abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120101254
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:59 schreef computergirl het volgende:

DNA afname was niet verplicht. Het was zijn keuze om zich uiteindelijk op die manier te laten pakken.
Familie ging wel. En daar was het onderzoek op gericht, om de dader via familie te vinden. Ze gingen er niet eens van uit dat de dader op zou komen dagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120101304
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Familie ging wel. En daar was het onderzoek op gericht, om de dader via familie te vinden. Ze gingen er niet eens van uit dat de dader op zou komen dagen.
zijn familie ging toch niet? Vader te oud, zoon te jong
pi_120101307
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar dat religie bij die drie ventjes die die grensrechter hebben doodgetrapt een rol speelde, staat voor bijna vast. Er is ook wel een punt voor te maken, want de Islam is gewoon een superioriteitsleer imho.
Maar als dat zo is - wat dus niet met zekerheid gesteld kan worden, maar het zou kunnen - waarom kun je bij deze streng gereformeerde heer die deze daden heeft geplaagd dan niet de religie betrekken? Dat is de vraag.
Iedereen kent de verhalen van de in het donker knijpende katjes van de gereformeerden, één en al seksuele frustratie.
Frustratie en mogelijkheid, maken de crimineel.
Je mag islam een superioriteitsleer noemen, maar dan zou ik gereformeerd eerder een onderdanigheidsleer noemen. Onderdanig en nederig naar God en hoe je je leven leidt. Ik ken best veel gereformeerden (artikel 31 kerk tegenover het huis waar ik ben opgegroeid en de halve straat was gereformeerd), maar ze voldoen niet aan jouw beschrijving eerlijk gezegd. Ik ken de verhalen, maar absoluut niet uit de praktijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120101319
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef computergirl het volgende:

Zijn zoon is anders wel gegaan. En het hoefde geen directe familie te zijn hè, voor dit onderzoek. Ooms, neven, broers...allemaal goed genoeg.
  zondag 9 december 2012 @ 11:07:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120101327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

De familie S. woont al meer dan 200 jaar in Oudwoude, er zullen dus sowieso matches zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 december 2012 @ 11:07:47 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120101336
Het net sloot zich. Ik ben er van overtuigd, dat hij anders nooit uit zichzelf zou hebben bekend. Of misschien heel laf op zijn sterfbed of zo.

Hoe zou dat zijn geweest toen zijn dochter zelf 16 jaar was? Zou hij elke dag gehoopt hebben dat er niet nog zo'n gestoorde gek als hijzelf in de buurt rond zou lopen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120101361
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je mag islam een superioriteitsleer noemen, maar dan zou ik gereformeerd eerder een onderdanigheidsleer noemen. Onderdanig en nederig naar God en hoe je je leven leidt. Ik ken best veel gereformeerden (artikel 31 kerk tegenover het huis waar ik ben opgegroeid en de halve straat was gereformeerd), maar ze voldoen niet aan jouw beschrijving eerlijk gezegd. Ik ken de verhalen, maar absoluut niet uit de praktijk.
Maar ze zijn toch blij, die gereformeerden, omdat zij echte gelovigen zijn en hun God zorgt voor alles wat ze nodig hebben, ongelijk bij andere schepselen?
Dat soort verhalen vertellen echte moslims ook hoor.
Ik zei al de verschillen zijn de naam voor God, dat is bij de moslims Allah, maar Allah weten...
Puur superioriteit, idem bij gereformeerden, en daarom glimlachen ze ook altijd, want ze zijn blij, J. Christus is voor hen al gestorven...
Hoe kun je anders 13 jaar je mond houden over zoiets?
I´m back.
pi_120101429
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:07 schreef livelink het volgende:
Het net sloot zich. Ik ben er van overtuigd, dat hij anders nooit uit zichzelf zou hebben bekend. Of misschien heel laf op zijn sterfbed of zo.
Dat dus.

En dan zeggen dat zijn gereformeerde achtergrond een rol zou hebben gespeeld bij zijn deelname aan het onderzoek :N Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, want hij was er maar wat graag echt mee weg gekomen. Eigenlijk verbaasde me het dat hij gereformeerd was. Ik denk dat er een beest in veel mensen schuilt, maar van een gereformeerd man had ik juist verwacht dat die binnen zeer korte tijd zichzelf zou aangeven ivm zonde, boetedoening en god's oordeel.

Ryan, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet op je tekst over gereformeerden. Misschien ervaar jij die mensen op die manier, ik namelijk helemaal niet. Glimlachen, ja vast, maar volgens mij niet omdat ze zich superieur voelen, maar omdat ze blij zijn te leven in god's genade. Die zekerheid is vast fijn, maar ik denk zelf niet dat dat ze superieure gevoelens geeft juist omdat ze weten hoe inferieur de mens zelf is. In de bijbel staat zelfs dat ieder mens slecht/vol zonde is en dat je je nederig dient op te stellen, ook naar je medemens.
pi_120101484
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ryan, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet op je tekst over gereformeerden. Misschien ervaar jij die mensen op die manier, ik namelijk helemaal niet. Glimlachen, ja vast, maar volgens mij niet omdat ze zich superieur voelen, maar omdat ze blij zijn te leven in god's genade. Die zekerheid is vast fijn, maar ik denk zelf niet dat dat ze superieure gevoelens geeft juist omdat ze weten hoe inferieur de mens zelf is. In de bijbel staat zelfs dat ieder mens slecht/vol zonde is en dat je je nederig dient op te stellen, ook naar je medemens.
Kom op zeg, wil je ontkennen dat ze slechts in meewarigheid kijken naar mensen die niet hetzelfde geloof hebben, laat staan geen geloof hebben? Serieus?
En ja, het idee van inferioriteit tav die God komt voort uit een vorm van kruiperigheid, want je moet je plaatsje wel verdienen, ook als zogenaamd echte gelovige, want er zijn maar weinig plaatsjes, en dus ga je populair gezegd bruinwerken... Nu nog zal die Jasper S. wel denken dat-ie opgenomen gaat worden in het koninkrijk Gods, denk ik...
Het is net als die mannekes in die vliegtuigen van 9/11.
I´m back.
pi_120101538
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
Kom op zeg, wil je ontkennen dat ze slechts in meewarigheid kijken naar mensen die niet hetzelfde geloof hebben, laat staan geen geloof hebben? Serieus?
En ja, het idee van inferioriteit tav die God komt voort uit een vorm van kruiperigheid, want je moet je plaatsje wel verdienen, ook als zogenaamd echte gelovige, want er zijn maar weinig plaatsjes, en dus ga je populair gezegd bruinwerken...
Ik heb nooit het gevoel gehad dat gereformeerden (of andere gelovigen) zich superieur tov mij voelden. Meewarig is misschien zelfs een beter woord, want ik heb wel meegemaakt dat ze uiterst bezorgd tegen mij, de niet gelovige spraken. Oprecht, niet met een superieure ondertoon. Maar misschien zijn mijn persoonlijke ervaringen niet tekenend voor de groep als geheel. Of misschien heb jij een andere beeldvorming in je hoofd gebaseerd op jouw ervaringen. Ik zeg alleen maar hoe ik het zie.
pi_120101562
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
Nu nog zal die Jasper S. wel denken dat-ie opgenomen gaat worden in het koninkrijk Gods, denk ik...
Het is net als die mannekes in die vliegtuigen van 9/11.
Dwaling van veel gelovigen. Als ze maar hard genoeg bidden en zeggen tegen god dat ze spijt hebben... Amerikaanse gevangenissen zitten stampvol fanatieke Christenen. Die vast niet zo fanatiek waren toen ze hun misdrijf begingen.
pi_120101649
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dwaling van veel gelovigen. Als ze maar hard genoeg bidden en zeggen tegen god dat ze spijt hebben... Amerikaanse gevangenissen zitten stampvol fanatieke Christenen. Die vast niet zo fanatiek waren toen ze hun misdrijf begingen.
Is gewoon logisch bezien één grote puinhoop die gelovigen... en dat is met deze man ook zo. Verondersteld dat-ie het gedaan heeft. En ja, in de hele equation speelt, net zo goed als bij die drie moslim ventjes, de religie een rol.
En ja, mijn ervaringen zijn idd wel van dien aard dat gelovigen hun geloof gebruiken als een superioriteitsleer. En dat kan dan zoals bij gereformeerden zijn van veel doem en ach en wee, maar het is suprioriteit binnen hun context, omdat zij de uitverkorenen aan de zijde van God zijn aan het einde der tijden en wij ongelovigen (ofwel kafirs) niet.
Je moet je natuurlijk wel inleven in hun gekte, vermits je ze een klein beetje probeert te begrijpen.

Overigens alleen al omdat het een gelovige is, zou hij TBS moeten krijgen wmb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 09-12-2012 11:36:13 ]
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 11:40:15 #238
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_120101794
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ja laten we vooral het geloof van een verdachte betrekken bij het bepalen van de straf.

Maareh.. misschien een idee om die gelovigen-discussie ergens anders voort te zetten?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_120101850
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jezus! _O-
...
  zondag 9 december 2012 @ 11:46:03 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_120101899
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 11:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Jezus! _O-
psies, je hoeft niet gelovig te zijn om er idiote ideeën op na te houden...... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_120101952
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 11:40 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ja laten we vooral het geloof van een verdachte betrekken bij het bepalen van de straf.

Maareh.. misschien een idee om die gelovigen-discussie ergens anders voort te zetten?
Nee, hoor waarom?
Als de eerste de beste moslim iemand dood trapt heeft zijn geloof het gedaan.
Ik denk dat bij deze man en bij de misdaad en bij het 13 jaar verzwijgen van die misdaad zijn geloof ook een rol heeft gespeeld.

En puur op eigen titel, dus los van enige straf-eis, denk ik dat gelovigen sws TBS moeten hebben... ;). Om het even extreem uit te drukken. Laat staan als ze zoiets doen en er 13 jaar over zwijgen, dan zien dat het net om hen wordt gespannen en dan zich gewonnen geven... en beetje de aardige gelovige hannes uithangen.

Geloof heeft hiermee alles te maken.
I´m back.
pi_120101995
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Als de eerste de beste moslim iemand dood trapt heeft zijn geloof het gedaan.

Cultuur, niet geloof
  zondag 9 december 2012 @ 11:52:48 #243
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_120102034
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor waarom?
Omdat het geen ene fuck te maken heeft met de zaak of gereformeerden glimlachen omdat ze net als elk mens wel eens glimlachen of omdat ze zich superieur voelen. :')

Die man heeft de titel 'gereformeerde' gekregen door omwonenden of de media of weetikwat. Misschien omdat hij naar de kerk ging, misschien omdat zijn kinderen gedoopt zijn, misschien omdat hij zelf zei gereformeerd of christen te zijn.
Maar maakt hem dat ook? Iemand die 13 jaar lang een moord verzwijgt kan ook prima doen alsof hij gereformeerd is omdat zijn omgeving dat van hem verlangt.
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 9 december 2012 @ 13:29:11 #244
103012 Nies
Die hekse
pi_120104783
Mi heeft Jasper S. al die jaren 'gewacht' om de schade voor zijn eigen gezin zoveel mogelijk te beperken. Was het ook het enige dat hij nog kón doen.
Had hij zichzelf destijds wel aangegeven dan had zijn vrouw daar mooi alleen gestaan met twee relatief nog jonge kinderen en 2 à 300 koeien die op knappen stonden.
De kinderen zijn nu het huis uit, willen de boerderij niet overnemen en zijn vrouw kan nu zelf de keuze maken om iemand voor hulp in te huren of de boerderij te verkopen.
Gezien het verloop vanaf het moment dat Jasper van zijn bed is gelicht voor die DNA-match denk ik dat ze daar de vrije hand in krijgt, maar dat is een gevoelsmatige aanname.
Damage control. Het leven van de familie Vaatstra was al volledig naar de knoppen, had hij zijn vrouw 13 jaar terug dan ook alles alleen moeten laten opknappen? Menselijkerwijs kan ik het me wel indenken dat hij pas nu zijn mond opendoet...

Vwb dat DNA-onderzoek betwijfel ik nog steeds of ze zonder zijn eigen afname bij hem waren uitgekomen. Of Jasper of zijn vader was geadopteerd, dan loopt dat DNA ineens heel anders.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120105481
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:29 schreef Nies het volgende:
Mi heeft Jasper S. al die jaren 'gewacht' om de schade voor zijn eigen gezin zoveel mogelijk te beperken. Was het ook het enige dat hij nog kón doen.
Had hij zichzelf destijds wel aangegeven dan had zijn vrouw daar mooi alleen gestaan met twee relatief nog jonge kinderen en 2 à 300 koeien die op knappen stonden.
De kinderen zijn nu het huis uit, willen de boerderij niet overnemen en zijn vrouw kan nu zelf de keuze maken om iemand voor hulp in te huren of de boerderij te verkopen.
Gezien het verloop vanaf het moment dat Jasper van zijn bed is gelicht voor die DNA-match denk ik dat ze daar de vrije hand in krijgt, maar dat is een gevoelsmatige aanname.
Damage control. Het leven van de familie Vaatstra was al volledig naar de knoppen, had hij zijn vrouw 13 jaar terug dan ook alles alleen moeten laten opknappen? Menselijkerwijs kan ik het me wel indenken dat hij pas nu zijn mond opendoet...

Vwb dat DNA-onderzoek betwijfel ik nog steeds of ze zonder zijn eigen afname bij hem waren uitgekomen. Of Jasper of zijn vader was geadopteerd, dan loopt dat DNA ineens heel anders.
Tsja, qua opvoeding voor zijn eigen kinderen is het misschien iets beter. Maar daartegenover staat natuurlijk wel dat hun eigen vader blijkbaar niet te vertrouwen is, of in ieder geval een groot geheim kan dragen. En blijkbaar schijnheilig mee kan lullen om het geheim te behouden. Ik denk dat ze daardoor wel voor de rest van hun leven vertrouwensissues door kunnen krijgen. Dus het lijkt een tijdelijke oplossing maar het zorgt ook weer voor andere problemen.

Daarnaast is het natuurlijk 1 ding om een vermoord kind te hebben maar het wordt alsmaar erger naarmate de moordenaar (en motief) jarenlang onbekend blijven.
pi_120105562
Als het hele DNA-gebeuren er niet was had hij waarschijnlijk nog steeds gezwegen.
  zondag 9 december 2012 @ 13:58:23 #247
103012 Nies
Die hekse
pi_120105744
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:51 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Tsja, qua opvoeding voor zijn eigen kinderen is het misschien iets beter. Maar daartegenover staat natuurlijk wel dat hun eigen vader blijkbaar niet te vertrouwen is, of in ieder geval een groot geheim kan dragen. En blijkbaar schijnheilig mee kan lullen om het geheim te behouden. Ik denk dat ze daardoor wel voor de rest van hun leven vertrouwensissues door kunnen krijgen. Dus het lijkt een tijdelijke oplossing maar het zorgt ook weer voor andere problemen.

Daarnaast is het natuurlijk 1 ding om een vermoord kind te hebben maar het wordt alsmaar erger naarmate de moordenaar (en motief) jarenlang onbekend blijven.
De kinderen zijn nu op het oog stabiele jong volwassenen (waarvan 1 met zijn eigen ICT-bedrijfje) en hebben niet met dit issue hoeven te kampen tijdens hun puberteit, ik denk dat het wel wat scheelt al zullen ze hier vast een beste tik van krijgen.
Gelukkig(!) worden mevrouw S en de kinderen zo goed mogelijk geholpen door familie, vrienden en buren.

Dat de familie Vaatstra Marianne op een dergelijk gruwelijke wijze is kwijtgeraakt is en blijft intens verdrietig, en ja, hij had zichzelf direct moeten aangegeven, en het had eigenlijk helemaal niet moeten gebeuren!
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120106110
wat is erger,
als jong kind geen vader meer hebben omdat hij in het gevang zit en daar mee dealen en opgroeien
of
als jong volwassen kind erachter komen dat je vader behalve een kindermoordenaar ook nog een narcistische leugenaar is :?
...
  zondag 9 december 2012 @ 14:10:02 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120106183
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2012 14:08 schreef sacha het volgende:
wat is erger,
als jong kind geen vader meer hebben omdat hij in het gevang zit en daar mee dealen en opgroeien
of
als jong volwassen kind erachter komen dat je vader behalve een kindermoordenaar ook nog een narcistische leugenaar is :?
Omdat hij een narcist(ische leugenaar) is, zal hij zelf altijd het eerste kiezen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120106846
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:29 schreef Nies het volgende:
wat ik begreep uit de verklaringen van het OM, zijn er directe familieleden van Japer betrokken geweest in de dna afname, ze zijn al op diverse wortels van de stamboom gestuit van. dus ze waren zeker bij hem uitgekomen, alleen had het langer geduurd voor ze alles weg gesnoeid hadden van de familieboom en bij het resterende takje aan de stamboom waren uitgekomen.
had hij dan alsnog geweigerd, als laatste van de familielijn, terwijl de match oploopt van 20%, naar steeds dichter bij de 100, dan was de druk van buitenaf zo groot geworden, dat hij alsnog wel gekraakt zou zijn.
maar gezien zijn drang om te bekennen, gelijk al bij het dna afname moment en later moest zijn advocaat hem aan de mond snoeren omdat Jasper alles direct op tafel wilde gooien, was Jasper wel gezwicht voor de justitiële en maatschappelijke druk, geen twijfel mogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')