abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:30:34 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_119873731
Een grensrechter van voetbalclub Buitenboys uit Almere is zondagmiddag na een wedstrijd in Amsterdam in elkaar geslagen. Dat meldt de voetbalclub op Twitter. De daders zouden een aantal spelers van 15 en 16 jaar zijn van de Amsterdamse club Nieuw Sloten. Ze namen de grensrechter na de wedstrijd te grazen.

Omroep Flevoland meldt dat een kluitje van vier of vijf B-junioren de grensrechter tegen de grond werkten en trapten. Toen hij wist op te staan en weg te rennen, gingen ze achter hem aan en werd hij nogmaals geschopt en geslagen. Enkele uren later werd de grensrechter onwel en zakte hij in elkaar. Daarop werd hij naar een ziekenhuis gebracht.

De grensrechter is onder constante behandeling van de artsen, zo laat de club weten. "Wij zijn er nu echt klaar mee", aldus het moedeloze commentaar.

Het NOS-journaal opende er mee. Hij wordt kunstmatig in coma gehouden.

Update

AMSTERDAM - De toestand van de grensrechter die zondag in elkaar is geslagen door een paar amateurvoetballers, is 'zorgwekkend.'

De verantwoordelijken zijn per direct uit de club gezet. Dat schrijft het bestuur van de Amsterdamse voetbalvereniging sv Nieuw Sloten op de website. De grensrechter vlagde bij een wedstrijd van Buitenboys B3 uit Almere tegen Nieuw Sloten B1. Het bestuur van de Amsterdamse club heeft het team eveneens uit de competitie gehaald.

''Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag”, staat verder op de site te lezen. „Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.”

Voorzitter Frans Mobron van sv Nieuw Sloten liet maandag weten dat het bestuur later op de ochtend bijeen komt. Voor die tijd wil hij nog niet nader ingaan op de zaak.

Op de website van de andere club, SC Buitenboys uit Almere, staat dat het bestuur later met verdere mededelingen komt.

Het bestuur heeft geschokt gereageerd op de ernstige mishandeling. „Dit geweld is buiten alle proporties. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt. Hier zal echt iets aan gedaan moeten worden”, liet voorzitter Marcel Oost maandag op Radio 1 weten.

Volgens de preses is de toestand van de grensrechter zorgwekkend. „Het gaat heel slecht met hem. Meer kan ik er niet over zeggen, uit respect voor zijn familie. Dat is niet aan mij.”

Oost was zelf niet bij de thuiswedstrijd van B3 tegen B1 van Nieuw Sloten aanwezig. „Ik heb begrepen dat er de hele wedstrijd al een grimmige sfeer hing. Maar hoe het na afloop zo vreselijk uit de hand heeft kunnen lopen, weten we nog niet. Alles is heel snel gegaan.”

Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. „We hebben aangifte gedaan bij de politie en de familie van de grensrechter heeft dat ook gedaan”, zei Oost.

De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar als verdachten van het zware geweldsincident opgepakt.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:38:21 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_119873949
Verschrikkelijk voor het slachtoffer, verschrikkelijk voor het voetbal in Nederland. Dat was de eerste reactie van de KNVB. 'We doen er de laatste jaren alles aan om het geweld op de amateurvelden terug te dringen', liet een woordvoerder weten. 'In dat proces hebben we flinke stappen vooruit gedaan. Maar tegen figuren die zomaar ineens doorslaan op een voetbalveld omdat iets of iemand hen niet zint, valt niet veel te beginnen.'

De KNVB legde alleen al vorig jaar 74 leden een levenslange schorsing op wegens ernstig wangedrag. 'Dat hakt er bij de betrokken personen behoorlijk in. Als je nooit meer op een voetbalveld mag komen en/of nooit meer mag voetballen bij een club is dat een heel zware sanctie. Maar je hoort er niemand over klagen. Niemand zit te wachten op een paar gekken die hun hoofd verliezen en het imago van het voetbal verzieken.'

De KNVB is volgens de zegsman nog niet helemaal van alle feiten van het incident op de hoogte gebracht. 'Wat we nu weten, weten we van de politie. Het is triest dat er zulke jonge gasten bij betrokken zijn. Maar de cijfers wijzen ook uit dat de meeste incidenten in het jeugdvoetbal juist bij de B-junioren voorkomen. Dat is kennelijk toch een moeilijke leeftijd waarop sommige spelers roekeloos zijn.'

De harde maatregelen die het bestuur van Nieuw Sloten heeft genomen - royement van minimaal drie verdachten en terugtrekking van B1 uit de competitie - zijn in lijn met de huidige reglementen van de KNVB. 'Maar preventief beleid is natuurlijk nog beter. Gelukkig hebben al heel veel clubs in Nederland een eigen huishoudelijk reglement waarin is vastgelegd hoe men zich bij de vereniging dient te gedragen. Dat werkt over het algemeen goed, al word je wel even stil als je hoort wat er allemaal in Almere is misgegaan.'

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_119874200
Foutje in de TT tong :')
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 11:48:56 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_119874234
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 11:47 schreef Gravedigger het volgende:
Foutje in de TT tong :')
Binnen 10 seconden al in Feeback gemeld :)

Er loopt trouwens al een topic hierover in NWS. Maar dacht dat het wel een topic in VBL verdiende.

Vroeg me al af waarom niemand reageerde.

pi_119874310
En steek die vlag maar in je reet is niet meer ludiek genoeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_119874473
Sommige mensen :')
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_119874895
Je moet je toch kapot schamen om iemand die voor z,n hobby een wedstrijdje vlagt het licht uit z,n ogen te slaan/schoppen.
pi_119875032
het is niet verschrikkelijk voor het voetbal, dit is gewoon een zware mishandeling en die gastjes moeten worden opgesloten. heeft niks met voetbal te maken.

als we dit soort shit nou eens los van voetbal zien, en benoemen voor wat het is. helemaal niet accepteren dat 'dit bij voetbal hoort.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 12:16:24 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_119875253
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:09 schreef okiokinl het volgende:
het is niet verschrikkelijk voor het voetbal, dit is gewoon een zware mishandeling en die gastjes moeten worden opgesloten. heeft niks met voetbal te maken.

als we dit soort shit nou eens los van voetbal zien, en benoemen voor wat het is. helemaal niet accepteren dat 'dit bij voetbal hoort.
Ben ik met je eens. Ik ga het verder niet uitleggen. Dit gebeurt bij een voetbalwedstrijd.

pi_119875255
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:09 schreef okiokinl het volgende:

Helemaal mee eens!
Zonder wrijving geen glans
pi_119883593
En hij is overleden :{
pi_119885817
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:21 schreef portie het volgende:
En hij is overleden :{
Er is wat verwarring, meldt de NOS.
Dit, dus.
  maandag 3 december 2012 @ 17:53:50 #13
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_119887379
NOS TT:
quote:
Grensrechter Almere klinisch dood

` De grensrechter die gistermiddag na
een wedstrijd in Almere werd mishandeld
is klinisch dood.De politie meldde ten
onrechte dat hij overleden was.Daarna
sprak de voorzitter van de voetbalclub
Buitenboys dat tegen.

Spelers van Nieuw Sloten uit Amsterdam
sloegen en schopten de man van 41 na
een duel van hun club tegen Buitenboys.
De man vlagde als vrijwilliger.Zijn
zoon speelde mee in de wedstrijd.

Drie jongens van 15 en 16 zijn voor de
mishandeling aangehouden.Ze zijn door
hun club geroyeerd.Nieuw Sloten B1 is
uit de competitie gehaald.De club heeft
excuses gemaakt aan Buitenboys.
Ten percent faster with a sturdier frame
  Forum Admin maandag 3 december 2012 @ 18:17:50 #14
35723 crew  GGMM
pi_119888186
Vreselijk..
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin maandag 3 december 2012 @ 18:34:52 #15
35723 crew  GGMM
pi_119888819
quote:
Mishandelde grensrechter is overleden
De 41-jarige grensrechter, Richard Nieuwenhuizen, is in het bijzijn van zijn familie overleden. Hij werd gisteren door een aantal jeugdvoetballers mishandeld. De zoon en de club van de man bevestigen zijn overlijden.

De voetbalvereniging SC Buitenboys meldt op Twitter: "Onze grensrechter Richard overleed om 17:30 uur in bijzijn van zijn familie. Dit geweld op de velden moet stoppen! #stopzinloosgeweld.

Alle trainingen afgelast
Ook de website van SC Buitenboys wenst de club de familie veel sterkte met het verlies. Verder laat de club weten dat alle trainingen vandaag zijn afgelast. Ook bij voetbalvereniging Nieuw-Sloten zijn de trainingen afgelast.

Eerder vandaag meldde de politie dat de man aan zijn verwondingen was overleden, maar toen bleek hij nog klinisch dood te zijn.

Getrapt en geslagen
De grensrechter werd gisteren na de wedstrijd tussen Buitenboys B3 en Nieuw Sloten B1 in elkaar getrapt door een aantal spelers van Nieuw Sloten. Twee uur later werd hij onwel en zakte hij in elkaar. Hij werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht.

De politie heeft inmiddels drie jongens van 15 en 16 jaar opgepakt voor de mishandeling. De drie jongens zijn al door hun club geroyeerd en het team is uit de competitie gehaald. Het is nog onduidelijk of er nog meer spelers worden opgepakt.

De drie jongens die zijn aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij het incident, worden waarschijnlijk later deze week voorgeleid aan de rechter-commissaris van de rechtbank in Lelystad. De politie en het OM hebben maandag het rechercheteam dat de zaak onderzoekt, uitgebreid 'gezien de ernst van de zaak'.
http://www.rtl.nl/compone(...)_de_club_en_zoon.xml
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Trouwste user 2022 maandag 3 december 2012 @ 18:36:38 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_119888884
:{
pi_119889348
Hopelijk worden ze hard gestraft.
sd
pi_119889481
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:47 schreef sausagin het volgende:
Hopelijk worden ze hard gestraft.
De wet moeten ze echt veranderen. Ook al ben je jonger dan 18, zulke jochies moet je gewoon keihard straffen!
pi_119889510
Normaal staan er bij de B-junioren toch ook ouders etc bij, die hadden die ventjes toch wel even hun nek om kunnen draaien.
  maandag 3 december 2012 @ 18:52:42 #20
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_119889547
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:50 schreef Doublepain het volgende:

[..]

De wet moeten ze echt veranderen. Ook al ben je jonger dan 18, zulke jochies moet je gewoon keihard straffen!
Mee eens!

Tuig moet je als tuig behandelen.
pi_119889594
Idd , zeker 15-16 jarigen , die moeten toch ook al een besef hebben van hun daden.
sd
  maandag 3 december 2012 @ 19:23:47 #22
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_119890779
Onder de 18 en uit schaamtecultuur.
Dat wordt hooguit een jaartje jeugdgevangenis.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
  maandag 3 december 2012 @ 19:38:24 #23
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_119891402
Verschrikkelijk.,
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_119891535
Jezus...
  Moderator maandag 3 december 2012 @ 20:21:03 #25
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_119893534
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:41 schreef Grifte het volgende:
Jezus...
Die was daar niet bij hoor.. :o