Klopt. Ik mix dit topic met Marokkaanse Arabieren en Berbers. Het is toch een volk tegenwoordig en we identificeren ons allemaal als Marokkaan. Ik had dit topic alleen een andere TT moeten geven. Die verdeeldheid is niet goed. Per slot van rekening noemen Friezen zich ook gewoon Nederlander.quote:
TT change naar Succesvolle Marokkanen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:48 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Klopt. Ik mix dit topic met Marokkaanse Arabieren en Berbers. Het is toch een volk tegenwoordig en we identificeren ons allemaal als Marokkaan. Ik had dit topic alleen een andere TT moeten geven. Die verdeeldheid is niet goed. Per slot van rekening noemen Friezen zich ook gewoon Nederlander.
Dat onderscheid wordt al niet meer gemaakt sinds Mohamed IV zijn vader heeft opgevolgd. Kwam vooral omdat zijn vader de Berberse cultuur en taal niet erkende dat er spanningen waren, maar die zijn toch verdwenen. Alleen in Nederland loopt er tuig rond dat niet eens weet wat ze roepen. Ik zou het maar voor lief nemen en je er niet druk om maken. In Marokko doet men er helemaal niet moeilijk over. Daar is het gewoon 'Marokkaan = Marokkaan'. Waarom nog onderscheid in subvolken. Ieder zijn tradities en cultuur, soit, maar verder gewoon een Marokkaan. Wat een paar jochies hier in Nederland roepen zal niemand wat doen. Daar wordt op gespuwd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 00:59 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
TT change naar Succesvolle Marokkanen?
Ik ben zelf een Arabische Marokkaan, maar deze onderscheid vind ik niet zo goed en reteirritant zelfs. In Marokko hoor je er niets over, boeit niemand het waar je vandaan komt uit Marokko terwijl ik dit enorm vaak zie opkomen in Nederland. Alleen in Nederland hebben (vaak hersenloze) Arabieren (ja jullie berbers veroorzaken problemen in nederland ga arabisch leren belangrijkste taal taal van quran jullie hebben gekke taal en alfabet nepgrieken ga je terug naar je berg in de rif rifapen nador kutdorp)* en Berbers (ja je moet Tamazight spreken fuck Arabisch jullie zijn dieven marokko is van ons ait waygher nador de gekte casablanca hoerenstad vieze kamelenneukers jeweetzellufffff)* een probleem met elkaar aar zodra het Marokkaans elftal speelt zingen ze samen het volkslied en als er iets enorm goeds gebeurt in Tanger of Casablanca zijn ze allemaal enorm trots. Enorm hypocriet.
Hopelijk begrijp je dit en is het herkenbaar. Dit zou een goed voorbeeld moeten zijn.
*: Dit moet je lezen met een accent van Nickelosndragende Guccipetmongool uit Rotterdam-West en een hoop sarcasme
Ik vind het trouwens wel helaas wat Hassan II teweeg heeft gebracht jegens de Berbers en vind het zielig voor M6 dat hij dat allemaal heeft moeten herstellen voor iets wat hij zelf niet heeft gedaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:07 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat onderscheid wordt al niet meer gemaakt sinds Mohamed IV zijn vader heeft opgevolgd. Kwam vooral omdat zijn vader de Berberse cultuur en taal niet erkende dat er spanningen waren, maar die zijn toch verdwenen. Alleen in Nederland loopt er tuig rond dat niet eens weet wat ze roepen. Ik zou het maar voor lief nemen en je er niet druk om maken. In Marokko doet men er helemaal niet moeilijk over. Daar is het gewoon 'Marokkaan = Marokkaan'. Waarom nog onderscheid in subvolken. Ieder zijn tradities en cultuur, soit, maar verder gewoon een Marokkaan. Wat een paar jochies hier in Nederland roepen zal niemand wat doen. Daar wordt op gespuwd.
Verder zal ik de TT change aanvragen. Geeft een beter beeld van dit topic.
Geen punt, joh. Je hoeft echt je excuses niet te maken. In mijn familie is het een mix van Berbers en Arbieren. Heb neefjes en nichtjes van Arabische en Berberse komaf. Mohammed heeft de spanningen weggenomen en wil er een volk van smeden, met ieder zijn eigen taal en cultuur. Vandaar dat hij de Berberse cultuur en taal heeft erkend. Dat is alleen maar goed. Hij slaagt uitstekend in het smeden van eenheid.quote:Op dinsdag 4 december 2012 01:13 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens wel helaas wat Hassan II teweeg heeft gebracht jegens de Berbers en vind het zielig voor M6 dat hij dat allemaal heeft moeten herstellen voor iets wat hij zelf niet heeft gedaan.
Hoe hij de sociale situatie sterk aan het verbeteren is daar vind ik prachtig en kan ik alleen maar toejuichen.
quote:46. Ibrahim Affelay
Groeide op in de Utrechtse wijk Overvecht. Begon met voetballen bij de amateurs van USV Elinkwijk in Utrecht. In 1996 begon hij aan de jeugdopleiding bij PSV. In 2004 speelde hij zijn eerste officiële wedstrijd voor PSV. Werd een basisspeler bij PSV. Vertrok in 2010 naar FC Barcelona. Hier slaagde hij niet, omdat het niveau te hoog lag en vanwege een blessure lag hij er 7 maanden uit. Speelt op het moment op huurbasis voor FC Schalke in Duitsland.
quote:47. Mohamed Choukri (1935-2003)
Werd in 1935 geboren in een hele arme gezin en heeft de hongerjaren meegemaakt in de jaren 40. Hij verhuisde na zijn zware jeugd naar Tanger, Marokko. Leerde daar een paar Amerikaanse schrijvers kennen. Op zijn twintigste leerde Mohamed Choukri pas schrijven en lezen. Zijn eerst boek is gewijd aan zijn levensverhaal die vol staat met armoede en criminaliteit om te overleven. In 1973 verscheen zijn bekendste boek al-Khubz al-Hafi. Het boek is zo succesvol dat het in 40 talen is vertaald. In 2005 verscheen de herziene Nederlandse vertaling 'Hongerjaren'. Dit controversiele boek is onder Hassan II jaren verboden geweest in Marokko. Mohamed Choukri stierf aan kanker in het militaire ziekenhuis in Rabat. Is begraven in Tanger. Zijn uitvaart werd bijgewoond door de minister van cultuur en de koning van Marokko.
quote:48. Abdellatif Laâbi
Abdellatif Laâbi is een van de belangrijkste Marokkaanse dichters. Zijn oeuvre gaat over alle literaire genres. Recente dichtbundels zijn Pourquoi cours-tu après la goutte d'eau (2006), Mon cher double (2007) en Tribulations d'un rêveur attitré (2008). In het Nederlands verscheen 'Het continent van de gave'. Won voor zijn poezie de award prix Goncourt de la Poésie.
Abdellatif Laâbi heeft een belangrijke rol gespeeld in de culturele opleving van Marokko. Hierdoor werd de Marokkaanse overheid zich bewust dat het veel dichters en schrijvers van wereldniveau in huis had en dat dit gestimuleerd moest worden. Kwam daarnaast op voor schilders, filmmakers, toneelkunsten en onderzoekers.
quote:49. Mahi Binebine
Mahi Binnebine werd geboren in Marakkech. In 1980 vertrok hij naar Frankrijk om wiskunde te studeren. Na zijn studie heeft hij 8 jaar les gegeven in wiskunde. Hierna ging hij zich toeleggen op het schilderen en schrijven. Hij emigreerde naar New York en woonde daar van 1994 tot en met 1999.
Mahi Binebine heeft geschreven over zijn eigen familiegeschiedenis en over de erbarmelijke omstandigheden waarin Hassan II zijn tegenstanders opsloot en hoe van een militaire coup van 56 gevangenen de helft het leven liet door de extreem zware omstandigheden in gevangenschap. Een van de mensen die het hebben overleefd was zijn broer Aziz Binebine.
Het naar Engels vertaalde boek 'Welcome to Paradise' was genomineerd voor 'the Independent Foreign Fiction Prize' in 2004.
quote:
Jan Janszoon, oftewel Murad Reis, dankzij hem was het in Ijsland tot een halve eeuw geleden mogelijk een Turk te vermoorden zonder vervolgingquote:Op zondag 2 december 2012 03:06 schreef WammesWaggel het volgende:
Kennen jullie ook succesvolle Nederlanders in Marokko?
Zelf kom ik niet verder dan Jan Janszoon.
quote:50. Tahar Ben Jelloun
Werd op 1 februari 1944 geboren in Fez, Marokko. Volgde zijn basisschooljaren aan een tweetalige Arabisch-Frans basisschool. Ging hierna naar het Frans lyceum van Tanger tot zijn 18de levensjaar. Hierna studeerde hij filosofie aan de Mohammed-V universiteit in Rabat, waar hij zijn eerste gedichten schreef. Tahar Ben Jelloun was tevens filosofiedocent in Tétouan en Casablanca. Verhuisde in 1971 naar Frankrijk waar hij begon aan de studie psychiatrie en in 1975 behaalde hij de titel doctoraal in de sociale psychatrie. Hij was daarna jaren werkzaam op dit gebied.
Ben Jelloun schrijft in het Frans en Arabisch. Hij schreef voor diverse tijdschriften en kranten, waaronder Le-Monde. Hij schreef ook een roman die in 1987 de Prix Goncourt won. In 2004 ontving hij de International IMPAC Dublin Literary Award voor zijn boek 'Een verblindende afwezigheid van Licht'.
Tahar Ben Jelloun woont tegenwoordig in Parijs met zijn vrouw en vier kinderen. Voor zijn gezin schreef hij meerdere pedagogische werken. Hij wordt vaak gevraagd voor lezingen op Franse en Marokkaanse scholen en universiteiten.
quote:51. Hachim Mastour
Hachim Mastour kind van Marokkaanse immigranten werd in 1997/98 geboren in Reggio Emillia, Italië. Hij begon met voetballen in de jeugdopleiding van Reggina. Werd sinds zijn 10de gevolgd door AC Milan. Het toptalent werd voor ¤ 500.000 overgenomen door AC Milan. Het hoogste bedrag in Italië dat ooit werd geboden voor een voetballer van die leeftijd. Naast AC Milan hadden ook Juventus, Real Madrid, Barcelona en Manchester City belangstelling voor de 'Marokkaanse Messi' zoals hij wordt genoemd in Italië vanwege zijn balkunsten. Voetbalt momenteel bij de jeugd van AC Milan.
quote:52. Sondra Barker
Model van Marokkaanse orgine. Verhuisde op jonge leeftijd naar New York. In Hawai heeft ze 5 jaar gestudeerd aan The University of Hawaii Manoa. Won daarna de Venus Swemwear model en Hosting Wild on E! Sindsdien heeft ze modellenwerk gedaan voor Nike, Japanse magazines, Venus Sweamwear en veel meer merken. Ze woont tegenwoordig in Los Angelas en is fulltime model.
quote:53. Sanaa Hamri
Hamri werd geboren in Tanger, Marokko. Ze won in 1992 een beurs waarmee ze op de Sarah Lawrence College in Bronxville, New York kon studeren. Hier studeerde ze theater. Tevens studeerde ze theater in Parijs en ging in 1996 naar Manhattan om haar droom te kunnen verwezenlijken om actrice te worden. Sanaa Hamri had moeite om door te breken met audities en kwam niet aan de bak als actrice. Hierna ging ze zich toeleggen op het regisseren. Sanaa leerde zichzelf hoe ze een 'Avid editing machine' moest gebruiken. Hamri begon met het maken van van video's voor de muziekwereld.
Haar grote doorbraak kwam toen Malik Sayeed haar producties zag en deze liet zien aan Mariah Carey, die gelijk onder de indruk was en Sanaa Hamri inhuurde om haar clips te regisseren. Malik Sayeed gaf haar tevens hierop haar eerste editing job voor reggae voor de fusion group van Born Jamericans. Hamri brak 2 jaar later echt door in de muziekwereld toen ze Hype Williams ontmoette.
Ze was director voor Jadakiss's 'U Make Me Wanna', Prince's 'Musicology', Kelly Rowland's 'Stole' en Mariah Carey's 'Crybaby', Bringing On The Heartbreak, Don't Stop (Funkin' 4 Jamaica)", and Mariah Carey's 'Last Night a DJ Saved My Life'. Ze was tevens director voor Nicki Minaj, Lenny Kravitz, Joss Stone, Sting, Common, Raven-Symoné, Eric Benet, Amel Larrieux, Jay-Z, A*Teens, en Christina Aguilera.
De clip 'super-bass' van Nicki Minaj heeft 250 miljoen views op Youtube en is daarmee het meest bekeken clip die geregisseerd is door Sanaa Hamrid.
Tevens is Sanaa Hamrid director geweest van de films Focus Features' Something New, The Sisterhood of the Traveling Pants 2 en Just Wright.
Daarnaast is Sanaa Hamrid director geweest van een aantal afleveringen van de televisie-series Desperate Housewives, Greys Anatomy en Men in Trees. Tevens was Sanaa Hamrid director van Mariah Carey live documentaire The Adventures of Mimi, Prince's The Art of Musicology en Price Live en Aladdin Las Vegas. Haar laatste commerciële credits heeft ze verdiend met spotjes voor Coors Light en AT&T. Sanaa Hamrid is tegenwoordig een van de bekendste vrouwelijke muziekvideo's en film directors in Hollywood.
Ik laat veel Marokkaanse vrouwelijke en mannelijke modellen bewust achterwege. Anders wordt het een topic die richting Babes & Hunks gaat.quote:
quote:54. Ahlam Louaga
Een model van Marokkaanse origine die in Amerika werkzaam is als model.
quote:55. Abdelmoumen El Maghraouy
Een Marokkaanse model die geboren werd in 1982. Het best bekend als winnaar van het Manhunt International 2008.
In de Nederlandse steden is het niet veel soeps. Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 5 december 2012 03:47 schreef psychosomatic het volgende:
Ik zie best vaak Mocro chicks met een lekker koppie, maar qua figuur is het vaak niet veel soeps.
Ligt misschien aan mij, maar ook over berbers en arabische vrouwen in het buitenland ben ik niet erg onder de indruk qua fysiek. Gelukkig vind ik het koppie qua uiterlijk toch het belangrijkst aangezien je daar de hele dat tegenaan moet kijken en een een vrouw qua lichaam na een zwangerschap behoorlijk kan veranderen.quote:Op woensdag 5 december 2012 03:54 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
In de Nederlandse steden is het niet veel soeps. Dat ben ik met je eens.
quote:56. Omar Berdouni
Omar Berdouni werd in 1979 geboren. Hij heeft op school gezeten op The American school of Tanger. Verhuisde naar London en ging naar de Webber Douglas Academy of Dramatic Art. Omar Berdouni speelde in de films The Hamburg Cell, United 93, The situation, The Kingdom, Extraordinary Rendition en Body of Lies.
Smaken verschillen. Berberse en Arabische vrouwen hebben toch wat meer vrouwelijke rondingen dan Westerse vrouwen. Moet je maar net leuk vinden. Nederlandse vrouwen zijn bijvoorbeeld best wel recht. Terwijl het bij de Berberse en Arabische vrouw toch wat meer rondingen zijn. Het is maar wat je mooi vindt. Dat verschilt per individu.quote:Op woensdag 5 december 2012 04:01 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Ligt misschien aan mij, maar ook over berbers en arabische vrouwen in het buitenland ben ik niet erg onder de indruk qua fysiek. Gelukkig vind ik het koppie qua uiterlijk toch het belangrijkst aangezien je daar de hele dat tegenaan moet kijken en een een vrouw qua lichaam na een zwangerschap behoorlijk kan veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |