Zichtbare CGI haalt me uit de film. Waarom ze niet meer gebruik hebben gemaakt van kostuums is me een raadsel.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De CGI in deze film is niet altijd super; maar persoonlijk was ik zeer tevreden over de Trollen, de Goblins en Goblin King, de dieren in het rijk van Radagast, Azog én natuurlijk Gollum. Betere CGI dan Gollum heb ik persoonlijk nog nooit gezien.
En dan nog wordt de Extended Cut zo'n 25 minuten langer (reeds bevestigd door PJ). Dat moet ook wel want sommige scènes uit trailers hebben we niet voorbij zien komen; zoals Bilbo die de Narsil scherven bezoekt in Rivendel en veel scènes van Gandalf in Dol Goldur (al kunnen die ook naar film 2 zijn verplaatst). Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik Rivendel te snel vond gaan, er had best wat meer tijd in gestoken kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:38 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
[..]
Tering, en dan toch een film van 165 minuten er van weten te maken. Dan is er zeker al veel ingestopt wat voorheen in de extended cut zou zitten of zoiets.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:33 schreef Giester het volgende:
[..]
Zit Beorn eigenlijk al in deel 2?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet vrijwel zeker dat Gandalf pas in film twee naar Dol Guldur gaat. Dat is zo'n belangrijk onderdeel van het plot.quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan nog wordt de Extended Cut zo'n 25 minuten langer (reeds bevestigd door PJ). Dat moet ook wel want sommige scènes uit trailers hebben we niet voorbij zien komen; zoals Bilbo die de Narsil scherven bezoekt in Rivendel en veel scènes van Gandalf in Dol Goldur (al kunnen die ook naar film 2 zijn verplaatst). Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik Rivendel te snel vond gaan, er had best wat meer tijd in gestoken kunnen worden.
Ze komen nog terug in Imladris, dus wie weet...quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dan nog wordt de Extended Cut zo'n 25 minuten langer (reeds bevestigd door PJ). Dat moet ook wel want sommige scènes uit trailers hebben we niet voorbij zien komen; zoals Bilbo die de Narsil scherven bezoekt in Rivendel en veel scènes van Gandalf in Dol Goldur (al kunnen die ook naar film 2 zijn verplaatst). Verder blijf ik bij mijn standpunt dat ik Rivendel te snel vond gaan, er had best wat meer tijd in gestoken kunnen worden.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 13:51 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]Same here!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar kan ik sowieso niet op wachten, maar wanneer Beorn komt moet het los gaan!
Ik ben ook benieuwd naar hoe Bard uit gaat pakken."Thats how we roll in the Shire!"
haha ik ga ook vanavond in Breda, hoe laat gaat jij? Die van 21:00 neem ik aan?quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:13 schreef fixatoman het volgende:
Vanavond The Hobbit HFR 3D in Breda. Ben heel erg benieuwd
Yes 9 uur met mijn vriendinquote:Op vrijdag 14 december 2012 14:38 schreef Romanus het volgende:
[..]
haha ik ga ook vanavond in Breda, hoe laat gaat jij? Die van 21:00 neem ik aan?
quote:Op vrijdag 14 december 2012 14:41 schreef fixatoman het volgende:
[..]
Yes 9 uur met mijn vriendinHeb haar een beetje ingeleid in lotr haha
quote:
Ja, dat kon bij lotr ook.. Zou de film alleen een beetje snel klaar zijn hequote:Op vrijdag 14 december 2012 16:05 schreef Ramboetan het volgende:
*Er zitten spoilers in mijn bericht *
Ben niet echt een fan van LOTR. Ik vind de films wel leuk en dacht misschien is de Hobbit ook wel leuk.
IK vond hem ook niet meer dan wel leuk. Scènes waren soms erg langdradig, maar dat zul je wel merken als je hem ziet en waarom niet gewoon meteen die grote roofvogels roepen? Die kunnen je vanaf het huis van bilbo zo naar de berg brengen. Niet echt over nagedacht.
Nja, kijk daar heb je nog Sauron die je ziet en die zwarte draken die je aanvallen. Hier spelen die allemaal nog geen rol.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:06 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, dat kon bij lotr ook.. Zou de film alleen een beetje snel klaar zijn he
Die nazgul. Ja, maar aan het enide van 3 vallen die vogels ook die nazgul gewoon aan. Dus als die vogels hun aanvallen en 1 vogel naar mount doom vliegt zou het ook zo klaar zijnquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:07 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Nja, kijk daar heb je nog Sauron die je ziet en die zwarte draken die je aanvallen. Hier spelen die allemaal nog geen rol.
quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:05 schreef Ramboetan het volgende:
*Er zitten spoilers in mijn bericht *
Ben niet echt een fan van LOTR. Ik vind de films wel leuk en dacht misschien is de Hobbit ook wel leuk.
IK vond hem ook niet meer dan wel leuk. Scènes waren soms erg langdradig, maar dat zul je wel merken als je hem ziet en waarom niet gewoon meteen die grote roofvogels roepen? Die kunnen je vanaf het huis van bilbo zo naar de berg brengen. Niet echt over nagedacht.
Je nogal stupide gedachte mbt de Adelaren. Zo kun je iedere queeste in een fantasy setting wel bagatelliseren. Maar goed, om even wat verder op je gedachte in te gaan: de Adelaren vlogen niet over Mirkwood omdat ze - volgens Tolkien - bang waren neergeschoten te worden door de Mensen die in en rond Mirkwood en de Eenzame Berg woonden.quote:
Nadat ik uitgelogd was realiseerde ik me opeens dat ik Aulë had getypt ipv Ainur, en om daarvoor nou weer in te loggenquote:Op vrijdag 14 december 2012 07:57 schreef Giester het volgende:
[..]
Sauron is een Maiar, als een van de Ainur.
Aulë is een Valar!
En Sauron is van gelijke stand als Gandalf, Saruman, Radagast, Durin's Bane de Balrog, etc.
Dat zijn allemaal Maiar.
Aulë is trouwens ook de god die de dwergen heeft gecreëerd stiekem.
Hij was namelijk heel ongeduldig en kon niet wachten tot de elven er waren.
Hij heeft toen stiekem de dwergen gemaakt. Dit mocht eigenlijk niet van de Illuvatar.
Maar hij had het te doen met Aulë en hij mocht zijn dwergen houden, maar ze moesten wel onder de grond blijven en in slaap, totdat de Elven ontstaan waren.
Ik snap de opmerkingen van de filmkijkers wel. In de film wordt dit niet verklaard, in de boeken is dit heel duidelijk. In FotR was dit ook het geval. Ik had ook verwacht dat ze in The Hobbit dit wel zouden verklaren omdat er 10 jaar geleden ook hele discussies over gingen. Gemiste kans imo.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je nogal stupide gedachte mbt de Adelaren. Zo kun je iedere queeste in een fantasy setting wel bagatelliseren. Maar goed, om even wat verder op je gedachte in te gaan: de Adelaren vlogen niet over Mirkwood omdat ze - volgens Tolkien - bang waren neergeschoten te worden door de Mensen die in en rond Mirkwood en de Eenzame Berg woonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |