Zonnebloem olie verhard niet hoor. Pas als het een tijdje boven een bepaalde temperatuur is geweest, zou het misschien hard kunnen worden. De enige nadelen zijn de geur en uitstoot bij het verbranden. Zo'n petroleum kachel zou je eventueel op elke olie kunnen stoken. Je kan er olijfolie, maar ook diesel in stoken. Alleen de uitstoot van geuren en gassen zal niet hetzelfde zijn, dus ik denk niet dat t verstandig is om er een ander soort brandstof in te gebruiken.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:50 schreef pinine het volgende:
Lijkt me geen goed idee en volgens mij kan de kachel er kapot van gaan, t'is wel iets heel anders maar zonnebloemolie heb als smeerolie in de elec. kettingzaag gedaan als goedkoop alternatief voor de dure smeerolie die je er eigenlijk voor moet gebruiken maar het pompje en de leidingen zitten nu dicht en smeren kan ik alleen nog extern met een kwast dus het verhard en je krijgt het daarna niet meer weg, zal ook wel voor een zibro kachel gelden.
Lees nou eens wat je zelf schrijft.... Het wordt gebruikt in een kachel...quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:08 schreef wimoude het volgende:
Zonnebloem olie verhard niet hoor. Pas als het een tijdje boven een bepaalde temperatuur is geweest,
Zibro kachels zijn op FOK al tijden omstreden, niet alleen daar overigens.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees nou eens wat je zelf schrijft.... Het wordt gebruikt in een kachel...
OT: Een Zibrokachel ansich lijkt me al niet verstandig, maar om er dan ook nog mee te gaan klooien kan weleens uitmonden richting een (in dat geval welverdiende) Darwin award.
En? Staat er in de gebruiksaanwijzing dat zonnebloemolie ook een geschikte brandstof is?quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:56 schreef Wandtegeltje het volgende:
Elk apparaat is net zo veilig tot de gebruiker de omstandigheden zo wijzigt dat het apparaat niet meer veilig is. Of dat nou gebrek aan ventilatie is of gebrek aan schoonmaken van TV's, drogers. enz.
Gekookt bedoel ik, niet die maximale 35-40 graden wat het in het reservoir maximaal zou worden.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees nou eens wat je zelf schrijft.... Het wordt gebruikt in een kachel...
OT: Een Zibrokachel ansich lijkt me al niet verstandig, maar om er dan ook nog mee te gaan klooien kan weleens uitmonden richting een (in dat geval welverdiende) Darwin award.
Wat denk je?? Alleen petroleum natuurlijk. Bij voorkeur van Zibroquote:Op zaterdag 15 december 2012 22:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En? Staat er in de gebruiksaanwijzing dat zonnebloemolie ook een geschikte brandstof is?
Ja, zo ver was ik al... over begrijpend lezen gesproken...quote:Op zaterdag 15 december 2012 23:53 schreef Wandtegeltje het volgende:
[..]
Wat denk je?? Alleen petroleum natuurlijk. Bij voorkeur van Zibro.
Ik stel juist in mijn post juist dat hij zijn Zibrootje daarmee vernaggelt.
Ik weet zeker dat het kacheltje het na een poosje niet meer doet. Maar dat moet-ie zelluf weten. Daar leert-ie wel van.
Ik reageer alleen op jou opmerking dat een Zibro jou ansich niet verstandig lijkt.
Ik vind dat een bloemkool-discussie.
Wat heeft er dan voor gezorgd dat het smeersysteem verstopt is geraakt? en niet alleen bij mij maar ook bij iemand anders is ditzelfde gebeurd.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:08 schreef wimoude het volgende:
[..]
Zonnebloem olie verhard niet hoor. Pas als het een tijdje boven een bepaalde temperatuur is geweest, zou het misschien hard kunnen worden. De enige nadelen zijn de geur en uitstoot bij het verbranden. Zo'n petroleum kachel zou je eventueel op elke olie kunnen stoken. Je kan er olijfolie, maar ook diesel in stoken. Alleen de uitstoot van geuren en gassen zal niet hetzelfde zijn, dus ik denk niet dat t verstandig is om er een ander soort brandstof in te gebruiken.
NOX uitstoot, etc, ik zou er nie aan beginnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |