abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 22:13:16 #1
145146 Andyy
pi_120209342
Hoi :W

Onze auto is vandaag voor de 3e keer in korte tijd in onze straat bekrast en we zijn het nogal beu dat het gebeurd en de eigen risico te betalen voor elke keer dat hij hersteld wordt.
Nou zijn we van plan om een camera ergens op te hangen waarmee we de parkeerplekken (3 stuks maar) voor onze huis in de gaten kunnen houden, zodat wij tenminste kunnen zien wie het heeft gedaan. Parkeerplek is ongeveer 10 meter van ons huis verwijderd, iemand een idee hoe we dit kunnen aanpakken en tips voor camera's?
(Ja, aangifte is al tig keer gedaan en we gaan nog langs bij de politie)
pi_120209569
Gok dat je dat niet mag filmen omdat het openbaar terrein is (zie ook bijv het antwoord van Arnoud Engelfriet op http://www.security.nl/ar(...)e_weg_filmen%3F.html )
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 22:24:29 #3
145146 Andyy
pi_120209920
We zijn dan ook niet van plan om het zichtbaar op te hangen en het is echt voor ons zelf om te weten wie het telkens doet.
Maar wat zouden we er anders tegen kunnen doen? Telkens aangifte doen werkt ook niet echt en het blijft maar komen.
Het is niet dat wij ruzie hebben of onbekend in de buurt zijn, de meeste mensen kennen ons wel en zijn ook vrij vriendelijk/groeten vriendelijk, ik heb echt geen flauw idee wie ons nou niet mag in de buurt. We provoceren niemand maar zijn wel "allochtoon" :')
pi_120210105
Heel simpel aangezien het tijdelijk is, zet een webcam op je vensterbank tussen de planten oid? Lange usb verlengkabel en je bent heel goedkoop klaar. Wil je een fatsoenlijke resolutie filmen neemt het wel belachelijk veel ruimte in aangezien de webcam het waarschijnlijk uncompressed laat, dus zal je regelmatig moeten kijken/verwijderen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_120210142
Kun je de auto (goed) zien staan vanaf je huis? I.a.w heeft delano's suggestie zin? Ik zat te denken aan van die spionage pennen, maarja dat is elke keer weer opnieuw opladen.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_120210408
Als je het niet zichtbaar ophangt ben je verplicht om er een bord bij te hangen (die mensen kunnen zien voor ze gefilmd worden)

Ze kunnen je zelfs een gevangenis straf geven voor het filmen (Zal niet snel gebeuren maar toch, zou vervelend zijn als jij moet zitten terwijl de dader nog steeds vrijuit gaat)

In Nederland is het nog steeds zo dat je te weinig zelf kan/mag doen en politie ook gewoon niks doet.

Je zou wel gewoon een bordje kunnen neerzetten dat je filmt. Je zal dan de dader nooit filmen, maar je auto wordt ook niet meer zo snel bekrast.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  FOK!fotograaf dinsdag 11 december 2012 @ 22:35:58 #7
145146 Andyy
pi_120210652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:27 schreef delano.888 het volgende:
Heel simpel aangezien het tijdelijk is, zet een webcam op je vensterbank tussen de planten oid? Lange usb verlengkabel en je bent heel goedkoop klaar. Wil je een fatsoenlijke resolutie filmen neemt het wel belachelijk veel ruimte in aangezien de webcam het waarschijnlijk uncompressed laat, dus zal je regelmatig moeten kijken/verwijderen.
Nouja, de eerste keer was in oktober, de tweede keer een paar dagen erna.
Toen was de auto een aantal weken weg voor reparatie en vandaag was het weer zover -O-
Even kijken of we wat nuttigs hier hebben liggen dan.
Sowieso ga ik nog contact zoeken met de wijkagent. Beetje jammer dat deze niet zo betrokken is als de vorige, die deed echt merkbaar zijn best als er wat mis was *O*
pi_120210868
Nog een idee: sommige winkels (action / blokker enz) hebben fake camera's die reageren op beweging en dan een lampje laten knipperen enz, dat lijkt heel echt. Doordat die er hangt zal er waarschijnlijk niks meer gebeuren, en omdat je niet echt filmt, ben je niet strafbaar.
pi_120214765
Lijkt mij beter passen in WGR. TS, mocht je praktisch klusadvies nodig hebben dan kun je daarvoor terecht in K&W.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_120215242
je hebt ook webcam programmas die pas gaan filmen als er beweging is. Scheelt ruimte. En ik raad je aan je auto onder 220 te zetten.
  woensdag 12 december 2012 @ 00:06:39 #11
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_120215266
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:39 schreef delano.888 het volgende:
Nog een idee: sommige winkels (action / blokker enz) hebben fake camera's die reageren op beweging en dan een lampje laten knipperen enz, dat lijkt heel echt. Doordat die er hangt zal er waarschijnlijk niks meer gebeuren, en omdat je niet echt filmt, ben je niet strafbaar.
De standaard regel is dan ook, zit er een rood ledje op de camera dan is hij 99 van de 100 keer fake..
pi_120215414
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:06 schreef Bill_E het volgende:

[..]

De standaard regel is dan ook, zit er een rood ledje op de camera dan is hij 99 van de 100 keer fake..
ja dat dacht ik ook toen ik die voordeur in trapte
pi_120215676
Gewoon filmen en niks geen aangifte. Gebruik zijn hoofd maar om krassen op zijn eigen auto te maken.

Kijk evt voor een Axis camera, 205/206 hebben al voldoende zicht in het donker en kan je zo instellen dat ze pas opnemen bij bewegingsdetectie. Evt kan je het ook zo instellen dat je direct een mailtje krijgt met printscreen van wat er in je beeld bewoog, of sms als waarschuwing
pi_120217686
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 december 2012 22:24 schreef Andyy het volgende:
We zijn dan ook niet van plan om het zichtbaar op te hangen
Dan ben je dus strafbaar bezig.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  woensdag 12 december 2012 @ 08:16:37 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_120218408
Strafbaar of niet, als het een bekende is die zo laf 's nachts je auto bekrast dan mag je hem wmb ook zo pakken.

Low tech oplossing:

Je hebt nodig een redelijke webcam, mits de auto's onder bijv. een lantaarnpaal staan, anders een speciale met nachtvisie functie of beter, een videorecorder//digitale camera met redelijke zoom en een nachtvisie optie. En een programma dat heet yawcam (freeware, opensource). Daarmee kan je of elke 1, 10, 60 ed. seconde een foto maken of zelfs automagisch filmen wanneer beweging wordt waargenomen. Beetje spelen met instellingen leert je snel genoeg wat practisch is in jouw situatie.

Foto's zijn afhankelijk van je instellingen tussen de 500kb en 1mb, voor een nacht van 20:00 tot 7:00 heb je dus 4 + 7 * 60 * 60 / 1024 = 39gb vrije schijfruimte nodig, lijkt me geen probleem in deze moderne tijden.
Dum de dum
pi_120219289
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 00:06 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Zal best, maar denk jij nou echt dat de "krasser" het gaat riskeren?
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 december 2012 @ 09:50:47 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_120220247
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 05:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Dan ben je dus strafbaar bezig.
Jup... Sterker nog, wij moesten zichtbaar op de deuren een sticker plakken om eventuele inbrekers erop te wijzen dat er camera's hangen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_120227769
Om de openbare weg te filmen heb je een vergunning nodig, en die ga je echt niet krijgen.

Dus als je gaat filmen, kun je de beelden niet gebruiken, en ben je strafbaar.
(Wat wanneer niemand dat weet niet echt boeiend is) Je weet dan in ieder geval
wel wie het doet. Wanneer gebeurt dit? Overdag of s'nachts?
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2012 @ 13:54:21 #19
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_120227852
Gewoon een nachtje in een auto gaan zitten waar je goed zicht hebt. Wachten totdat de dader toeslaat en dan die .22 met demper legen in de achterkant van zijn schedel. Zal hem leren!
pi_120229333
Deze is heel goed :

http://lmgtfy.com/?q=fi8910w
pi_120229574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Gewoon een nachtje in een auto gaan zitten waar je goed zicht hebt. Wachten totdat de dader toeslaat en dan die .22 met demper legen in de achterkant van zijn schedel. Zal hem leren!
pi_120231455
Of een normale camera in combinatie met zo'n bewegingslamp, als dat kan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  FOK!fotograaf woensdag 12 december 2012 @ 16:44:21 #23
145146 Andyy
pi_120234260
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:54 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zou ik zo doen, maar het gebeurd niet elke dag (gelukkig). :P
Ik ga zo maar even meer over IP camera's zoeken :Y
pi_120250526
quote:
6s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:44 schreef Andyy het volgende:

[..]

Zou ik zo doen, maar het gebeurd niet elke dag (gelukkig). :P
Ik ga zo maar even meer over IP camera's zoeken :Y
Bij het kopen van een ip camera moet je in jou geval wel even opletten of ze nightvision ondersteunen en tot hoever ( sommige hebben tot 25 meter nightvision )
pi_120258501
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:50 schreef pietjepatat het volgende:

[..]

Bij het kopen van een ip camera moet je in jou geval wel even opletten of ze nightvision ondersteunen en tot hoever ( sommige hebben tot 25 meter nightvision )
Of zelf een IR-schijnwerpertje ophangen.
La derecha oprime, la izquierda libera
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')