Datquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef TNA het volgende:
Een te lage waarde aangeven is een federal crime. Logisch dat hij dat niet doet.
Dat was inderdaad maar heel even...quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Een aantal weken geleden besloot ik een product uit de Verenigde Staten aan te schaffen. Ik laat even in het midden wat het precies is, maar het betreft een handgemaakt exemplaar van een product dat ze normaliter met masjientjes produceren (het is een pijp).
Gaston? Ben jij het?quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Goeeoeoeoeoedemorgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuw is niet altijd beter.
Je betaalt btw en eventuele invoerrechten op basis van de waarde van het product. Als op een product van 300 dollar een sticker zit dat het 20 dollar kost, kun je extra kosten vermijden. Maar dat mag niet.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef mongolio123 het volgende:
Hoe werkt dat dan met die invoerpapieren, moet je dan extra betalen omdat een product duurder is?
Roger, thanks!quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:41 schreef TNA het volgende:
[..]
Je betaalt btw en eventuele invoerrechten op basis van de waarde van het product. Als op een product van 300 dollar een sticker zit dat het 20 dollar kost, kun je extra kosten vermijden. Maar dat mag niet.
Jep, je betaald een percentage over de waarde.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef mongolio123 het volgende:
Hoe werkt dat dan met die invoerpapieren, moet je dan extra betalen omdat een product duurder is?
Dan moet 'ie dus een aantal facturen vervalsen en er volgens op rekenen dat jij alsnog het volledige bedrag betaalt. Ik geef die verkoper groot gelijk, de invoerrechten en btw zijn jouw probleem.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Niet helemaal. Dat het officieel een misdaad is a la, maar het zijn geen van tevoren vaststaande prijzen. Hij maakte dat ding en verzon er een prijsje bij waar ik mee akkoord ging. Voor hetzelfde geld was de prijs de helft of het dubbele geweest.
Dus hij mag het misschien niet doen, maar had het zeer zeker wel kunnen doen zonder consequenties.
http://imgur.com/a/8W7Fpquote:Op vrijdag 14 december 2012 09:55 schreef Murdera het volgende:
Dus een pijp van rond de 1000 euro?
Pics.
De Nederlandse douane heeft ook wel door dat tegenwoordig veel buitenlandse verkopers uit zichzelf of op verzoek een lagere waarde, of foutieve aangifte ("gift") doen. Vaak worden pakketjes opengemaakt en als er bijv. een factuur bij een "gift" zit, of de douane oordeelt dat de waarde van de inhoud duidelijk afwijkt van de gedeclareerde waarde, dan is de douane gerechtigd zelf een raming te maken van de waarde, en op basis daarvan de aangifte te doen. Als je het er niet mee eens bent kun je dan de beroeps-procedure in.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Niet helemaal. Dat het officieel een misdaad is a la, maar het zijn geen van tevoren vaststaande prijzen. Hij maakte dat ding en verzon er een prijsje bij waar ik mee akkoord ging. Voor hetzelfde geld was de prijs de helft of het dubbele geweest.
Dus hij mag het misschien niet doen, maar had het zeer zeker wel kunnen doen zonder consequenties.
Oh, ik snap het zeker wel maar baal gewoon dat ik meer moet betalenquote:Op vrijdag 14 december 2012 10:11 schreef mvdejong het volgende:
[..]
De Nederlandse douane heeft ook wel door dat tegenwoordig veel buitenlandse verkopers uit zichzelf of op verzoek een lagere waarde, of foutieve aangifte ("gift") doen. Vaak worden pakketjes opengemaakt en als er bijv. een factuur bij een "gift" zit, of de douane oordeelt dat de waarde van de inhoud duidelijk afwijkt van de gedeclareerde waarde, dan is de douane gerechtigd zelf een raming te maken van de waarde, en op basis daarvan de aangifte te doen. Als je het er niet mee eens bent kun je dan de beroeps-procedure in.
Als het om grote bedragen gaat, dan kan de douane ook de ontvanger aanklagen voor fruade (ja, die is medeverantwoordelijk voor een juiste aangifte), en in voorkomende gevallen de authoriteiten in de VS inlichten. Gezien het soort pijp waarom ik denk dat het hier gaat, zou dat voor de verzender heel naar kunnen uitpakken, in de VS ligt dat niet lekker.
Als een product Nederland binnenkomt, dan kunnen er een aantal heffingen van toepassing zijn :quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef mongolio123 het volgende:
Dit dus.quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:50 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Is de klacht dat TS een gebrek aan gezond verstand heeft?
Eens met de klacht, die gast heeft er natuurlijk zelf helemaal niks aan; en kan alleen maar problemen krijgen. Hij heeft zijn product al verkocht aan jou, en jij had er van te voren al rekening mee moeten houden dat deze kosten erbij kwamen.
Als hij zoiets niet naar waarheid invult krijgt hij er problemen mee. Ik zie geen enkele reden in waarvoor hij deze problemen zou gaan opzoeken.
gheheeh so funny xD hehe de TT omkere en dan seggen dat je ut er mee eens bent ;P;P;Pquote:
Het is geen RECHT om iemand te laten frauderen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:57 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
gheheeh so funny xD hehe de TT omkere en dan seggen dat je ut er mee eens bent ;P;P;P
shud post it on 9gag #badluckbrian #backfiretopic !!!
Nee, gewoon nee. Ik geef aan dat ik hem begrijp wel (had je kunnen lezen als je bij de les was gebleven), maar ik kan het niet leuk vinden. Er zijn genoeg verkopers die het wél doen, soms zelfs standaard. Zo verwacht ik straks voor een paar honderd euro troep uit China te krijgen en daar staat gewoon 1/10e van de waarde op, zelfs zonder dat ik er om hoefde te vragen.
Dat zijn die diensten die ze soms wel en soms niet verlenen. Mijn klacht is dat hij hem niet kan verlenen (wilde hij overigens wel gaf hij vanochtend nog even per mail aan).
Tuurlijk is het geen recht, dat spreekt vanzelf. Ik begrijp de bedoeling van de invoerbelasting en ik kan volgen hoezo hij niet zou willen frauderen. So far so good.quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Het is geen RECHT om iemand te laten frauderen.
Je legt de schuld bij iemand anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |