abonnement Unibet Coolblue
pi_120711361
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:13 schreef Steven184 het volgende:
Iemand hier tips voor een goede goggle? De lenzen van mijn Dragon DX moeten vervangen worden, maar ik zie daarvoor zulke hoge prijzen dat ik voor dat geld dan liever een nieuwe goggle koop.
ebay/marktplaats ? Heb toen mijn als nieuwe DX + extra lens voor 50 euro opgehaald.

Gister heb ik landgraaf weer onveilig gemaakt, met mijn ver gewaxte boardje. Wat heerlijk zeg :D Alleen was het verder wel echt een schijthoerenkutdag, want ik ben op miss wel de meest kutte manieren op men bek gegaan :( Railtje waar je op moest springen sprong ik tegenaan met de tip, resulteerde in een volle salto op de rail, doet pijn, zelfs met bescherming :') Board vond het ook niet zo leuk... :X

En gelukkig staat 1 crash wel lekker op video, geniet nu nog even na van men gezicht voor de helft onder de schaafwondjes :')

pi_120711445
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

ebay/marktplaats ? Heb toen mijn als nieuwe DX + extra lens voor 50 euro opgehaald.

Gister heb ik landgraaf weer onveilig gemaakt, met mijn ver gewaxte boardje. Wat heerlijk zeg :D Alleen was het verder wel echt een schijthoerenkutdag, want ik ben op miss wel de meest kutte manieren op men bek gegaan :( Railtje waar je op moest springen sprong ik tegenaan met de tip, resulteerde in een volle salto op de rail, doet pijn, zelfs met bescherming :') Board vond het ook niet zo leuk... :X

En gelukkig staat 1 crash wel lekker op video, geniet nu nog even na van men gezicht voor de helft onder de schaafwondjes :')

Goedkope goggles vind ik wel op Ebay, maar lenzen niet.

Dus vandaar dat ik dacht om dan maar een nieuwe goggle aan te schaffen, maar wilde uiteraard wel wat advies inwinnen van te voren.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 24 december 2012 @ 17:56:59 #203
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_120726671
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 11:31 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

ebay/marktplaats ? Heb toen mijn als nieuwe DX + extra lens voor 50 euro opgehaald.

Gister heb ik landgraaf weer onveilig gemaakt, met mijn ver gewaxte boardje. Wat heerlijk zeg :D Alleen was het verder wel echt een schijthoerenkutdag, want ik ben op miss wel de meest kutte manieren op men bek gegaan :( Railtje waar je op moest springen sprong ik tegenaan met de tip, resulteerde in een volle salto op de rail, doet pijn, zelfs met bescherming :') Board vond het ook niet zo leuk... :X

En gelukkig staat 1 crash wel lekker op video, geniet nu nog even na van men gezicht voor de helft onder de schaafwondjes :')

Een volle salto doet niet zo'n pijn. Een kwart zoals jij doet komt harder aan ;)
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_120788071
Zijn er hier nog leraren die mij eens kunnen helpen?

Ik zit nu al 4 dagen in de sneeuw. Zwarte pistes, off piste ik draai er mijn hand niet voor om (best netjes na 2 weken) alleen ik heb heel vaak dat mijn achterste voet naar voren wil tijdens het boarden. Hoe kan dat? Sta je dan niet goed? Of sta ik toch toevallig met het verkeerde been voor? Ik sta nu 6/21 en heb hier voor altijd goofy gestaan. Heb overigens 6 uur les gehad, maar misschien heb ik wat over het hoofd gezien ;)
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_120791095
Na 2 weken je hand niet omdraaien voor off piste? Klinkt onverstandig. :')
  woensdag 26 december 2012 @ 21:21:18 #206
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_120794250
Sowieso vind ik je een beetje overmoedig en licht patserig overkomen maar dat moet je verder zelf weten. Dat je achterste voet naar voren wil klinkt als een gevalletje lichaam niet parallel houden. Let eens goed op je houding; knieën gebogen, bovenlichaam rechtop, heupen en schouders parallel met snowboard.

Verder begrijp ik je stance niet helemaal. Als je nu regular staat met 6/21 directional is het niet zo gek dat het niet wil lukken, je staat dan met je achterste been veel verder ingedraaid dan je voorste. Ik zet bindingen voor beginners zelf altijd rond de 15/-5 en rij ik zelf op het moment 14/-13. Ga er eens mee aan de slag en probeer het een en ander uit qua positie, duck stance vind ik persoonlijk heel fijn maar dat zijn de meningen over verdeeld. Sowieso is het verstandig je voorste been schuiner te zetten dan je achterste.
an urge to help mankind overcomes me
pi_120811561
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 21:21 schreef saaw het volgende:
Sowieso vind ik je een beetje overmoedig en licht patserig overkomen maar dat moet je verder zelf weten. Dat je achterste voet naar voren wil klinkt als een gevalletje lichaam niet parallel houden. Let eens goed op je houding; knieën gebogen, bovenlichaam rechtop, heupen en schouders parallel met snowboard.

Verder begrijp ik je stance niet helemaal. Als je nu regular staat met 6/21 directional is het niet zo gek dat het niet wil lukken, je staat dan met je achterste been veel verder ingedraaid dan je voorste. Ik zet bindingen voor beginners zelf altijd rond de 15/-5 en rij ik zelf op het moment 14/-13. Ga er eens mee aan de slag en probeer het een en ander uit qua positie, duck stance vind ik persoonlijk heel fijn maar dat zijn de meningen over verdeeld. Sowieso is het verstandig je voorste been schuiner te zetten dan je achterste.
Patserig, tsjah geen idee. Ik ben met mijn schoonouders mee die al heel wat jaren skiën. Denk een jaar of 20. Het enige wat ik doe is hun een beetje bijhouden. En natuurlijk ga ik wat minder hard naar beneden en val ik een keer vaker, maar verder gaat het vrij redelijk.

In de hal waar ik het geleerd heb, zetten ze je board standaard op 15/5 en ik heb eens gelezen dat dat 21/6 daar een goed alternatief voor is. Ik zal eens jouw 15/-5 proberen.

Edit: ik had een foutje gemaakt. 6/21 had uiteraard 21/6 moeten zijn in mijn vorige post
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_120821200
Net mijn boardje zelf gewaxd, morgen trein en dan gaaan :D !

Damn, heb er zin in!
Op vrijdag 12 juli 2013 15:56 schreef Kopsterk het volgende:
Maarten is gewoon een enorme baas met zijn voorspellende vermogen.
pi_120835976
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 09:13 schreef Steven184 het volgende:
Iemand hier tips voor een goede goggle? De lenzen van mijn Dragon DX moeten vervangen worden, maar ik zie daarvoor zulke hoge prijzen dat ik voor dat geld dan liever een nieuwe goggle koop.
Wat voor lens zoek je? Want de niet iridium lenzen zijn maar 20 euro :)
W0ei ?
pi_121005977
Zo, oude Burtons de deur uit! Waren een maatje te groot, dus eigk niet zo chill om mee te boarden. Via marktplaats nu een set Burton Moto's van 2010 gehaald, totale extra investering :+ 5 euro :')

Toch de moeite waard :) Ipv dikke veters zon snel systeem, minder oversteek van men tenen én natuurlijk passen ze veel beter. Toppertje denk ik zo! :)
  maandag 31 december 2012 @ 16:00:33 #211
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_121012979
Binnenkort gaan we weer los! Vraagje waar ik nog mee zit. Ik heb een aantal keren indoor gesnowboard (2x landgraaf, 1x bottrop) en eenmaal wintersport op board gedaan en eenmaal op ski. Het boarden heb ik allemaal in duckstance (+15 -15) gedaan maar nu lees ik toch het een en ander dat dat voor een beginner niet zo handig is (behalve om je dominante voet te kiezen) en dat het tevens vermoeiend is voor je gewrichten.

Ik snap dat je moet doen wat het beste voelt, maar het is toch wel fijn om een uitgangspunt te hebben, is het handig om +15 0 te doen en vanuit daaruit te kijken, of + +, of + - (duck)? Tips?

[ Bericht 0% gewijzigd door GoobyPls op 31-12-2012 16:34:43 ]
pi_121017897
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:14 schreef M3rcury het volgende:

[..]

Wat voor lens zoek je? Want de niet iridium lenzen zijn maar 20 euro :)
Dat is al de helft van een nieuwe via Ebay :P Maar heb je een adresje?


Binnenkort maar eens mijn Salomon Burner op MP zetten, kijken wat ik ervoor vang.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:12:26 #213
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_121063431
Duck stance is voor zo ver ik weet wel de meest natuurlijke houding. Bovendien is duck wel handig als je veel switch rijdt. Voor beginners wordt vaak 15-0 oid gebruikt omdat het dan makkelijker is om vanuit je houding je gewicht goed te verdelen.

Dat een bepaalde stance vermoeiender zou zijn voor je gewrichten lijkt me een onzin, dat is meer een probleem van slechte techniek :p
pi_121064582
Fuck, nog steeds pijn aan de enkels en schenen van een slechte sprong twee weken geleden. Sprong op een bult die ik niet zag. Stond in 1 keer stil.
pi_121161855
Beste mede-snowboarders,
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Barry en 26jaar oud. vanaf mijn 8e tot mijn 22e heb ik altijd geskied totdat ik het licht zag ;)
Sinds 3 jaar snowboard ik nu en dit jaar ga ik mijn 4e jaar in!

Mijn 1e ervaring was in de skihall in Bottrop waarbij ik direct de 1e dag het voor elkaar kreeg zonder te vallen naar beneden te komen. De 1e wintersport in de alpen heb ik goed naar medesnwoboarder geluisterd en mijzelf het snowboarden aangeleerd (geen lessen) en nu na 3 wintersporten gaat het redelijk goed.
Ik neem eigenlijk alle pistes wel zonder twijfel alleen op dit moment heb ik nog moeite met de hogere snelheden omdat ik dan bij het flink afremmen de controle verlies door een stuiterend bord, ik zelf denk dat dit komt door te gespannen te staan op de hoge snelheid.
1 ding is in iedergeval zeker, ik stop nooit meer met snowboarden 8-)

Na 3 jaar gehuurd te hebben zit ik mij te orienteren op eigen spullen. De schoenen wil ik nieuw halen en niet op besparen. Het snowboard zal in 1e instantie 2e hands zijn en niet duur. Een goed board komt wel als ik meer ervaring heb, zowel op de piste als materiaal!.

Het board:
Elk type board heeft zijn voor en nadelen waarbij de voorkeuren van de eigenaar naar voren komen.
Maar aangezien ik geen ervaring/vergelijkingsmateriaal heb is een startpunt aangegeven door ervaren snowboarden erg welkom!
Wat is een goed uitgangspunt om mijn pijlen op te richten? Lengte/breedte/type board?
Op dit moment heb ik het volgende board op het oog; is 1m60 lang van blackdragon en 6 weken oud.
http://img19.imageshack.us/img19/5150/snowboardjpg.jpg (copy/paste deze link)

Ikzelf kan alleen aangeven dat ik ooit eens een board heb gehad waarbij
mijn voeten er overheen staken, en dat was irritant met fink aanremmen omdat je board dan wordt gelift door je eigenvoeten en ga je onderuit. Ik heb schoenmaat 45/46 waarbij ik bij snowboardschoenen vaak uitkwam op 47.
Mijn lengte is 1m97 en 95kilo.
Ervaring: De basis is er, genoeg vertrouwen ook, alleen op snelheid snowboarden mis ik nog een hoop.

Heeft iemand goede tips of een link waar ik mij goed kan inlezen?
Ïk heb wel gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En het meest belangrijke; op een forum lees je meer gebruikerservaringen dan verkoopervaringen!

Wat betreft de schoenen: Ik dacht zelf om bij een snowboard zaak schoenen te gaan passen en welke het lekkerste zit te kopen?
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 13:38:00 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_121189377
2 weken Gerlos zijn echt voorbij gevlogen! Bizar hoe snel dat ging. Geniale vakantie gehad.

Wel beetje jammer dat ik nu in NL ben en er gigantisch veel poeder is gevallen... Dat heb ik wel gemist deze vakantie...
,,/
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:50:18 #217
51851 chriztiaan
Zoo makkelijk
pi_121193559
Pffew mijn week is ook is razendsnel voorbij gegaan. Heeerlijk board, die Lib Tech Dark Series. Niet gedacht dat ik zo hard kon vlammen en alles stabiel bleef op een board... Fijn ook dat er na een week nog geen krasje te bekennen is, extreem harde base ofzoiets.

Nu maar op zoek naar nieuwe bindingen, m'n Cartels zijn redelijk afgeragd en de kleur matcht niet meer :+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:12:06 #218
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_121199093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 18:39 schreef Barry1986 het volgende:
Beste mede-snowboarders,

Na 3 jaar gehuurd te hebben zit ik mij te orienteren op eigen spullen. De schoenen wil ik nieuw halen en niet op besparen. Het snowboard zal in 1e instantie 2e hands zijn en niet duur. Een goed board komt wel als ik meer ervaring heb, zowel op de piste als materiaal!.

Het board:
Elk type board heeft zijn voor en nadelen waarbij de voorkeuren van de eigenaar naar voren komen.
Maar aangezien ik geen ervaring/vergelijkingsmateriaal heb is een startpunt aangegeven door ervaren snowboarden erg welkom!
Wat is een goed uitgangspunt om mijn pijlen op te richten? Lengte/breedte/type board?
Op dit moment heb ik het volgende board op het oog; is 1m60 lang van blackdragon en 6 weken oud.
[ http://img19.imageshack.us/img19/5150/snowboardjpg.jpg (copy/paste deze link) ]

Ikzelf kan alleen aangeven dat ik ooit eens een board heb gehad waarbij
mijn voeten er overheen staken, en dat was irritant met fink aanremmen omdat je board dan wordt gelift door je eigenvoeten en ga je onderuit. Ik heb schoenmaat 45/46 waarbij ik bij snowboardschoenen vaak uitkwam op 47.
Mijn lengte is 1m97 en 95kilo.
Ervaring: De basis is er, genoeg vertrouwen ook, alleen op snelheid snowboarden mis ik nog een hoop.

Heeft iemand goede tips of een link waar ik mij goed kan inlezen?
Ïk heb wel gezocht maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En het meest belangrijke; op een forum lees je meer gebruikerservaringen dan verkoopervaringen!

Wat betreft de schoenen: Ik dacht zelf om bij een snowboard zaak schoenen te gaan passen en welke het lekkerste zit te kopen?
Qua schoenen zou ik zeker niet bezuinigen. Die gaan namelijk erg lang mee en bepalen voor een groot deel het comfort en de controle. Qua plank ken ik jouw uitgezochte exemplaar niet, tenminste het merk komt me niet bekend voor. Het klinkt daarbij ook erg goedkoop. Ik denk dan ook dat je beter of door kunt zoeken naar een betere op marktplaats of een actie af kunt wachten na het seizoen. Wil je echter niet meer uitgeven dan zeg 200¤ dan zou ik aanraden om nog enkele jaren te huren. Het spul wat je dan krijgt is veelal beter dan wat je onder die prijs kan kopen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  zondag 6 januari 2013 @ 17:30:25 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121231830
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef -Menn0- het volgende:
2 weken Gerlos zijn echt voorbij gevlogen! Bizar hoe snel dat ging. Geniale vakantie gehad.

Wel beetje jammer dat ik nu in NL ben en er gigantisch veel poeder is gevallen... Dat heb ik wel gemist deze vakantie...
Ik heb donderdag nog Nockeltal gereden. Freeride lesje :P
Was prima te doen.

Gisteren was het overigens een beetje te veel van het goede. Zware sneeuw en te veel gevallen om poeder te rijden. Ik ging een rode piste (vorkogel) ongeveer 100m strepen, ik duik de poeder in en ik sta binnen 10m stil met de poeder tot aan mijn heupen |:(

Vanmorgen naar huis gereden en inmiddels thuis :(
Er komt een dag, dan ga ik daar wonen....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 6 januari 2013 @ 17:32:40 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121231940
btw, ik had een super mooi plannetje bedacht samen met mijn vriendin om een pensionnetje over te nemen en het wat anders aan te pakken dan die standaard dingen in het dorp.
Alles leek best wel mooi uitgedacht. Ook financieel gezien.
Toen hoorde ik de huizen prijzen in Gerlos...... anderhalf miljoen voor het meest goedkope krot in het dorp :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 januari 2013 @ 08:31:21 #221
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_121260080
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb donderdag nog Nockeltal gereden. Freeride lesje :P
Was prima te doen.

Gisteren was het overigens een beetje te veel van het goede. Zware sneeuw en te veel gevallen om poeder te rijden. Ik ging een rode piste (vorkogel) ongeveer 100m strepen, ik duik de poeder in en ik sta binnen 10m stil met de poeder tot aan mijn heupen |:(

En dan graven maar ;)! Hehe teveel sneeuw kan er niet snel vallen. Maar goed om te weten dat het nog af en toe los gaat in het Zillertal. Over 2 weekjes zit ik in Kaltenbach/Hoghfugen.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  maandag 7 januari 2013 @ 08:37:50 #222
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_121260155
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:32 schreef Komakie het volgende:
btw, ik had een super mooi plannetje bedacht samen met mijn vriendin om een pensionnetje over te nemen en het wat anders aan te pakken dan die standaard dingen in het dorp.
Alles leek best wel mooi uitgedacht. Ook financieel gezien.
Toen hoorde ik de huizen prijzen in Gerlos...... anderhalf miljoen voor het meest goedkope krot in het dorp :')
Is dan ook een investering he :P
  maandag 7 januari 2013 @ 10:15:41 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121261682
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:31 schreef MrFl0ppY het volgende:

[..]

En dan graven maar ;)! Hehe teveel sneeuw kan er niet snel vallen. Maar goed om te weten dat het nog af en toe los gaat in het Zillertal. Over 2 weekjes zit ik in Kaltenbach/Hoghfugen.
ik had gelukkig al vanuit de lift een paar mensen zien ploeteren dus ik was gewaarschuwd. Bleef dus heel dicht in de buurt van de piste waardoor ik aan het einde nog net op de piste kon komen, maar het was best redelijk ziek :D

Overigens is er zat sneeuw gevallen de afgelopen tijd, maar ook is het redelijk warm geweest. Erg veel afwisseling. Uiteindelijke conclusie is dat er genoeg sneeuw valt. :)
Alleen was de sneeuw van zaterdag voor de off-piste niet zo zinvol aangezien hij te zwaar is. Wel goede ondergrond voor de volgende sneeuwval die hopelijk wat kouder is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 januari 2013 @ 10:27:34 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_121261967
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:37 schreef Fugie het volgende:

[..]

Is dan ook een investering he :P
Dat is wel zo, maar de hypotheek is zo hoog dat die onbetaalbaar is.
Het huis waar wij in zaten is bijvoorbeeld vrij oud en simpel, heeft 5 kamers (10 gasten) en verder geen speciale voorzieningen (gedeelde douche en bad).
Als je het erg goed zou maken zou je misschien max 30 euro per nacht kunnen vragen voor een kamer inclusief ontbijt. Daar moet je nog wel een aardige verbouwing aan vooraf laten gaan.
Laten we zeggen dat het huis 2 miljoen kost.
Bereken dan maar eens je gemiddelde inkomsten per jaar en de hypotheek die het kost (inclusief rente) en wat je dan overhoud. Dat krijg je niet voor elkaar.
Wel even rekening houden met het feit dat je 3 maanden per jaar in de winter redelijk vol kunt zitten, maar er ook nog 2 tussen seizoenen zijn waar je vrij weinig mee kunt. In de zomer zit je ook niet echt vol.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 7 januari 2013 @ 13:50:55 #225
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_121267765
Voor 30 euro per nacht kan je het beter niet doen nee :) Koop dan gewoon een appartement waar je in de winter kan zitten en nog paar weekjes verhuurt in de winter en zomer, dat is een handiger plan.

Is er overigens uberhaupt wat te doen in gerlos in de zomer?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')