abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119936479
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:48 schreef 7upOrange het volgende:

[..]

Inderdaad! Ik herken het en jij dus ook!
Het leek erop dat ik alleen écht goed kon omgaan met de figuren die helaas gepest werden. Erg jammer. Dat betekent dat het gewoon niet bespreekbaar lijkt met "normale" mensen.
pi_119937080
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:49 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ja maar wat moet ik dan? Kan geen bijstand krijgen omdat ik nog geen 27 ben, heb nooit echt gewerkt dus kan niet in ziektewet en Peter kan ons niet allebei onderhouden...
Ik heb bijzondere bijstand gehad een tijdje rond mijn 24e, heb absoluut geen verklaringen ofzo moeten laten zien. Maar het zelf een beetje uitgelegd en wel bewezen dat ik bij een psycholoog liep.
En woonde nog thuis, maar ma zelf heeft ook weinig middelen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:53 schreef 7upOrange het volgende:

[..]

Oh serieus? ja ik weet het alleen van MBO en dit is wat ik weet van horen zeggen... Pff ja dat is wel klote zeg... :/
Ik weet dat je van het HBO ook nog prestatiebeurs hebt, dus als je binnen X aantal jaar je studie afrond worden basis-/aanvullendebeurs en ov kwijtgescholden en betaal je alleen de lening.
Dat is voor zover ik het weet..ik ben nu ook de weg kwijt hoewel ik zelf op het HBO zit..
  woensdag 5 december 2012 @ 00:06:39 #128
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119942781
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:08 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik heb bijzondere bijstand gehad een tijdje rond mijn 24e, heb absoluut geen verklaringen ofzo moeten laten zien. Maar het zelf een beetje uitgelegd en wel bewezen dat ik bij een psycholoog liep.
En woonde nog thuis, maar ma zelf heeft ook weinig middelen.

[..]

Ik weet dat je van het HBO ook nog prestatiebeurs hebt, dus als je binnen X aantal jaar je studie afrond worden basis-/aanvullendebeurs en ov kwijtgescholden en betaal je alleen de lening.
Dat is voor zover ik het weet..ik ben nu ook de weg kwijt hoewel ik zelf op het HBO zit..
Waar heb jij vandaan dat je pas vanaf je 27e bijstand kan aanvragen?

http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering

Als je op de website hier boven kijkt moet het toch kunnen in jou geval?
pi_119945159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:06 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Waar heb jij vandaan dat je pas vanaf je 27e bijstand kan aanvragen?

http://www.rijksoverheid.(...)e-bijstandsuitkering

Als je op de website hier boven kijkt moet het toch kunnen in jou geval?
Ow ik lees dat het weer veranderd is. Want eerst kon je als je nog geen 27 was geen bijstand aanvragen. Maar sinds 1 januari 2012 wel weer dus.
  woensdag 5 december 2012 @ 07:55:56 #130
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119945594
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 06:31 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ow ik lees dat het weer veranderd is. Want eerst kon je als je nog geen 27 was geen bijstand aanvragen. Maar sinds 1 januari 2012 wel weer dus.
Klopt :)
Dus dat is weer een zorg minder :)

(Toevallig 2 weken geleden een presentatie hierover gehouden)
pi_119945766
Ik lees hier over school en opleidingen.

Ik droom dus bijna elke nacht dat ik in het laatste jaar van school zit en dat ik te laat kom, faal met het maken van toetsen en ruzie heb met klasgenoten.

Blijkbaar blijft het knagen, ondanks dat ik al 9 jaar geleden gestopt ben met school.
pi_119975268
Als ik weer eens hoor wat voor een geluk een ander heeft... :X
Ik gun het die persoon van harte en zeker als het iemand is die het verdient, maar het knaagt gewoon verschrikkelijk. Waarom krijgen zij het wel in hun schoot geworpen, en ik niet! :X :(
pi_119977871
quote:
8s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:02 schreef Little_Dolls het volgende:
,
Dit is deels wel herkenbaar hoor...ik krijg dan als het ware last van jaloezie en wil hun geluk afpakken...en kan me eraan irriteren.
Maar je moet maar onthouden niemand krijgt het in hun schoot geworpen..alleen er zijn mensen die van nature makkelijker meegaan met de flow van hun leven.. :)
pi_119977986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:46 schreef cafpow het volgende:

[..]

Dit is deels wel herkenbaar hoor...ik krijg dan als het ware last van jaloezie en wil hun geluk afpakken...en kan me eraan irriteren.
Maar je moet maar onthouden niemand krijgt het in hun schoot geworpen..alleen er zijn mensen die van nature makkelijker meegaan met de flow van hun leven.. :)
Waarom is mijn quote weg? :'( :P

Afpakken nu niet, maar gewoon hetzelfde willen...
Jawel, sommigen krijgen het echt wél in hun schoot geworpen hoor. Ze moeten er misschien moeite voor doen, maar ik doe ook moeite, genoeg verdomme; maar ik geraak nergens. Snap je dat?
  donderdag 6 december 2012 @ 08:52:25 #135
285174 Evienne
never odd or even
pi_119985802
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb 8 jaar HBO achter de rug en kan nooit binnen 2 jaar een diploma halen. Eerste 5 jaar is wel kwijtgescholden, maar laatste 3 jaar zal ik nog wel helemaal terug moeten betalen...
quote:
Als je door medische omstandigheden, een functiebeperking of een handicap studievertraging oploopt, dan kun je een verlenging van de prestatiebeurs aanvragen. DUO toont in bijna alle gevallen begrip voor je situatie en verleent studenten met dergelijke problemen graag extra stufi.

Als je door welke omstandigheden dan ook niet binnen tien jaar een diploma behaalt, dan kan je een verlenging van de diplomatermijn aanvragen.

Als het je niet meer lukt, bijvoorbeeld door een structurele bijzondere omstandigheid, om je diploma te behalen dan kan je DUO verzoeken je prestatiebeurs om te zetten in een gift.
Ik zou hier wel even achteraan gaan, Sylvana. Duo is best schappelijk tegenover mensen die willen studeren met een functiebeperking. Misschien kun je een langere termijn krijgen om je papiertje alsnog te halen.

Vanmiddag een gesprek met mijn SLB'er. Hopelijk mag ik deze periode nog even op eigen houtje aanmodderen, tot de medicatie goed aanslaat, want op het moment kan ik niet eens een half uur met de bus, laat staan als ik daarna nog lessen moet volgen.

Zelfs sneeuw vind ik dit jaar kut. :{w. Misschien voelt het iets minder treurig als ik die leuke rode snowboots ga kopen, maar ik koop eigenlijk nooit meer iets nieuws voor mezelf, en moet blijkbaar nogal een drempel over. ;(
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_119989240
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:51 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb 8 jaar HBO achter de rug en kan nooit binnen 2 jaar een diploma halen. Eerste 5 jaar is wel kwijtgescholden, maar laatste 3 jaar zal ik nog wel helemaal terug moeten betalen...
Verlenging van de diplomatermijn kun je wel krijgen, mits daar een arts voor tekent. Is bij mij ook gebeurd. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_119991690
Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn, maar voorlopig zie ik mezelf echt niet meer studeren en zeker geen HBO-diploma halen ;(
pi_119992758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:39 schreef Sylvana het volgende:
Ik zal eens kijken wat de mogelijkheden zijn, maar voorlopig zie ik mezelf echt niet meer studeren en zeker geen HBO-diploma halen ;(
Mischien is het juist beter om die druk kwa studie niet al te hoog te leggen.

Hier gaat het gewoon niet lekker, blijf continu piekeren en de enige manier waarop ik dat een beetje kan remmen is door naar buiten te gaan. Maar ben behoorlijk lusteloos..en heb buiten niks te zoeken.
Ook mis ik gewoon de eigen ruimte, waar ik helemaal alleen ben...en mezelf bij wijze van kan opsluiten, en als ik wil huilen kan ik huilen, wil ik schreeuwen, schreeuw ik. En door omstandigheden is die ruimte niet beschikbaar...en moet ik continu een ruimte met iemand delen, waardoor ik me niet goed kan uiten en laten leeglopen.. }:| En dus ook veel meer in gevecht zit met mezelf dan normaal :( :'(

En soms voel ik me gewoon als een klein kind en niet als de 26 jarige die ik ben... }:|
pi_119994251
Het deed trouwens wel goed bij m'n begeleidster gisteren. Ik heb eens dingen kunnen zeggen zoals ik ze tegen een vertrouwd iemand zou zeggen.

Alleen jammer dat het gevoel niet echt blijft... maar ach, ik zie haar nog terug natuurlijk.
  donderdag 6 december 2012 @ 14:37:42 #140
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119995929
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:39 schreef Sylvana het volgende:
Werk je op dit moment? Zo ja, dan zou ik me even daarop concentreren en school even laten voor wat het is. Je bent immers nog maar 25.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_119996577
quote:
8s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:02 schreef Little_Dolls het volgende:
zij het wel in hun sc
Zo herkenbaar... Materialistisch niet meer op relationele sfeer... Als ik weer eens zie dat gastjes die ik vroeger in de pamper zag zitten nu met een vriendin lopen en ik nog niet eens iemand heb gezoend dan.. Grrrr.... kut leven. Maargoed.
pi_119996601
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:37 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Werk je op dit moment? Zo ja, dan zou ik me even daarop concentreren en school even laten voor wat het is. Je bent immers nog maar 25.
Nee, ik zit thuis, heb nooit gewerkt (ja, bijbaantjes gehad) Maar hoofddoel is studeren. Sta nu op de langdurigziekenlijst op school, dus sta wel ingeschreven, zodat ik wel stufi ontvang, maar volg geen lessen en maak geen tentamens.
pi_119996673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:58 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Zo herkenbaar... Materialistisch niet meer op relationele sfeer... Als ik weer eens zie dat gastjes die ik vroeger in de pamper zag zitten nu met een vriendin lopen en ik nog niet eens iemand heb gezoend dan.. Grrrr.... kut leven. Maargoed.
Nu is er precies weer iets mis met die quote? :? :')
pi_119997610
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:01 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

Nu is er precies weer iets mis met die quote? :? :')
Ja weet niet wat er mee is :S meerdere keren geprobeerd. Je nadere posts gaan wel goed kwa quoting. Strange.
pi_119997693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Ja weet niet wat er mee is :S meerdere keren geprobeerd. Je nadere posts gaan wel goed kwa quoting. Strange.
The Faces of Evil zeg ik u! :o

Maar serieus: het gaat wel alweer beter hoor. Ik postte dat gisteren naar aanleiding van iemand die voor weinig geld een redelijk sjiek appartement op de kop heeft kunnen tikken. Hij overviel me er zo mee. Ik vroeg gewoon hoe het ging op school en hij begon daarover. Na wat hij allemaal heeft meegmaakt, gun ik het hem écht van harte, maar zelf gaat er zo'n gevoel knagen waar je niks aan kunt doen... Ik moest me dan ook even inhouden om niet jaloers te gaan reageren. Erg, want hij verdient het echt en heeft er de nodige moeite voor gedaan.
pi_119998874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, ik zit thuis, heb nooit gewerkt (ja, bijbaantjes gehad) Maar hoofddoel is studeren. Sta nu op de langdurigziekenlijst op school, dus sta wel ingeschreven, zodat ik wel stufi ontvang, maar volg geen lessen en maak geen tentamens.
Ik weet niet precies wat voor "angst" je hebt. Maar zou je niet met school kunnen afspreken, dat je gewoon probeert lessen te volgen, en dat je bij vakken waarvan je denkt dat het haalbaar is tentamens maakt?
pi_119999762
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:07 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat voor "angst" je hebt. Maar zou je niet met school kunnen afspreken, dat je gewoon probeert lessen te volgen, en dat je bij vakken waarvan je denkt dat het haalbaar is tentamens maakt?
Ik heb geen angst, maar vanwege mijn depressie lukt het niet om de lessen te volgen omdat ik mijn bed niet uitkom en mezelf niet verzorg (als in douchen/aankleden/eten/insuline spuiten/ AD nemen) En al helemaal niet met dit weer, dan blijf ik al helemaal in mijn bed liggen :@
pi_120000036
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik heb geen angst, maar vanwege mijn depressie lukt het niet om de lessen te volgen omdat ik mijn bed niet uitkom en mezelf niet verzorg (als in douchen/aankleden/eten/insuline spuiten/ AD nemen) En al helemaal niet met dit weer, dan blijf ik al helemaal in mijn bed liggen :@
maar op de dagen dat het wat beter gaat, zou het niet kunnen? Dat je gewoon wanneer het lukt naar een les gaat??
  donderdag 6 december 2012 @ 16:36:57 #149
285174 Evienne
never odd or even
pi_120000240
Ik heb het gesprek met mijn SLB'er gehad gelukkig echt een schat van een mens, die me werkelijk onbevooroordeeld mijn verhaal laat doen, en mag deze periode op mijn eigen tempo aankloten. Voor de groepsopdracht krijg ik een vervangende opdracht. Pas ná het resultaat van de tentamens gaan we verder kijken. Da's mooi, want ik denk dat ik nu in mijn eentje meer klaar kan spelen dan met alle prikkels van OV, college, presentaties, drukke klas etc. erbij.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:31 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

The Faces of Evil zeg ik u! :o

Maar serieus: het gaat wel alweer beter hoor. Ik postte dat gisteren naar aanleiding van iemand die voor weinig geld een redelijk sjiek appartement op de kop heeft kunnen tikken. Hij overviel me er zo mee. Ik vroeg gewoon hoe het ging op school en hij begon daarover. Na wat hij allemaal heeft meegmaakt, gun ik het hem écht van harte, maar zelf gaat er zo'n gevoel knagen waar je niks aan kunt doen... Ik moest me dan ook even inhouden om niet jaloers te gaan reageren. Erg, want hij verdient het echt en heeft er de nodige moeite voor gedaan.
Ik heb ook, qua woonst, zoveel geluk gehad. Voor een habbekrats in een fantastisch monument op een toplocatie. In een hartslag zou ik het inruilen voor een dag opstaan zonder het zwaard van Damocles boven mijn hoofd.

Diegene heeft weer andere lijken in de kast liggen... Jaloezie blijkt meestal ongegrond, maar ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt door níet jaloers te reageren. Wat mij soms helpt is mijn jaloezie wel rechtstreeks uitspreken. Dus geen dubbelzinnige opmerkingen of passief-agressief gedrag, maar gewoon zeggen, goh, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je. Dat verlicht je lading al enorm.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:28 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Zijn er nog wel dagen waarop het je wel lukt je bed uit te komen en voor jezelf te zorgen? Hoe ziet zo'n dag er dan uit?
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_120001127
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef cafpow het volgende:

[..]

maar op de dagen dat het wat beter gaat, zou het niet kunnen? Dat je gewoon wanneer het lukt naar een les gaat??
Probleem is dat we heel veel lessen hebben waarbij je moet samenwerken in groepjes. Dus is niet echt handig/eerlijk om dan af en toe een lesje te doen. Op het HBO was het makkelijker, deed ik gewoon heel veel thuis en ging ik alleen naar school als ik 's middags les had en om tentamens te maken. Maar daar had je ook geen aanwezigheidsplicht, dus voelde ik me ook niet schuldig/gefaald als ik een keer thuis bleef omdat het niet lukte. Maar op het MBO is het gewoon heel anders, veel schoolser, en ipv dat het beter voor me uitpakt (vanwege de structuur) pakt het juist helaas slechter uit.

Ik zou ook gewoon het liefst weer verder gaan met mijn HBO-studie, had dat ook echt wel gedaan als DUO me niet verkeerd had voorgelicht :( Maar om nou weer opnieuw over te stappen is ook weer zo'n gedoe, dan blijf ik switchen tussen opleidingen en word mijn schuld alleen maar groter...

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef Evienne het volgende:

Zijn er nog wel dagen waarop het je wel lukt je bed uit te komen en voor jezelf te zorgen? Hoe ziet zo'n dag er dan uit?
Ja die dagen zijn er wel, althans, dat een aantal dingen wel lukken. Komt niet voor dat ik echt ALLES doe wat moet. Maar op zo'n dag dat ik wel mijn bed uit kom dan rommel ik de rest van de dag een beetje in huis en zit ik veel achter de computer. Enige wat ik wel elke dag doe is eten koken en afwassen. En sowieso 2 keer in de week samen met mijn vriend de boodschappen. En op donderdagavond gaan we altijd naar zijn ouders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')