Goed nieuws!! Ik ga (weer) trouwen met een Canadees en heb eigenlijk nooit citizenship aangevraagd tijdens mijn vorige huwelijk omdat het destijds vrij zeker was dat ik mijn Nederlands paspoort niet kon behouden. Al mijn familie woont in Nederland dus als er iets ernstig gebeurd wil ik de mogelijkheid behouden om voor langere tijd daar te kunnen zijn, en omgekeerd als ik geen Canadees paspoort heb en ik verblijf een langere tijd buiten Canada, dan zou mijn immigratie status gecancelled worden.quote:3) Als u een andere nationaliteit wilt krijgen, verliest u het Nederlanderschap niet als u gehuwd bent met, of geregistreerd partner bent van, iemand van die andere nationaliteit
Het zou maar zo kunnen wezen dat ik langer in het buitenland woon dan mijn paspoort geldig is. En om een nieuw paspoort aan te vragen, moet je dan toch bepaalde papieren overleggen. Deze verklaring is dan wat je nodig hebt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:48 schreef de_ier het volgende:
Waarom wil je bewijzen dat je onder een van die uitzonderingen valt? De regel kunnen ze toch niet controleren. Het invoeren van die regel is pure politieke symboliek geweest. Enige wat je niet moet doen is dom genoeg zijn om bij binnenkomst op Schiphol je andere paspoort aan de douane te tonen.
Al zou ik het niet weten, ik heb nooit een dubbele nationaliteit gehad. Maar ik ken veel in Nederland die dat hebben, en simpelweg de regel gewoon negeren.
Toen ik een nieuw paspoort ging aanvragen in Bangkok werd er alleen om het oude paspoort gevraagd. Een andere controle deden ze nietquote:Op dinsdag 18 december 2012 23:05 schreef Canadutchian het volgende:
[..]
Het zou maar zo kunnen wezen dat ik langer in het buitenland woon dan mijn paspoort geldig is. En om een nieuw paspoort aan te vragen, moet je dan toch bepaalde papieren overleggen. Deze verklaring is dan wat je nodig hebt.
In principe heb je gelijk; je kunt een paspoort aanvragen en het zou best zo kunnen zijn dat je niet word gecontroleerd. Maar als ze daar achter komen dan heb je dus wel fraude gepleegd. En misschien ben ik een watje, maar ik verkwispel liever niet zomaar het recht om in Nederland te mogen komen omdat ik te lui ben om deze papieren te verkrijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |