abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120030869
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze kunnen gewoon niet voorstellen dat hij tot iets walgelijks als dit in staat was.

Ik begrijp niet waarom de fokkers dat zo opmerkelijk vinden
Alsnog zou ik in zo'n geval walgen van mijn partner ipv hem om de nek te vallen.
pi_120030986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een begrijpelijk maar kwalijke strategie imo. Het morele kompas van veel advocaten is ook 'een beetje' stuk.

De familie zat al 13 jaar in onzekerheid dus die paar weken konden er ook nog wel bij?
...

Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat de rol van een advocaat is. :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:43:04 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120031096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Alsnog zou ik in zo'n geval walgen van mijn partner ipv hem om de nek te vallen.
Ik waarschijnlijk ook, maar het kan best zijn dat ze in alle stress en ellende waarin ze nu terechtgekomen is ook gewoon steun zoekt bij de man waarbij ze altijd steun gezocht heeft.
Ze zijn meer dan 20 jaar samen, hoe verwerpelijk zijn daden ook zijn, ik kan me wel voorstellen dat ze nu nog niet de kracht heeft om hem te verlaten.
Als ze dat überhaupt al doet, er zijn immers nog mensen die hun trouwbelofte zo serieus nemen dat ze werkelijk achter hun partner blijven staan, ongeacht wat er gebeurt.
En misschien voelt ze zich wel op een of andere manier verantwoordelijk, zoals een moeder dat voor haar kind kan voelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120031215
Dat ze hem blijven steunen en van hem blijven houden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze zijn daad goedkeuren. Dat staat los van elkaar. Ik vind de beschreven reactie volkomen logisch.
pi_120031867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon een goed verhaal :7

Misschien heeft hij zijn daad wel begaan omdat hij thuis niet aan zijn trekken kon komen omdat hij daar een frigide lijk in bed aantrof... komt wel vaker voor nadat de kinderwens vervult is.

Misschien was hij daarom wel zo vaak te vinden op het land tussen de koeien :')
Hahahahaahahaha. :D :')

Het is wel raar dat z'n vrouw niet boos is. Blijkbaar 13 jaar zoiets gruwelijks verzwegen en alsnog achter 'm staan (hoewel ik het ook wel weer begrijp) toch is het ook wel weer vreemd. Misschien komt de boosheid nog.
pi_120032204
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ale seriemoordenaars mensen zijn, is Jasper S. het zeker. Dat was mijn punt.
Oh oke dat klopt inderdaad. Al heb ik het idee dat deze Jasper wel meer empathisch vermogen bezit dan die seriemoordenaars. Die tonen vaak ook geen berouw na hun daden en bezitten vaak extreem narcistische trekjes. Dat vind ik al een stuk minder 'menselijk'.
pi_120032686
Die vrouw en kinderen van hem zijn vooralsnog in een shock. Ik vind hun reactie wel begrijpelijk. Het is zo gruwelijk en niet te bevatten, dat ze in de ontkenningsfase zitten. Hun man en vader kan gewoon niet zo'n monsterlijke daad hebben verricht. Hij moet wel niet zichzelf zijn geweest.
Het is vergelijkbaar met hoe mensen reageren op de plotselinge dood van iemand of bij het nieuws dat je geliefde een dodelijke ziekte heeft,of dat je plotseling ontslagen wordt.
De realiteit is er wel, maar je kunt die niet volledig aan. Dus verkeer je in een fase waarin je uitvluchten nodig hebt.
En dan is het ook nog eens zo dat die vrouw tot dan toe met verdriet en pijn troost en hulp zocht bij haar nan. Nu heeft ze ook troost en hulp nodig, en die man is haar het meest vertrouwd.
Dat gezin gaat volgens mij nu ook door een hel. Wat dat betreft is zijn gezin nu net zo slachtoffer als Marjanne en haar familie.

Die man heeft door zijn daad (misschien een half uur van zijn leven) ongelofelijk veel schade aangericht.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120032764
Er zijn een hoop mensen uit het dorp die de familie van Jasper niet zouden laten vallen. Zal dat nog steeds zo zijn nu ze hebben gezien dat zijn vrouw hem om de hals vloog en hem dus blijkbaar blijft steunen, ondanks wat hij heeft gedaan?
pi_120032879
wacht maar tot de details van die nacht bekend worden. wat volgens mij vreselijk afschuwelijk is, als ik zo de reactie van de advocaat zie. als straks de realiteit echt ingezonken is, is het met de sympathie gauw gebeurt
pi_120033174
Ik snap het van dat gezin heel goed. Stel je voor dat iemand die je heel dierbaar is zoiets bekent. Je kunt het niet bevatten en niet plaatsen. Jij ziet hem nog zoals je hem altijd kende.

De familie zal door een heel moeilijk proces heen gaan. Want je kunt jezelf vertellen dat iemand bij het plegen van de daad niet bij zinnen was, maar je zult vroeg of laat onder ogen moeten zien dat hij ook dertien jaar de nabestaanden in het ongewisse heeft gelaten terwijl hij zowat om de hoek woonde en dertien jaar anderen beschuldigd heeft laten worden.
pi_120033281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:33 schreef ShadyLane het volgende:
Ik snap het van dat gezin heel goed. Stel je voor dat iemand die je heel dierbaar is zoiets bekent.
Dan beschouw ik die persoon meteen als overleden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:38:49 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120033344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld je eigen kind is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120033376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld je eigen kind is?
ja
pi_120033585
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef TLC het volgende:

[..]

ja
Mee eens, dat je toevallig een bloedband met iemand hebt houdt niet in dat je altijd maar achter iemand moet blijven staan zeker in dit soort extreme gevallen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120033642
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:00 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het is wel raar dat z'n vrouw niet boos is. Blijkbaar 13 jaar zoiets gruwelijks verzwegen en alsnog achter 'm staan (hoewel ik het ook wel weer begrijp) toch is het ook wel weer vreemd. Misschien komt de boosheid nog.
Hoe kun je zoiets begrijpen, je bent dus in principe 13 jaar lang voorgelogen en je man blijkt een moordenaar te zijn.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120033707
Denk dat de tijd alle wonden ook een beetje heelt ofzo. Het is dertien jaar geleden, was hij veel eerder opgepakt was de volkswoede waarschijnlijk groter.
pi_120034075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef julian6 het volgende:

[..]

Oh oke dat klopt inderdaad. Al heb ik het idee dat deze Jasper wel meer empathisch vermogen bezit dan die seriemoordenaars. Die tonen vaak ook geen berouw na hun daden en bezitten vaak extreem narcistische trekjes. Dat vind ik al een stuk minder 'menselijk'.
Heb laatst het volledige interview met Jeffrey Dahmer zitten kijken (staat op YT, nooit eerder volledig vrijgegeven) en was verbaasd over zijn gewoonheid en zijn vermogen tot een behoorlijke mate van zelfanalyse.
pi_120034126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef TLC het volgende:

[..]

ja
Dat is makkelijk praten.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:00:37 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120034199
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:25 schreef Alleskids het volgende:
wacht maar tot de details van die nacht bekend worden. wat volgens mij vreselijk afschuwelijk is, als ik zo de reactie van de advocaat zie. als straks de realiteit echt ingezonken is, is het met de sympathie gauw gebeurt
details anders dan de anale en vaginale verkrachting, wurging met d'r eigen BH en doorgesneden keel?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120034340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten.
ja
pi_120034490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Second that :7
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_120034551
Nou, ben dan wel benieuwd hoe zijn vrouw er over pakweg een half jaar over denkt, dan moeten de feiten toch wel doorgedrongen zijn...
pi_120034574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk dat de tijd alle wonden ook een beetje heelt ofzo. Het is dertien jaar geleden, was hij veel eerder opgepakt was de volkswoede waarschijnlijk groter.
Daarom heb je ook een goede volksmenner nodig om het geheugen een beetje op te frissen ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_120034601
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:00 schreef Ziba het volgende:

Als het een vorm van rouwverwerking is dan begint het vaak met ontkenning (ze hoopten dat hij het toch niet zou zijn) waar ze volgens mij nog steeds in zitten (hij was zichzelf niet toen hij het deed). Ontkenning geeft je hersenen de kans om de waarheid beetje bij beetje toe te laten, want in 1x kan te overweldigend zijn. Dus ja, ik begrijp de reactie van zijn familie heel goed. Die woede, die komt nog wel. Als alles helemaal goed is doorgedrongen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120034614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ben dan wel benieuwd hoe zijn vrouw er over pakweg een half jaar over denkt, dan moeten de feiten toch wel doorgedrongen zijn...
Die klap gaat denk ik nog komen, komt ze niet dan is het echt een hele koude kikker.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')