abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2012 @ 11:04:28 #1
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120142380

Van Wiki:
In 2006 werd bekend dat het verhaal verfilmd gaat worden. Lange tijd werd, in tegenstelling tot wat velen anticipeerden, gedacht dat regisseur Peter Jackson niet zou meewerken aan de twee prequel films op de trilogie. The Hobbit en de film die de The Hobbit en de trilogie met elkaar moet verbinden zouden het eveneens zonder de medewerking van Jackson's vaste schrijfster Fran Walsh moeten stellen. Beiden werden immers onlangs omwille van een financiële kwestie over The Fellowship of the Ring de deur gewezen door productiemaatschappij New Line Cinema.

Naar inmiddels bekend is zal Jackson de productie op zich nemen, als regisseur is Guillermo del Toro gekozen. In 2011 en 2012 zullen de films hun opwachting maken.

Synopsis:
De hoofdpersoon is de Hobbit Bilbo Balings (Bilbo Baggins) die nooit avontuurlijk is geweest. Hobbits vormen een vredelievend volk dat in de Gouw woont en ongeveer een meter lang wordt. Samen met de tovenaar Gandalf en dertien Dwergen onderneemt hij een avontuur om een schat die de Draak Smaug van de Dwergen gestolen heeft terug te winnen. Tijdens de tocht vindt hij een ring, die later in The Lord of the Rings een grote rol zal spelen. Door Bilbo's slimheid wordt de draak Smaug verslagen en de schat veroverd. Hij vervolgt zijn avontuur en komt als een heel ander iemand thuis.

Het vorige topic met plaatjes en nieuwtjes:
TV / "The Hobbit" - 2011

Vorig deeltje:
TV / The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)

De trailer:
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 10 december 2012 @ 11:05:15 #2
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120142422
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:05 schreef Stefan het volgende:
Game on

Ik vind het hilarisch te zien dat fanboys zich al weken drukmaken om RottenTomatoes.
Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het wel :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 10 december 2012 @ 11:08:56 #4
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120142509
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk om. Ik ga donderdag gewoon kijken en dan zie ik het wel :)
Ik kijk nooit op RT. Als ik recensies wil weten kijk ik op moviemeter
pi_120142538
Wat een kut TT
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 10 december 2012 @ 11:12:24 #6
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120142621
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 11:09 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een kut TT
:')

Alleen fanboys roepen al ongezien dat het een meesterwerk is
pi_120142781
Bij die 48 fps-trailer is het net of over alles een dun CGI-laagje is geplakt.
pi_120142782
Dat nou net SunChasert een nieuw topic mag openen :r.

Doe eens een leuke quote in de TT.
Amen.
pi_120142875
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:12 schreef Stefan het volgende:

[..]

Meesterwerken komen pas achteraf, toen lotr net uit was, vonden veel mensen het ook een erg matige film (vooral de mensen die het boek zo veel beter vonden). Nu heeft het een klassieker status.

Ik hoop alleen dat de film lang genoeg kan boeien voor een triologie. Zo'n uitgebreid verhaal heeft de hobbit (het boek) nou ook weer niet
pi_120143016
quote:

[..]

Maar wie zijn dan diegene die de film afkraken zonder dat ze die hebben gezien??
pi_120143044
Kan iemand mij een linkje geven naar die 48 fps trailer? :)
pi_120143066
quote:

[..]

Ga toch heen Sunchaser, met je zure gezeik. Niet zo verwonderlijk dat Giel Beelen je onderrochelt!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_120143071
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:28 schreef LeaderRoel het volgende:
Kan iemand mij een linkje geven naar die 48 fps trailer? :)
http://www.lukeletellier.com/?p=205
  maandag 10 december 2012 @ 11:31:56 #15
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120143124
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:21 schreef Adames het volgende:

Ik hoop alleen dat de film lang genoeg kan boeien voor een triologie. Zo'n uitgebreid verhaal heeft de hobbit (het boek) nou ook weer niet
Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uit
pi_120143219
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:31 schreef Stefan het volgende:

[..]

Wat ik lees dat de film lange stukken saai is en dan komt er ook nog een extended cut uit
Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
pi_120143295
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Serieus, die uitspraken beginnen me echt te irriteren. De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen over de historie en achtergrond van de Dwergen, de opkomst van de Necromancer (Sauron) en de mate waarin the White Council zich daarmee bezig houdt kunnen voor de niet-fans als overbodig of saai worden beschouwd, maar - en dat heb ik vandeweek ook al gezegd - deze zijn van essentieel belang om het verhaal enige substantie te geven en te linken aan LOTR straks.
Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!
pi_120143332
quote:

[..]

Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.

Maar nogmaals, ik hoop van niet, dit is enkel afgaan op mensen die de film wél hebben gezien en daaruit een objectief verhaaltje te destilleren. Zelf weet ik het pas de 17e.
  maandag 10 december 2012 @ 11:40:11 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120143351
quote:

[..]

Dat hoeft nog niet te betekenen dat het ook een goede film oplevert.

De extended LOTR versies voegden iets toe. Maar daar hadden we het ook over een boek van meer dan 1000 bladzijden.

Jackson heeft voor LOTR allemaal dingen gebruikt die Tolkien later heeft geschreven als aanvulliing op de hobbit
pi_120143778
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Joh, gewoon lekker gaan kijken en diegenen die de film al willen afzeiken voordat ze die al hebben gezien overtuig je toch niet. En de mening van een "expert reviewer" is vaak al helemaal niet terzake doende. gewoon negeren dus. Ikzelf heb goede hoop dat de film mij goed gaat bevallen en ik kijk dus ook al uit naar de extended versie!!
Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?

Het klinkt erg arrogant, maar ik denk dat ik toch wel redelijk de objectieve middenweg bewandel als ik stel dat de film enigszins tegen lijkt te vallen bij de verwachtingen die na LOTR geschapen werden. Dan ga ik af op ons de recensenten, die echt niet allemaal idioten zijn en gemiddeld best een redelijk beeld scheppen van een film.

Ik heb echt vol goede zin alle production diaries zitten bekijken, ik heb de boeken gelezen, ik zie de liefde die er in zit, maar als het bronmateriaal zich simpelweg minder goed voor verfilming leent, zeker in drie delen, da moet je dat accepteren. Dan zal het nooit zo'n mooie en interessante film worden als LOTR was, OOK niet voor fans, waar ik mezelf ook toe reken.

Dus het lijkt dat de theoretisch beredeneerbare moeilijkheden helaas ook in de praktijk wat problematisch zijn geworden. En niet dat het een slechte film is, alleen iets waar ik zo naar uitkeek lijkt gewoon net iets minder mooi dan gehoopt.
pi_120143800
quote:
Hahaha, ongelofelijk wat gefrustreerd :')

RT is mijn primaire bron voor recensies, prima site. En ja, soms ben ik het oneens met de meerderheid van de profcritici, so what? Dan ga je toch niet lopen huilen over een meningsverschil :') Het is niet alsof die film je eigen levenswerk is ...

Ik ben een enorme fan van Middle-earth, dus ik weet nu al dat ik de Hobbit fantastisch ga vinden. Dat veel anderen dat niet gaan vinden (met goede argumenten) weet ik ook al. Dat gaat mijn plezier echt niet bederven ...
quote:

De toevoegingen die men heeft gedaan uit de Nagelaten Vertellingen
Huh, hebben ze dan rechten op UT? Nee toch?
pi_120144002
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:53 schreef thettes het volgende:

[..]

Is het andersom ook niet waar? Dat sommige mensen voordat ze hem hebben gezien al overtuigd zijn van de kwaliteit van de film?

Het klinkt erg arrogant, maar ik denk dat ik toch wel redelijk de objectieve middenweg bewandel als ik stel dat de film enigszins tegen lijkt te vallen bij de verwachtingen die na LOTR geschapen werden. Dan ga ik af op ons de recensenten, die echt niet allemaal idioten zijn en gemiddeld best een redelijk beeld scheppen van een film.

Ik heb echt vol goede zin alle production diaries zitten bekijken, ik heb de boeken gelezen, ik zie de liefde die er in zit, maar als het bronmateriaal zich simpelweg minder goed voor verfilming leent, zeker in drie delen, da moet je dat accepteren. Dan zal het nooit zo'n mooie en interessante film worden als LOTR was, OOK niet voor fans, waar ik mezelf ook toe reken.

Dus het lijkt dat de theoretisch beredeneerbare moeilijkheden helaas ook in de praktijk wat problematisch zijn geworden. En niet dat het een slechte film is, alleen iets waar ik zo naar uitkeek lijkt gewoon net iets minder mooi dan gehoopt.
mogelijk, maar die lui interesseren mij evenmin. Ik ga binnenkort zelf kijken en zie wel hoe het uitpakt. Maar gebaseerd op alles wat ik heb gelezen en heb gezien heb ik wel hoge verwachtingen (nu moet ik wel zeggen dat ik PJ's King-Kong ook vet vond, ik zal wel van zin stijl houden blijkbaar). Ik weet overigens ook niet wat er allemaal bij is gehaald en hoe de twee volgende delen zullen zijn maar ik ik heb er wel vertrouwen in dat het voldoende zal zijn om mij drie films te boeien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
)
pi_120144128
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:39 schreef thettes het volgende:

[..]

Het feit dat je dat nodig hebt om het verhaal enige substantie te geven, is voor mij eens te meer een reden om vooralsnog aan te nemen dat drie films overdreven zijn.

Maar nogmaals, ik hoop van niet, dit is enkel afgaan op mensen die de film wél hebben gezien en daaruit een objectief verhaaltje te destilleren. Zelf weet ik het pas de 17e.
nou ja, Jackson hield zich bij lotr ook niet aan de focus van het boek. Hoewel hij alle belangrijke verhaallijnen mooi heeft verfilmd, heeft hij ook genoeg weggelaten. Frodo zit niet 30 jaar thuis te wachten en de verhuizing is evenmin verfilmd.
Bij de veldslagen is het andersom, de slag om Minas Tirith is heel summier beschreven in het boek (als een historisch feit), in de film is dit juist een belangrijk onderdeel geworden. Het boek de hobbit is al minder beschrijvend dan lotr boeken en meer op het verhaal gericht, dus op zich valt er voor een film wat meer uit te halen en bij de randboeken die zo droog als wat zijn, heb je ook niet meer nodig dan een paar belangrijke regels om er een goed stuk film uit te halen.
pi_120144199
ik blijf overigens het verhaal van Peter Jackson en lotr geniaal vinden. Een onbekende regisseur die nog nooit serieus met cgi heeft gewerkt krijgt van een bijna failliete filmmaatschappij een veel te grote zak met geld mee om een onverfilmbaar boek te gaan verfilmen.
pi_120144212
Mijn zoon Frodo had een ontmoeting met Gandalf...

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_120144264
quote:
Ik ben een enorme fan van Middle-earth, dus ik weet nu al dat ik de Hobbit fantastisch ga vinden. Dat veel anderen dat niet gaan vinden (met goede argumenten) weet ik ook al. Dat gaat mijn plezier echt niet bederven ...

Zo denk ik er ook over! ^O^ (en acht de kans erg hoog dat ik de extended version nog beter ga vinden, hoe traag ook). Overigens , PJ heeft wel de rechten op de verhalen die als appendix in LOTR zijn verschenen (als ik het mij goed herinner maar helemaal zeker weten doe ik dat ook niet). Maar in die appendix zit genoeg in om The hobbit flink aan te vullen
  Public Relations / Redactie Film maandag 10 december 2012 @ 12:10:28 #28
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_120144338
Het probleem is feitelijk dat LOTR zo goed is omdat ze de essentie van het verhaal gepakt hebben, waardoor je een goede film krijgt.

Dit doen ze bij The Hobbit niet.
pi_120144532
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:04 schreef Adames het volgende:

[..]

Bij de veldslagen is het andersom, de slag om Minas Tirith is heel summier beschreven in het boek (als een historisch feit), in de film is dit juist een belangrijk onderdeel geworden.
De Pellenor Fields veldslag wordt wel vrij uitgebreid beschreven in het boek, met onder andere Theoden die sterft en de dood van de Witchking. Ook de aanloop is lang, met Pepijn en Gandalf in Minas Tirith. Komt wel aardig overeen met de film, op het stofzuigende dodenleger na misschien :P.

Het is juist de Battle of Helmsdeep die zo voorbij is, terwijl dat in film twee een enorm ding is. Sowieso is Two Towers denk ik het deel waar PJ het meest heeft verzonnen en die totaal niet op het boek lijkt.
Amen.
pi_120145351
Oh god de 48fps trailer, vreselijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')