abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120335490
Geweldig mooie film! _O_
In het begin ging het allemaal wat traag en had best wel wat meer vaart in gemogen, vooral de Shire scenes bij Bilbo thuis. Maar als ze eenmaal op pad zijn is het echt ademloos genieten.
Heb de 48 fps versie gezien en ik vond het een hele mooie toevoeging. De kritiek dat het té scherp is en daarom vaak nep deel ik niet. Wel op een normaal scherm gezien, geen IMAX ofzo.
Ondertitels en 3D is niet echt een geweldige combinatie trouwens.. heb vaak moeite mijn ogen snel genoeg weer te focussen tussen ondertitels en beeld.

Vond hem denk ik in zijn algemeenheid beter dan de Fellowship. Technisch mooier en beter en het verhaal voelde ook meer als geheel aan, ondanks ook hier het open einde. Misschien komt dat door die scene op het laatst waarbij het toch goed eindigt, en in de Fellowship is iedereen verspreid en allerlei verschillende verhaallijnen die nog open liggen enzo.

Wat puntjes van kritiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:21:49 #177
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120335784
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 12:08 schreef splendor het volgende:
Geweldig mooie film! _O_
In het begin ging het allemaal wat traag en had best wel wat meer vaart in gemogen, vooral de Shire scenes bij Bilbo thuis. Maar als ze eenmaal op pad zijn is het echt ademloos genieten.
Heb de 48 fps versie gezien en ik vond het een hele mooie toevoeging. De kritiek dat het té scherp is en daarom vaak nep deel ik niet. Wel op een normaal scherm gezien, geen IMAX ofzo.
Ondertitels en 3D is niet echt een geweldige combinatie trouwens.. heb vaak moeite mijn ogen snel genoeg weer te focussen tussen ondertitels en beeld.

Vond hem denk ik in zijn algemeenheid beter dan de Fellowship. Technisch mooier en beter en het verhaal voelde ook meer als geheel aan, ondanks ook hier het open einde. Misschien komt dat door die scene op het laatst waarbij het toch goed eindigt, en in de Fellowship is iedereen verspreid en allerlei verschillende verhaallijnen die nog open liggen enzo.

Wat puntjes van kritiek:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtige beschrijving, beste splendor. _O_
pi_120335892
Die Azog (witte ork) vond ik wel vet alleen zag hij er af en toe een beetje nep uit. Ook vond ik dat hij soms iets te zielig keek :') .
  zaterdag 15 december 2012 @ 12:40:39 #179
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120336202
goede titel ^O^
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120336790
Ja Azog was echt heel afgezaagd
pi_120337650
Die Azog was er met de haren bijgesleept om de film toch een 'main bad guy' te geven. Eigenlijk hoorde hij in die veldslag bij Moria dood te gaan.
Amen.
pi_120338294
Ja dat weet ik, maar dat voegt opzich nog wel iets toe. Vind het wel cool hoe ze Thorin's verhaal wat dramatischer maken zegmaar, maakt hem wat interessanter. Het is meer dat die Azog er gewoon niet uitzag:p
pi_120338731
Ergens is het ook wel een beetje vreemd dat men aardig wat promotie heeft gemaakt voor Bolg, terwijl hij geen rol in de film speelt. Hij is heel even te zien in de Battle of Azanulbizar, maar dan nog zou het logischer zijn geweest om Azog een prominentere rol te geven:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2012 @ 14:11:47 #184
230491 Zith
pls tip
pi_120338786
Ik was een beetje teleurgesteld (IMAX). Kan me niet herrinneren dat The Hobbit zo'n kinderboek was. Alles had een cartoon-achtige uitstraling. Waar bij LOTR er veel ruwe acties en scenes waren miste dit hier volledig. Sterker nog, ik heb geen modder, vuil of zand gezien. Iedereen had altijd een mooi make-upgezicht. Enige bloed in de hele film was toen bij de introductie van de bad-guy, een klein stroompje uit zijn hand. Bij alle andere onthoofdingen of doorboringen 0.0 bloed: Iemand steekt zijn speer in een ork, haalt hem eruit en het is nog helemaal schoon. Ook vond ik dat er erg veel licht was, zelfs snachts leek het alsof ze met spotlights op de personages aan het schijnen waren.

Echter vond ik het een leuke film om te zien, ook al ergerde ik me aan de hierboven aangegeven punten. mooie landschappen, leuk verhaal. De scene met Golem vond ik echt helemaal geweldig en de toppunt van de film. Wmb zou de film beter zijn geweest als hij wat ruwer zou zijn; meer bloed, modder, bevuilde gezichten en steden (muv elvensteden).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120338971
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ergens is het ook wel een beetje vreemd dat men aardig wat promotie heeft gemaakt voor Bolg, terwijl hij geen rol in de film speelt. Hij is heel even te zien in de Battle of Azanulbizar, maar dan nog zou het logischer zijn geweest om Azog een prominentere rol te geven:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die ziet er een stuk toffer uit dan Azog met zijn Mike de Boer-look.

Het lijkt erop dat PJ relatief kort voor het afwerken van de film nog wat keuzes heeft gemaakt die achteraf niet zo goed hebben uitgepakt.
Amen.
pi_120340092
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 14:11 schreef Zith het volgende:
Ik was een beetje teleurgesteld (IMAX). Kan me niet herrinneren dat The Hobbit zo'n kinderboek was. Alles had een cartoon-achtige uitstraling. Waar bij LOTR er veel ruwe acties en scenes waren miste dit hier volledig. Sterker nog, ik heb geen modder, vuil of zand gezien. Iedereen had altijd een mooi make-upgezicht. Enige bloed in de hele film was toen bij de introductie van de bad-guy, een klein stroompje uit zijn hand. Bij alle andere onthoofdingen of doorboringen 0.0 bloed: Iemand steekt zijn speer in een ork, haalt hem eruit en het is nog helemaal schoon. Ook vond ik dat er erg veel licht was, zelfs snachts leek het alsof ze met spotlights op de personages aan het schijnen waren.

Echter vond ik het een leuke film om te zien, ook al ergerde ik me aan de hierboven aangegeven punten. mooie landschappen, leuk verhaal. De scene met Golem vond ik echt helemaal geweldig en de toppunt van de film. Wmb zou de film beter zijn geweest als hij wat ruwer zou zijn; meer bloed, modder, bevuilde gezichten en steden (muv elvensteden).
Hobbit is kinderboek he, dus dat zie je dan ook terug in de film, al had peter jackson daar ook gewoon schijt aan kunnen hebben.

Tevens 'DE' toppunt ? :')
  zaterdag 15 december 2012 @ 16:16:28 #187
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120342172
Ik vond de hele film qua structuur nogal erg hard op Fellowship lijken

SPOILER
Uiteraard zijn er verschillen, maar ik heb het boek niet gelezen (niets van Tolkien trouwens), wist niet wat er in de film ging zitten en kon op een bepaald moment toch vrij goed voorspellen wat er zou gaan gebeuren. Opvallend genoeg was de voor mij beste scene (Gollum) net één van de "originelere". Verder is dit niet echt een minpunt, maar het viel me wel op.

Als geheel vond ik het wel geslaagd, allemaal wel wat minder dan LOTR, maar op zich wel een goede film, geen negatieve opmerkingen bij acteerwerk of regie, al vond ik dat Jackson weinig verrassingen wist te brengen. Maar er zijn ook weinig films/regisseurs die ervoor kunnen zorgen dat je na 2 minuten alweer meteen in de sfeer van de vorige delen zat, die lijn werd mooi doorgezet. Desalniettemin blijf ik benieuwd naar wat Del Toro ermee had gedaan. Als lange-film-hater moet ik ook wel vermelden dat ik me bij deze geen seconde heb verveeld en dat hij voor mij niet korter had moeten zijn, wat ik doorgaans wel heb bij 95% van de films die langer dan 2 uur zijn.

Kleine minpuntjes waren dat ik sommige scenes toch niet helemaal kon waarderen, de hele trollenscene vond ik bijvoorbeeld maar niets, geen idee waarom, ik vond het maar suf/stom/flauw. Ook vond ik sommige spektakelscenes net iets té spectaculair, die dwergen worden heen en weer gegooid, tegen rotsten gekwakt, tuimelen in ravijnen om daarna even het stof van hun kostuum te kloppen en vrolijk verder te wandelen. CGI was soms iets te duidelijk CGI en niets haalt me sneller uit mijn filmbeleving dan zoiets.

Soms ook iets te veel expositie. An unseen threat is approaching! A darkness is lurking! There is a great evil looming on the horizon! Dark clouds are gathering! There is an impending doom upon us! An imminent menace is drawing near! Ja, ik weet het ondertussen wel :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120345933
kwam dit nog tegen :D nog wel uit de LOTR periode maar wel leuk :P

pi_120346221
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:16 schreef andreas612 het volgende:
kwam dit nog tegen :D nog wel uit de LOTR periode maar wel leuk :P

Zegt hij nou BEDANKT op het einde?
pi_120346389
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 december 2012 16:54 schreef Poemgirl het volgende:

[..]

De Gouw ipv the Shire :') Sam Gewissies ipv Gamgee :')
Gabber Gewissies :')
pi_120346538
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 18:26 schreef kilozout het volgende:

[..]

Zegt hij nou BEDANKT op het einde?
haha, leek er wel op inderdaad :P kon het niet echt verstaan
  zaterdag 15 december 2012 @ 18:50:47 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120346940
Good night.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120353154
Bel ik naar Pathé Den Haag

Vraag ik aan die muts of er actieve of passieve brillen gebruikt worden bij deze Imax 3D film
Weet ze het nog geen eens, navragen is ook niet mogelijk
Doorverbinden kon niet, moest maar naar de bioscoop gaan en vragen :S

Wil deze film wel zien in Imax 3D, maar wegens epilepsie mag ik geen flikkerbrillen dragen (lees actieve bril)
Krijg er binnen 30 sec zowieso al mega koppijn van

Wie weet wat voor brillen Pathé Den haag gebruik voor hun Imax 3D films
pi_120353209
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:40 schreef rsnel het volgende:

Vraag ik aan die muts of er actieve of passieve brillen gebruikt worden bij deze Imax 3D film

Wil deze film wel zien in Imax 3D, maar wegens epilepsie mag ik geen flikkerbrillen dragen (lees actieve bril)

Beetje jammer dat je niet een normaal antwoord kan krijgen als je belt..
pi_120353547
Matige service maar ik kan je melden dat het passieve brillen zijn. Wel andere brillen dan bij normaal 3D (circulair ipv lineair gepolariseerd of precies andersom) maar wel passief.

Veel plezier :)
pi_120353749
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:40 schreef rsnel het volgende:

In de bios is pasief. Niet active
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_120353871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 21:52 schreef knnth het volgende:
Matige service maar ik kan je melden dat het passieve brillen zijn. Wel andere brillen dan bij normaal 3D (circulair ipv lineair gepolariseerd of precies andersom) maar wel passief.

Veel plezier :)
Inderdaad andersom :D IMAX = lineair en regulier 3D = circulair.

Ik snap niet zo goed waarom ze 2 verschillende systemen hanteren daarmee.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_120354005
Hobbit opent behoorlijk goed in Amerika en de reacties van het publiek zijn over het algemeen zeer positief:

quote:
The Hobbit: An Unexpected Journey drew large crowds on Friday and set a new December opening day record with an estimated 37.5 million from 4,045 locations.

The previous December record-holder was The Lord of the Rings: The Return of the King, which debuted to $34.5 million on a Wednesday in 2003. The Hobbit also opened noticeably higher than The Two Towers ($26.2 million), and grossed twice as much as The Fellowship of the Ring ($18.2 million). With 3D/IMAX premiums and a decade of inflation, though, The Hobbit's initial attendance was substantially lower than that of Return of the King and about on par with The Two Towers.

Because its $13 million midnight opening is over three times higher than any previous December release, it's likely that The Hobbit is more frontloaded than other December hits like I Am Legend and Avatar. The range now appears to be $85 million on the low end and $105 million on the high end, which means no matter what it will break the December opening weekend record (I Am Legend's $77.2 million).

While critics were lukewarm on The Hobbit (65 percent on Rotten Tomatoes), audiences awarded it a strong "A" CinemaScore. This suggests that The Hobbit is in for a long, very healthy run at the box office through the remainder of the Holiday season.
Wordt gegarandeerd een financieel succes dus :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_120357799
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
pi_120357878
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 23:33 schreef Kansenjongere het volgende:
Toch zonde dat Peter Jackson nog steeds niet lijkt te kunnen knippen en zijn crew waarschijnlijk te veel tegen hem opkijkt om hem hierop aan te spreken. Het ziet er allemaal prachtig uit, maar minstens de helft had geschrapt kunnen (of eigenlijk moeten) worden.
De helft?! Het enige wat geschrapt had kunnen worden was de
SPOILER
. Voorderest was het een ode aan het boek en alle fans, we mogen PJ hier dankbaar voor zijn:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')