quote:Da's niet zo'n gek idee.
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:[..]
De vraag is http://forum.fok.nl/postreply.php/189951/1/25/5528306
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden. Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.
quote:Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...
Op zondag 25 augustus 2002 15:36 schreef mrcool het volgende:De vraag is Waar ga je dood aan bij het voor de trein springen
Dat kan voor jou walgelijk klinken maar het is en blijft een vraag en die verdient antwoorden.
quote:"te gruwelijk" is wat anders dan "walgelijk", en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?
Als deze antwoorden overigens voor jou weer te gruwelijk zijn raad ik ja aan dit topic voortaan te mijden.
quote:Wow, je neemt vanaf nu wel zonder gemok genoegen met slotjes op je feedback vragen neem ik aan?
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:[..]
Sorry, maar ik ben niet van mening dat elke vraag een antwoord verdiend...
On-topic, ik geloof niet dat je je bewust bent van pijn en denk dat je door de klap en daaruitvoortvloeiende verwondingen direct dood bent.
quote:Niet, maar dat zeggen mijn woorden ook helemaal niet, zo wil jij het alleen graag lezen.
Op zondag 25 augustus 2002 15:43 schreef calvobbes het volgende:en sinds wanneer is het geven van een mening verboden?
In principe wordt je door de impact helemaal verpletterd denk ik, alles wat stuk kan, gaat stuk. Als je deze impact al overleeft, heb je nog kans om overreden te worden. Je kan ook weggeslingerd worden, maar door de klap (deceleratie-trauma) worden je inwendige organen losgescheurd van de bloedvaten, en dan ga je daar dood aan.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit verhalen gehoord van mensen die bewust voor de (hard) rijdende trein zijn gesprongen en dat overleefd hebben...
Bizar topic, dit...
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 14:53 schreef shmoopy het volgende:...
Het is een imo legitieme vraag.
...
Verder worden er nog veel meer lichaamsprodukten in versnelde mate aangemaakt.
Shocktoestand heeft met het voorgaande te maken.
Pas als je het overleefd hebt krijg je er last van.
Je gaat dood aan de klap, die alle levensfuncties ontregelt en die dan dus niet meer prettig samen werken.
[Dit bericht is gewijzigd door opa op 26-08-2002 00:06]
quote:Aan een lichte neusverkoudheid, nou goed?
Op zondag 25 augustus 2002 13:58 schreef Spaceknarf het volgende:
Maar wat ik me afvroeg is waar je dan aan dood gaat...
Sorry, maar ik vind dit nogal morbide.
Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.
Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.
Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.
quote:De ordinaire zelfmoordenaar zou ik toch de harde klap willen adviseren.
Op maandag 26 augustus 2002 00:11 schreef NoMercy het volgende:
Hmm waar je dood aan zou kunnen gaan?Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
het zal ook fijn zijn als je onder te trein komt om gevierendeelt te worden. Geen fijne ervaring, mocht je het overleven moet je wel rekenen op amputatie en zware littekens en huydverwondingen.
Andere manieren zijn ook om helemaal niet dood te gaan en dit te overleven en dus bv in een rolstoel of als een plantje door het leven te gaan om het misschien later nog eens te kunnen proberen.
just my 2 cents
quote:Hmmz, ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Hmm waar je dood aan zou kunnen gaan?Volgens mij is dat heel verschillend.
Er zit voorop die trein een flink klom ijzer, als je hierop terecht zou komen, liefst met je schedel natuurlijk zou je wel opslag dood kunnen zijn.Als je niet ver genoeg zou kunnen springen tot aan de klomp krijg je een flink klap van de zijkant van de trein je zal door een helse pijn gaan waarbij al je botten zowat verbrijzeld zijn, verder word je nog eens gelanceert en door die extra klap voel je nog eens goed hoeveel botten er wel niet gebroken zijn. Verder zul je dan overlijden aan inwendige bloedingen of iets degelijls. Als je pech hebt word je met al je verbrijzelde botten nog eens meegesleurd door de zuywgind van de trein. Als je eenmaal uit deze zuygwind bent zul je nog wel een paar 100 meter na rollen om nog even extra pijn tevoelen, misschien als je geluk hebt ben je ondertussen bewusteloos geraakt van de pijn.
Ik denk dat je er bijzonder weinig van voelt. een klap van de zijkant van de trein geeft zo'n enorme impact dat je zenuwen gewoon lamgeslagen worden, verder zal de enorme versnelling (in feite dus een klap op je hoofd) er voor zorgen dat je per direct bewusteloos bent.
een trein rijdt zo'n 130 km/h als de trein jou raakt krijg jij ook die snelheid, laten we zeggen binnen 1 seconde. dan heb je dus een versnelling van zo'n 36 meter per seonde kwadraat.
dit zorgt voor een flinke opdonder voor je hersenen (je hersenen raken zwaar 'gekneusd' omdat ze tegen een kant van je schedel geperst worden), bovendien kunnen de hersenen losscheuren van de hersenstam.
de enorme versnelling zorgt (zoals al vaker gezegd) voor het losscheuren van alle organen in je lichaam. gevolg --> bloeddruk valt weg. geen bloeddruk --> geen leven
je bent imo meteen bewusteloos van de klap op je hersenen, daarna ga je gewoon dood omdat er geen bloeddruk meer is.
nu heb ik nog een aantal dingen buiten beschouwing gelaten, bijv. geperforeerde organen door botten (denk aan een rib die door hart/longen/lever wordt gespiesd).
ik hoop dat dit serieus antwoord genoeg is voor je.
verder wil ik kwijt dat het de meest misselijke en egoïstische zelfmoord is die je kunt plegen.
denk hierbij aan de machinist die dit voor zijn leven meedraagt (sommigen gaan er, zeer begrijpelijk, aan onderdoor), en aan alle hulpverleners die erbij (moeten) komen.
- De klap die de persoon van de baan afstuitert
Dit is een bijna elastische botsing. Impulsmoment van de trein wordt overgedragen op de persoon. Komt voornamelijk voor bij zijwaardse schamping (dus als je niet recht voor de trein staat). Door de klap worden de botten gebroken (ribben worden ingedrukt, rug kan breken, ledematen als armen en benen zullen breken), vooral omdat de versnelling van het lichaam te groot is. De botten zijn daar niet flexibel genoeg voor. Bij het breken van de botten zullen ook de spieraanhechtingen meestal scheuren. Verder zijn vooral de zachte interne organen niet bestand tegen dit soort klappen, dus lever en milt zullen scheuren. Ook de nieren hebben het moeilijk onder deze omstandigheden, maar worden wat beter op hun plaats gehouden door de nabijheid van de wervelkolom en het bloedvatenstelsel.
De hersenen zelf krijgen een enorme klap wegens het gewicht van de hersenen wat de versnelling niet kan bijbenen (traagheidswet). Omdat de hersenen niet stevig bevestigd zijn in de hersenpan, zal er door de schok hersenweefsel beschadigen, interne bloedingen treden op in de hersenen en tevens zwelt het weefsel op. Kortom, de combinatie van hersenletsel en interne bloedingen is de doodsoorzaak. Dood treedt in binnen een fractie van een seconde tot enkele minuten na de botsing.
- Overreden worden
De persoon staat voor de trein en komt na de klap onder de trein terecht. Hierbij treden ook de verschijnselen op die hierboven beschreven zijn, maar aangezien de persoon onder de trein terecht komt zijn de gevolgen veel dramatischer. De dood treed vrijwel meteen in, want wat er meestal gebeurd is dat ledematen worden afgerukt doordat deze bekneld raken tussen bijvoorbeeld wielen en andere delen onder de trein die uitsteken. De romp slaat meestal dubbel tussen de trein en de bielzen. Hierdoor worden vaak het hoofd en het middenrif letterlijk gebroken en dus in stukken gescheurd. De persoon is meteen dood, en vrijwel onherkenbaar aangezien het letterlijk uit elkaar gereten is. Onderdelen uit de romp zoals organen zijn deels uit elkaar gespat, de wat flexibelere onderdelen als darmen breken in een aantal stukken uiteen.
Al met al dus niet echt prettig. Niet voor de nabestaanden en ook niet voor het treinpersoneel. De machinist ziet het gebeuren en volgens mij moet de conducteur als eerste controleren wat er is gebeurd. Deze vindt dus meestal de stukken vlees bij de voorwielen. Niet echt het moment waarop je ineens denkt "ik weet het, ik wordt conducteur".
Vorige week was er nog een meisje voor de trein gesprongen.
Dat was best een bizar verhaal wat ik gehoord had via via dus ik weet niet of het helemaal waar is.
Het meisje had thuis ruzie en ook werd ze vaak geslagen door haar vriend. Ze stonden op het station en haar vriend sloeg haar. Toen zei ze als je me nog een keer slaat dan spring ik voor de trein! Toen sloeg hij haar en toen kwam de trein aan en sprong ze ..........
[/offtopic]
Vorig jaar was er ook een vriendinnetje van een vriend van me overreden door een trein.
Ze stak via het spoor over ipv de brug te gebruiken. Het was geen fijn gezicht..... overal lagen stukjes meisje..
Ze werd door de zuigwind van de voorbijkomende trein meegesleurd en kwam bij de wielen terecht.. de rest kunnen jullie zelf wel verzinnen hoe dat eruit ziet.
Tis idd geen geweldige manier om een eind eraan te maken, zeker niet voor de mensen die het zien gebeuren, maar je gaat dood aan de enorme slag op je lichaam, als je niet als uitelkaar spletterd
mav out
quote:Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten
Op zondag 25 augustus 2002 14:02 schreef Pjederdy het volgende:[..]
Ik denk dat je niks voelt, is net als je jezelf met een heel scherp mes snijdt, afgezien van de schrikreactie komt de pijn een beetje later. (heb een ervaring met een kassschaaf en mn duim, bloed en pijn kwamen echt pas 10 seconden later).
Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.
quote:[offtopic]
Op maandag 26 augustus 2002 11:48 schreef _o_ het volgende:[..]
Dat noemen ze nou de shock-toestand van je lichaam. Iets waarover je wel eens op tv hoort praten
Het kan zijn dat je in zo'n toestand levensgevaarlijk gewond bent, maar er niks van merkt.
En toen ging ik er dwars doorheen, die deur viel gewoon dicht en ik bleef staan en het glas viel in mijn rug en op mijn arm
Klinkt erger dan het is, maar ik bloedde wel als een rund en er was bijna een slachtader geraakt, zowel in mijn rug als bij mijn pols. En de hele tijd stond ik er versuft bij naar mijn eigen arm te kijken, niet beseffend dat ik glas in mijn rug had
(enige wta je nu ziet is wat lelijke littekens op mijn arm, die op mn rug zijn gelukkig al bijna niet meer zichtbaar)
[/offtopic]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |