quote:Op vrijdag 14 december 2012 09:42 schreef Surreous het volgende:
Goed, bedankt iedereen die heeft geholpen met de antwoorden. Ik had gister nog even een paar keer gebeld met DUO en het OV schijnt toch echt een gift te zijn, ook al heb je er zo lang over gedaan als ik. Is niet afhankelijk van het wel of niet halen van een master, zoals de studiefinanciering dat wel is.
Tjah, en al die mensen die grappen maken wil ik vragen; weet je eigenlijk mijn situatie wel? weet je wel wat er gebeurd is? waarom zou ik naar jullie luisteren?
De 7 jaar die ik nu gehad hebben waren erg leerzaam, zowel qua studie als qua 't leven. Ik werk hard om mijn studie af te krijgen. Ik ga straks inderdaad ook hard werken om de lening af te betalen. En iets teruggeven aan de maatschappij.
Tuurlijk had ik tegen mezelf als 18 jarige willen zeggen; denk goed na voor je aan je studie begint! Maar ja, dan begin je. Dan loopt het wat minder. Dan gebeuren er dingen en probeer je er wat van te maken. Ik ben gewoon blijven doorzetten, blijven proberen. En ik ga het halen.
Iedereen die daar nu commentaar op heeft wil ik ook zeggen; kijk naar je eigen leven. Gaat alles makkelijk voor je? Zet jij het wel door als iets niet makkelijk gaat?
Goed, even wat feedback naar een aantal van jullie. Nogmaals, ook bedankt voor de positieve reacties!
Ik heb al 12 jaar koopwoningen en auto's terwijl mijn studerende kameraden nog altijd op kamertjes lopen te kloten, met het ov reizen en een enorme schuld hebben.quote:Op zaterdag 15 december 2012 04:50 schreef sanasoufi het volgende:
[..]Het was maar een grapje. Desondanks dat ik wel van mening blijf: zo lang mogelijk studeren en genieten en dan pas werken.
Maar mijn opmerking naar jou was serieus: WO-Bachelor binnen 10 jaar halen = met schriftelijk verzoek 3 jaar stufi kwijtschelding + 7 jaar OV
Dus je hoeft nog maar 1 jaar te betalen. Ik was zelfs bij DUO langs geweest. Ik ging er namelijk vanuit dat zo'n verzoek toch wel afgewezen zou worden, maar mij is toen verteld dat je met de bachelor recht heb op 3 jaar stufi kwijtschelding en alle jaren OV. 1 jaar moet je wel betalen, als je de master niet hebt behaald.
types zoals jij mogen wat mij betreft wel compleet van deze aardkloot verdwijnen, gladjanussen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:28 schreef -zzzzz- het volgende:
Walgelijk dat je 8 jaar lang studeert. Echt walgelijk. Door dit soort types krijgen de nieuwe studenten (zoals ik) dus gezeik. Waarom had je niet lekker op je eigen niveau gestudeerd.
Oh jij, zo'n chick die haar aandacht via KLB moet krijgenquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:42 schreef Kola het volgende:
[..]
types zoals jij mogen wat mij betreft wel compleet van deze aardkloot verdwijnen, gladjanussen.
Ook al heeft TS er belachelijk lang over gedaan, hij claimt bijna afgestudeerd te zijn dus dan kun je niet stellen dat de opleiding boven zijn niveau was. Jij moet nog maar bewijzen dat je het niveau aankunt, wellicht is het dus verstandiger te wachten met dergelijke uitspraken tot je zelf iets gepresteerd hebt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:28 schreef -zzzzz- het volgende:
Walgelijk dat je 8 jaar lang studeert. Echt walgelijk. Door dit soort types krijgen de nieuwe studenten (zoals ik) dus gezeik. Waarom had je niet lekker op je eigen niveau gestudeerd.
Belachelijk lang, dan doe je iets fout en moet je gewoon een niveautje lager. Meer kunnen we er niet van maken. Dit zijn de personen die het hebben verpest voor ons. Ikzelf ga niet boven mijn niveau studeren en ik weet wat ik aan kan en wat niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:46 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ook al heeft TS er belachelijk lang over gedaan, hij claimt bijna afgestudeerd te zijn dus dan kun je niet stellen dat de opleiding boven zijn niveau was. Jij moet nog maar bewijzen dat je het niveau aankunt, wellicht is het dus verstandiger te wachten met dergelijke uitspraken tot je zelf iets gepresteerd hebt.
Hoe weet je bij voorbaat dan al zo zeker of iets wel of niet boven je niveau is?quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:47 schreef -zzzzz- het volgende:
[..]
Belachelijk lang, dan doe je iets fout en moet je gewoon een niveautje lager. Meer kunnen we er niet van maken. Dit zijn de personen die het hebben verpest voor ons. Ikzelf ga niet boven mijn niveau studeren en ik weet wat ik aan kan en wat niet.
Eens! Jij lijdenquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:28 schreef -zzzzz- het volgende:
Wat doen die mensen toch als ze zo lang studeren, ga dan AUB een stapje lager of lapzwans wat minder.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:43 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Eens! Jij lijdenwij genieten
![]()
Weet jij trouwens wel hoeveel langstudeerders er zijn? TS is niet een van de weinige hoor. Zowieso studeert minder dan de helft binnen vier jaar af.
Nichtje op de TU is al 34nog steeds niet klaar, terwijl ze gewoon was begonnen op haar 18de. Ondertussen zijn haar ouders wel ongerust, want ze heeft nog nooit gewerkt en woont nog op kamers en heeft nog uhum nooit een vriend gehad. Anderzijds op de TU Delft wordt iedereen heel oud (stomme moeilijke studies
)
Nee, ze kan toch niet nu zomaar na 16 jaar betalen en boeken kopen stoppen? Als je bent begonnen moet het gewoon af.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:45 schreef -zzzzz- het volgende:
[..]
Wat doen die mensen toch als ze zo lang studeren, ga dan AUB een stapje lager of lapzwans wat minder.
1. Tijdens de studie kunnen er best dingen gebeuren: overlijden van naasten, zelf ziek worden etcquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:45 schreef -zzzzz- het volgende:
[..]
Wat doen die mensen toch als ze zo lang studeren, ga dan AUB een stapje lager of lapzwans wat minder.
Wat?quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:56 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
Voor 2 of 3 vakken die rond de 20000 blz beslaan.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:28 schreef -zzzzz- het volgende:
quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:47 schreef -zzzzz- het volgende:
[..]
Belachelijk lang, dan doe je iets fout en moet je gewoon een niveautje lager. Meer kunnen we er niet van maken. Dit zijn de personen die het hebben verpest voor ons. Ikzelf ga niet boven mijn niveau studeren en ik weet wat ik aan kan en wat niet.
Even los van of ik het met jullie eens ben of niet, dit soort posts voegen echt niets toe aan dit topic. Blijf dan gewoon weg en maak dan desnoods een topic in KLB over mensen die te lang studeren.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:45 schreef -zzzzz- het volgende:
[..]
Nee. Mening mag gegeven worden. Misschien kan er zelfs een on-topic discussie ontstaan waarin iemand mij overtuigt anders te denken. Als je het niet oke vindt moet je weggaan of het aankaarten bij een baas.quote:Op dinsdag 25 december 2012 03:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
[..]
Even los van of ik het met jullie eens ben of niet, dit soort posts voegen echt niets toe aan dit topic. Blijf dan gewoon weg en maak dan desnoods een topic in KLB over mensen die te lang studeren.
hele essay schrijven op 1e kerstdag! TS 9 jaar bachelor en dan binnen 1 jaar cum laude de master. Prestatiebeurs = gift, en TS krijgt een goede baan immers een werkgever zal vooral naar het masterdiploma kijken. TS heeft 9 jaar lang genoten en 1 jaar hard gestudeerd. Jij veel suc6 met 4 jaar lang 15 uur per dag studeren vervolgens solliciteren en teleurgesteld wederkeren. Je zal hoogstwaarschijnlijk zelf sollicitatiegesprekken met voormalig langstudeerders voeren. Die 43 jarige werkgever die in de jaren 80 en 90 twaalf jaar over zijn studie heeft gedaan (dagelijks feesten) zal jou maar een saai vinden (en wie weet jaloers op je zijn). Vrees niet, na 5 jaar zal je een baan vinden....dan ben je al 27!! Had je beter nog langer kunnen studeren ipv 5 jaar thuis op de bank.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:17 schreef Kaplaars het volgende:
Eensch met zzzzz. Ik vind het verwonderlijk en licht tenenkrommend hoe sommigen hier denken over studievertraging en vind dat daar best eens een mening over gegeven mag worden. Waarom moet je studievertraging oplopen om 'te kunnen socializen' bijvoorbeeld? Het lijkt bijna een synoniem geworden voor sommigen. Ben je dan niet gewoon slecht in plannen? Plannen, kom op, het meest basale wat je van een academicus mag verwachten. Of is de drempel inmiddels al zo laag geworden? En inderdaad zoals eerder aangehaald raken toekomstige studenten steeds meer verworvenheden kwijt, juist door dit soort gevallen. Dat je vertraging oploopt, ala. Vooral met een pittige bèta opleiding zal dat geen sinecure zijn. Kan ik volledig begrip voor opbrengen. Maar 8 jaar en dan nog niet eens je bachelor afgerond... dat is wel heel erg gortig. Juist voor dit soort gevallen was die langstudeerboete nog zo slecht niet. De TS spreekt over er 'wat van maken'. Het spijt me zeer, maar onder buitensporig veel vertragen versta ik niet dat je er wat van maakt, het klinkt eerder als uitstelgedrag, het lag allemaal niet aan mij maar aan anderen / omstandigheden. Als iemand er daadwerkelijk wat van wilt maken pak je de kansen die je pakken kan, dan leer je omgaan met tegenslagen en wijk je niet van je plan wat er ook gebeurd. Dat doe je deels door stug door te zetten, waarvoor mijn respect. Maar ik denk dat je ook reëel naar jezelf moet zijn. Als je er zo lang over moet doen ben je gewoon niet geschikt voor een WO-opleiding. Je wordt over het algemeen opgeleid tot onderzoeker. Iemand die daartoe zelfstandig in staat is. Ook hierbij zal je tegenslagen tegenkomen maar verwacht maar niet dat degene die dat financiert daar piëteit voor zal tonen. Lijkt me dan ook ronduit onverstandig om met een eventuele master te beginnen. Mag het allicht niet vragen, maar vind je zelf eigenlijk dat je nog het recht op een OV verdient?
Weet je, misschien moet je zelf eens goed gaan ''onderzoeken'' of gewoon rustig bedenken hoe je denkt dat het komt dat mensen studievertraging oplopen. Hoe kan het dat sommige mensen zo veel langer doen over hun studie? Denk je echt dat ze er niets voor doen, dat ze alleen maar feesten, dat ze er niet geschikt voor zijn, dat ze last hebben van uitstelgedrag of gebrek aan discipline, dat ze alleen maar zaten te socializen...etc.quote:Op dinsdag 25 december 2012 18:17 schreef Kaplaars het volgende:
Eensch met zzzzz. Ik vind het verwonderlijk en licht tenenkrommend hoe sommigen hier denken over studievertraging en vind dat daar best eens een mening over gegeven mag worden. Waarom moet je studievertraging oplopen om 'te kunnen socializen' bijvoorbeeld? Het lijkt bijna een synoniem geworden voor sommigen. Ben je dan niet gewoon slecht in plannen? Plannen, kom op, het meest basale wat je van een academicus mag verwachten. Of is de drempel inmiddels al zo laag geworden? En inderdaad zoals eerder aangehaald raken toekomstige studenten steeds meer verworvenheden kwijt, juist door dit soort gevallen. Dat je vertraging oploopt, ala. Vooral met een pittige bèta opleiding zal dat geen sinecure zijn. Kan ik volledig begrip voor opbrengen. Maar 8 jaar en dan nog niet eens je bachelor afgerond... dat is wel heel erg gortig. Juist voor dit soort gevallen was die langstudeerboete nog zo slecht niet. De TS spreekt over er 'wat van maken'. Het spijt me zeer, maar onder buitensporig veel vertragen versta ik niet dat je er wat van maakt, het klinkt eerder als uitstelgedrag, het lag allemaal niet aan mij maar aan anderen / omstandigheden. Als iemand er daadwerkelijk wat van wilt maken pak je de kansen die je pakken kan, dan leer je omgaan met tegenslagen en wijk je niet van je plan wat er ook gebeurd. Dat doe je deels door stug door te zetten, waarvoor mijn respect. Maar ik denk dat je ook reëel naar jezelf moet zijn. Als je er zo lang over moet doen ben je gewoon niet geschikt voor een WO-opleiding. Je wordt over het algemeen opgeleid tot onderzoeker. Iemand die daartoe zelfstandig in staat is. Ook hierbij zal je tegenslagen tegenkomen maar verwacht maar niet dat degene die dat financiert daar piëteit voor zal tonen. Lijkt me dan ook ronduit onverstandig om met een eventuele master te beginnen. Mag het allicht niet vragen, maar vind je zelf eigenlijk dat je nog het recht op een OV verdient?
Is kaplaars een academicusquote:Op woensdag 26 december 2012 04:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Weet je, misschien moet je zelf eens goed gaan ''onderzoeken'' of gewoon rustig bedenken hoe je denkt dat het komt dat mensen studievertraging oplopen. Hoe kan het dat sommige mensen zo veel langer doen over hun studie? Denk je echt dat ze er niets voor doen, dat ze alleen maar feesten, dat ze er niet geschikt voor zijn, dat ze last hebben van uitstelgedrag of gebrek aan discipline, dat ze alleen maar zaten te socializen...etc.
Of kun je misschien ook redenen bedenken waarom iemand een flink aantal jaar studievertraging oploopt zonder dat het direct aan hem/haarzelf te wijten is? Denk daar eens over na, doe je best eens en kom eens als echte academicus met ideeën.
Bewijs het eerst maar voordat je gaat lopen blatenquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:28 schreef -zzzzz- het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |