abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119680468

Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
pi_119680550
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:32 schreef Xenorium het volgende:
....
Nee echt dank aan de Taiwanees. Hij heeft alles lopen decompilen. Maar met deze rom kan ik het verder afmaken!! Deze rom is weer custom.

Kijken of ik tijd heb, dan ga ik met de tools aan de slag om het 100% perfect te maken. 10% is nog in het engels, sommige submenutjes en hier en daar een vertalingsfout zoals bij de Wifi.

Tegen het einde van het weekend denk ik dat ik zo goed als 100% alles gefixed heb.
Complimenten Xenorium, dat je dit hebt aangekaart in China en succes met de verdere ontwikkeling van de NL ROM.
pi_119681041
Owhh het word steeds beter..! NL taal voor mij niet echt een must have
maar toch leuk als we(althans xenorium :P ) het voor elkaar krijgen/krijgt

Valt me nu pas op dat er bij de T12 rom wat dingen zijn veranderd qua grafische animaties..
( bijv. batterij lader wanneer tel uit staat etc :D)

Ben hem nu aan calibreren, gister tot 100% geladen.. nu weer tot 0 leeg laten lopen..
laad hem nu weer tot 100% en dan calibreer ik weer even..
hopelijk word hij er beter van :P
  dinsdag 27 november 2012 @ 18:53:53 #4
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119682126
Hoe duur was de Neo eerst? Die is nu $180 dus niet echt heel goedkoop meer...
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_119682210
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:53 schreef MacorgaZ het volgende:
http://www.buysku.com/who(...)tml?welcome=11150002
$161.99

+ coupon "BuySKU-Gift" voor 6% korting

$152.27

[ Bericht 2% gewijzigd door AnimeFan op 27-11-2012 19:51:29 ]
pi_119682329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:53 schreef MacorgaZ het volgende:
Bij lightake was hij 162 ofzo..
lange tijd daarvoor ook te koop gestaan..
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:02:43 #7
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119682453
Bedankt, 162 dollar is inderdaad best wat goedkoper.
Het is net toevallig dat mijn zusje een nieuwe telefoon wil, uiteraard net nadat de prijs omhoog is gegaan :P.
Werd de Jiayu G3 nog geleverd of niet? Laatste wat ik erover heb gelezen was dat Jiayu het vooral in China wilde verkopen en ze al die internationale vraag eigenlijk niet aan konden.
pi_119682836
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Het is net toevallig dat mijn zusje een nieuwe telefoon wil, uiteraard net nadat de prijs omhoog is gegaan :P.
Werd de Jiayu G3 nog geleverd of niet? Laatste wat ik erover heb gelezen was dat Jiayu het vooral in China wilde verkopen en ze al die internationale vraag eigenlijk niet aan konden.
Is Mr Tao geen optie voor een G3 dan? Een zwarte voor 176$ ex kosten en korting.
pi_119682877
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:02 schreef MacorgaZ het volgende:
Zie jiayu topic daarvoor, kort samen gevat komt het erop neer dat lightake ze niet kan leveren.
en niemand eigenlijk voor die 165$ prijs ofzo..

De G3's die fokkers binnen krijgen, zijn allemaal via aliexpress etc gegaan..
dus allemaal tussenhandelaren die gewoon hun preorders weer met z'n 50% winst(soms wel meer) verkopen ofzo!

dan is naar mijn idee de g3 niet echt heel aantrekkelijk meer als je er 250-300$ 225-275 voor moet neer leggen :P
pi_119683240
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:11 schreef Thorical het volgende:

[..]

Is Mr Tao geen optie voor een G3 dan? Een zwarte voor 176$ ex kosten en korting.
Ja als je geluk hebt heeft de verkoper ze op voorraad.
Er zijn aardig wat fokkers die er een via mistertao besteld hebben.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:56:06 #11
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_119684720
Inmiddels verder aan het aankloten met mn Neo, draait T12 en is netjes geroot. Nou loop ik tegen een vaag probleem aan waarvan ik verwacht dat het met T12 te maken heeft. Ik wil dus via mobileuncle CWM installeren, nu gooi ik die app aan, juiste img er op, blijft hij hangen in de boot. Hij wil vanuit T12 dus niet op een of andere manier die img vervangen. Ik dacht shit miss heb ik m nou gebrickt :') maar stockrecovery draait gewoon nog. Meerdere malen geprobeerd, tips, tricks? c_/
Koekje d'r bij?
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:03:13 #12
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_119685067
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:11 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ook interessant... Irritante eraan is dat het voor mijn zusje is die hem zo snel mogelijk wil hebben, ze heeft hem liever van zo'n Nederlandse handelaar over 2 dagen voor 180 euro in plaats van 2 weken wachten en hem dan voor 130 te hebben...

Bedankt voor de Jiayu-uitleg Downstar ;).
pi_119685319
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:03 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ook interessant... Irritante eraan is dat het voor mijn zusje is die hem zo snel mogelijk wil hebben, ze heeft hem liever van zo'n Nederlandse handelaar over 2 dagen voor 180 euro in plaats van 2 weken wachten en hem dan voor 130 te hebben...

Bedankt voor de Jiayu-uitleg Downstar ;).
Gewoon mixeshop doen dan, is dacht ik 176 euro inclusief verzenden met DHL. Is binnen een week binnen en grote kans dat je geen extra kosten betaald aan de deur. Mixeshop is tried and true fyi.
pi_119685517
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:56 schreef eleganza het volgende:
Inmiddels verder aan het aankloten met mn Neo, draait T12 en is netjes geroot. Nou loop ik tegen een vaag probleem aan waarvan ik verwacht dat het met T12 te maken heeft. Ik wil dus via mobileuncle CWM installeren, nu gooi ik die app aan, juiste img er op, blijft hij hangen in de boot. Hij wil vanuit T12 dus niet op een of andere manier die img vervangen. Ik dacht shit miss heb ik m nou gebrickt :') maar stockrecovery draait gewoon nog. Meerdere malen geprobeerd, tips, tricks? c_/
Had daarnet denk ik hetzelfde probleem.

Na in mobileuncle de cwm te selecteren, staat er bij het booten wel die "==> recovery" ofzoiets, maar daar blijft hij dan hangen hé?
Ik heb mijn sd kaart uit mijn gsm gehaald, die via die bijgeleverde adapter direct op men aangesloten en dan die custom image er eens opnieuw op gekopieerd. Zou toeval kunnen zijn, maar toen werkte het wel :)
Anders zou het ook kunnen dat je download corrupt is en je die image eens opnieuw moet downloaen.
Hoop dat het lukt
pi_119686628
Is het normaal dat PostNL je een trackingnummer geeft terwijl je er daarna achter komt dat ze je een brief hebben gestuurd over inklaringskosten etc.?
pi_119686944
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:38 schreef AnimeFan het volgende:
Is het normaal dat PostNL je een trackingnummer geeft terwijl je er daarna achter komt dat ze je een brief hebben gestuurd over inklaringskosten etc.?
Heb ook wel eens gehad dat ik pakketje gehad had en ze die dag erna belden dat ik invoerrechten moest betalen, en paar dagen later brief erover via de post
pi_119687362
Nja, voorlopig maar geen dure spullen meer bestellen, alleen goedkope troep :(
pi_119687487
17track is positiever dan de hong kong post track site :) Nu afwachten of het in NL een beetje opschiet :p

The item (RC123456789HK) arrived at its destination country on 27-Nov-2012.
pi_119687659
Hoe kan 17track ooit sneller zijn met updaten dan de officiële tracking sites...?
pi_119688094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:04 schreef Creqaw het volgende:
Hoe kan 17track ooit sneller zijn met updaten dan de officiële tracking sites...?
Geen idee.. Maar daar staat ie nog echt als nog onderweg aangegeven...
Kan overigens nog goed dat er morgen weer staat dat ie alsnog nog onderweg is. We gaan het zien, misschien nog voor het weekend.

Edit: hong kong post is inmiddels ook up-to-date. Dan zal het ook wel daadwerkelijk in NL zijn :)
Morgen een 3S code aanvragen..

[ Bericht 14% gewijzigd door Tonkey op 27-11-2012 21:24:17 ]
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:27:13 #21
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_119688914
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:11 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Had daarnet denk ik hetzelfde probleem.

Na in mobileuncle de cwm te selecteren, staat er bij het booten wel die "==> recovery" ofzoiets, maar daar blijft hij dan hangen hé?
Ik heb mijn sd kaart uit mijn gsm gehaald, die via die bijgeleverde adapter direct op men aangesloten en dan die custom image er eens opnieuw op gekopieerd. Zou toeval kunnen zijn, maar toen werkte het wel :)
Anders zou het ook kunnen dat je download corrupt is en je die image eens opnieuw moet downloaen.
Hoop dat het lukt
Dat probleem idd. Hij gaat nu wel door naar recovery, maar het is dan geen CWM... :7
Niks, helaas. Geen succes. :(
Meerdere malen opnieuw gedownload via https://www.dropbox.com/s/8rztgilgtikpzwi/recovery.img

c_/ c_/ Anyone? :D

[ Bericht 5% gewijzigd door eleganza op 27-11-2012 21:35:40 ]
Koekje d'r bij?
pi_119689115
Wat is eigenlijk de reden dat de Neo N02 niet in het Nederlands wil? Ik dacht dat het met Android altijd hetzelfde was.

Overigens heb ik hier net voor mijn broertje een JiaYu G2 besteld met DHL verzending: http://www.ttmalls.com/jyg2-rom-4gb-black_p708.html
pi_119689186
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:30 schreef SNiPESH0TZ het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de Neo N02 niet in het Nederlands wil? Ik dacht dat het met Android altijd hetzelfde was.

Overigens heb ik hier net voor mijn broertje een JiaYu G2 besteld met DHL verzending: http://www.ttmalls.com/jyg2-rom-4gb-black_p708.html
Ze hebben er voor gekozen om de language files eruit te halen.
pi_119689626
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:30 schreef SNiPESH0TZ het volgende:

Pas aub op met die Jiayu G2 plus, want niet allemaal ondersteunen ze 3G!
pi_119689750
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef SittingDuck het volgende:

[..]

Pas aub op met die Jiayu G2 plus, want niet allemaal ondersteunen ze 3G!
Zoiets las ik al ergens. Geen idee of het met dit model ook zo is, mijn broertje zal toch alleen van WIFI gebruik maken, dus ik maak me niet zo druk. En mocht hij ooit internetten dan zal het puur whatsapp zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')