abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119643015
121106_177156_Chinese-telefoons.gif
Als je een jaar geleden had gezegd 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes nog voornamelijk hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinige werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy versie van 2.2 of 2.3 zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig als je van plan bent een Chinese smartphone te kopen, dan ben jij degene die lachen kan!

Op de Chinese markt zijn de laatste jaren een aantal heel succesvolle spelers op het gebied van mobile telecommunicatie voor de consument opgestaan. Zo heb je bijvoorbeeld Meizu met de M9 , Xiaomi met de MI-One en Huawei met verschillende provider telefoons en de Ascend D1 Quad XL.
Omdat deze merken door hun marketing, R&D en het richten op de westerse markt ondertussen hoge prijzen hanteren staan er in China op dit moment verschillende nieuwe spelers op de Smartphone markt op die voor kleine prijzen grote telefoons kunnen aanbieden.

121106_177156_ejiayu.gif
Éen van deze telefoon fabrikanten die de laatste tijd redelijke successen boekt is Jiayu(Vertaling: Goede toestellen) . De telefoons die deze fabrikant aanbied kenmerkt zich door een hoge prijs/kwaliteit/spec verhouding.

Jiayu is het nieuwe succesverhaal voor mensen met een budget die veel bang-for-buck (waar voor hun geld) willen hebben. Wat bijvoorbeeld Ainol op tabletgebied is lijkt Jiayu te zijn op smartphone gebied.

Het bedrijf Jiayu is een bedrijf uit Shenzen dat is opgericht in April 2009. Sinds die tijd heeft het bedrijf zich gericht op het maken van R&D, productie en verkoop van mobile apparatuur. Het bedrijf heeft meer dan 800 mensen in dienst waaronder ruim 30 op de afdeling R&D. Er wordt door de R&D veel gelet op duurzaamheid .Het bedrijf heeft 2 productielocaties waar in totaal 10 productie lijnen zijn. Daarnaast zijn voor het testen en ontwikkelen 2 laboratoria in deze gebouwen aanwezig.
121106_177156_g123.gif

Jiayu G1:
De G1 was de eerste smartphone uit handen van Jiayu en had een singlecore Mediatek processor. Deze telefoon was vooral 13 in het dozijn maar had wel een degelijke kwaliteit en prijs voor dat moment.

Jiayu G2:
Na de komst van de G1 bracht Jiayu recentelijk de JY-G2, of kort: de G2 uit. Een dualSIM met dual-standby-principe 10.6mm slanke smartphone op Android 4.0 ICS.

SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een review van deze telefoon kan je hier vinden
Deze telefoon heeft een redelijk grote (Chinese) fanbase opgebouwd door zijn concurrerende prijs en vele extra's die voor weinig te verkrijgen waren. Daarnaast bleek uit reviews van de G1 dat de service en ondersteuning vanuit Jiayu zeer goed waren.

Jiayu G2S:
Inmiddels heeft de G2 al een upgrade gekregen. Deze upgrade heeft twee telefoons opgeleverd namelijk de G2S enG2S plus. De G2S moet inleveren op gebied van de Camera en werkgeheugen (verlaagd naar resp. 5 MP en 512MB). Maar dit wordt goed gemaakt door een scherpe prijs en Dualcore processor. De G2S plus is alles wat de G2 ook is maar dan met een Dualcore processor.
SPOILER: Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Door gelijktijdige aankondiging met de G3 is deze telefoon niet zo populair als de G2. Aangezien de G2S plus ongeveer de zelfde prijs heeft als de G3 is de verwachting dat de G2S/G2S plus bij het uitkomen van de G3 een prijsdaling krijgt. Hoe groot het verschil met de G3 zal zijn is niet bekend.

121106_177156_G3.gif
Momenteel gaat echter alle belangstelling uit naar de Jiayu JY-G3, ofwel de G3, die nu uit is.
Het design van deze telefoon is vooral op de Chinese budget/mid-end markt vernieuwend te noemen. Hierdoor lijkt de belangstelling in de G3 nog veel groter als bij de G2.

De afgelopen tijd is er een actie geweest voor het regelen van een coupon/speciale prijs voor Nederlanders en Belgen die belang hadden bij deze telefoon. Deze actie liet maar weer eens zien wat voor een aandacht er is voor deze telefoon. Het feit was dat er bijna 200 aanmeldingen zijn gekomen voor aankoop van deze telefoon! Helaas lijkt het er op dat deze winkel (lightake) geen vooraad binnenkrijgt en is daarom alle orders aan het cancellen. Naast de vraag vanuit Nederland wordt er internationaal veel over deze telefoon gesproken.

Aangezien in het Chinese webshop topic 90% van de posts over deze telefoon ging is besloten om Jiayu en met name de G3 een eigen topic te geven.

Looks:

Zoals gezegd zijn de looks van deze telefoon redelijk uniek. Zeker niet gekopieerd van een nieuw/populair toestel. De Jiayu G3 is te krijgen in dire verschillende kleuren. En aangezien een foto meer verteld als duizend woorden:
121106_177156_Source-images.png
121106_177156_overview.png
121106_177156_dikte.gif
121106_177156_720p.png

Specificaties:

quote:
Snelle MTK6577 Cortex-A9 1Ghz ducalcore processor
PowerVR SGX 531 GPU
1GB RAM
4.5'' 1280x720px mutlitouch IPS scherm
Gorilla glass
8 Megapixel camera (met LED flash)
0.3 Megapixel front-facing camera
(A-)GPS
WIFI b/g/n
Bluetooth 2.0 (EDR & A2DP)
FM-radio
MicroUSB
MicroSD slot (tot 64GB)
2750mAh uccu
Senors: Accelerometer, magnetic sensor, proximity sensor, light sensor
Dual-sim (dual standby - 2 sims gelijktijdig actief)
WCDMA: 850/900/1900/2100MHz
GSM: 850/900/1800/1900MHz

Software: Android 4.0.x

Gewicht: 158 gram
LxBxH: 135x65x10.8mm
Video's:

SPOILER
Jiayu G3 FAQ
SPOILER: Een Chinese telefoon in Nederland? werkt dat?
SPOILER: Help, mijn paypal claim loopt af! wat nu?
SPOILER: Verzenden:
SPOILER: Douane:
Bestellen via MisterTao
SPOILER
Bestellen via AliExpress
SPOILER
Rooten en recovery?
https://docs.google.com/d(...)edSfGcQtF3mWsK9pRnXs

Lijst met taobao en aliexpress sellers
https://docs.google.com/s(...)5S3JVRmxkRzFPQ2xPTXc

121106_177156_info.gif
Officiële site Jiayu: www.ejiayu.com
Beste site om over updates te lezen: www.gizchina.com
Zie ook de laatste topics uit de Chinese Webshops-reeks.
Informatieve site van Kris Amora: Jiayu G2 // Jiayu G3
pi_119643045
Nog maar een keer dan, DHL kwam langs net op het moment dat ik thuiskwam. Album: http://imgur.com/a/kICoG

//edit In NL verder niks betaald, het is declared als een media player van $22.
  maandag 26 november 2012 @ 17:11:38 #3
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_119643523
Volgende week ben ik in Hong Kong. Wat zou dan op dit moment (of op korte termijn) de beste smart-phone zijn die ik daar zou kunnen halen!?
pi_119643801
quote:
99s.gif Op maandag 26 november 2012 17:11 schreef Yi-Long het volgende:
Volgende week ben ik in Hong Kong. Wat zou dan op dit moment (of op korte termijn) de beste smart-phone zijn die ik daar zou kunnen halen!?
Wat is je budget? :P
De beste telefoon is een van die quadcore phones..
(Zie ook de OP van DIG / Chinese Smartphones #9 - Waar inmiddels iedereen er al eentje heeft?)
pi_119643878
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:54 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Wel een beetje gek toch. "Iedereen" heeft die gebruikt.... of kun je specifiek laten zien welke je hebt gebruikt?
Ik weet niet of iedereen een update heeft uitgevoerd, vooral na de melding van dj_ko dat hij zijn toestel heeft gebricked.
Je hebt maar twee soorten. Eentje waarbij je gebruik moet maken van een update bestand en de tweede die met behulp van Smart Phone Flasher geupdate moet worden. Die laatste is ook wat ik gebruikt heb en dj_ko ook.
pi_119644640
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Ik weet niet of iedereen een update heeft uitgevoerd, vooral na de melding van dj_ko dat hij zijn toestel heeft gebricked.
Je hebt maar twee soorten. Eentje waarbij je gebruik moet maken van een update bestand en de tweede die met behulp van Smart Phone Flasher geupdate moet worden. Die laatste is ook wat ik gebruikt heb en dj_ko ook.
Klinkt logisch, kon jij ook helemaal niet meer in recovery mode komen?
pi_119644952
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 17:44 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Klinkt logisch, kon jij ook helemaal niet meer in recovery mode komen?
Nee, heb hetzelfde probleem met de flashlight enzo. Wat je wel kunt doen is de boot.img en de uboot.img (zo heet die dacht ik) uit het update.zip bestand flashen middels SPF, dan gaat de flashlight uit en start deze ook op maar het scherm blijft zwart. Zo ben ik er dus achter gekomen dat het een G2 software is. Mijn PC herkent het nu als een G2.
pi_119645011
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

en ik ook.
pi_119645116
Mijn jiayu is ook binnen :D moest ¤25,- betalen maar kan ik nog mee leven
pi_119645179
Ik heb een custom rom draaien :)
CyanogenMod10 zegt de bootup, maar het is feitelijk een chinese aanpassing van de stockrom:

http://chinamobiles.org/s(...)overy-Tools-amp-ROMs

Daar gedownload. De laatste originele rom staat er ook, maar ik was erg benieuwd naar deze ;)
pi_119645208
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:53 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Nee, heb hetzelfde probleem met de flashlight enzo. Wat je wel kunt doen is de boot.img en de uboot.img (zo heet die dacht ik) uit het update.zip bestand flashen middels SPF, dan gaat de flashlight uit en start deze ook op maar het scherm blijft zwart. Zo ben ik er dus achter gekomen dat het een G2 software is. Mijn PC herkent het nu als een G2.
Oke, kan je anders een zipfile ergens uploaden met alle juiste bestanden en een korte manual? ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer...

Edit: of kan je ze via msn of skype oid sturen? :P
pi_119645526
Mooi, even flash tool gebruikt, had wel issues met de preloader driver (Windows 8...) maar even notebook booten en alles ging prima. Heb nu mooi CWM en rooted telefoon.

//edit Bij de files voor CWM zat ook een patched bootimg ofzo, is dat ergens goed voor? Heb alleen de EN recovery gebruikt. De instructies zegen wel dat je de bootimg moet backupen dus ik ga ervanuit ook flashen alleen het lijkt niet nodig te zijn.
pi_119647009
ik ben ook eigenlijk nieuw in het rooten e.d. van telefoon. is er ergens een duidelijke begrijpbare manual?
pi_119647139
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 17:55 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

en ik ook.
Hoe heb je het geupdate? Via de toestel of via smart phone flasher?
pi_119647351
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:56 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

Hoe heb je het geupdate? Via de toestel of via smart phone flasher?
flashtool.
bootloader en recovery. met bestandje uit de .zip uit de google doc van de OP.
dus die bestanden waren niks mis mee :)
pi_119647544
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:00 schreef G-NiLES het volgende:
Ik heb een custom rom draaien :)
CyanogenMod10 zegt de bootup, maar het is feitelijk een chinese aanpassing van de stockrom:
Wat voegt die custom rom dan toe na het rooten v/d G3? Want Chinese crap heb ik verwijderd met Titanium Backup.
mag het weten
pi_119647607
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:07 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Wat voegt die custom rom dan toe na het rooten v/d G3? Want Chinese crap heb ik verwijderd met Titanium Backup.
wat de duitsers zeggen:

http://chinamobiles.org/s(...)Tools-amp-ROMs/page2

geoptimaliseerde versie. hij voelt wel sneller aan en hij schijnt beter met de batterij om te gaan. zitten wat extra tweaks in en standaard een andere launcher (die ik niet gebruik).

krijg alleen de playstore niet werkend ;)
pi_119647820
Errug veel interesse in een G3. Hoeveel ben je daar uiteindelijk (best en worst case scenario) aan kwijt?
pi_119647898
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:14 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Errug veel interesse in een G3. Hoeveel ben je daar uiteindelijk (best en worst case scenario) aan kwijt?
zie OP, staat lijstje met sellers en prijzen.
Worstcase zal zo'n 250 dollar zijn/
pi_119647981
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:08 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

wat de duitsers zeggen:
.. geeft voor mij genoeg reden te passen voor deze rom. Veel dingen die nu prima functioneren doen dat niet in de custom rom. Plus alles in het Chinees, terwijl ik daar met mijn stock G3 geen last van had. Vind het dus wat te tricky voor nu, bovendien heb ik pas interesse zodra er iets neigt naar een echte CM10 rom. :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:14 schreef ikveranderhemniet het volgende:
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's x 1,21 = x + 12,50 inklaringkosten = worst case scenario.
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's = best case scenario.
mag het weten
pi_119648177
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:18 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

.. geeft voor mij genoeg reden te passen voor deze rom. Veel dingen die nu prima functioneren doen dat niet in de custom rom. Plus alles in het Chinees, terwijl ik daar met mijn stock G3 geen last van had. Vind het dus wat te tricky voor nu, bovendien heb ik pas interesse zodra er iets neigt naar een echte CM10 rom. :)

[..]

Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's x 1,21 = x + 12,50 inklaringkosten = worst case scenario.
Aankoopprijs + verzendkosten omrekenen naar euro's = best case scenario.
Er staan meerdere custom roms daar die tegelijk besproken worden. Degene die ik nu draai is multilingual, gewoon Nederlands dus ook. Is een STUK sneller kan ik nu wel zeggen.
Enige wat dus nu nog niet werkt is Play Store maar ik denk dat ik daar wel ga uitkomen.
pi_119648330
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:23 schreef G-NiLES het volgende:

[..]
Degene die ik nu draai is multilingual, gewoon Nederlands dus ook.
Optimierte und angepasste Version des offiziellen Jiayu-ROM / 13.11.12. / 4.0.4?

Daar gewoon de zip van pakken en via CWM flashen?
mag het weten
pi_119648431
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:28 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Optimierte und angepasste Version des offiziellen Jiayu-ROM / 13.11.12. / 4.0.4?

Daar gewoon de zip van pakken en via CWM flashen?
Jah, wel ff een Nandroid backup maken in CWM, en daarna alles wipen + cache legen.

Nog geen luck met de playstore. Ik heb hem wel geinstalleerd maar crasht direct.
Heb wel een backup teruggezet van al mijn apps, misschien had ik eerst de playstore moeten installeren. Kun jij dat testen?

Dus direct na het flashen deze installeren?
http://www.androidfilehost.com/?fid=9390135922294521859

edit: wat ik nu ga testen is volledig opnieuw flashen (vergeet de dalvik-cache niet, onder advanced)
en daarna gapps van cyanogenmod installeren, en DAARNA pas met titanium backup mn favorietje appjes terugplaatsen.

[ Bericht 9% gewijzigd door G-NiLES op 26-11-2012 19:38:25 ]
pi_119648495
Iemand een linkje naar de goede preloader drivers voor windows 7? die bij jullie wel werken
de G3 blijft connecten/disconnecten als er geen batterij in zit

EDIT: Diablo_GT stuurt ze straks ook even per mail.
Maar mocht iemand ze nog standby hebben dan hou ik me aanbevolen :P
pi_119648929
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:31 schreef G-NiLES het volgende:

[..]

Jah, wel ff een Nandroid backup maken in CWM, en daarna alles wipen + cache legen.

Dus direct na het flashen deze installeren?
http://www.androidfilehost.com/?fid=9390135922294521859
Nandroid backup heb ik al. De rest is vaste prik. En wat heb je aan 'com.android.vending_3.9.16.apk'? Wat doet dat? Want als het geen system app is, waarom heb je hem dan nodig?

quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 19:32 schreef dj_ko het volgende:
Iemand een linkje naar de goede preloader drivers voor windows 7? die bij jullie wel werken
de G3 blijft connecten/disconnecten als er geen batterij in zit
Dit heb ik gebruikt om handmatig de drivers goed te krijgen voor de preloader.
mag het weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')