Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het welquote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
Ik kijk nooit op RT. Als ik recensies wil weten kijk ik op moviemeterquote:Op maandag 10 december 2012 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het wel
quote:
RT vind ik dan ook niet fijn met het beoordelingssysteem.quote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on
Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 70% on RottenTomatoe = FLOP!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rottentomatoes is a WORTHLESS site!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rotten Tomatoes, some missing reviews
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 'This movie isn't enough like Harry Pot...
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 60% at Metacritic, 72% rottentomatoes
Meesterwerken komen pas achteraf, toen lotr net uit was, vonden veel mensen het ook een erg matige film (vooral de mensen die het boek zo veel beter vonden). Nu heeft het een klassieker status.quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Alleen fanboys roepen al ongezien dat het een meesterwerk is
Maar wie zijn dan diegene die de film afkraken zonder dat ze die hebben gezien??quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ga toch heen Sunchaser, met je zure gezeik. Niet zo verwonderlijk dat Giel Beelen je onderrochelt!quote:Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:
[..]
http://www.lukeletellier.com/?p=205quote:Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij een linkje geven naar die 48 fps trailer?
Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uitquote:Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef Adames het volgende:
Ik hoop alleen dat de film lang genoeg kan boeien voor een triologie. Zo'n uitgebreid verhaal heeft de hobbit (het boek) nou ook weer niet
Thanksquote:Op maandag 10 december 2012 11:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
http://www.lukeletellier.com/?p=205
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.quote:Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Stefan het volgende:
[..]
Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uit
Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook een goede film oplevert.quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?quote:Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!
Hahaha, ongelofelijk wat gefrustreerdquote:Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 70% on RottenTomatoe = FLOP!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rottentomatoes is a WORTHLESS site!
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: Rotten Tomatoes, some missing reviews
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 'This movie isn't enough like Harry Pot...
IMDb :: Boards :: The Hobbit: An Unexpected Journey (2012) :: 60% at Metacritic, 72% rottentomatoes
Huh, hebben ze dan rechten op UT? Nee toch?quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:
De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen
mogelijk, maar die lui interesseren mij evenmin. Ik ga binnenkort zelf kijken en zie wel hoe het uitpakt. Maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen en heb gezien heb ik wel hoge verwachtingen (nu moet ik wel zeggen dat ik PJ's King-Kong ook vet vond, ik zal wel van zin stijl houden blijkbaar). Ik weet overigens ook niet wat er allemaal bij is gehaald en hoe de twee volgende delen zullen zijn maar ik ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende zal zijn om mij drie films te boeien.quote:Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?
Het klinkt erg arrogant, maar ik denk dat ik toch wel redelijk de objectieve middenweg bewandel als ik stel dat de film enigszins tegen lijkt te vallen bij de verwachtingen die na LOTR geschapen werden. Dan ga ik af op ons de recensenten, die echt niet allemaal idioten zijn en gemiddeld best een redelijk beeld scheppen van een film.
Ik heb echt vol goede zin alle production diaries zitten bekijken, ik heb de boeken gelezen, ik zie de liefde die er in zit, maar als het bronmateriaal zich simpelweg minder goed voor verfilming leent, zeker in drie delen, da moet je dat accepteren. Dan zal het nooit zo'n mooie en interessante film worden als LOTR was, OOK niet voor fans, waar ik mezelf ook toe reken.
Dus het lijkt dat de theoretisch beredeneerbare moeilijkheden helaas ook in de praktijk wat problematisch zijn geworden. En niet dat het een slechte film is, alleen iets waar ik zo naar uitkeek lijkt gewoon net iets minder mooi dan gehoopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.)
nou ja, Jackson hield zich bij lotr ook niet aan de focus van het boek. Hoewel hij alle belangrijke verhaallijnen mooi heeft verfilmd, heeft hij ook genoeg weggelaten. Frodo zit niet 30 jaar thuis te wachten en de verhuizing is evenmin verfilmd.quote:Op maandag 10 december 2012 11:39 schreef thettes het volgende:
[..]
Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.
Maar nogmaals, ik hoop van niet, dit is enkel afgaan op mensen die de film wél hebben gezien en daaruit een objectief verhaaltje te destilleren. Zelf weet ik het pas de 17e.
Zo denk ik er ook over!quote:Ik ben een enorme fan van Middle-earth, dus ik weet nu al dat ik de Hobbit fantastisch ga vinden. Dat veel anderen dat niet gaan vinden (met goede argumenten) weet ik ook al. Dat gaat mijn plezier echt niet bederven ...
De Pellenor Fields veldslag wordt wel vrij uitgebreid beschreven in het boek, met onder andere Theoden die sterft en de dood van de Witchking. Ook de aanloop is lang, met Pepijn en Gandalf in Minas Tirith. Komt wel aardig overeen met de film, op het stofzuigende dodenleger na misschienquote:Op maandag 10 december 2012 12:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Bij de veldslagen is het andersom, de slag om Minas Tirith is heel summier beschreven in het boek (als een historisch feit), in de film is dit juist een belangrijk onderdeel geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |