abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120295317
Goeeoeoeoeoedemorgen tezaam! Iedereen is hopelijk fris en fruitig aan zijn dag begonnen?

Goed, mijn klachtje:
Een aantal weken geleden besloot ik een product uit de Verenigde Staten aan te schaffen. Ik laat even in het midden wat het precies is, maar het betreft een handgemaakt exemplaar van een product dat ze normaliter met masjientjes produceren (het is een pijp).

Dit betreft een exemplaar van een gerennomeerde meester in zijn vak, in overleg door hem op maat laten maken. D.w.z. ik gaf de maten, hij mocht qua design all-out gaan. Het resultaat mag er zeker wezen, daar ben ik tevreden over.

De financiele kant van het verhaal is gisteravond in orde gebracht. Samen met de E-Mail dat de betaling gelukt was verzocht ik hem om even een flink lagere waarde op de invoerpapieren aan te brengen, omdat de douane niet mals is met dar soort dingetjes. Een allezins redelijk, toch?

Maar nee, hij "had zijn papieren al geprint en kon niks meer wijzigen".Godverdomme. Dag dag, honderden euro's extra. Dag. Rust zacht.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:31:55 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_120295353
Een te lage waarde aangeven is een federal crime. Logisch dat hij dat niet doet.
pi_120295438
Wat een moeite, kan je niet gewoon een pijp bij de kruidenier halen?
Mijn nieuwe ondertitel
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:35:38 #4
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_120295444
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:31 schreef TNA het volgende:
Een te lage waarde aangeven is een federal crime. Logisch dat hij dat niet doet.
Dat :) mafkees ben je als je verwacht dat iemand zo ff fraude voor je gaat plegen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:35:48 #5
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_120295448
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

Een aantal weken geleden besloot ik een product uit de Verenigde Staten aan te schaffen. Ik laat even in het midden wat het precies is, maar het betreft een handgemaakt exemplaar van een product dat ze normaliter met masjientjes produceren (het is een pijp).
Dat was inderdaad maar heel even...

OT: het is me wat.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_120295463
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:30 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Goeeoeoeoeoedemorgen
Gaston? Ben jij het?
pi_120295478
Hoe werkt dat dan met die invoerpapieren, moet je dan extra betalen omdat een product duurder is?
pi_120295522
Haha TS pijpt :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuw is niet altijd beter.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:41:20 #9
139330 TNA
For the stars that shine
pi_120295547
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:37 schreef mongolio123 het volgende:
Hoe werkt dat dan met die invoerpapieren, moet je dan extra betalen omdat een product duurder is?
Je betaalt btw en eventuele invoerrechten op basis van de waarde van het product. Als op een product van 300 dollar een sticker zit dat het 20 dollar kost, kun je extra kosten vermijden. Maar dat mag niet.
  vrijdag 14 december 2012 @ 09:42:11 #10
362982 Jachtgeweer
Le toutre de droef.
pi_120295566
Neem je mee naar volgende LARP wil em wel zien man, lekker pijp roken rond het kampvuur met de bard die liederen zingt.
Vrouwen moet je behandelen als een jachtgeweer, voorover knikken en helemaal vol laden.
Mannen rijpen als wijn en vrouwen verzuren als melk.
"I am not a puppet. I was not made by the West to go to the West or to any other country." - Bashar al-Assad
pi_120295622
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:41 schreef TNA het volgende:

[..]

Je betaalt btw en eventuele invoerrechten op basis van de waarde van het product. Als op een product van 300 dollar een sticker zit dat het 20 dollar kost, kun je extra kosten vermijden. Maar dat mag niet.
Roger, thanks!

Vraag me af of product dat ts heeft besteld ook daadwerkelijk goedkoper oogt dan de werkelijke waarde, anders logisch van die Amerikaan dat ie het niet doet.
pi_120295695
Niets mis met een pijp. Echter wel logisch dat die Amerikaan geen lagere waarde op de invoerpapieren in vult.
pi_120295748
Is de klacht dat TS een gebrek aan gezond verstand heeft?

Eens met de klacht, die gast heeft er natuurlijk zelf helemaal niks aan; en kan alleen maar problemen krijgen. Hij heeft zijn product al verkocht aan jou, en jij had er van te voren al rekening mee moeten houden dat deze kosten erbij kwamen.

Als hij zoiets niet naar waarheid invult krijgt hij er problemen mee. Ik zie geen enkele reden in waarvoor hij deze problemen zou gaan opzoeken.
pi_120295785
Niet helemaal. Dat het officieel een misdaad is a la, maar het zijn geen van tevoren vaststaande prijzen. Hij maakte dat ding en verzon er een prijsje bij waar ik mee akkoord ging. Voor hetzelfde geld was de prijs de helft of het dubbele geweest.

Dus hij mag het misschien niet doen, maar had het zeer zeker wel kunnen doen zonder consequenties.
pi_120295810
quote:
Jep, je betaald een percentage over de waarde.
pi_120295879
Dus een pijp van rond de 1000 euro?
Pics.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:02:53 #17
139330 TNA
For the stars that shine
pi_120296046
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Niet helemaal. Dat het officieel een misdaad is a la, maar het zijn geen van tevoren vaststaande prijzen. Hij maakte dat ding en verzon er een prijsje bij waar ik mee akkoord ging. Voor hetzelfde geld was de prijs de helft of het dubbele geweest.

