Zijn er meer mensen met deze " tik" ?
gr,
mark
quote:<--- yeah baby
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
quote:idem dito, maar zijn verhalen voor volwassenen zijn ook erg leuk
Op maandag 26 augustus 2002 22:40 schreef pulse80 het volgende:
Roald Dahl
Harry Potter vond ik futloos en creatief erg vlak
Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc
quote:vergeet snelle jelle niet
Op maandag 26 augustus 2002 22:44 schreef Dr_Murko het volgende:
Zeker bij " fluff" kinderboeken (de Vijf, de Kameleon, Arendsoog) is het erg grappig om nu met andere ogen naar een verhaal te kijken waar je vroeger zo in de ban van was.Geldt natuurlijk niet voor niveau biegel/dahl/beckman/etc
De hele Joop ter Heul serie lees ik minstens een keer per jaar, verder 'Mariska de circusprinses' van Sandor Kim, omdat het zo tragisch is. 'Krabat, meester van de zwarte molen' van Otfried Preussler omdat het zo spannend is! (Gaat ook over een heksenschool, maar JK Rowling kan er nog wat van leren)
Thea Beckman vliegt er doorheen hier, maar ook Carry Slee. Eigenlijk van alles. Van schrijvers die allang niet meer op lijstjes van kinderen van tegenwoordig voorkomen en juist van de heel moderne schrijvers.
[Dit bericht is gewijzigd door ElizabethR op 26-08-2002 22:54]
Goede kinderboeken zijn net zo goed als zogenaamde goede "volwassenen" boeken. Vindt de scheiding dan vaak ook moeilijk te leggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Esk op 26-08-2002 22:54]
en die gozer van die Griezelbus?
quote:Ik heb volgens mij nog nooit een boek van Carry Slee gelezen. Maar voor zover ik weet schrijft zij over dingen die kinderen en jongeren kunnen overkomen; problemen met drugs, vrienden etc. Niet helemaal mijn straatje meer...
Op maandag 26 augustus 2002 22:53 schreef Dr_Murko het volgende:
Veel over Carrie Slee gehoord; is zij echt leuk?en die gozer van die Griezelbus?
Paul van Loon (Griezelbus) is ontzettend goed; vooral "Gezicht in de mist" is prachtig. Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!
quote:Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?
Op maandag 26 augustus 2002 22:56 schreef Esk het volgende:[..]
Moet je echt een s lezen! Of natuurlijk zijn weerwolven handboek!
quote:Paul van Loon heeft naast de griezelbus ontzettend veel boeken geschreven (ook veel samen met de rest van het griezelgenootschap; waaronder oa Tais Teng) Hij heeft een aantal "handboeken" geschreven; Griezelhandboek, weerwolfhandboek en het vampierhandboek. Staan mythen in, hoe je een bepaald monster herkend etc. Prachtig; ik heb ze allemaal verslonden... Hij komt btw altijd zelf alleen maar in zwarte kleren en een zonnebril in beeld... Echt gaaf figuur ook!
Op maandag 26 augustus 2002 22:59 schreef Dr_Murko het volgende:[..]
Kijk nu komen we ergens.. welk weerwolven handboek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |