Ik ben ongeveer een maand geleden met de vriendengroep naar Tallinn geweest en ik moet zeggen dat het ons allemaal zeer goed is bevallen. Zoals hierboven beschreven is het een schilderachtig stadje waar je je prima een weekend kan vermaken. Overdag hebben we een beetje cultuur opgesnoven(museum van de marine, oude gevangenis van Tallinn), 's avonds heerlijk gegeten (met name ''Porgu'' is een absolute aanrader en daarna stappen. Goede sfeer en erg vriendelijke mensen ook. Kortom een aanrader.
Heb ook een aantal foto's toegevoegd misschien dat je er iets aan hebt, niet de beste kwaliteit.
Meningen zijn behoorlijk verdeeld hier. Maar ik denk toch dat ik eerst Vilnius ga verkennen, in mei/juni Riga met vrienden, en daarna een weekend naar Talinn.
Vilnius, goede keuze. Ben er in najaar van 2010 twee keer geweest. Mooi en gezellig centrum, met veel goedkope hotels en leuke restaurantjes. Dagje Trakai is erg leuk om te doen, pak daarvoor wel de trein en niet de bus, mooie route.
Ik ben begin oktober van dit jaar een week naar Tallinn geweest met een groep vrienden. We hebben het daar prima naar ons zin gehad! In Tallinn kun je goed stappen als je de juiste clubs weet. Club Hollywood vonden wij de beste club. Daar kom je gewoon binnen vanaf je 18e en er loopt genoeg vrouwelijk schoon rond. Verder zijn er ook leuke kroegjes in Tallinn waar je je een avondje prima kunt vermaken en uit eten is daar ook goed te doen als je let op prijs/kwaliteit verhouding. Beer House is een erg leuk restaurant; een keer wat anders dan normaal. Verder is het centrum echt prachtig. Je waant je echt in een middeleeuws stadje.
Wij waren dan een week in Tallinn maar ik raad je aan om niet langer dan een weekend te gaan. De stad is namelijk niet zo heel groot en na een weekend heb je echt wel alles gezien. Wij zijn in deze week daarom ook een dagje naar Helsinki geweest, hebben een dag een busje gehuurd en rondgereden door het land etc.
Vorig jaar naar Vilnius geweest en dat is me goed bevallen. In februari 2013 gaan we naar Riga, ben benieuwd. Hoopt niet dat het tegenvalt na Vilnius, maar ach zolang er bier is komt het ook wel weer goed.