abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120228813

Van Wiki:
In 2006 werd bekend dat het verhaal verfilmd gaat worden. Lange tijd werd, in tegenstelling tot wat velen anticipeerden, gedacht dat regisseur Peter Jackson niet zou meewerken aan de twee prequel films op de trilogie. The Hobbit en de film die de The Hobbit en de trilogie met elkaar moet verbinden zouden het eveneens zonder de medewerking van Jackson's vaste schrijfster Fran Walsh moeten stellen. Beiden werden immers onlangs omwille van een financiële kwestie over The Fellowship of the Ring de deur gewezen door productiemaatschappij New Line Cinema.

Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.

Synopsis:
De hoofdpersoon is de Hobbit Bilbo Balings (Bilbo Baggins) die nooit avontuurlijk is geweest. Hobbits vormen een vredelievend volk dat in de Gouw woont en ongeveer een meter lang wordt. Samen met de tovenaar Gandalf en dertien Dwergen onderneemt hij een avontuur om een schat die de Draak Smaug van de Dwergen gestolen heeft terug te winnen. Tijdens de tocht vindt hij een ring, die later in The Lord of the Rings een grote rol zal spelen. Door Bilbo's slimheid wordt de draak Smaug verslagen en de schat veroverd. Hij vervolgt zijn avontuur en komt als een heel ander iemand thuis.

Het vorige topic met plaatjes en nieuwtjes:
TV / "The Hobbit" - 2011

Vorig deeltje:
TV / The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

De trailer:
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_120228888
Bedankt voor je antwoord Wolfrolf. Radagast is dus niet de Jar-jarbinks van deze film ? (zoals wel is vermeld door enkele "critici")
pi_120228971
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Bedankt voor je antwoord Wolfrolf. Radagast is dus niet de Jar-jarbinks van deze film ? (zoals wel is vermeld door enkele "critici")
What the fuck :') Nee man Radagast the Brown is geen jar jar binks. Critici :') !!!!
pi_120229186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:27 schreef attila_de_hun het volgende:
Excentriek is een goede omschrijving
pi_120229218
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ja dat. Maar dan niet op een vervelende manier. Integendeel.
  woensdag 12 december 2012 @ 14:42:05 #6
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_120229365
Omdat de LOTR zon groot succes was proberen de critici overal kritiekpunten te vinden :')
Het verhaal is minder episch van zichzelf, maar wat Peter met de film heeft gedaan vind ik weer geweldig c_/
  woensdag 12 december 2012 @ 14:42:46 #7
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_120229389
Ik word steeds ongeduldiger!

En ik ga hem pas vrijdagavond zien in Pathe Eindhoven.
IMAX 3D. En daarna nog een keer naar HFR.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_120229408
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:37 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

excentriek op een goede manier is juist een pluspunt (in de film). maar dat was jar-jar binks absoluut niet. maar goed, een andere "expert"vond dat de film niet genoeg op "Harry potter leek bijv. _O- Hopelijk krijgen zulke critici geen salaris...
pi_120229505
WAAAAAAAAAAUWWW. Wauw.

Ik heb nog nooit zo'n MOOIE film gezien, wat een visueel genot was dat zeg! HFR is echt schitterend, de trollen, de orcs, alles was zo .... echt!

De sfeer in Rivendel met de White Council ... wauw. En Galadriel is de allermooiste vrouw ooit geportretteerd in een film O+

Verhaal vond ik heel af en toe te langdradig maar dat zijn details. In alle opzichten een prachtige film.

Zaterdag weer, dan IMAX.
  woensdag 12 december 2012 @ 14:51:43 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_120229673
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:46 schreef knnth het volgende:
WAAAAAAAAAAUWWW. Wauw.

Ik heb nog nooit zo'n MOOIE film gezien, wat een visueel genot was dat zeg! HFR is echt schitterend, de trollen, de orcs, alles was zo .... echt!

De sfeer in Rivendel met de White Council ... wauw. En Galadriel is de allermooiste vrouw ooit geportretteerd in een film O+

Verhaal vond ik heel af en toe te langdradig maar dat zijn details. In alle opzichten een prachtige film.

Zaterdag weer, dan IMAX.
_O-
pi_120229858
Ben over het algemeen tevreden. Visueel zag het er allemaal prachtig uit, de Dwergen waren leuk (al had ik Thorin toch anders voorgesteld) en de 'riddles in the dark' -scene was gewoon prachtig. Kudo's naar Martin Freeman en Andy Serkis! Betekent niet dat er geen minpunten zijn, vooral de Steenreuzen vond ik nergens op slaan & er was wel een erg hoog achtbaangehalte aan de ontsnapping van Gandalf en de Dwergen aan de Aardmankoning.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_120230038
Jullie zijn natuurlijk die-hard fans, maar ik vermoed dat ik me dan inderdaad niet hoef te vervelen komende maandag :D
pi_120230193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:14 schreef Jor_Dii het volgende:
Het zou ook onlogisch zijn om dit eerste deel te gebruiken om al het kruid te verschieten. Peter Jackson gebruikt deze film min of meer om de karakters neer te zetten, het verhaal aan te kondigen én de mensen aan de nieuwe technieken te laten wennen. Dat was in principe bij Fellowship of the Ring ook zo waar je bijvoorbeeld na ruim een uur pas kennis maakte met Legolas, Gimli, Boromir etc. Aan het einde van film 1 moest men al weer afscheid nemen van Boromir en zie wat voor een ontzettend lovende kritieken Sean Bean heeft gekregen voor het neerzetten van die minieme rol.
Sterker nog, Sean Bean/Boromir is het beste personage van de hele trilogie _O_ . Met Gollem & Gandalf als mooie 2e en 3e ;) .
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
  Admin woensdag 12 december 2012 @ 15:06:27 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120230224
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:22 schreef attila_de_hun het volgende:
kan iemand die de film heeft gezien vertellen hoe radagast overkomt?
Lief, leuk, absoluut geen karikatuur.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120230227
Het wachten is op Sunchaser die zegt dat we ons allemaal vreselijk aanstellen en dat Transformers 3 echt de betere film is, dat ziet toch iedereen!
pi_120230249
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:01 schreef thettes het volgende:
Jullie zijn natuurlijk die-hard fans, maar ik vermoed dat ik me dan inderdaad niet hoef te vervelen komende maandag :D
Het is inderdaad even wachten op de casual kijker om tot een echte consensus te kunnen komen, maar ik begin te vermoeden dat deze film door critici heel anders gewaardeerd wordt dan het publiek.
Amen.
pi_120230315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:05 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Sterker nog, Sean Bean/Boromir is het beste personage van de hele trilogie _O_ . Met Gollem & Gandalf als mooie 2e en 3e ;) .
En in de EE's komt hij (met name door de Osgiliath-flashback in TT) nog een stuk beter uit de verf.

"For Gondor!" 8-)
Amen.
pi_120230331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lief, leuk, absoluut geen karikatuur.
bedankt. mijn enige puntje van ongerustheid is weggenomen en ik kan niet wachten tot aanstaande vrijdag. (dit ondanks dat de film volgens een "expert" te weinig op Harry Potter lijkt :) )
pi_120230339
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:08 schreef Jivis het volgende:

[..]

En in de EE's komt hij (met name door de Osgiliath-flashback in TT) nog een stuk beter uit de verf.

"For Gondor!" 8-)
Klopt, in de EE's is hij sowieso nog beter uitgewerkt in de Fellowship.
pi_120230371
Op IMDB geven ze hem tot nu toe een 9.0/10
pi_120230429
heeft iemand die tekenfilm van "The hobbit " wel eens gezien??
  Admin woensdag 12 december 2012 @ 15:14:13 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_120230524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:09 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

bedankt. mijn enige puntje van ongerustheid is weggenomen en ik kan niet wachten tot aanstaande vrijdag. (dit ondanks dat de film volgens een "expert" te weinig op Harry Potter lijkt :) )
Muh? :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_120230584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:11 schreef attila_de_hun het volgende:
heeft iemand die tekenfilm van "The hobbit " wel eens gezien??
Wel die van Lotr, met Boromir in korte broek!
Amen.
pi_120230669
Wat een geweldige film zeg :) Echt genoten...

Radagast is lief en excentriek inderdaad.

Ga hem zeker nog een paar keer zien :) En dan maar weer wachten op deel 2
  woensdag 12 december 2012 @ 15:19:50 #25
366803 AthCom
Overigens ...
pi_120230742
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:07 schreef Jivis het volgende:

[..]

Het is inderdaad even wachten op de casual kijker om tot een echte consensus te kunnen komen, maar ik begin te vermoeden dat deze film door critici heel anders gewaardeerd wordt dan het publiek.
Ach ja, critici. Weet je nog toen Titanic uitkwam en dat bijna elke criticus het een klotefilm vond ..? Nu wordt het beschouwd als vijfsterrenfilm.

Al blijf ik het toch een baggerfilm vinden, maar goed.
Moira. is tof. :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')