abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 13:49:26 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_120414505
Een man uit Nuenen is zondagavond geweigerd voor de opnames van de Nationale 2012 Test van BNN omdat hij in een rolstoel zit. Dat melden het Eindhovens Dagblad en Omroep Brabant.

John Geven was door BNN uitgenodigd voor het programma waarin acht bekende Nederlanders en het publiek vragen beantwoorden over 2012. Toen hij aankwam, mocht hij echter niet naar binnen. De studio was te krap, als er een rolstoel op de vloer zou staan zou hij te prominent in beeld komen. Geven kon daarom weer naar huis. 'Bij een programma over handicaps zijn mensen zoals ik een uithangbord en nu is het opeens een probleem', aldus Geven.

Als BNN van de rolstoel had geweten, dan hadden ze in de studio een plek voor Geven gereserveerd, zo reageert de omroep. 'Mensen in een rolstoel moeten kunnen deelnemen aan onze programma's.'

Geven is geen onbekende van BNN. In 2006/2007 was hij een van de 'bikkels' voor de Bart de Graaff Foundation. Deze stichting helpt gehandicapten bij het starten van hun eigen bedrijf. Geven had zelf gevraagd of hij, als bikkel, bij de opnamen in Hilversum aanwezig mocht zijn.

http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)capte-bij-show.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120414681
Wat een onzin zeg! Pff... kan je toch niet maken??
Zonder wrijving geen glans
pi_120414699
Wat een zeikstraal. Het is blijkbaar erg moeilijk om even een mailtje te sturen.
pi_120414752
Lekker boeiend. Hun show, hun keus. Die transformer had maar mooi een mailtje moeten sturen. :W
pi_120415067
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Tuurlijk wel. Als je iets hebt wat niet gemiddeld is moet je dat natuurlijk even melden van te voren. Als je met een vrachtwagen ergens naar toe gaat waar iedereen gewoon met een personenauto komt vraag je toch ook van te voren even of er wel plek is om die te parkeren.

Ik snap niet zo goed dat als je in een rolstoel zit je dat niet zo'n beetje standaard doet.
  maandag 17 december 2012 @ 14:03:25 #6
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_120415149
Omdat het helemaal niet, niks, mag uitmaken of iemand in een rolstoel zit of niet!?!
pi_120415202
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:03 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Omdat het helemaal niet, niks, mag uitmaken of iemand in een rolstoel zit of niet!?!
Dat maakt dus wel uit, dat geven zij aan. Ze zijn niet verplicht om rekening te houden met mensen in een rolstoel. Het moet niet gekker worden zeg.
  Admin maandag 17 december 2012 @ 14:07:56 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120415328
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:53 schreef haags_kwartiertje het volgende:
quote:
Als BNN van de rolstoel had geweten, dan hadden ze in de studio een plek voor Geven gereserveerd, zo reageert de omroep. 'Mensen in een rolstoel moeten kunnen deelnemen aan onze programma's.'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 17 december 2012 @ 14:08:24 #9
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_120415353
Ze kennen die man al van een eerder programma, wisten dus dat ie in een rolstoel zat. Hadden ze hem niet daar gewild hadden ze hem maar niet moeten uitnodigen.
pi_120415453
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:03 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Natuurlijk maakt dat wel uit. Misschien is de ruimte gewoon niet toegangelijk voor iemand met een rolstoel. Als je bij mij op bezoek komt zou ik het ook fijn vinden als je van te voren meldt als je in een rolstoel zit.
Ten eerste omdat de stoep voor mijn deur nogal verzakt is, dus hoge opstap, en mijn woonkamer is op de 1ste. Zo kan zo'n studio ook om praktische redenen lastig begaanbaar zijn met een rolstoel.

