Stiekem hebben we allemaal zo onze voorkeuren voor welke winkels we liever wel, of juist liever niet vermijden. Zo ben ik na een bezoek aan de Erasmus Universiteit naar het Alexandrium Winkelcentrum gegaan. De Primark daar is zo belachelijk druk dat je er meteen weer uit wilt, en in de rest van het winkelcentrum hangt er zo een sfeer dat je denkt 'wat een rotplek om hier te winkelen.' Het resultaat was dat ik Back 2 The Hague ging en daar wel wat heb gekocht.
Verleden week heb ik een bezoekje gebracht aan de open dag van de Universiteit van Amsterdam. Vrouw zijnde moest ik wel even gaan shoppen in de hoofdstad van ons land. Mijn klacht, over een winkel die ik daar tegenkwam, gaat niet over een kledingzaak, maar over een supermarkt.
We beginnen met de aankomst bij de winkel, genaamd Albert Heijn. De vestigingsplaats schijnt het Koningsplein te heten. Het begint al meteen goed. Er blinkt op het raam een postertje over dat dit filiaal hard op zoek is naar nieuw, vers personeel, inclusief een uurloonindicatie om scholieren te lokken om zich aan te melden voor een sollicitatie. Toevallig ben ik bekend met één Albert Heijn in de omgeving die ook zo een postertje heeft, en dat komt toch echt door de winkel zelf, namelijk door het niet uitbetalen van overuren en belachelijke eisen stellen zoals dat je overdag, als je naar school moet, moet kunnen werken. Zo van Albert Heijn is je leven en als het je niet bevalt rot je maar op. Ook klopt er iets niet met de blauwe lettertjes boven de ingang, hoe komt dat nou weer? Zowel hoe de lettertjes zijn verdwenen als dat de winkel het niet heeft laten herstellen.
![ud2Ks.jpg]()
Eenmaal door de ingang van de zaak, maar nog niet door het sensorenhekje naar de producten toe, valt me weer een hoop op. Het moge duidelijk zijn dat er veel te weinig personeel is, of dat het personeel hier gewoon ontzettend lui is. Toevallig heb ik zelf bij een Albert Heijn gewerkt, en volgens mij was het een WAJONG'er, maar iemand die klusjes doet als de winkel schoonmaken heet een kwaliteitsmedewerker, waar is deze jongeman gebleven? En er zijn toch ook zat werklozen met een arbeidshandicap die best een paar uur in de week kunnen dweilen bij Albert Heijn? Ook is men te beroerd geweest om een specialist het sensoortje van het sensorenhekje te laten repareren, getuige de briefjes die er hangen. Je moet, als deze niet reageert, je hand voor de sensor houden en hopen dat die dan wel open gaat.
![Lnx3Q.jpg]()
Ten slotte hangt er in ieder geval ook nog een briefje bij het brood, met dat eenmaal opgewarmde producten niet nogmaals opgewarmd kunnen worden omdat dan de kwaliteit van het product achteruit gaat. Zo van 'kom laten we overal een briefje voor ophangen, is hartstikke normaal toch, komt helemaal niet raar en lui over.'
Ik was mijn bonuskaart vergeten en wilde nog wat te drinken kopen uit de aanbieding, maar heb besloten na al deze gekke ervaringen om hard weg te rennen uit deze winkel in plaats van hoop te vestigen op dat de meisjes achter de kassa's zelf wel de code intoetsen of een eigen bonuskaart van de zaak zullen scannen. Op zaken als of de schappen goed en netjes zijn aangevuld heb ik niet eens meer gelet, evenmin of het personeel vriendelijk was.
Samenvatting: Albert Heijn Koningsplein is een grote schande voor het handelsmerk Albert Heijn
Gewenste oplossing: Het hoofdkantoor van Albert Heijn neemt maatregelen richting dit filiaal.
Nader onderzoek heeft overigens uitgewezen dat Albert Heijn Koningsplein bekend staat als een 'kutwinkel' en dat men hier voornamelijk alleen iets koopt als men een avondje naar een bios daar ergens in de buurt gaat, omdat het eten in de bios duurder is dan in die Albert Heijn zelf.