Dus hij mag het misschien niet doen, maar had het zeer zeker wel kunnen doen zonder consequenties.
Dan moet 'ie dus een aantal facturen vervalsen en er volgens op rekenen dat jij alsnog het volledige bedrag betaalt. Ik geef die verkoper groot gelijk, de invoerrechten en btw zijn jouw probleem.
pi_120296228
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:55 schreef Murdera het volgende:
Dus een pijp van rond de 1000 euro?
Pics.
http://imgur.com/a/8W7Fp
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:11:01 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_120296234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

De Nederlandse douane heeft ook wel door dat tegenwoordig veel buitenlandse verkopers uit zichzelf of op verzoek een lagere waarde, of foutieve aangifte ("gift") doen. Vaak worden pakketjes opengemaakt en als er bijv. een factuur bij een "gift" zit, of de douane oordeelt dat de waarde van de inhoud duidelijk afwijkt van de gedeclareerde waarde, dan is de douane gerechtigd zelf een raming te maken van de waarde, en op basis daarvan de aangifte te doen. Als je het er niet mee eens bent kun je dan de beroeps-procedure in.

Als het om grote bedragen gaat, dan kan de douane ook de ontvanger aanklagen voor fruade (ja, die is medeverantwoordelijk voor een juiste aangifte), en in voorkomende gevallen de authoriteiten in de VS inlichten. Gezien het soort pijp waarom ik denk dat het hier gaat, zou dat voor de verzender heel naar kunnen uitpakken, in de VS ligt dat niet lekker.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_120296282
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:11 schreef mvdejong het volgende:

[..]

De Nederlandse douane heeft ook wel door dat tegenwoordig veel buitenlandse verkopers uit zichzelf of op verzoek een lagere waarde, of foutieve aangifte ("gift") doen. Vaak worden pakketjes opengemaakt en als er bijv. een factuur bij een "gift" zit, of de douane oordeelt dat de waarde van de inhoud duidelijk afwijkt van de gedeclareerde waarde, dan is de douane gerechtigd zelf een raming te maken van de waarde, en op basis daarvan de aangifte te doen. Als je het er niet mee eens bent kun je dan de beroeps-procedure in.

Als het om grote bedragen gaat, dan kan de douane ook de ontvanger aanklagen voor fruade (ja, die is medeverantwoordelijk voor een juiste aangifte), en in voorkomende gevallen de authoriteiten in de VS inlichten. Gezien het soort pijp waarom ik denk dat het hier gaat, zou dat voor de verzender heel naar kunnen uitpakken, in de VS ligt dat niet lekker.
Oh, ik snap het zeker wel maar baal gewoon dat ik meer moet betalen :P Ik zeg niet dat het een terechte klacht is.
  vrijdag 14 december 2012 @ 10:13:08 #21
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_120296288
quote:
Als een product Nederland binnenkomt, dan kunnen er een aantal heffingen van toepassing zijn :
- invoerrechten, een percentage afhankelijk van het type product;
- BTW, hoog of laag tarief;
- en als een van de eerste van toepassing wordt verklaard, dan worden ook de verzendkosten belast !
Dat laatste kan een nare verrassing opleveren voor mensen die iets niet al te duur, maar wel groot of zwaar, hebben laten opsturen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:33:10 #22
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120298230
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:50 schreef TheWhitePrinceOfBel-Air het volgende:
Is de klacht dat TS een gebrek aan gezond verstand heeft?

Eens met de klacht, die gast heeft er natuurlijk zelf helemaal niks aan; en kan alleen maar problemen krijgen. Hij heeft zijn product al verkocht aan jou, en jij had er van te voren al rekening mee moeten houden dat deze kosten erbij kwamen.

Als hij zoiets niet naar waarheid invult krijgt hij er problemen mee. Ik zie geen enkele reden in waarvoor hij deze problemen zou gaan opzoeken.
Dit dus.
pi_120298906
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:33 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit dus.
gheheeh so funny xD hehe de TT omkere en dan seggen dat je ut er mee eens bent ;P;P;P

shud post it on 9gag #badluckbrian #backfiretopic !!!

Nee, gewoon nee. Ik geef aan dat ik hem begrijp wel (had je kunnen lezen als je bij de les was gebleven), maar ik kan het niet leuk vinden. Er zijn genoeg verkopers die het wél doen, soms zelfs standaard. Zo verwacht ik straks voor een paar honderd euro troep uit China te krijgen en daar staat gewoon 1/10e van de waarde op, zelfs zonder dat ik er om hoefde te vragen.

Dat zijn die diensten die ze soms wel en soms niet verlenen. Mijn klacht is dat hij hem niet kan verlenen (wilde hij overigens wel gaf hij vanochtend nog even per mail aan).
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:58:34 #24
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120298961
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:57 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

gheheeh so funny xD hehe de TT omkere en dan seggen dat je ut er mee eens bent ;P;P;P

shud post it on 9gag #badluckbrian #backfiretopic !!!

Nee, gewoon nee. Ik geef aan dat ik hem begrijp wel (had je kunnen lezen als je bij de les was gebleven), maar ik kan het niet leuk vinden. Er zijn genoeg verkopers die het wél doen, soms zelfs standaard. Zo verwacht ik straks voor een paar honderd euro troep uit China te krijgen en daar staat gewoon 1/10e van de waarde op, zelfs zonder dat ik er om hoefde te vragen.

Dat zijn die diensten die ze soms wel en soms niet verlenen. Mijn klacht is dat hij hem niet kan verlenen (wilde hij overigens wel gaf hij vanochtend nog even per mail aan).
Het is geen RECHT om iemand te laten frauderen.

Je legt de schuld bij iemand anders.
pi_120299019
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 11:58 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is geen RECHT om iemand te laten frauderen.

Je legt de schuld bij iemand anders.
Tuurlijk is het geen recht, dat spreekt vanzelf. Ik begrijp de bedoeling van de invoerbelasting en ik kan volgen hoezo hij niet zou willen frauderen. So far so good.

Ik kan het alleen wel erg jammer vinden en dat is nu aan de orde. 'T is een flinke smak geld ineens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')