quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef elkravo het volgende:
Een twijfelpuntje is dus of Decemberzegels op een briefkaart moeten... en misschien niet op een pakje mogen?
quote:Per kerstkaart (t/m 50 gram, binnen Nederland) plakt u 1 Decemberzegel. Voor overige post en kerstpost naar het buitenland geldt het standaardtarief.
Mag gewoon, zat mensen die een heel pakketje volplakken met 2 vellen postzegelsquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef elkravo het volgende:
Een twijfelpuntje is dus of Decemberzegels op een briefkaart moeten... en misschien niet op een pakje mogen?
Dan kan het gewoon ja.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:34 schreef elkravo het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik betaal gewoon meer dan 2 EUR... want ik plak goede totaalwaarde...
Dat is geen twijfelpuntje: de zegel vertegenwoordigt gewoon de waarde die erop staat. Plakken met die hapquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef elkravo het volgende:
Neu is een cd... gaat wel lukken...quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:39 schreef ElisaB het volgende:
Meer twijfel is 'pakje', want als het een pakje is (= als het niet door de brievenbus past), dan moet het met de pakketpost (= ¤ 6,75)
Die mag je ook gebruiken mits het eindbedrag wat je plakt klopt.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef elkravo het volgende:
Mag allemaal.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:44 schreef afstandbediening het volgende:
Nou heb ik nog een vel liggen met rouwzegels. Stuk of dertig. Mag je die nog gebruiken? Zelfde geldt voor een zooitje kinderpostzegels.
Altijd leuk, kerstkaarten naar de familie die je niet mag met een rouwzegel erop.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:44 schreef afstandbediening het volgende:
Nou heb ik nog een vel liggen met rouwzegels. Stuk of dertig. Mag je die nog gebruiken? Zelfde geldt voor een zooitje kinderpostzegels.
Geboortekaartje met rouwpostzegels er op.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Altijd leuk, kerstkaarten naar de familie die je niet mag met een rouwzegel erop.
LOL!quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:19 schreef Messina het volgende:
[..]
Altijd leuk, kerstkaarten naar de familie die je niet mag met een rouwzegel erop.
Ik heb ze al betaald.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:22 schreef elkravo het volgende:
[..]
LOL!
Een rouwzegel is 50 ct waard... dus je betaalt wel 10 cent extra voor zo'n grap!
Dat je decemberzegels gebruikt als decemberzegel op een kaart (max 50 gr) is logisch. Daar geldt het kortingstarief. Dus 40ct (Decemberzegel) ipv 50ct (standaardwaarde "1"). De korting is bedoeld voor de normale kerstkaart.quote:Op zondag 2 december 2012 01:48 schreef Kelb het volgende:
december postzegels mogen maar gebruikt worden tot een gewicht van 50 gram (staat op de site)
Alleen weet ik niet of je bijv voor 90 gram twee zegels mag gebruiken of dat er een max staat van 50 gram en 1 december postzegel per brief.
Post gefrankeerd met een kerstzegel word gestreeft om binnen 72 uur te bezorgen. Met een normale postzegel binnen 24 uur.......quote:Op zondag 2 december 2012 01:54 schreef elkravo het volgende:
[..]
Dat je decemberzegels gebruikt als decemberzegel op een kaart (max 50 gr) is logisch. Daar geldt het kortingstarief. Dus 40ct (Decemberzegel) ipv 50ct (standaardwaarde "1"). De korting is bedoeld voor de normale kerstkaart.
Dus in jouw geval, waar je normaal 2 zegels zou nodig hebben (2 standaardzegels = 2x50ct = 1 EUR), moet je nog steeds 1 EUR plakken.
Ook als ik ze op een buspakje gebruik, en gewoon frankeer tot het normale tarief van bijvoorbeeld 2 EUR, neem ik geen korting.
Dus voor een buspakje van 2 EUR kan ik 4x standwaard waarde "1" gebruiken of 5x Decemberzegel.
Praktijk zal zijn dat normale post voor decemberzegelpost gaat (en niet het omgekeerde, dat decemberpost wordt geselecteerd en achtergehouden/vertraagd). Dit doet men doordat je op locaties decemberpost in aparte zakken kan gooien (albert heijn, etc)... Andere post gaat voor die post in die zakken.quote:Op zondag 2 december 2012 02:11 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Post gefrankeerd met een kerstzegel word gestreeft om binnen 72 uur te bezorgen. Met een normale postzegel binnen 24 uur.......
Zoals ik het nu post is zoals het op de PostNL servicepunten aan de klant word vertelt he (en zoals wij het van PostNL vernemen ;-)quote:Op zondag 2 december 2012 02:20 schreef elkravo het volgende:
[..]
Praktijk zal zijn dat normale post voor decemberzegelpost gaat (en niet het omgekeerde, dat decemberpost wordt geselecteerd en achtergehouden/vertraagd). Dit doet men doordat je op locaties decemberpost in aparte zakken kan gooien (albert heijn, etc)... Andere post gaat voor die post in die zakken.
De waarheid is echter dat alles bij elkaar geflikkerd wordt.quote:Op zondag 2 december 2012 02:22 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Zoals ik het nu post is zoals het op de PostNL servicepunten aan de klant word vertelt he (en zoals wij het van PostNL vernemen ;-)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |