abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:42:22 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120597642
Muawhwa, guess what just came in. Hell to da yes. Archos GamePad. :D

Zal je net zien dat ik gebeld wordt om te werken, maar ergens de komende dagen wel ff een reviewtje.
Als planeet aarde en ik dan nog bestaan... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_120603712
@RobertNL en janesh, bedankt voor de info.
Hebben jullie een platform waar jullie grote reviews voor/op schrijven?
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:00:52 #53
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120605183
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:13 schreef Janesh het volgende:
Je kunt nu al los Robert, ik heb net de onda v812 met de nieuwe allwinner A31 besteld.
Interessante tablet, ook omdat er een 6000 mAh batterij in schijnt te zitten, plus een goede 5Mp camera.
Eens kijken hoe lang dat gaat duren

Voor 9.7 liefhebbers, retina scherm en A31, de onda v972 in de voorverkoop.

Voor geïnteresseerden, met coupon MAINAGAME5 nog 5 usd goedkoper.
Wel redelijk aan de prijs nog ;) Maar ik zal eens rond gaan kijken :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_120605563
En ja hoor.. vandaag mijn window N70HD binnen.. aller eerste indruk..
WAT EEN TOF SCHERM :o ! heel erg bright en goede kleuren weergave..
en HD resolutie is echt super!

echter kwam mijn tablet met het volgende probleempje..:

iets wat vaker lijkt voor te komen bij de N70HD, als ik dit filmpje zo zie

echter heb ik de telefoonstand, die ik bij mijn neo had gekregen op het scherm/vlek gedrukt
en omhoog te trokken.. en gelukkig fixte dat het probleem!

ik heb nu deze aankomende week geen tijd om hem te reviewen, maar die week erop vast wel tijd hebben om hem uitgebreid te bespreken!

pi_120605847
Ben alleen dom geweest, aangezien ik dacht dat de case van de N70 ook op de N70HD zou passen..
echter zit er een groot verschil in..

N70:

N70HD:

alles zit dus net even anders om in dit geval.. oftewel knopjes komen niet goed uit in case
en speaker word dus geblokkeerd..

Mocht iemand nog belang bij deze case hebben meld het me dan even, dan kun je hem van me overnemen voor de kostprijs bij priceangels ( 6$ ofzo..)
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:23:37 #56
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_120605869
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:15 schreef Elysee het volgende:
@RobertNL en janesh, bedankt voor de info.
Hebben jullie een platform waar jullie grote reviews voor/op schrijven?
Grote reviews zijn grote woorden, ben ik de man niet naar, maar het RK3066 topic op slatedroid is wel een plek waar ik mijn ervaringen deel in mijn steenkolen engels.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:32:28 #57
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120606155
Begin toch te twijvelen, denk dat ik maar 2 tablets ga halen :')
één om mijn Ramos te vervangen en één voor thuis op de bank :D

De ramos (w17pro) wordt vervangen door een quadcore A7 tablet wellicht van 8'' maar liever 7'' voor de portability (todat ik mijn phablet heb).

De 10'' tablet wordt een quadcore A9 tablet (power :D) voor op de bank etc die ik wil gaan delen met moeders.
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:22:43 #58
374799 Janesh
babyboomer and retired .
pi_120607900
Hier staan nog een paar interessante artikelen over het feit dat de ene quadcore (cortex A9)de andere (cortex A7) niet is.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt.
Als ik kijk naar mijn Nexus 7, en die vergelijk met RK3066 tablets dan zit daar niet veel verschil in, sterker de Nexus 7 gebruik ik eigenlijk niet.
. You know we all became mathematicians for the same reason: we were lazy
pi_120609645
iemand een advies voor een tablet van max 100-120 euro. Best bang for buck??
7-10 inch maakt niet zo veel uit, denk dat in dit prijssegment in 7 inch meer te vinden is, knappe resolutie min 1024 denk ik, android 4, min 1GB ram, gebruik voor sjaa whatsapp (Wifi)/wordfeud/ en wat andere spelletjes. Denk wel dual core om iets meer future proof te zijn, als de wereld niet vergaat tenminste.....
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:36:21 #60
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120610992
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:22 schreef Janesh het volgende:
Hier staan nog een paar interessante artikelen over het feit dat de ene quadcore (cortex A9)de andere (cortex A7) niet is.
Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt.
Als ik kijk naar mijn Nexus 7, en die vergelijk met RK3066 tablets dan zit daar niet veel verschil in, sterker de Nexus 7 gebruik ik eigenlijk niet.
Doe het maar eens tussen de Tegra 2 en de MTK6577, AMlogic of RK dan wint de Tegra het nooit van zijn leven :P!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:06 schreef delchrys het volgende:
iemand een advies voor een tablet van max 100-120 euro. Best bang for buck??
7-10 inch maakt niet zo veel uit, denk dat in dit prijssegment in 7 inch meer te vinden is, knappe resolutie min 1024 denk ik, android 4, min 1GB ram, gebruik voor sjaa whatsapp (Wifi)/wordfeud/ en wat andere spelletjes. Denk wel dual core om iets meer future proof te zijn, als de wereld niet vergaat tenminste.....
100 euro, daar heb je wel een dualcore, 1GB, 1280x800 pix scherm en 8GB ROM voor :)!
Geen bezwaar om uit China te importeren?
pi_120612965
liever niet uit china, zijn wel kwa specs beter, maar ik haal persoonlijk liever uit een winkel of via marktplaats ofzo. Ben niet zo van het importeren. Misschien een webwinkel die chinatabs importeerd?
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:21:08 #62
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120613342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:11 schreef delchrys het volgende:
liever niet uit china, zijn wel kwa specs beter, maar ik haal persoonlijk liever uit een winkel of via marktplaats ofzo. Ben niet zo van het importeren. Misschien een webwinkel die chinatabs importeerd?
Je komt dan vast uit op een singlecore, wellicht kan je een deal maken met Janesh (:P?) (als die er nog 1 heeft ;)) we helpen je hier graag met het kopen van een tablet uit China indien nodig ;)!
Als je 100 euro uitgeeft (incl shipping) en 20 achterhoud voor de douane geef je niet te veel uit en heb je wel een mooie tablet :).

Als je iets hebt gevonden op een marktplaats oid dan kan je hier of in mijn DM wel een linkje droppen dan kijk ik er even na.

Edit: dit is wel een leuke: http://www.aliexpress.com(...)ex-A9/715365026.html

[ Bericht 4% gewijzigd door RobertNL op 21-12-2012 21:31:26 ]
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:57:41 #63
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_120618344
Ik zit nog steeds met smart te wachten op meer (definitieve) details over de ainol novo9 firewire. Met z'n 10000mah accu klinkt dat echt als een blijvertje voor mij. Maarja, te weinig (chipset) details en het ontbreken van een releasedate (voor zover google mij info geeft over dat model ;) ) is voor mij echt een dealbreaker!

De reden om voor mij te kiezen voor een 9,7 tegenover een 10.1/2 is dat ik vind dat ipads fijner in de hand liggen. Omdat het toch voornamelijk handgebruik is, vind ik dat wel echt belangrijk. Bij de cube van m'n vader is het wel te doen, maar met kleine handen (zoals de mijne) kantelt de tablet vrij snel. Dat wil ik voorkomen met een 9.7 :) Ik sluit uiteraard 10.1/2 niet uit, mocht er een prachtmodel langskomen, met alle liefde, maar nu ook specswise (en lookswise met die leuke kleurtjes) wint de ainol het over andere modellen.

Even afwachten dus, hoe het gaat lopen. Ik haal hem iig niet in de preorder tot er het eea aan reviews is. :Y
Koekje d'r bij?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:04:14 #64
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120618673
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:57 schreef eleganza het volgende:
Ik zit nog steeds met smart te wachten op meer (definitieve) details over de ainol novo9 firewire. Met z'n 10000mah accu klinkt dat echt als een blijvertje voor mij. Maarja, te weinig (chipset) details en het ontbreken van een releasedate (voor zover google mij info geeft over dat model ;) ) is voor mij echt een dealbreaker!

De reden om voor mij te kiezen voor een 9,7 tegenover een 10.1/2 is dat ik vind dat ipads fijner in de hand liggen. Omdat het toch voornamelijk handgebruik is, vind ik dat wel echt belangrijk. Bij de cube van m'n vader is het wel te doen, maar met kleine handen (zoals de mijne) kantelt de tablet vrij snel. Dat wil ik voorkomen met een 9.7 :) Ik sluit uiteraard 10.1/2 niet uit, mocht er een prachtmodel langskomen, met alle liefde, maar nu ook specswise (en lookswise met die leuke kleurtjes) wint de ainol het over andere modellen.

Even afwachten dus, hoe het gaat lopen. Ik haal hem iig niet in de preorder tot er het eea aan reviews is. :Y
Veel onduidelijkheid over de Ainol tablets. Ik hoorde ook al iets over een wisseling richting A31 ipv die nieuwe chip bouwer.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:06:55 #65
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_120618802
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:04 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Veel onduidelijkheid over de Ainol tablets. Ik hoorde ook al iets over een wisseling richting A31 ipv die nieuwe chip bouwer.
Veel erger dan het Jiayu (lack of information) fiasco kan het niet worden ;-)

* 9.7" Retina 2048x1536px 10 point-touch Capacitive Screen
* CPU Quad core up to 1.5GHz
* 2GB RAM / 16GB Nand Flash
* Latest Android 4.1 Jelly Bean / CPU and GPU to run faster.
* Battery 10000mAH, long time standby.
* Bulti-in HDMI / WIFI / Gensor / OTG
* Dual Camera Front 0.3MP+5.0MP

Er wordt duidelijk gewoon géén informatie gegeven over de processor :')
Preorderen kan dus hierrr: http://www.aliexpress.com(...)-Bean/713616504.html
Maar ik zou ook gewoon nog even wachten ;)
Koekje d'r bij?
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:09:03 #66
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120618908
Weer terug van verweggeweest. Moet zeggen, 't scherm was als verwacht een beetje jammer. De resolutie 1024x600 van de Archos GamePad stoort op zich niet echt, maar vooral de 'lage' kijkhoek is mweh. En vaak kijk je er toch niet helemaal recht van voren op, zeker niet omdat je de tablet vasthoudt als een portable gameconsole, dan helt 'ie vaak wat achterover en heb je al gauw een lage kijkhoek. Had liever 20 euro ofzo meer uitgegeven en dat het dan een IPS scherm was, beetje een misser hoor Archos. Verder voelt 'ie fijn aan hoor. Hoe Archos met multimedia omgaat (muziek/video) vind ik echt top.

Ik had nog niet met emulators gespeeld voorheen, omdat ik touchscreen en virtuele knoppen niks vind, maar nu eens ff kijken. Ik heb FPse geïnstalleerd en Any Emulator (BIOS), nu ff wat ROMS vinden. Iemand nog ervaringen met emulators, aanraadsels? :P

Nieuwe 10.1" moet hier ook nog komen. De Ramos W30HD mweh, niet overtuigd. Ik wacht ff wat de Ainol Novo10 Captain gaat doen, die lijkt me wel bazig. _O_
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:12:26 #67
327191 RobertNL
For your gear.
pi_120619065
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:06 schreef eleganza het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af wat ze gaan kiezen. Ben wel benieuwd naar die nieuwe chip-bakker maar lekker veilig met een zuinige A7 quadcore van Allwinner klinkt ook niet verkeerd.

Specs zien er zeker goed uit verder!
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:09 schreef shiznuts het volgende:
Weer terug van verweggeweest. Moet zeggen, 't scherm was als verwacht een beetje jammer. De resolutie 1024x600 van de Archos GamePad stoort op zich niet echt, maar vooral de 'lage' kijkhoek is mweh. En vaak kijk je er toch niet helemaal recht van voren op, zeker niet omdat je de tablet vasthoudt als een portable gameconsole, dan helt 'ie vaak wat achterover en heb je al gauw een lage kijkhoek. Had liever 20 euro ofzo meer uitgegeven en dat het dan een IPS scherm was, beetje een misser hoor Archos. Verder voelt 'ie fijn aan hoor. Hoe Archos met multimedia omgaat (muziek/video) vind ik echt top.

Ik had nog niet met emulators gespeeld voorheen, omdat ik touchscreen en virtuele knoppen niks vind, maar nu eens ff kijken. Ik heb FPse geïnstalleerd en Any Emulator (BIOS), nu ff wat ROMS vinden. Iemand nog ervaringen met emulators, aanraadsels? :P

Nieuwe 10.1" moet hier ook nog komen. De Ramos W30HD mweh, niet overtuigd. Ik wacht ff wat de Ainol Novo10 Captain gaat doen, die lijkt me wel bazig. _O_
SNES is wel grappig om te doen :P! zijn zeer veel emmulators en ze werken allemaal wel. Jammer van de kijkhoek, dat is toch wel een punt waar Archos vaak op bezuinigd.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:13:30 #68
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_120619118
Ja, oldschool Mario Bros & Streetfighter. O+ Lijkt me mooi. :D
pi_120626363
Peoples,

momenteel maak ik gebruik van 'n Asus Transformer, maar merk dat ik af en toe 'n beetje frusti met 'n paar beperkingen van deze tablet om moet gaan. Net te traag/weinig power voor de dingen die ik ermee wil doen.

Ik vroeg me af of er 'n tablet van Chinese makelij is die voor mij beter geschikt is, en natuurlijk niet te duur. Helaas moet ik dan 't dock gaan missen, maar dat is dan maar zo. Voor 't verschil wil ik dan naar 'n laptop gaan kijken, want m'n Transformer heeft helaas m'n laptop niet doen vergeten.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_120630615
Ik neem aan dat je het hebt over de eerste Transformer, de TF101 met Tegra 2-processor?

Wacht ff tot er een paar quadcores (Exynos 4412, RK3188, Allwinner A31, etc) uit zijn en er wat ervaringen opduiken daarvan. Dan loop je er niet tegenaan dat 'ie underpowered is en kun je er een tijdje mee vooruit. Neem aan dat het niet echt haast heeft.

Anders kijken naar een RK3066 tablet. De Cube U30GT schijnt prettig te worden ontvangen bij de forumleden hier, hoewel 'ie een twijfelachtige start kende toen 'ie uitkwam (Slatedroid voor meer). Tenzij je van een 10.1"-er wilt afstappen, er zijn ook zeer aardige 9.7", 8", 7" tablets te vinden. Moet je de reacties hier maar ff teruglezen.

En inderdaad, een tablet is een non-productief apparaat! Je kunt er helaas niet zo productief mee zijn als een normale laptop en is dus absoluut geen vervanger, maar alleen een toevoeging.
pi_120632451
Inderdaad de 1e Transformer. Misschien hou ik 'm dan maar gewoon en koop 'n goeie laptop erbij voor wat games, ed.

Bedankt voor je info :)
"If you're not a manc, you're a wank"
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:32:55 #72
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_120634476
Mijn Ployer Momo12 is sinds woensdag binnen *O*. Helaas heb ik er nog weinig mee kunnen spelen -O-

Ik heb eigenlijk geen referentiemateriaal, maar de eerste indruk is erg goed.
+ Heel helder scherm: ik heb de helderheid op zijn laagst gezet maar is dan veruit helder genoeg om mee te werken.
+ Voelt stevig aan en ook de bouwkwaliteit is prima.
+ Het geluid is ook goed.

- Camera's zijn wel slecht, maar die gebruik ik toch niet.
- Accu is zoals verwacht wel wat minder goed, maar ik heb nog niet gekeken hoe lang hij het echt volhoudt.
- De boekjes zijn in het Chinees :D

Ik heb gelijk ook een nieuwe firmware van TopNotchTablets erop gezet, dan was ik gelijk af van alle Chinese apps.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_120639828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:06 schreef eleganza het volgende:

[..]

Volgens mij gaat daar toch de allwinner a31 in :)
http://www.aliexpress.com(...)etina/713949174.html
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:52:42 #74
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_120643164
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:21 schreef relativity het volgende:

[..]

Volgens mij gaat daar toch de allwinner a31 in :)
http://www.aliexpress.com(...)etina/713949174.html
Is niet dezelfde ;-) Ainol vs Onda... zal wel heeeeel vergelijkbaar gaan worden, maar Ainol heeft nog niet bevestigd welke chip ze gaan gebruiken.

Dan alsnog... kan dat kreng via USB opladen? :') Volgens mij is mijn must niet eens zó veel gevraagd... XD

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:09 schreef shiznuts het volgende:
Dat is echt gewoon een heerlijk apparaatje lijkt me om gewoon die goeie oude spelletjes te kunnen spelen. :D Heb een poging gedaan om zelda (occarina of time, N64) te spelen op mn aurora 2, maar het gemis van de fysieke knoppen is enorm XD
Koekje d'r bij?
pi_120643892
iemand goede ervaringen met de archos of arnova serie???
Ben nog niet overtuigd genoeg om in china te bestellen, dus wil even kijken welke concessies ik precies moet doen als ik hem uit nederland wil halen.
Zijn er trouwens nog andere webshops welke chinatabs aanbieden zoals retailheaven?? In NL?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')