Ik zelf ben boven de 2 meter. Als ik met een vliegtuig of een lange busreis ga geef ik dat ook even door zodat ze daar rekening mee kunnen houden. Niets geks aan.
pi_120415504
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ze kennen die man al van een eerder programma, wisten dus dat ie in een rolstoel zat. Hadden ze hem niet daar gewild hadden ze hem maar niet moeten uitnodigen.
Gast.. 5 jaar geleden. Wie zegt dat het de zelfde John Geven is, of dat de mensen die dat programma maakte nu nog bij de omroep werken? Echt, niet zo simpel denken hoor..
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 14:13:30 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_120415537
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Gast.. 5 jaar geleden. Wie zegt dat het de zelfde John Geven is
Ik had hem destijds geen 50 gegeven.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_120415598
Grappig dat de omroep die altijd zo lief loopt te lullen over orgaandonatie, arme Bartje etc. zo hypocriet is. :') Of was er voor Bartje in een rolstoel ook geen plek?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2012 14:15:20 ]
pi_120415606
Ik vind het helemaal niet zo logisch dat John Geven vooraf had moeten melden dat hij rolstoelafhankelijk is. Tegenwoordig mag en kun je toch wel verwachten dat de meeste publieke gebouwen rolstoeltoegankelijk zijn gemaakt?

Zeker als het op het mediapark wordt opgenomen vind ik het niet zo vreemd dat je uitgaat dat die studios ruim genoeg zijn en berekend op een breed publiek.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Admin maandag 17 december 2012 @ 14:17:34 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120415694
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:15 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind het helemaal niet zo logisch dat John Geven vooraf had moeten melden dat hij rolstoelafhankelijk is. Tegenwoordig mag en kun je toch wel verwachten dat de meeste publieke gebouwen rolstoeltoegankelijk zijn gemaakt?

Zeker als het op het mediapark wordt opgenomen vind ik het niet zo vreemd dat je uitgaat dat die studios ruim genoeg zijn en berekend op een breed publiek.
Dat zijn ze dus niet, op tv ziet het er groot uit, maar het valt reuze mee.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_120415714
quote:

In een opnamestudio zijn (terecht) hele andere dingen belangrijk als het gaat om ruimte indelen. Dan is rolstoeltoegankelijkheid geen prio. Dus ja, even laten weten van te voren.
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 14:19:06 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_120415747
Volgende programma van BNN :

'BNN zoekt nierpatient.'

Oh shit, die hadden ze al.

'Bonny St Clair zoekt leverdonor.'

maandag 17 december 2012 @ 14:19:13 #18
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_120415752
quote:
De studio was te krap, als er een rolstoel op de vloer zou staan zou hij te prominent in beeld komen.
Als ie wel op voorhand iets had laten weten, hadden ze hem vast een plek gegeven achter een rij of 3 staande mensen gegeven zodat ie nauwelijks in beeld zou zijn.
  Admin maandag 17 december 2012 @ 14:19:22 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120415755
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:08 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Enig idee hoeveel mensen er werken?
Dat de een hem kent en weet dat hij in een rolstoel zit wil nog niet zeggen dat een ander dat weet. Lijkt me niet dat ze dat opslaan ergens.

Dhr Jansen: rolstoel
Mw Duyvendak: een been
Truus van Bommeren: scheel
Neh

pi_120415762
En het is allemaal extra zielig omdat hij in een rolstoel zit natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_120415787
Rolstoelers zitten al de hele dag op hun luie reet, laat hem maar gewoon staan ofzo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 14:20:14 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_120415795
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

In een opnamestudio zijn (terecht) hele andere dingen belangrijk als het gaat om ruimte indelen. Dan is rolstoeltoegankelijkheid geen prio. Dus ja, even laten weten van te voren.
Idd bekende Nederlanders moeten vooraan in beeld zitten. Net zoals bij De Oscars.

pi_120415820
BNN heeft hierin wel een beetje gelijk.
  maandag 17 december 2012 @ 14:21:17 #24
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_120415835
quote:

blijkbaar kan deze beste man niet op een normale stoel zitten.
betekend dus een behoorlijk grote rolstoel.
bnn programma's kennende hebben ze een grote bak met stoelen en tja daar druk je niet zomaar ff een rolstoel in.
ze zullen vast wel een normale stoel hebben maar geen speciale rolstoel plek.
eerlijk beide kanten beetje fout.
mijnheer had moeten aangeven dat hij een rolstoel had.
bnn paar invalide plekken kunnen hebben..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Trouwste user 2022 maandag 17 december 2012 @ 14:21:31 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_120415844
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:19 schreef yvonne het volgende:

Mw Duyvendak: een been

Kut zit er iemand met eenj been in beeld. :(

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')