abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 november 2012 @ 00:47:22 #176
351780 Piye
King of Kush
pi_119735594
Ik kom jullie even verlossen uit deze discussie. Ik heb namelijk begrepen dat hier op FOK! blanke mensen zitten die negers kennen die Sinterklaas vieren. Niks aan de hand dus, doorlopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 19:14 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom zou dat relevant zijn? :?
Nou als het een neger is kan hij roepen dat negers zich gewoon graag aanstellen en als het een blanke is kan hij roepen dat hij zich druk maakt over iets waar negers zich niet druk over maken. Handig toch? :D
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_119735840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 00:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar en door wie? (Doel je nu op die ene persoon in dit topic die fel tegen de Zwarte Piet is? :')
Neeejj ik doelde op iemand die me afzeek op de Facebook pagina van "Zwarte Piet is racisme".
Sorry, had het niet helemaal duidelijk gezegd
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_119735854
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 01:06 schreef DjinN het volgende:

[..]

Neeejj ik doelde op iemand die me afzeek op de Facebook pagina van "Zwarte Piet is racisme".
Sorry, had het niet helemaal duidelijk gezegd
Het lijkt mij (even een vooroordeel) dat een dergelijke Facebookpagina sowieso voor het merendeel lowlifes aantrekt. Van alle verschillende 'partijen' uiteraard.
Krekker is de bom!
pi_119736877
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 22:44 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Feit is dat kinderen niet 'leren' dat Zwarte Piet een negerslaaf is. Hun wordt verteld dat hij zwart is door het roet uit de schoorsteen, wat verder natuurlijk onzin is, gezien het haar en de lippen. Iets waar kinderen verder ook nauwelijks aandacht aan besteden in die korte tijd dat de Sint er is.

[..]
Die kinden zijn helemaal niet in staat het te beoordelen. Wat ik zo vaak hier heb gezegd. :')
Wel kunnen ze leren op jonge leeftijd dat het beeld van zwarte Piet heel normaal is (eenzijdig beeld), zodat ze het later ook leuk blijven vinden.
quote:
[..]

Dat jij dit raar vindt en denkt dat dit onder het racisme verbod valt, heeft te maken aan een onlogische foute redenatie van jou kant uit

Dat de Zwarte Piet zijn huidige vorm ten dele heeft gekregen ten tijde van het koloniale tijdperk, waardoor een bepaald racistisch beeld dat men toen had, het uiterlijk van de Zwarte Piet heeft bepaald, maakt niet dat het huidige gebruik van de Zwarte Piet nu nog racistisch is. Het heeft alleen zijn oorsprong ten dele in een racistisch gedachtegoed.
waar zeg ik dan dat mensen die nu Sinterklaas vieren allemaal racistisch zijn :')
ik vind het idioot dat zelfs veel volwassenen niet kunnen of willen zien waar zwarte Piet van afstamt.
het zo eenzijdig willen bekijken dat je iemand met een andere mening niet wil begrijpen
waarschijnlijk zitten die traditie, snoep en kado's zo in hun hoofd dat ze geen andere kant van het verhaal kunnen zien
het zijn uiteindelijk de volwassenen die bepalen of kinden dit vieren toch
quote:
Prima dat mensen vanwege deze oorsprong zeggen: wij zien dit graag anders om duidelijk afstand te nemen van het verleden. Aan de andere kant betekent het wel willen aanhouden van de Zwarte Piet niet per definitie dat mensen het racistisch gedachtegoed ondersteunen.
idd, ik heb nooit iets anders beweerd
quote:
Wanneer persoon A van mening is dat persoon B een bepaalde handeling moet verrichten om afstand van iets te nemen (bijvoorbeeld van de stelling "Jan is stom"), wil dit niet zeggen dat persoon B, wanneer hij deze handeling niet verricht van mening is dat Jan stom is.
dat heb ik dus niet gezegd :')
ik heb juist gezegd dat mensen die het vieren niet racistisch hoeven te zijn
daarbij is het de opvatting van mensen dat zwarte piet zwart is van roet en geen negerslaaf is
als je je mening erover wil geven (dat het racistische ondertonen heeft), valt het niemand op en ben je zelf een racist.

hoe bedoel je een eenzijdig beeld van iets om vervolgens iemand zo snel mogelijk te kunnen uitsluiten.
Lavenderr gaf daar een mooi voorbeeld van, mijn mening was volgens haar wel duidelijk en ik moest ophouden mijn mening te geven. Alleen omdat mijn mening niet haar straatje past, willen ze het ook niet meer horen.

of iemand die geindoctrineerd bewust is van zijn indoctrinatie ?
nee meestal niet, als iemand namelijk wel bewust hiervan zou worden, en objectief naar bepaalde dingen wil kijken is het geen indoctrinatie meer

dus mensen worden als kind al zodanig geindoctrineerd met kado's, snoep en traditie dat ze als volwassenen nog niet kunnen of willen zien wat zwarte piet is. en zodat ze als volwassenen lekker door kunnen met hun traditie in eer te houden.

Ik heb Pietverdriet. Ik zag op FOK een user met zo'n naam. Dope naam ;)

En ik zie heus wel dat jij er vergeleken met anderen met een open houding probeert te kijken naar wat je echt ziet. Dat is wel tof van je. Want het is tegen de wind fietsen :)

[ Bericht 0% gewijzigd door anonymoussie op 29-11-2012 11:35:31 ]
pi_119736884
een edit

[ Bericht 97% gewijzigd door anonymoussie op 29-11-2012 06:24:43 ]
pi_119736896
een edit
pi_119739150
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 06:24 schreef anonymoussie het volgende:
een edit
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 06:16 schreef anonymoussie het volgende:
een edit
enoyingmoussie :)
pi_119739236
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:04 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

[..]

enoyingmoussie :)
ja sorry man :)
pi_119739362
Eens met de TT.
pi_119739506
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
Eens met de TT.
goh wat een verrassing :') :') :')
pi_119739535
<O) oO/ 8} oO/ 8} oO/ 8} oO/ 8} oO/ 8}
w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
pi_119739588
quote:
die ene Piet heeft rode ogen
is hij stoned? dan weet ik wel wat er in die zak zit :P
pi_119739788

[
pi_119740451
wie zag dat? }:|
een van me vrienden zit hier te klooien :')
pi_119740945
ik zag gisteren een paar goede pieten lopen, gewoon besmeurt met roetvlekken, geen kroeshaarpruik, geen grote rode lippen,
en een kindje tegen dr moeder "kijk, zwarte piet!"

maakt voor zo'n kind echt geen reet uit dus.
pi_119741052
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:09 schreef okiokinl het volgende:
ik zag gisteren een paar goede pieten lopen, gewoon besmeurt met roetvlekken, geen kroeshaarpruik, geen grote rode lippen,

Dus men hoeft zich nergens meer druk om te maken. Dat is mooi ;)

bonusliedje

pi_119741080
quote:

Het gaat om niet om het kind schijnbaar. Het gaat om de gekwetste ziel van de egoïstische ouders.

Het boeit niemand een fuck aangezien 96% van de Nederlanders het niet ziet als racisme, volgens een onderzoek.

En onder deze mensen zitten ook een hoop niet blanke mensen :Y
pi_119741134
quote:

Dat kind maakt ook geen reet uit. :D :D :DD:D:D:D:D:D:D:D EINZ!!1111!1!!11 8}
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119741216
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus men hoeft zich nergens meer druk om te maken. Dat is mooi ;)

bonusliedje

ik bedoel maar, een argument hier is dat je het feest voor kinderen niet mag verpesten door piet te veranderen. dat mag dus best, want kinderen vinden piet toch wel leuk.
en dan kunnen wij volwassenen gewoon lekker slapen want dan is alle racistische beeldvorming verwijderd.
pi_119741245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:17 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik bedoel maar, een argument hier is dat je het feest voor kinderen niet mag verpesten door piet te veranderen. dat mag dus best, want kinderen vinden piet toch wel leuk.
en dan kunnen wij volwassenen gewoon lekker slapen want dan is alle racistische beeldvorming verwijderd.
Dan moet daar onderzoek naar gedaan worden. één kind is niet genoeg om te bepalen dat de meerderheid het nog leuk zal vinden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_119741251
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:14 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het gaat om niet om het kind schijnbaar. Het gaat om de gekwetste ziel van de egoïstische ouders.

Het boeit niemand een fuck aangezien 96% van de Nederlanders het niet ziet als racisme, volgens een onderzoek.

En onder deze mensen zitten ook een hoop niet blanke mensen :Y
laat een zien, dat onderzoek.
en ik denk dat als je in bijvoorbeeld amerika mensen ons feestje laat zien, dat 90% het WEL als racistisch ziet.
pi_119741264
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:19 schreef okiokinl het volgende:

[..]

en ik denk dat als je in bijvoorbeeld amerika mensen ons feestje laat zien, dat 90% het WEL als racistisch ziet.
Maar ja, we zijn nu eenmaal niet in Amerika, maar in Nederland.
pi_119741323
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet daar onderzoek naar gedaan worden. één kind is niet genoeg om te bepalen dat de meerderheid het nog leuk zal vinden.
waarom zouden ze het niet meer leuk vinden dan?
pi_119741342
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:19 schreef okiokinl het volgende:

[..]

In Amerika zien ze het als racistisch wanneer je iemand beschrijft en zegt dat diegene zwart is. Om nou Amerika te gaan gebruiken als vergelijkingsmiddel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')