Prachtig eindelijk thuis...

Ik zal me dagboek verhaal wel even posten

Joey stond op (2:45) keek naar buiten.. en zag geen sneeuw, kortom ik ging weer lekker 30 minuten snoozen.
Joey ging heel blij van huis weg want echt glad was het niet.. .. eenmaal in Utrecht begint het te sneeuwen en ik reed een parkeerplaats in.
Toen even mee gelopen met Service en veiligheids mensen van de ns naar een gedeelte waar ik me moest melden.. daar gemeld heb ik een uur koffie gedronken (werd al betaald dus boeit me niks) vervolgens worden we ingeplanned en krijgen onze posities door.
Toen werd de leidinggevende gebeld dat er een collega alleen op een ander station staat, vervolgens word Joey daar heen gestuurd... Ze boden me een treinkaartje aan er heen, maar ook al werkte ik praktisch voor de NS ik ga hun dienstregeling niet vertrouwen

.
Eenmaal op pad merkte ik dat de weg gewoon KUT was... een vieze verse sneeuw bende waar Joey met zijn Peugeot niet blij van word..
Iedereen lekker 50 rijden op de snelweg dus duurde 45 minuten eer ik in "het andere plaatsje" was.
Eenmaal in het plaatsje rijd een mongool in een vito bijna Joey aan die op een voorangsweg reed.. vervolgens stop ik natuurlijk uit schrikreactie want het scheelde geen drol.
Meneer de brokkepiloot vito bestuurder vond dit wel reden om MIJ aan te spreken op me rijgedrag en gooit ineens me portier open

Dus ik stap ook uit om te praten, meneer de vito bestuurder heeft een grote bek en ik heb alleen "Fijne dag nog" gezegd weer ingestapt portier op slot en lekker verder gereden.
(Het was toen alweer bijna 8 uur )
Daar aangekomen kan ik geen gratis parkeerplaats vinden want alles zit vol... nou dan maar 5 euro voor een dagkaart, word toch betaald.
Eenmaal op het station moest ik even zoeken naar me collega maar die was zo gevonden... Chille gozer en de hele dag verder alsnog kunnen lachen, weinig incidenten.. oke hele tijd mensen die vragen hoe ze daar en daar komen maar dat hoort bij het werk.
Nog een meid die onderkoelt was even op een warm plekje gezet en na overleg de Ambu ingeschakeld die al snel ter plaatse was.
Die hebben vervolgens zich over haar ontfermt en ik kon weer verder met me werk

(btw met het meisje ging het alweer aardig goed en ze was uiteindelijk door haar werkgever opgehaald)
Toen gingen we een rondje om het gebouw lopen waar ook een busplaats is, we hebben dan wel levens groot een NS logo op ons rug staan maarja aangezien wij in uniform lopen weten we natuurlijk alles

(niet dus... enigste wat we hadden was de 9292/NS App

)
Toen eindelijk de busmensen allemaal blij waren nog wat andere mensen geholpen, onder andere een oud vrouwtje wat was gevallen (arm mens

) en zulk soort zaken.
Ik heb besloten dat service en veiligheid bij de NS echt wel leuk is.
Op de weg naar huis zat ik me alweer te ergeren over de dienst die ik morgen moet lopen voor een ander bedrijf in FKING eindhoven (ye 150km) en om het erger te maken krijg ik een telefoontje van me planner (van het goede bedrijf die de dienst van vandaag ook geregeld had) of ik morgen en overmorgen ook als service en veiligheids medewerker kon helpen... kwaad als ik was kon ik dus die dienst afzeggen want ik ben verplicht morgen te komen
Kortom nu loop ik ongeveer 120 euro en een leuke dienst mis

Liefs Joey.
Zo ben me ei ook weer kwijt..