diepquote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Precies.
De roeptoeters, die zich graag politiek correct willen voordoen, maar die vooral vinden dat voor blanken de lat hoger gelegd moet worden en die daarom in weze zelf de racisten zijn.
als je dit niet begrijpt weet ik het ook niet jongequote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef hofferin het volgende:
[..]
is dit een zin?
graag even goed formuleren
quote:Dus ook bij de sprookjes van Hitler ging het om de blije kinden? En niet om de achterliggende boodschap?
de ouders van die kinden die sprookjes vertellen in de nazitijd ook![]()
Volgens mij ben ik toch al vrij duidelijk geweest in mijn eerdere posts.quote:Op woensdag 28 november 2012 17:58 schreef hofferin het volgende:
[..]
oke mag ik van jou dan een samenvattende conclusie over dit topic
oh ja, net zoals de ts van dit topicquote:Op woensdag 28 november 2012 18:08 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Check dit nieuwe topic : KLB / Burger King schrapt 'racistisch' filmpje met Mary J. Blige
Ik vind de eerste primaquote:Op woensdag 28 november 2012 18:10 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik toch al vrij duidelijk geweest in mijn eerdere posts.
Maar goed, samenvattend kun je stellen dat we slachtofferroljankerds dus in alle soorten en maten hebben. Zo hebben we de mensen die overdreven huilen over de Zwarte Piet, terwijl we ook mensen hebben, die overdreven huilen, bijvoorbeeld over het kleine groepje dat problemen heeft met de Zwarte Piet: "wij blanken mogen ook niks".
Daarnaast kun je zien dat dit vooral een emotionele discussie is waar mensen argumenten vooral voor de show gebruiken. Op het moment dat er inhoudelijk op de argumenten wordt ingegaan reageren ze al snel met een "het is voor de kinderen, niet zeiken", waarbij ze de mensen met kritiek op het feest, vooral op niet ter zake doende kenmerken proberen aan te vallen "het zijn zeikerds", etc, etc, in plaats van dat er inhoudelijk gereageerd wordt.
Want zoals ik al zei: de Zwarte Piet is ten dele gebaseerd op een racistisch gedachtegoed in het verleden. Dat is een feit. Dat het nu door door de meesten niet meer als racistisch wordt beschouwd is voor velen een reden om te zeggen:
- Onzin om naar dat gedachtegoed uit het verleden te kijken, dat is nu niet meer van toepassing en veel 'slechte elementen' zijn er sowieso al uitgehaald. De Zwarte Piet kan gewoon blijven zoals hij nu is (prima mening vind ik)
- Terwijl in de ogen van anderen de historische (als negatief te beschouwen) link in ere wordt gehouden, wanneer we het uiterlijk van de Zwarte Piet niet aanpassen. Hierdoor wordt volgens deze groep dus niet voldoende afstand genomen van dat racistisch gedachtegoed van vroeger (een te begrijpen mening, welke ik niet deel).
En de mensen die en problemen hebben met de Zwarte Piet en daarnaast ook tegen zaken als positieve discriminatie en ander racisme jegens blanken zijn?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:01 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Precies.
De roeptoeters, die zich graag politiek correct willen voordoen, maar die vooral vinden dat voor blanken de lat hoger gelegd moet worden en die daarom in weze zelf de racisten zijn.
vooral de koningin met haar slavenbeeldquote:Op woensdag 28 november 2012 18:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind de eerste prima![]()
Juist omdat bijna iedereen het niet ziet als racisme is juist een compliment voor de maatschappij waarin we helemaal niet meer denken in verschil in rassen.
En dat is jouw mening. Jammer dat mensen die bijvoorbeeld het tweede van mening zijn, vaak per definitie worden afgeschilderd als mensen die spoken zien.quote:
Ja want de mensen die het aankaarten vinden dat schijnbaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:14 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En de mensen die en problemen hebben met de Zwarte Piet en daarnaast ook tegen zaken als positieve discriminatie en ander racisme jegens blanken zijn?
Want je begrijpt zelf hopelijk ook wel dat je nu dus de suggestie wekt dat de mensen die problemen hebben met de Zwarte Piet per definitie vinden dat de lat hoger moet worden gelegd voor blanken?
Dit werkt natuurlijk leuk wanneer je tijdens een discussie jouw standpunt kracht probeert bij te zetten. Maar in feite is het natuurlijk puur gebaseerd op bepaalde negatieve manier afschilderen van 'de tegenpartij'.
Niks. Zolang je maar niet van mening bent dat zij jouw huishouden doen omdat het negers zijn en deze daarom alleen laaggeschoold werk, zoals jouw huishouden, kunnen doen.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind dat negers best mijn huishouden mogen doen. wat nou racistisch doner op.
nee joh er zijn vast ook slimme negers ergens.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:20 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niks. Zolang je maar niet van mening bent dat zij jouw huishouden doen omdat het negers zijn en deze daarom alleen laaggeschoold werk, zoals jouw huishouden, kunnen doen.
en dan niet naar voetbal kijken hequote:Op woensdag 28 november 2012 18:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik vind dat negers best mijn huishouden mogen doen. wat nou racistisch doner op.
ja! voetballers die niet meezingen met het volkslied!quote:Op woensdag 28 november 2012 18:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nee joh er zijn vast ook slimme negers ergens.
ik haat voetbal. zit je nou te suggereren dat ik voetbal leuk vind omdat ik blank ben?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:21 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
en dan niet naar voetbal kijken he
Er zijn in de wereld een hoop meelopers en relatief weinig mensen die een echte goed onderbouwde mening hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:19 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja want de mensen die het aankaarten vinden dat schijnbaar.
ja! whahahaquote:Op woensdag 28 november 2012 18:22 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ik haat voetbal. zit je nou te suggereren dat ik voetbal leuk vind omdat ik blank ben?
En wat vind jij? Ook de bovenstaande optie die je in je eerdere posts aangaf?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er zijn in de wereld een hoop meelopers en relatief weinig mensen die een echte goed onderbouwde mening hebben.
Zo zullen er mbt de kleine groep 'Zwarte Piet racisme'-roepers mensen zijn die inderdaad deze mening hebben ja. Daarnaast zullen er binnen deze kleine groep ook genoeg meelopers zijn die 'het is racisme' eigenlijk gewoon wel logisch vinden klinken en daarom maar meelopen met de rest.
Net zoals er genoeg mensen zijn die vinden dat de traditie ongewijzigd moeten blijven en dit puur roepen "omdat ze dat gewoon vinden". Dit zonder dat ze er ook maar enigszins over hebben nagedacht.
die wilden geen zwartjes bij zo'n leuk feest. lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 18:29 schreef anonymoussie het volgende:
maar even serieus he.
denkt hier iemand wel is, goh waarom zouden de 'amerikanen' het verhaal aangepast hebben?
daarom mochten negers zeker ook stemmen daar?quote:Op woensdag 28 november 2012 18:32 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
die wilden geen zwartjes bij zo'n leuk feest. lijkt me duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |