Op zondag 25 november 2012 21:54 schreef JaapLiekefan het volgende:Hi. Ik heb een probleem waar ik mee zit.
Ik ben bijna 22 en sinds twee jaar uit de kast, en actief in de gayscene. Ik had op mijn 20ste nog nooit gezoend, dus er ging een wereld voor mij open toen ik eenmaal begon met gay uitgaan. Ik kreeg volop aandacht en zoende dus ook met veel jongens. Ik bloeide helemaal op, na jaren op mijn kamer 'opgesloten' te hebben gezeten. Hoewel ik met veel jongens zoende, heb ik maar een keer echt geneukt met een jongen. Dat was een onenighstand. Ik had wel wat dates (het drinken van een biertje), maar een bruisend dateleven? Nou, nee.
Totdat ik 1 juni een jongen leerde kennen op een feest. Ik was meteen into hem. Hij was daar met een jongen, die destijds zijn 'scharrel' was. Na een week of drie gewhatsappt te hebben, waar ik hem iedere week vroeg om af te spreken, maar hij dat vervolgens iedere keer met een vage reden afhield, kwam die na lang aandringen van mijn kant, toch eind juni een biertje doen in een cafe.
Die nacht bleef ik bij hem slapen. En hadden we ook seks. De weken die daarop volgden, gingen we iedere zaterdagavond samen stappen, zoenen en sliep ik standaard bij hem. Op zondagochtend vertrok ik weer huiswaarts. Eind juli hadden we voor het eerst een 'normale' date. We spraken overdag af en hij had kaartjes geregeld voor een voorstelling. Het was erg leuk.
Beiden zaten we echter nog steeds op GrindR, een app op de telefoon waar je contact kan leggen met homo's in de buurt. Vrijwel iedereen gebruikt de app gewoon om makkelijk seks te regelen. Hij zat daar ook op en was veelvuldig online.
Vervolgens ging ik op vakantie, hij ook. Van tevoren had hij gezegd dat hij het echt niet zou trekken als ik met een andere jongen zou zoenen. Ik was gematigder: we hadden immers niets, ik had geen behoefte om een ander te zoenen, en wat hij doet… tja, dat moest hij zelf maar weten. Hij was mij niks verplicht. En uit onzekerheid deed ik vrij afstandelijk. Zodra hij hintte op een relatie, hield ik de boot af.
Ik vertrok op vakantie, net als hij. Hij had een feestvakantie met een goede gayvriend. Ik hoorde twee weken amper iets van hem. Zodra ik vroeg of hij 'braaf was op vakantie', kreeg ik geen reactie meer. Hij wilde het daar niet over hebben. Op GrindR zag ik echter in zijn profiel staan 'looking for fun' waar meneer poseerde in een kort broekje. Ik sprak hem hierop aan op de Whatapp, waarna hij zijn tekst veranderde. En op zijn profiel ipv 'single' zijn status aanpaste naar 'dating'.
Hij kwam terug van vakantie, die hij in Nederland afsloot met de Gaypride. Straalbezopen en een lijntje coke op, zoende hij met de losbondige homo's. Zelfs met zijn beste vriend zoende hij. De volgende dag hadden we weer afgesproken. Lachend vertelde hij mij dat hij gezoend had met zijn beste vriend en niks meer wist van de hele nacht. Als een boer met kiespijn lachte ik.
Die zaterdag gingen we samen op stap. Het was weer ouderwets gezellig. De volgende ochtend zat ik op Facebookchat en raakte ik in gesprek met een homojongen. Die vertelde dat hij al een paar maanden aan het daten was. Toen hij de naam noemde van de jongen met wie hij aan het daten was, schrok ik me dood. Het was dezelfde jongen als met wie ik aan het daten was. Woedend was ik. Ik confronteerde mijn date ermee. Die bekende meteen. We besloten de volgende avond af te spreken om het te bespreken.
De volgende ochtend zat ik hem kwaad op te wachten. Totaal in tranen kwam hij binnen en legde hij met horten en stoten uit dat hij inderdaad had gedated met de jongen in kwestie, maar hem al maanden geleden duidelijk gemaakt dat het niks kon worden. Sindsdien waren ze friends with benefits. En dat hij in Berlijn inderdaad met andere jongens rotzooide, en naast mij ook nog seks had gehad met andere jongens de afgelopen maanden. Maar hij kon mij niet peilen, aangezien ik continue hem wees op 'andere leuke jongens' die ik kende en afstandelijk deed zodra hij hintte op een serieuze relatie. Woedend was ik. Maar doordat hij zo in tranen was, en zei dat hij nooit de intentie had gehad om mij te kwetsen, besloot ik hem te vergeven. Ik wilde echter nog alleen maar vrienden zijn.
Ik had echter de trein gemist, en bleef bij hem slapen. Ik besloot dat ik hem een tweede kans wilde geven, omdat ik stiekem toch niet zonder hem kon. Sindsdien zijn we serieus gaan daten. Niet meer samen dronken worden in de kroeg, maar tripjes naar Antwerpen, het strand en andere leuke activiteiten. Onze band groeide per dag. We hadden steeds meer contact, zagen elkaar wel vier keer per week en spraken elkaar sowieso dagelijks.
Na 2 maanden serieus daten (en 2 maanden dus 'niet serieus') besloten we om voor een relatie te gaan. Dat gaat erg goed. We hebben het erg leuk samen, de klik is erg goed, we hebben elkaars familie en vrienden etc ontmoet… perfect, zou je denken.
Echter merk ik dat hem niet vertrouw. Dat komt door hoe het in het begin is gelopen. Want hoewel hij zo vaak zegt dat hij alleen mij wilt en me zo vaak de liefde verklaart, de twijfel blijft. Het is namelijk een enorme flirt. Dat zegt hij zelf ook. Hij zegt dat het bij flirten blijft.
Laatst heb ik echter zijn laptop bekeken, waar ik allerlei foto's zag van geslachtsdelen en andere sexfoto's. Foto's die waren gestuurd door andere jongens. Die foto's kunnen ook van een jaar geleden zijn, maar leuk was anders. Hier heb ik hem mee geconfronteerd. Hij baalde onwijs dat ik zijn laptop heb doorzocht, zei dat die foto's al van lang geleden waren, en dat ik met dit soort acties het onderlinge vertrouwen verpest.
Na twee maanden relatie, kwam het vorige week tot een nieuwe dieptepunt. Ik heb zijn Facebookberichten gelezen. Daar zag ik allerlei seksuele gesprekken met andere jongens, afkomstig uit eind juli/begin augustus. Daarnaast was er een jongen die hem zijn 06-nummer vroeg, die mijn vriend vervolgens gaf. Sterker nog: afgelopen zaterdag hebben ze zelfs film gekeken op zijn kamer. Volgens mijn vriend was de jongen in kwestie een oude bekende van vroeger, en was het gewoon voor de gezelligheid. Hier was hij overigens wel gewoon eerlijk over, dat ze hadden afgesproken e.d. Een andere jongen stuurde op zijn beurt weer een bericht dat hij niet kon wachten tot hij weer terug was in Nederland, en dat hij hoopte dat ik tegen die tijd uit het leven van mijn vriend verdwenen was. Daarnaast waren er ook nog andere recente seksuele toespelingen van andere jongens naar mijn vriend, van andere jongens.
Toen mijn vriend erachter kwam dat ik ookal zijn Facebookberichten gelezen had, kreeg hij tranen in zijn ogen. Hij vindt dat ik met mijn acties onze relatie aan het verpesten ben. Hij zegt dat hij een flirt is, maar dat het daarbij blijft en dat hij mij nooit zou bedriegen. Hij zou onze relatie nooit op het spel zetten voor een avondje zoenen of seks.
Ik weet het echter niet meer. Ik merk steeds vaker dat ik hem gewoon niet vertrouw, en maak mezelf gek met 30303 rampscenario's. Als hij even niet terugwhatsappt, denk ik meteen dat hij in bed ligt met een andere jongen.
Hij doet echt alles voor me, onze klik is super, hij vertelt met dagelijks hoeveel hij van me houdt en hoe mooi hij me vindt, maar toch. Ik twijfel. Ik woon in een klein dorp waar niks te doen is, hij woont in het centrum van Amsterdam waar hij meerdere keren per week in de gayscene te vinden is met zijn vrienden. Het is een model die volop aandacht krijgt, en ik weet niet hoe lang ik dit nog trek. Daarnaast is hij al tien jaar actief in de gayscene (hij is 23, uit de kast op 13de) en heeft een (bizar) grote geschiedenis in de scene, met honderden dates, seksdates, relaties e.d. Kortom: ik weet niet wat ik moet doen. Iemand advies?