Daar ben ik het helemaal mee eens! Riga staat bij mij sowieso op 3, tussen Tallinn en Vilnius kan ik nog niet kiezen.. Maar was zeker over Vilnius positief verrast!!quote:Op woensdag 5 december 2012 22:47 schreef ehouse het volgende:
Ik ben het daar niet mee eens. Vilnius en Tallin vond ik veel mooier en leuker dan Riga. Riga is in feite maar een grijze metropool, ok het historisch centrum is niet lelijk en je kan er idd goed op stap gaan, maar dat kan je evenzeer in Vilnius of Tallin. Voor uitgaan alleen vond ik Vilnius het leukst, stad heeft ook nog wel iets en dichtbij kan je uitstap wagen naar Trakai. Tallin heeft het mooiste stadscentrum, clubs moet je wel weten liggen, had ik zo de indruk. We hebben er toen wel cafés bezocht, maar niet echte clubs.
Ja dat klopt, maar niet in februari vanaf Weeze..quote:Op donderdag 6 december 2012 12:19 schreef Abed het volgende:
Ryanair vliegt wel op Talinn, en goedkoop. Talinn leukere stad, Riga centrum ook prima en beter uitgaan..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
In mijn beleving was Riga het duurst (ex. de vliegreis dan). Tallinn heeft het mooiste middeleeuwse stadje en Vilnius vond ik de gezelligste stad.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:48 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Ja dat klopt, maar niet in februari vanaf Weeze..
Nu twijfel ik nog meer..
Vilnius het goedkoopst, Talinn het duurst?
Allemaal mooie middeleeuwse centra?
In Riga en Vilnius het beste uitgaan?
Die vlucht is in oktober gestopt en komt heeeeel misschien het voorjaar terug.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:19 schreef Abed het volgende:
Ryanair vliegt wel op Talinn, en goedkoop. Talinn leukere stad, Riga centrum ook prima en beter uitgaan..
er rijden flink wat bussen tussen de drie steden waarmee je goedkoop kunt reizen. Zelf van Riga naar Vilnius gereden in een bus met wifi en royale beenruimte. 5 uurtjes rijden voor nog geen 20 euro. Riga - Tallinn is volgens mij nog korter.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:37 schreef Bajskorv het volgende:
Ik lees het verslag graag! Ik wil eigenlijk nog eens in een lange week alle drie aandoen, is dat een beetje goed te bereizen?
Gweldig! Naar dit soort tips ben ik op zoek! Maar kom je wel overal binnen als 19 jarige?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:40 schreef werkman1 het volgende:
Vilnius verkies ik boven Riga, zoals eerder gezegd, Riga is heel commercieel. Moeilijk om daar normaal op stap te gaan ipv iets waar je voor vrouwen moet betalen. +er zijn heel veel westerse toeristen. Dus echt bijzonder ben je er niet.
Vilnius is minder populair en dat merk je tijdens het uitgaan. Daardoor sta je ook meer in de aandacht bij vrouwen. Daarnaast heb je in Vilnius een heel vet aquapark (indoor) waar je aan de poolbar goedkoop wodka kan drinken. Hotels zijn er goedkoop, al met al prima voor een weekend.
Ik ben van plan om eind februari/begin maart te gaan en de ticket prijzen verschillen nu nogal. Bij Wizz is de heenreis goedkoper dan bij Ryanair en omgekeerd. Ik ga waarschijnlijk pas begin januari boeken en dan kies ik de goedkoopste combinatie. Ik kan vanaf Weeze, Eindhoven, Dortmund en Bremen, en dan ook via twee maatschappijen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:41 schreef werkman1 het volgende:
TS wil je trouwens vanaf eindhoven, of heb je ook andere opties? Vilnius kan bijvoorbeeld ook vanaf Bremen in Duitsland...
Inderdaad alle prijzen controleren bij de verschillende plaatsen. Als je OV hebt kan je op al deze plaatsen wel komen. Bij ons was de jongste ook 19 (rest 20) geen problemen gehad. Het enige waar 2 clubs moeilijk over deden was, dat ik geen nette schoenen aan had. Bij andere clubs was dit geen probleem.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:37 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Gweldig! Naar dit soort tips ben ik op zoek! Maar kom je wel overal binnen als 19 jarige?
[..]
Ik ben van plan om eind februari/begin maart te gaan en de ticket prijzen verschillen nu nogal. Bij Wizz is de heenreis goedkoper dan bij Ryanair en omgekeerd. Ik ga waarschijnlijk pas begin januari boeken en dan kies ik de goedkoopste combinatie. Ik kan vanaf Weeze, Eindhoven, Dortmund en Bremen, en dan ook via twee maatschappijen.
wat voor een soort maatschappijen is aan te raden? Via zoekmachines vind ik oa www.luxexpress.eu/ http://ecolines.net/en/ www.rigalatvia.netquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:47 schreef Thetallguy het volgende:
er rijden flink wat bussen tussen de drie steden waarmee je goedkoop kunt reizen.
Ik ben met Lux geweest, prima aan te raden. Kaartjes vooraf gekocht, PDFje met stoelnummer ontvangen. Ecolines is wel vergelijkbaar hiermee, die laatste ken ik nietquote:Op zondag 9 december 2012 23:49 schreef louter_genieten het volgende:
[..]
wat voor een soort maatschappijen is aan te raden? Via zoekmachines vind ik oa www.luxexpress.eu/ http://ecolines.net/en/ www.rigalatvia.net
aan te raden om de kaartjes daarvoor op internet te kopen?
Jimmy Jumps hostel in Vilnius kan ik wel aanraden. Schoon en mooi hostel, kortbij de clubs en ze doen ook pub crawls. Eigenaar verstaat trouwens Nederlands, zijn moeder of vader is van Nederland. Hostelgate dat daar ook in de buurt ligt, is ook wel goed, maar als je de keuze hebt Jimmy Jumpsquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:22 schreef Ravarian het volgende:
Ik ga deze keer in mijn eentje en ik denk dat het toch Vilnius word. Als Vilnius me bevalt ga ik daarna met vrienden naar Riga. Weet iemand een goed hostel? Ik heb er een paar gevonden, maar ik twijfel nog erg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |