abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119933564
Hallo K&W,
In mijn appartementje ligt nu zo'n anderhalf jaar degelijk wit laminaat van Ikea. Er zitten alleen hier en daar wat glanzende vlekken op het laminaat en ik heb geen idee hoe ze er komen. Wanneer ik dweil (met allesreiniger, laminaatreiniger of alleen water) verandert er niks aan...

Heeft iemand enig idee wat ik kan doen om die vlekken weg te krijgen?
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:21:10 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119940946
Nog geen reacties op je post TS, dus hierbij - plaats eens een foto, zodat we beter kunnen oordelen wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd met dat laminaat? Hoe heb je het behandeld/onderhouden? Het klinkt als vetvlekken, aangezien je ze met dweilen niet wegkrijgt, maar nogmaals, plaats eens een foto'tje en wat meer informatie. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119941529
Als het vetvlekken zijn, probeer de kaarsvet truc: leg DIK keukenrol (dus van dat 2400 laags) op de plek en zet je strijkbout op standje 1. Als die warm is zet je de strijkbout op de keukenrol voor een aantal seconden, begin met 5 seconden.
Strijkbout weghalen en keukenrol bekijken. Als het vet is, dan zie je dat op de keukenrol en kun je op deze manier de plekken weghalen.

De glanzende plekken kunnen overigens ook van slijtage komen, maar dat zou op zich na anderhalf jaar nog niet mogen gebeuren.
Da gao nie nou!
pi_121267259
Hi!

Ik heb helaas het zelfde probleem.
Na een paar maanden geleden nieuw laminaat te hebben aangeschaft, komen er uit het niets her en der ronde glanzende vetvlekken.

Heb van alles geprobeerd maar niets helpt. :(

Ik ben best huiverig om de kaarsvet truc te doen, maar zie helaas nergens op het internet andere opties.
pi_121274746
Tip: spiritus op een doekje, ff poetsen en weg is de glimplek...
  maandag 7 januari 2013 @ 17:44:19 #6
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_121276287
Kan het niet zijn dat die glansplekken "slijtage" is? Dus dat door gebruik het normaal matte oppervlak als het ware gepolijst is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')