En wat mij betreft mag jij er in dat geval lekker achteraan.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die tegen Sinterklaas is mag van mij het land uitgegooid worden. Of het nu negers of blanken zijn, wat dat betreft maak ik geen onderscheid.
Nee, maar op dit vlak wel.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
dus iedereen die een andere mening heeft dan jij mag het land uitgegooid worden
Wie heeft het over paarse of groene figuren?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:00 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Moet...?
Gut gut gut Links Politieke dwangneuroses
nee ik begrijp niet hoe je een paarse of groene Moor kan hebben
[..]
Wat is er aanstootgevend aan zwart zijn... er wordt een probleem van gemaakt
Pieten komen nu eenmaal niet blond blauwogig en in een bruin hemdje
dus ja, alleen op dit vlak mag men geen andere mening hebben dan jijquote:
dus mensen die over dit onderwerp anders denken dan jij moeten nu dood?quote:Het liefst zou ik schrijven dat ze een nekschot mogen krijgen, maar daar krijg ik weer gezeur over.
Meestal is dat soort mensen niet alleen op dit specifieke onderwerp radicaal.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:26 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
dus ja, alleen op dit vlak mag men geen andere mening hebben dan jij
[..]
dus mensen die over dit onderwerp anders denken dan jij moeten nu dood?
De enige die nu radicaal overkomt ben jij.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Meestal is dat soort mensen niet alleen op dit specifieke onderwerp radicaal.
Een nekschot krijgen is een uitdrukking, zoals je weet.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De enige die nu radicaal overkomt ben jij.
dus moeten mensen dezelfde mening hebben als jij over dit onderwerpquote:Op donderdag 29 november 2012 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Meestal is dat soort mensen niet alleen op dit specifieke onderwerp radicaal.
Ja en? Jij drukt je radicaal uit. Jij gooit mensen die over een redelijk onschuldig onderwerp een andere mening hebben het liefst het land uit als het aan jou zou liggen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een nekschot krijgen is een uitdrukking, zoals je weet.
In de zak... en naar Spanjequote:Op donderdag 29 november 2012 21:23 schreef LXIV het volgende:
Iedereen die tegen Sinterklaas is mag van mij het land uitgegooid worden. Of het nu negers of blanken zijn, wat dat betreft maak ik geen onderscheid.
een boy george black version?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef desiredbard het volgende:
Wat ik veel storendeer vind is dat Piet toch vaak een transexueel is:
Het is helemaal geen pieterman knecht (5:20)
Het punt is dat het niet alleen over Zwarte Piet gaat, dan zou niet iedereen zich er zo druk over maken, voor of tegen.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja en? Jij drukt je radicaal uit. Jij gooit mensen die over een redelijk onschuldig onderwerp een andere mening hebben het liefst het land uit als het aan jou zou liggen.
Dat lijkt me een stuk radicaler dan de mensen die van mening zijn dat het uiterlijk van de Zwarte Piet anders zou moeten.
die behoudt zelfs nog in Santa Clausquote:Op donderdag 29 november 2012 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet alleen over Zwarte Piet gaat, dan zou niet iedereen zich er zo druk over maken, voor of tegen.
Het gaat over behoud van of verdwijnen van de Nederlandse cultuur, incl. de Sint.
Want het aanpassen van het koloniale-aspect betekent natuurlijk dat Sinterklaas zal verdwijnen. Dit zijn allemaal 'glijdende schaal' redenaties gebaseerd op jouw eigen aannames.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat het niet alleen over Zwarte Piet gaat, dan zou niet iedereen zich er zo druk over maken, voor of tegen.
Het gaat over behoud van of verdwijnen van de Nederlandse cultuur, incl. de Sint.
Maar zelfs dan... Met het idee dat Zwarte Piet een slaaf zou voorstellen kun je ook weer verschillende kanten op. Volgens één lezing is hij een ex-slaaf van een sultan die door de Sint werd bevrijd en hem sindsdien uit dankbaarheid is blijven vergezellen:quote:Op donderdag 29 november 2012 20:24 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
wat moet zwarte piet dan voorstellen?
quote:En Zwarte Piet, die slaaf was van een Sultan, en door deze vorst ernstig werd mishandeld, zou door de bisschop zijn bevrijd en uit dankbaarheid bij zijn bevrijder zijn gebleven als dienstknecht.
De nieuwsgier, 03-12-1954
In sommige islamitische landen wordt inderdaad zo beredeneerd. In Nederland gelukkig niet. Het gaat over Nederlandse tradities.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
die behoudt zelfs nog in Santa Claus
enne vrouwen besnijden moet ook zo blijven want het is traditie en cultuur?
hij is in ieder geval niet zwart van de roet zoals verteld wordtquote:Op donderdag 29 november 2012 21:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar zelfs dan... Met het idee dat Zwarte Piet een slaaf zou voorstellen kun je ook weer verschillende kanten op. Volgens één lezing is hij een ex-slaaf van een sultan die door de Sint werd bevrijd en hem sindsdien uit dankbaarheid is blijven vergezellen:
[..]
dan kan je ook zeggen het behoud van traditie en cultuur is zo belangrijk dat de mening van die vrouwen onder doet aan de traditie van het gebeurenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:35 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
In sommige islamitische landen wordt inderdaad zo beredeneerd. In Nederland gelukkig niet. Het gaat over Nederlandse tradities.
Nogmaals, het gaat over Nederlandse tradities. Hoe islamitische tradities in islamitische landen wel of niet in stand worden gehouden is niet aan ons, ongeacht onze mening.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:41 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
dan kan je ook zeggen het behoud van traditie en cultuur is zo belangrijk dat de mening van die vrouwen onder doet aan de traditie van het gebeuren
het gaat erom dat de mening onder doet aan de traditie en het cultuur gebeurenquote:Op donderdag 29 november 2012 21:42 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Nogmaals, het gaat over Nederlandse tradities. Hoe islamitische tradities in islamitische landen wel of niet in stand worden gehouden is niet aan ons, ongeacht onze mening.
Je kunt het in stand houden van Islamitische tradities niet vergelijken met de Westerse, alleen al omdat de manier van omgaan met elkaar daar volledig anders is dan in het Westen. Ze denken daar anders over wie boven wat gesteld moet worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
het gaat erom dat de mening onder doet aan de traditie en het cultuur gebeuren
wat overeenkomt met nederland
dat wilde ik aangeven met het voorbeeld
heb je wel door hoe dat eruit ziet,quote:Op donderdag 29 november 2012 19:28 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
phoe phoe, nou echt, compleet onhoudbaar hoor die zwartgeschminckte pieten tijdens sinterklaas![]()
stelletje drama queens.
het gaat niet om de traditie zelfquote:Op donderdag 29 november 2012 21:48 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Je kunt het in stand houden van Islamitische tradities niet vergelijken met de Westerse, alleen al omdat de manier van omgaan met elkaar daar volledig anders is dan in het Westen. Ze denken daar anders over wie boven wat gesteld moet worden.
Wat haal je er nu voor idioot voorbeeld bij?quote:Op donderdag 29 november 2012 21:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
die behoudt zelfs nog in Santa Claus
enne vrouwen besnijden moet ook zo blijven want het is traditie en cultuur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |