abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5549009
Wat ik vaak zie is dat mensen zeggen dat ze én van techno houden én van hardstyle. Ik kan daar zelf helemaal niet inkomen...techno vind ik echt geweldig maar zodra ik ergens hardstyle (en aanverwante stijlen) hoor vlucht ik zo snel mogelijk de zaal uit. Kunnen mensen uitleggen waarom ze van beide soorten houden, of juist niet?

Ikzelf vind techno veel subtieler, warmer en funkier. Het is gewoon vriendelijker. Voor mij heeft hardstyle een hele agressieve toon.

Vaak worden beide dingen samen geprogrammeerd wat ik dus erg jammer vind, zo ook op de laatste sensation. Geef mij maar een feest met house & techno, en voor andere mensen dan de combinatie trance & hard.....(vul maar in)

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_5549034
ik vind techno meer chillen en hardstyle lekker stampen, maar liever hardstyle dus:P
  maandag 26 augustus 2002 @ 23:15:51 #3
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_5549125
ik denk dat die mensen die hardstyle ook kunnen pruimen vaak ook alleen maar de hardere technoplaten kunnen waarderen, en bijvoorbeeld een techhouse of elektrotechno plaatje links laten liggen

technopubliek en hardstyle publiek gaan gewoon NIET samen, zie Sensation Black... voornamelijk de hardstylekleuters, en het echte technopubliek bleef gewoon pleite

Sowieso vind ik dat er op een technofeest veel meer en ook een vriendelijker sfeer hangt dan op een hardstyle feest, wat toch meer agressief is... hardstyle werkt op de een of andere manier ook nog eens agressie opwekkend op, en er komt niet al te zuiver volk op af (veel verdwaalde gabbers enzo )

Ik zeg niet dat iedereen zo is want ik ken genoeg mensen die echt 100% voor het feest gaan op een hardstyle feest, maar toch over het algemeen geldt bovenstaande in de meeste gevallen

en als er op een feest ineens een hardstyle nummer voorbij komt ben ik ook binnen 3 seconden vertrokken van de dansvloer, ik weet niet waardoor het komt maar die muziek trekt me gewoon echt _niet_, het mist een lekker dansbaar ritme, warmte, 'soul', en er worden vaak de meest uitgekauwde standaardsamples en filterbanken gebruikt, en tot overmaat van ramp betreft het in 90% van de gevallen ook nog eens een belachelijk brakke remix van wat oorspronkelijk een nummer uit een heel ander genre is geweest.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5549145
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:17 schreef Ener-G het volgende:
argumentatie
Eigenlijk zeg je dus gewoon hetzelfde als ik
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
  maandag 26 augustus 2002 @ 23:26:31 #6
35041 SpaceCake
Verder als Glacius.
pi_5549276
Ik heb ook veel liever techno dan hardstyle. Hardstyle vind ik maar enge, agressieve muziek .
pi_5549353
techno en hardhouse
techno vindt ik mooier, dieper, maakt meer los.
hardhouse EN techno is ook zekers goed feesten.

en dat is voormij waar het om draait

met alle muziek, luister nog wel een paar soorten muziek..

pi_5549377
Ik ben het met Energ-G eens

Hardstyle is erg onorigineel. De meeste nummmer gebruiken bijna altijd die zelfde samples geript uit oude hardcore/Rave Anthems, gekoppeld met een 'cliche' dikke bass.

Het is het gebrek aan gevoel, warmte, liefde en emotie die het een saaie en simpele stijl voor mij maakt. Er zit absoluut geen diepte whatsoever in.

Nah doe mij maar progressive, techno, en goede trance

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5549914
Hardstyle is simpelweg springen, hossen en stampen. Dat vind ik persoonlijk geweldig op een feest, in combinatie met oldskool en jump.

Techno vind ik ook goed, maar dan niet die ultieme herhalende techno, maar het meer funky spul, dat echt zo'n lekker ritme heeft, net een trein. Devilfish - Man Alive en Boca - Miami (Silvio Ecomo Mix) vind ik hier goede voorbeelden van.

Ik vind het dus allebei goed, het ligt er maar net aan waar je je voor openstelt. Waarom zou je alleen maar één bepaalde stijl goed mogen vinden?

Ik vind zelf de volgende housestijlen goed:
- Oldskool
- Jump
- Hardhouse (Nederlandse, Belgische en Duitse, GB is troep)
- Techno en dan vooral de soort latin-achtige
- Trance (non-commercieel)
- Clubtrance
- Hardstyle
- Hardcore (de meer melodieuze kant ervan; Forze, Impulse, MoH, etc.)
- Clubhouse

Dat ik zoveel stijlen goedvind heeft niets te maken met meeloperij of oppervlakkigheid; in tegendeel: ik sta alleen open voor veel soorten muziek. Het zou zonde zijn om je te beperken tot een paar stijlen.

Waar ik dan niet tegenkan is oppervlakkige, snel in mekaar geragde dancetroep ala Gaygay D'Agostino, (Klubb/Dick)heads, DJ (Jean/Sjaan), etc. Door dit soort egoisten krijgt de dancescene een slechte naam: eentonig, goedkoop, te happy, kinderachtig, etc.

Dus: tolereer elkaar's mening en smaak en kijk met muziek eens verder dan je neus en de top40 lang zijn.

pi_5550014
Ik heb me er voor open gesteld en ben na een aantal pogingen tot de conclusie gekomen dat het niet mijn ding is. Als ik het nu nooit gehoord had dan mag je zoiets zeggen.

Verder ben ik ook meer een liefhebber van de funky / latin achtige techno.

pi_5550047
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 00:15 schreef Lortnoc het volgende:
Ik heb me er voor open gesteld en ben na een aantal pogingen tot de conclusie gekomen dat het niet mijn ding is. Als ik het nu nooit gehoord had dan mag je zoiets zeggen.
Verder ben ik ook meer een liefhebber van de funky / latin achtige techno.
Dat kan. Dat is dan jouw smaak.

Aanrader trouwens als je van latin techno houdt: 16B - The Game

pi_5550230
De meeste 'dance' (kut-term) kan ik wel waarderen.... techno, electro, club, funky enz (in die volgorde). Hardstyle vind ik ook altijd enorm leuk, voor een minuut of 10. Op Shockers ben ik na 10 min ook al weer die zaal uitgerend, wat een kutsfeer hing er. Sfeer in de technozaal was 10x beter.

Techno is juist zo heerlijk door de gecompliceerde bassritmes, hardstyle heeft gewoon geen enkele variatie qua tempo of ritme. Vind het niet gek dat de meeste techno-liefhebbers het omschrijven als 'simpele' muziek. Het heeft echt gewoon niks te bieden.

(behalve dat je er hard op kunt feesten misschien)

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_5550276
quote:
Please, do not be alarmed and remain calm. Do not attempt to leave the dancefloor. The DJ-booth is conducting a troubleshoot-test of the entire system
Hmmm, Club Robbers - Bugsy's Attack?
pi_5552000
Ik geloof dat de meeste mensen hier wel weten dat mijn grote liefde Techno is. Dat is altijd zo geweest en dat zal ook nooit veranderen. Heb al vaak genoeg hier op het forum neergezet wat Techno voor me betekend en met me doet.

Maar het afgelopen jaar heb ik me ook prima vermaakt op hardstyle. Okay momenteel heb ik het helemaal genoeg van en kan ik het niet meer horen. Maar ik heb toch hele leuke hardstyle feestjes meegemaakt. Wat ik wel moet zeggen is dat je hs en techno niet samen moet programeren dat gaat gewoon niet samen. En als er techno word gedraaid, ben ik alleen maar in de Techno te vinden. Zoals op bv Shockers. Op Sensation vond ik het gewoon kut dat Dana ook draaide. Maar ja dat was het hele feest eik

Techno publiek blijft beter, want daar vind je gewoon de beste sfeer. Komt ws mede omdat het technopubliek over het algemeen wat ouder is. Op een feest als Qlubtempo ligt de gemiddelde leeftijd zo tussen de 18 en 24, waar ik op awake bv meer het gevoel heb dat het tussen de 22 en 30 ligt.

Op een hardstyle feest is het gewoon vaak meer raggen en gaan. De muziek doet verder weinig met je. Waar ik op Techno meegevoerd word en ook wel kan raggen hoor maar toch anders.

Maar ik ben nou eenmaal vrij breed qua smaak. De laatste tijd heb ik het helemaal gehad met hardstyle, te saai, te eentonig, alleen maar dezelfde platen. Daarintegen ben ik wel weer back into the hardcore. Maar dan voornamelijk de industrial/darkcore kant. Iets wat af en toe behoorlijk dicht tegen techno aan kan liggen. Zie ook de Rude Awakening tent op ML. Waar K-Cee, Vitatilc enzo draaide samen met Rude Awakening oftewel Promo en nog een paar hardcore djs alleen onder andere naam. En op z'n tijd een lekkere terrorset kan ik ook wel waarderen.

Maar het blijf TECHNO UBER ALLES

dinsdag 27 augustus 2002 @ 09:30:22 #15
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5552017
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 09:27 schreef MissX het volgende:
Maar het blijf TECHNO UBER ALLES
*steelt nog een keer*
pi_5552287
Geef mij maar Techno! Ben op vakantie geweest naar Playa des Ingles op Gran Canaria, daar was een Club waar ze Hard Style draaiden. Elk nummer is wel jatwerk, gelukkig draaiden ze zo nu en dan ook Old School, wat ik wel erg kan waarderen. Techno heeft gewoon meer inhoud, en gaat dieper.
pi_5558865
"Aanrader trouwens als je van latin techno houdt: 16B - The Game"
Als dat techno is, dan ben ik Wim-Lex..

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Please, do not be alarmed and remain calm. Do not attempt to leave the dancefloor. The DJ-booth is conducting a troubleshoot-test of the entire system
--------------------------------------------------------------------------------

Hmmm, Club Robbers - Bugsy's Attack?

Nee.. weet je nog wel waar je het over hebt of niet? Dat is Foremost Poets - Moonraker, maar aangezien jij zo'n duivels ding erbij deed zal er wel een of andere simpele hardhuis breezer versie van zijn.. ga fietsen! Hoop dat je daar beter in bent dan in de onzin verhalen die je er hier uit gooit.. Muziek barbaar!

dinsdag 27 augustus 2002 @ 23:21:11 #18
32360 phunc
thinkin of a masterplan
pi_5563684
wat is nou eigenlijk dat hardstyle gedoe? is dat wat vorige maand hard house was? of is het hezelfde als hardtrance ? geen idee.. al die dingen die ik met hard ervoor heb gehoord klonken mij een beetje heel erg saai simplistisch in de oren. wat heeft dat in godsnaam met muziek te maken? leuk dat mensen het leuk vinden hoor, maar het is voor mij niet om aan te horen.
mensen zeggen mij dit overigens ook vaak over techno, echter als je goed luistert hoor je dat er bij techno wel meer achterzit. het draait meestal niet om melodieen maar om opbouw en de climax. in elkaar verwoven ritmes enz.. verder heb je natuurlijk nog de detroit techno om het maar zo te noemen. warme met liefde gemaakte elektronische muziek, die (vaak) wat melodieuzer is. Techno is ook niet iets dat zomaar is ontstaan de afgelopen jaren zoals hardiets) techno/electro is eigenlijk ongeveer waar elektronische muziek mee begon.
The word "peace" is just an expression,used to say bye when it's time to jet
pi_5563713
Ik heb het nu even hardstyle genoemd maar wat mij betreft vallen hardhouse en hardtrance er ook onder wat betreft uitstraling (of gebrek eraan).
pi_5564277
hardstyle is de naam die q-dance aan de duitse/italiaanse hardhouse heeft gegegeven.

want er is toch wel een wezelijk verschil tussen de uk hardhouse ala tom harding/jp enz en dit.

dinsdag 27 augustus 2002 @ 23:57:32 #21
15067 Sinaasappel
Hennie stoel O+
pi_5564300
Ik vind hardstyle echt super!!!
maar hardtechno ook, ligt aan mijn bui
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5564316
Wie heeft de naam hardtechno in godsnaam verzonnen en welke muziek (producers?) wordt ermee bedoelt?
pi_5564435
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 23:58 schreef Lortnoc het volgende:
Wie heeft de naam hardtechno in godsnaam verzonnen en welke muziek (producers?) wordt ermee bedoelt?
Wie weet nog mooie hardtechno nummers???
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
  woensdag 28 augustus 2002 @ 00:15:45 #24
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5564588
Voor mij is het ook echte trance en techno all the way. Nu wil ik met techno vaak de wat hardere platen hebben, maar af en toe iets experimenteels is ook niet verkeerd. Hardhouse of hardtrance kan ook een welkome afwisseling zijn, maar toch heb ik dan liever een progressiveplaat waarop je heerlijk 'weg kunt zweven'.

Over hardstyle (vreselijke term) ga ik me maar niet weer uitwijden, want dat heb ik in menig topic al gedaan.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 28 augustus 2002 @ 11:58:25 #25
32360 phunc
thinkin of a masterplan
pi_5568470
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 23:58 schreef Lortnoc het volgende:
haaa hardtechno... was dat idd voor term.. kan je trouwens overal hard voor plakken? hardlounge ofzo?
The word "peace" is just an expression,used to say bye when it's time to jet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')