was, kun je bij The Hobbit zonder het verhaal geweld aan te doen praktisch de helft van de film schrappen. Daarom voelt The Hobbit traag aan en schiet de film verhaaltechnisch gezien alle kanten op, en dat is eeuwig zonde. Het is immers een prachtig boekje.
pi_120510841
quote:
6s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Negentig procent van de filmmuziek recyclen noem ik geen klein dingetje,
Het is immers een prachtig boekje.
Oke, dat van de muziek is mij ontgaan. Maar toen de ring in beeld kwam , toen kwam toch ook een thema uit d eerdere films terug? Maar goed, daar lig ik verder niet wakker van.
Het enige wat ik jammer vond was de aanpak bij de trollen en dan bedoel ik het einde. In het boek vond ik het leuk dat Gandalf ze tot ruzie opstookte en dat had ik graag in de film terug gezien.
pi_120512438
quote:
6s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Negentig procent van de filmmuziek recyclen noem ik geen klein dingetje, dat noem ik gemakzuchtig, hoe goed de originele muziek ook is. Verder vind ik het best te rechtvaardigen dat hij een verband probeert te leggen tussen de twee filmreeksen, zoals ik eerder zei.

Het is nog niet helemaal duidelijk waarom zoveel van de nieuwe soundtrack niet is verwerkt in the Hobbit. Wellicht heeft dat te maken met de split naar 3 films en is de keuze gemaakt om de nieuwe soundtrack die reeds klaar was alsnog gewoon te publiceren/verkopen. Negentig procent is overigens erg overdreven want het Misty Mountains theme is nadrukkelijk aanwezig door de hele film en is geheel nieuw. Verder zijn er variaties op bestaande themes gemaakt, dus het niet een kwestie van simpelweg kopiëren/plakken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120512506
Daarom noem ik het ook recyclen. Ze hebben het uit de prullenbak gevist, wat opgepoetst en hergebruikt.

Het lied van Thorin is volgens mij het enige nieuwe nummer in de film, maar dat kan ik mis hebben. Verder niet zo'n ramp - de oude muziek is geweldig - maar wel wat gemakkelijk.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 16:32:15 ]
pi_120512976
Nee hoor, er zitten diverse geheel nieuwe nummers in de film. Maar goed, voor iemand die de film zo matig vond vind ik dat je nog erg lang bij deze film stil blijft staan..
pi_120513151
Twee redenen:
1) Ik vind het interessant dat deze film zo wisselend is ontvangen (zie dit topic, maar ook verschillende recensies: de Volkskrant geeft vier sterren, Der Spiegel noemt het een meesterwerk terwijl de New York Times een vijf uitdeelt en de Washington Post de film een drie geeft).
2) Ik ben teleurgesteld, want ik heb de boeken van Tolkien verslonden en vond LotR een erg goede film.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 16:50:24 ]
pi_120513297
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:47 schreef Sloggi het volgende:
Twee redenen:
1) Ik vind het interessant dat deze film zo wisselend is ontvangen.
2) Ik ben teleurgesteld, want ik heb de boeken van Tolkien verslonden en vond LotR een erg goede film.
1 kan ik dan nog inkomen maar 2 begrijp ik werkelijk niets van. Ik neem aan dat je dan toch redelijk fan bent van het boek en Tolkien, maar in je antwoorden in sommige van deze discussies lijkt wel alsof je totaal niet snapt wat nu precies de insteek is van Peter Jackson met deze Hobbit films in vergelijking met/in relatie tot Lord of the Rings. Ik respecteer je teleurstelling in deze film, maar als je de grote lijnen bekijkt kan dit - wat mij betreft - niet anders dan een uitstekend begin worden gezien van wat straks een groot geheel gaat vormen.
pi_120513398
Ik snap zijn insteek wel en heb er bovendien begrip voor; ik vind het jammer dat hij zo jammerlijk heeft gefaald in de uitvoering ervan.

En ik zie mezelf als Tolkien-fan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2012 17:01:24 ]
  † In Memoriam † woensdag 19 december 2012 @ 17:03:36 #137
230491 Zith
pls tip
pi_120513783
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:27 schreef Jivis het volgende:

[..]

Want in kinderfilms staat een ork met een hoofd van een dwerg te zwaaien en wordt zijn arm vervolgens afgehakt?
In kinderfilms zie je geen bloed. In The Hobbit idem; een drweg steekt een speer in een ork, de speer komt er glimmend schoon uit.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120515519
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:59 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zie het eerder als jeugdfilms, daar zou je The Hobbit ook wel onder kunnen scharen denk ik.
Waarom moet het zo'n stempel krijgen? Het is gewoon een film voor iedereen die van fantasie houdt vanaf een jaar of 12. Ik vind het geen kinderfilm, maar ook niet per se een 'volwassen' film. Er lezen minstens zoveel volwassenen The Hobbit/LotR als kinderen.
Amen.
pi_120515785
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:47 schreef Sloggi het volgende:
Twee redenen:
Als je een echte Tolkienfan bent en LotR goed vond, zou de terugkeer naar PJ's prachtige representatie van Middle-Earth je al genoeg reden moeten geven om deze film te waarderen. En dan kan het verhaal enigszins teleurstellend zijn - want op dat punt ben ik het wel met je eens - maar rechtvaardigen de rollen van Gandalf, Gollum en Bilbo alsmede de prachtige beelden genoeg wat mij betreft. PJ's kunde om mij weer in de wereld van Middle-Earth te zuigen is ongeëvenaard.
Amen.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 19 december 2012 @ 18:47:33 #141
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_120517327
Ik zag hierboven de vergelijking dat mensen die de film 'te lang' vinden maar naar actiefilms moeten.
Is niet waar in mijn mening.

De mensen die de film te lang vinden kunnen dit uitstekend beargumenteren en de redenen zijn al verschillende keren aangehaald. De kans zit erin dat veel mensen die mening bijstellen na die trilogie.

Maar er is in deze film dus een zijspoor gestart (de groeiende duisternis), die over de lengte van de trilogie geen climax zal krijgen, maar doorstroomt in LOTR. Hoe zal de reactie daarop zijn van het massa-publiek over 1,5 jaar? Of zal PJ deze samenbrengen met de Battle of Five Armies?
Hoe dan ook, de trilogie zal met een cliffhanger eindigen. Wat is jullie idee hierover?
pi_120517629
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik zag hierboven de vergelijking dat mensen die de film 'te lang' vinden maar naar actiefilms moeten.

De mensen die de film te lang vinden kunnen dit uitstekend beargumenteren en de redenen zijn al verschillende keren aangehaald. De kans zit erin dat veel mensen die mening bijstellen na die trilogie.

Maar er is in deze film dus een zijspoor gestart (de groeiende duisternis), die over de lengte van de trilogie geen climax zal krijgen, maar doorstroomt in LOTR. Hoe zal de reactie daarop zijn van het massa-publiek over 1,5 jaar? Of zal PJ deze samenbrengen met de Battle of Five Armies?
Hoe dan ook, de trilogie zal met een cliffhanger eindigen. Wat is jullie idee hierover?
Niet veel anders dan hoe de SW prequels eigenlijk ook met een cliffhanger eindigen, maar toch ook het verhaal wel goed afronden. Mits het goed wordt uitgevoerd hoeft het niet zo erg te zijn, maar komt op de uitvoering neer.
pi_120519652
'K las dat ie pas in Mei op bluray uit komt, da's mooi, hebben we al een half jaar gehad en dan hebben we nog een uur extra door de EE. Hoeven we nog maar een half jaar te wachten voor iets nieuws :P
pi_120519775
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:39 schreef andreas612 het volgende:
'K las dat ie pas in Mei op bluray uit komt, da's mooi, hebben we al een half jaar gehad en dan hebben we nog een uur extra door de EE. Hoeven we nog maar een half jaar te wachten voor iets nieuws :P
Een uur? 25 minuten extra toch.
Amen.
pi_120524493
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:56 schreef Jivis het volgende:

[..]

Waarom moet het zo'n stempel krijgen? Het is gewoon een film voor iedereen die van fantasie houdt vanaf een jaar of 12. Ik vind het geen kinderfilm, maar ook niet per se een 'volwassen' film. Er lezen minstens zoveel volwassenen The Hobbit/LotR als kinderen.
Film =/ boek.
pi_120524528
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:04 schreef Jivis het volgende:

[..]

Als je een echte Tolkienfan bent en LotR goed vond, zou de terugkeer naar PJ's prachtige representatie van Middle-Earth je al genoeg reden moeten geven om deze film te waarderen. En dan kan het verhaal enigszins teleurstellend zijn - want op dat punt ben ik het wel met je eens - maar rechtvaardigen de rollen van Gandalf, Gollum en Bilbo alsmede de prachtige beelden genoeg wat mij betreft. PJ's kunde om mij weer in de wereld van Middle-Earth te zuigen is ongeëvenaard.
No true Scotsman.
  woensdag 19 december 2012 @ 21:18:38 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120525433
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:47 schreef Roberto_BOZ het volgende:

Sommigen moeten nu eenmaal dwangmatig elke ietwat negatieve reactie op één of andere manier ondermijnen, soms met echte argumenten, soms met nietszeggende oneliners omdat ze 't inhoudelijk niet echt kunnen weerleggen (klassiekers zoals "Ga jij maar Transformers kijken" of "Die heeft het duidelijk niet goed begrepen"). Gewoon accepteren dat X het goed vindt en Y niet is een harde dobber, dan moet op zijn minst geïllustreerd worden dat X er meer van kent en de mening van Y minder relevant is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120525630
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Jivis het volgende:

[..]

Een uur? 25 minuten extra toch.
geen idee, dacht dat 't bij LOTR ook ong. een uur was.. tenminste, deel 3 was 4 en een half uur.. kan me niet herinneren dat de standaardversie 4 uur duurde..
pi_120526975
De extended editions komen pas richting eind volgend jaar :')
pi_120527213
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:21 schreef andreas612 het volgende:

[..]

geen idee, dacht dat 't bij LOTR ook ong. een uur was.. tenminste, deel 3 was 4 en een half uur.. kan me niet herinneren dat de standaardversie 4 uur duurde..
ROTK heeft ongeveer 50 minuten extra. FOTR en TT beduidend minder, 30 minuten extra ongeveer. Daar zal het bij The Hobbit ook wel op neerkomen.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')