abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119750027
In mijn zoektocht naar een nieuwe wagen check ik bij interessante opties altijd even de historie, nu kwam ik bij de laatste wat vreemds tegen:

quote:
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Fleetowner
Eigenaar van: 07 juli 2012
Dagen Eigenaar: 146
Eigenaar tot: heden

Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 10 juli 2004
Dagen Eigenaar: 2919
Eigenaar tot: 07 juli 2012

Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf
Eigenaar van: 01 juli 2004
Dagen Eigenaar: 9
Eigenaar tot: 10 juli 2004

Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 15 juni 2001
Dagen Eigenaar: 1112
Eigenaar tot: 01 juli 2004
Nog nooit gezien dat auto eerst van particulier is en dan door fleetowner wordt overgenomen, hoe moet ik dat precies interpreteren en wat is er de laatste 146 dagen (mogelijk) met deze auto gebeurd?
pi_119752884
Staat de auto nu bij een garagebedrijf?
  Moderator donderdag 29 november 2012 @ 17:46:15 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119768874
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 17:46 schreef jitzzzze het volgende:
Maar je weet toch wie/wat die wagen verkoopt? Dus wat is je vraag?
De vraag is waarom er fleetowner staat, en niet (erkend) bedrijf, zoals er normaal zou staan als de auto door een garage/dealer/handelaar zou worden aangeboden.
En als een fleetowner is wat ik denk dat het is (namelijk een leasemaatschappij), waarom neemt een leasemaatschappij dan een 3e handsvoertuig van een particulier over en houdt hij die een half jaar in eigen bezit?
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 09:22:43 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_119772710
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:14 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

De vraag is waarom er fleetowner staat, en niet (erkend) bedrijf, zoals er normaal zou staan als de auto door een garage/dealer/handelaar zou worden aangeboden.
En als een fleetowner is wat ik denk dat het is (namelijk een leasemaatschappij), waarom neemt een leasemaatschappij dan een 3e handsvoertuig van een particulier over en houdt hij die een half jaar in eigen bezit?
Misschien is de garage eigendom van een fleetowner?
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:42:17 #6
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119773039
Waarom stel je die vraag niet aan de huidige verkoper?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119773186
Fleetowner kan ook de importeur zijn (al lijkt me dat in dit geval onwaarschijnlijk, maar dat geldt ook voor leasemaatschappij).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:09:16 #8
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119773695
"Fleetowner
Bedrijf met meerdere voetuigen (>9)"
pi_119774094
Een fleetowner is een bedrijf dat meerdere auto's heeft. Denk bijvoorbeeld aan een autohandelaar die auto's opkoopt, (eventueel) opknapt en vervolgens weer doorverkoopt. Mijn vorige auto komt ook bij een fleetowner vandaan, dat was overigens een hele fijne auto (Peugeot 206 cc cabrio) en het voordeel was dat ik bij deze handelaar altijd goedkoop terecht kon voor schade aan mijn auto.

Laat het feit dat de auto bij een fleetowner vandaan komt zeker geen reden zijn om de auto niet te kopen. Vaak worden de auto's goed nagekeken, indien nodig opgeknapt en voor een hele redelijke prijs weer doorverkocht.

Je kunt natuurlijk ook altijd even bellen naar de eigenaar, die kan je ongetwijfeld uitleggen hoe de vork precies in de steel zit. :Y
Tot slot een waarschuwing voor de scheepvaart: PAS OP!
pi_119798631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:14 schreef ohmoetdatzo het volgende:

[..]

Betreffende particulier heeft een nieuwe baan, mag een auto van de zaak rijden en wil graag z'n eigen auto verkopen aan de leasemaatschappij en hem vervolgens zakelijk rijden via de werkgever.

Geen ongewone constructie, komt nog wel eens voor. Niet dat het heel gunstig is, want aangezien de leasemaatschappij de BTW dan niet kan verrekenen wordt er een lagere prijs betaalt aan de particulier. Investering in en ex BTW van het leasecontract zullen gelijk zijn, waardoor de leaseprijs ook wat hoger uitvalt dan normaal, indien de leasemaatschappij bijvoorbeeld een gevraagde prijs uitbetaalt.

Echter, bovenstaande zal niet van toepassing zijn in dit geval, want een leasemaatschappij zal geen auto kopen van 11 jaar oud.
pi_119808963
Ik kan me iets van wanbetaling (voor een andere auto) voorstellen, waarbij het 'pakken wat je pakken kan' was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')