ja, nu welquote:
ik hoop dat wat ik bedoel nu goed doorkomt, dus geduld svpquote:Op woensdag 28 november 2012 16:08 schreef twinkle3 het volgende:
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ik heb ook niet gezegd dat je je keuzes altijd maar aan moet passen. Alleen dat het iets is om bij stil te staan.
Of het nu gaat om de financiële situatie, het feit dat je je kind Bloempje wilt noemen of dat jongetjes volgens jou best roze lakschoentjes mogen dragen: je kind draagt er de consequenties van.
En als je daar bij stil hebt gestaan en nog steeds achter je keuze staat moet je dat gewoon doen. Maar persoonlijk zie ik in mijn omgeving te veel ouders die onder het mom van 'zo sta ik in het leven' of 'het maakt mij niets uit wat anderen vinden' keuzes maken die negatief uitpakken voor hun kinderen.
Mijn punt is maar dat je als ouder wel heel sterk in je schoenen kunt staan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook voor je kind geldt.
Heb je er wel eens bij stilgestaan dat jongens zélf misschien wel graag roze lakschoenen dragen? En wat is negatief uitpakken? Wie beslist wat 'normaal' is?quote:Op woensdag 28 november 2012 16:08 schreef twinkle3 het volgende:
Nee, maar dat hoeft ook niet. Ik heb ook niet gezegd dat je je keuzes altijd maar aan moet passen. Alleen dat het iets is om bij stil te staan.
Of het nu gaat om de financiële situatie, het feit dat je je kind Bloempje wilt noemen of dat jongetjes volgens jou best roze lakschoentjes mogen dragen: je kind draagt er de consequenties van.
En als je daar bij stil hebt gestaan en nog steeds achter je keuze staat moet je dat gewoon doen. Maar persoonlijk zie ik in mijn omgeving te veel ouders die onder het mom van 'zo sta ik in het leven' of 'het maakt mij niets uit wat anderen vinden' keuzes maken die negatief uitpakken voor hun kinderen.
Mijn punt is maar dat je als ouder wel heel sterk in je schoenen kunt staan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat ook voor je kind geldt.
Moet je ze maar zeggen dat ze dat beter niet kunnen doenquote:Op woensdag 28 november 2012 23:04 schreef Vanyel het volgende:
Ondanks dat het in Nederland niet zo'n issue is als in Afghanistan heb ik vaak genoeg gehoord dat het aso is omdat mn kind later gepest zou gaan worden.
Misschien staan sommige kinderen die niet mainstream zijn wel sterker in hun schoenen, omdat ze wel moeten. Je weet 't niet. Hoe een kind zich ontwikkelt en zich voelt, is van zóveel zaken afhankelijk en zo ongrijpbaar.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:08 schreef twinkle3 het volgende:
Precies. Daarom vonden wij het fijn om datgene geregeld te hebben wat we wél konden ondervangen. Zoals een bepaald bedrag op de spaarrekening voor als de wasmachine kapot zou gaan. Niet omdat ik geloof dat een kind ongelukkig wordt van met de hand gewassen onderbroeken, maar omdat een bepaalde zekerheid (inbouwen) beter past bij hoe wij in het leven staan.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:40 schreef lunapuella het volgende:
Het is een lastig dilemma, mijn man en ik worstelen er nu ook erg mee. Aan de ene kant is het leven maar in beperkte mate maakbaar en bestaat het perfecte moment niet. We zouden allebei het liefst jong kinderen willen (ik ben nu 25, hij 31), dus we willen niet eeuwig wachten. Aan de andere kant is een bepaalde mate van zekerheid toch ook wel erg prettig. Als ik alleen al kijk naar de prijs van kinderopvang, dat kunnen we nu gewoon niet betalen, maar stoppen met werken is financieel gezien ook geen optie. We wonen in een duur huurappartement omdat we te veel verdienen voor sociale huur maar te weinig om een gezinswoning te kopen. Ik ben op zoek naar een andere baan omdat ik in mijn huidige te weinig uren heb en dus te weinig verdien, maar dan is er weer het dilemma dat ik nu wel een vast contract heb en bij een ander bedrijf weer met een tijdelijk contract zou beginnen, waarbij zwanger worden ook weer een risico is. We zijn er dus duidelijk ook nog niet uit...
Nee, dat niet geloof ik. zoveel spaargeld hadden we nou ook weer niet. Maar nu moet ik echt kromliggen als de wasmachine stukgaat en toen hoefde dat niet.quote:Op donderdag 29 november 2012 11:22 schreef -Spring het volgende:
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
Je laatste zin is waar wij het voor doen, Buuf. Want als je dat spaargeld niet had gehad, had je dan nu in de schulden gezeten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |