Waarom?quote:
i7 heeft hyperthreading, en dat is gunstig voor video/fotobewerkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:52 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom?
i5 kan dat soort dingen toch ook prima doen?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:53 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
i7 heeft hyperthreading, en dat is gunstig voor video/fotobewerken
Ach, hij gaat het 1 à 2 keer per jaar gebruiken...quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:53 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
i7 heeft hyperthreading, en dat is gunstig voor video/fotobewerken
Haha, de baas betaald tot 750 euroquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:55 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, hij gaat het 1 à 2 keer per jaar gebruiken...
Maar de baas betaalt
Ach, ik monteer nog HD-materiaal op een E8500, gaat prima dus dit moet ook kunnenquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:58 schreef Juize99 het volgende:
i7 zit in deze configuratie, 6 GB RAM geheugen, is dit voldoende?
Nogmaals, de pc zal 1 a 2 keer per jaar volledig belast worden, voor de rest niet
Haha, de baas betaald tot 750 eurodus deze configuratie ligt mooi binnen het budget
Ja. Eventuele uitbreidingen zijn een SSD en dedicated videokaartquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:58 schreef Juize99 het volgende:
i7 zit in deze configuratie, 6 GB RAM geheugen, is dit voldoende?
Nogmaals, de pc zal 1 a 2 keer per jaar volledig belast worden, voor de rest niet
[..]
Haha, de baas betaald tot 750 eurodus deze configuratie ligt mooi binnen het budget
Zou wel beter werken dan een onboard graphics. Weet alleen niets van Asus videokaarten. Als het budget het toelaat kan je merkwise beter naar nVidia kijkenquote:Op zaterdag 8 december 2012 19:06 schreef Juize99 het volgende:
Okay en een willekeurige Asus 2 GB videokaart van circa 90 euro, zou het trucje moeten doen?
Dat is toch zo'n beetje hetzelfde?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:07 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zou wel beter werken dan een onboard graphics. Weet alleen niets van Asus videokaarten. Als het budget het toelaat kan je merkwise beter naar nVidia kijken
Want nVidia is een merk?quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:07 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zou wel beter werken dan een onboard graphics. Weet alleen niets van Asus videokaarten. Als het budget het toelaat kan je merkwise beter naar nVidia kijken
quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Want nVidia is een merk?
En waarom een Intel-processor? Ja kan ook heel prettige processoren vinden uit de AMD-stal. Octo-cores zijn helemaal zo duur niet meer. Beeldkaartje met een AMD (ATi)-chipsetje erbij, paar reepjes geheugen van 8GB... En een SSD, altijd handig. Grote schijf voor opslag mag best een gewone zijn.
Zal sowieso persoonlijk voor Windows 7 kiezen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:46 schreef Juize99 het volgende:
Ik ben sinds kort in het bezit van een JVC Full HD Camcorder.
Filmt prima, vrij grote bestanden; 5 minuten HD filmen = 1 GB.
Nu mag ik van mijn werkgever een nieuwe pc uitzoeken (lang leve het thuiswerken) bij de Mycom of Dynabyte.
De vakantiekiekjes die ik maak met mijn camcorder wil ik op mijn nieuwe pc bewerken en wegbranden op DVD.
Onder bewerken versta ik; Knippen, plakken, in elkaar over laten lopen, en comprimeren voordat ik het wegbrand.
Ik ben dus niet van plan om van alles aan te passen, gewoon wat basis bewerkingopties en ik zal dit 1 a 2 keer per jaar doen.
Nu is mijn vraag; Voor hetgeen dat ik ermee wil gaan doen,
volstaat dan iets als dit:
http://www.mycom.nl/Produ(...)Power-I73770/1366130
of is deze ongeschikt voor het uitvoeren van basis videobewerking opties?
Alvast bedankt!
Windows 8 is even wennen maar een beter OS dan W7 imho.quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:37 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Zal sowieso persoonlijk voor Windows 7 kiezen.
Elk OS is wennen inderdaadquote:Op zaterdag 8 december 2012 22:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Windows 8 is even wennen maar een beter OS dan W7 imho.
12gb lijkt me erg overkillquote:Op zaterdag 8 december 2012 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
i7 eruit, i5 + 12GB ram + ssd + Nvidia (Cuda) erin;
I7 er voor video en fotobewerking niet uit. 16 Gb ram kan wel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
i7 eruit, i5 + 12GB ram + ssd + Nvidia (Cuda) erin;
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |