abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 14:10:24 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_119878878
Richairo Zivkovic heeft zondag als jongste speler van FC Groningen ooit zijn debuut gemaakt in de eredivisie. De aanvaller, die in de slotfase tegen Heracles inviel, was zestien jaar en 88 dagen oud.

Landelijk maakten slechts drie spelers nog eerder hun opwachting op het hoogste niveau in het betaald voetbal.

Wim Kras voert dat lijstje aan. Hij speelde op vijftienjarige leeftijd (en 290 dagen) voor het eerst in de hoofdmacht van Volendam.

Michel Mommertz (zestien jaar, negen dagen) en Mark van Bommel (zestien jaar, 23 dagen) debuteerden ook piepjong bij respectievelijk Roda JC en Fortuna Sittard.

Zivkovic was na afloop vanzelfsprekend zeer verheugd over zijn vuurdoop in de Euroborg. "Dit was geweldig. Ik hoorde vrijdag dat ik bij de selectie zat en dan hoop je op een invalbeurt", zei hij tegen Eredivisie Live.

"Natuurlijk is dit een droom die uitkomt. Als je in de D-tjes begint bij FC Groningen, dan wil je uiteindelijk in het stadion voetballen."

Zeggen ze over een paar jaar weer dat ik niks te doen heb, en iedereen wel het eerste topic had kunnen openen over deze wereldvedette. :)

Tijdens het competitieduel van Groningen met Heracles Almelo (2-0) kwam Zivkovic in de tweede helft binnen de lijnen. Met zijn pas 16-jarige leeftijd is de jonge aanvaller de op drie na jongste Eredivisie-debutant aller tijden.

"Het gaat snel, maar ik vind niet dat het te snel gaat", vertelde Zivkovic na afloop op de clubwebsite van de Noorderlingen "Ik zat vrijdag op school en werd gefeliciteerd door vrienden. Toen zag ik op Twitter dat ik bij de selectie zat,"

de 16-jarige topscorer van FC Groningen B1, die zijn wedstrijden in de toekomst voornamelijk bij de A1 zal afwerken, heeft er ondanks zeer goede aanbiedingen van ajax en PSV voor gekozen zijn carrière voort te zetten bij de Trots van het Noorden. Hij zal een driejarig contract tekenen dat ingaat op 1 juli 2013, zo meldt de Groninger Gezinsbode, die zich baseert op uitlatingen van Hans Nijland, vanavond op Twitter.

Een enthousiaste Richairo Zivkovic heeft ons laten weten dat hij de goede keuze heeft gemaakt!

UPDATE woensdag 21 november 2012:

"Ook Manchester City wilde Richairo Zivkovic contracteren; technische staf overweegt om Zivkovic in winterstop mee te nemen op trainingskamp"

Stef de Bont schrijft vandaag in de papieren editie van Voetbal International dat er naast PSV en ajax nóg een kaper op de kust was die het op Richairo Zivkovic had gemunt, te weten het poenerige, in handen van de Abu Dhabi United Group zijnde Manchester City. Toen de FC hier lucht van kreeg heeft het vaart gezet achter de onderhandelingen met Zivkovic en zijn zaakwaarnemer. De Bont schrijft: "Onlangs meldde ook Manchester City zich bij de aanvaller en zijn zaakwaarnemer. Het was voor FC Groningen een signaal om de onderhandelingen te versnellen. Hans Nijland: "We zijn nagenoeg rond en dat is bijzonder mooi. Die jongen traint één keer per week mee met het eerste elftal en ik heb van de technische staf begrepen dat ze overwegen om hem deze winter al mee te nemen op trainingskamp. Hij is een prachtig talent. Volgens zijn zaakwaarnemer stonden PSV, ajax en Manchester City klaar om hem op te pikken. Voor ons zou het mooi zijn als een jongen uit eigen opleiding dit seizoen weer eens zijn debuut zou maken in de Euroborg. Leeftijd zegt me daarbij niks." "

Zivkovic is mondeling akkoord met FC Groningen en zal binnenkort een driejarig contract tekenen dat op 1 juli a.s. zal ingaan. Een langere verbintenis is niet mogelijk gezien zijn nog jeugdige leeftijd. Hij debuteerde op zaterdag 17 november 2012 voor FC Groningen A1 en gisteravond voor Jong FC Groningen. Wanneer zullen we hem in de Euroborg zien?

Vanmiddag maakte Zivkovic nog zijn debuut in competitieverband voor FC Groningen A1. Mede dankzij een doelpunt van hem won FC Groningen A1 het uitduel bij De Graafschap met 0-2. Er is afgesproken dat hij de rest van het seizoen de belangrijkste wedstrijden van de B1 met die ploeg zal afwerken en de andere wedstrijden met de A1 zal meedoen. Hij traint al een aantal maanden wekelijks mee met de gecombineerde A- en B-selectie van de Trots van het Noorden.

Wij zijn blij met het feit dat de jonge Zivkovic de komende tijd voor FC Groningen behouden blijft en dat er vooralsnog geen 16-jarige talenten uit de jeugdopleiding van FC Groningen worden weggekaapt.

:P

[ Bericht 8% gewijzigd door tong80 op 03-12-2012 14:57:30 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119880289
Al genoeg over deze jongen gepost hier alleen ik moet 4 foto's en 4 gifjes hebben anders maak ik geen topic aan.

Je OP is dikke schijt tong80, je moet daar echt aan werken.

Kon naar City, PSV en Ajax maar koos voor Groningen. Zit net als Ake en Bazoer bij Forza Sports Group.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 14:52:09 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_119880376
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef j0rdiiii het volgende:
Al genoeg over deze jongen gepost hier alleen ik moet 4 foto's en 4 gifjes hebben anders maak ik geen topic aan.

Te beroerd om te googlen ?

Ik pas de OP wel even aan.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 14:58:00 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_119880581
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef j0rdiiii het volgende:

Je OP is dikke schijt tong80, je moet daar echt aan werken.

Kon naar City, PSV en Ajax maar koos voor Groningen. Zit net als Ake en Bazoer bij Forza Sports Group.
OP aangepast.

Verder nog wensen ?

pi_119881195
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 14:58 schreef tong80 het volgende:

[..]

OP aangepast.

Verder nog wensen ?

Kan zo eerst wel, als ik mij nog bedenk dan maak ik wel een nieuwe aan en doe net alsof deze niet bestaat maar dit kan er eerst wel even mee door.

Ik volg hem te weinig en heb geen gifjes dus maak ik ook geen topic, wil het wel constant kunnen bijhouden met nieuws natuurlijk. :)
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 15:28:44 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_119881692
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 15:14 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Kan zo eerst wel, als ik mij nog bedenk dan maak ik wel een nieuwe aan en doe net alsof deze niet bestaat maar dit kan er eerst wel even mee door.

Ik volg hem te weinig en heb geen gifjes dus maak ik ook geen topic, wil het wel constant kunnen bijhouden met nieuws natuurlijk. :)
Nu in het Nederlands graag.

pi_120040975

Zit weer bij de selectie voor Ajax uit. :)

3 weken geleden eerste wedstrijd bij de A1, daarna debuut bij Jong Groningen en nu debuut bij A selectie. _O_
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 december 2012 @ 11:30:59 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_120069418
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:48 schreef j0rdiiii het volgende:

Zit weer bij de selectie voor Ajax uit. :)

3 weken geleden eerste wedstrijd bij de A1, daarna debuut bij Jong Groningen en nu debuut bij A selectie. _O_
_O_

pi_120070147
Gaat ie voor NL of Servië kiezen?
pi_129715726
En toen scoorde hij op zn 16e uit tegen NEC zijn eerste eredivisie doelpunt :).
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_129716030
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:04 schreef Doublepain het volgende:
Nederland.
  Trouwste user 2022 maandag 5 augustus 2013 @ 17:16:15 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_129720957
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:48 schreef venomsnake het volgende:
En toen scoorde hij op zn 16e uit tegen NEC zijn eerste eredivisie doelpunt :).
_O_

Ik was dit topic alweer vergeten. :)

pi_129819459
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:04 schreef Doublepain het volgende:
Word lastige keus...
Servie = meer kans op selectie
Nederland = meer kans op kampioenschap
Wat zal onze eenmansjury de bromsnor hier van vinden?
  Trouwste user 2022 donderdag 8 augustus 2013 @ 02:37:53 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_129819701
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 02:13 schreef zuurtjuuh het volgende:

[..]

Word lastige keus...
Servie = meer kans op selectie
Nederland = meer kans op kampioenschap
Meer kans op deelname aan grote toernooien bedoel je.

Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 18:45:42 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_132626166
A star is born _O_

pi_132626231
Een typetje Castaignos, het kan alle kanten op met deze gast.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 18:50:41 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_132626401
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:47 schreef Asskicker14 het volgende:
Een typetje Castaignos, het kan alle kanten op met deze gast.
Seedorf was net 16 toen ie debuteerde. Kreeg jarenlang heel Nederland over zich heen. Hopen dat deze speler meer krediet krijgt.

pi_132626415
Belachelijk dat hij niet gewoon in de basis staat bij Groningen. Hebben ze weer een keer een groot talent, laten ze hem alleen invallen..
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 18:52:36 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_132626499
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef tompsv18 het volgende:
Belachelijk dat hij niet gewoon in de basis staat bij Groningen. Hebben ze weer een keer een groot talent, laten ze hem alleen invallen..
Zie wat er met Maher gebeurt. Misschien is langzaam/voorzichtig brengen wel beter.

Vanenburg deed het wel gelijk goed maar werd niet de wereldtopper die ze in hem zagen, net als Brian Roy.

pi_132626510
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:50 schreef tompsv18 het volgende:
Ik vind het juist wel goed. Hij is nog enorm jong en maakt toch aardig wat minuten.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_132626517
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:52 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zie wat er met Maher gebeurt. Misschien is langzaam/voorzichtig brengen wel beter.

Uh, oke.
pi_132626557
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:52 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Ik vind het juist wel goed. Hij is nog enorm jong en maakt toch aardig wat minuten.
Maar nu laten ze daar of Van der Velden of De Leeuw spelen, wat beide geen spitsen zijn. Dan zou ik gewoon zo'n jongen voor de leeuwen gooien.
  Trouwste user 2022 zondag 27 oktober 2013 @ 18:56:15 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_132626677
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 18:53 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Maar nu laten ze daar of Van der Velden of De Leeuw spelen, wat beide geen spitsen zijn. Dan zou ik gewoon zo'n jongen voor de leeuwen gooien.
Er is voor beiden wat te zeggen. De één maakt het gelijk waar, de ander werd te vroeg voor de leeuwen gegooid. Van Basten kon de druk aan. Zier Tebbenhof, een jeugdspeler en jarenlang het grootste talent van Nederland, net zo als Alfons Knippenberg kent niemand meer.

zondag 27 oktober 2013 @ 18:58:08 #24
351676 Groby
Dank Memer
pi_132626753
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
It’s coming home
  Trouwste user 2022 zondag 3 november 2013 @ 13:53:00 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_132850950
FC Groningen speelt zondagmiddag op eigen veld tegen Roda JC met Nick van der Velden. Trainer Erwin van de Looi heeft de aanvaller, net hersteld van een blessure aan de lies, in de beginopstelling gezet. Ook de 17-jarige Richairo Zivkovic speelt van het begin. Voor het talent, tot nu toe als invaller succesvol, is dat een primeur.

_O_

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')