abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 januari 2013 @ 13:09:15 #151
257132 crew  Awsom
pi_122066776
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 22:05 schreef TheSolution het volgende:

[..]

Jezus Christus, wat een arrogantie :') :r
En dat zit in 6vwo hé :')
pi_122109531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:15 schreef 201975488 het volgende:

[..]

Onzin, het komt voor dat iemand zo intelligent is dat HAVO niet uitdagend genoeg is. Hierdoor doet diegene niet meer zijn best en haalt zesjes. Het is dus niet zo zwart-wit.
Als je alleen maar 6'jes haalt op de HAVO mis je alsnog basis
Vroem! Vroem! Ik ben aan auto.
pi_122109774
Niet noodzakelijk. Het is bovendien maar de vraag of dat je basis nodig hebt op het VWO. Naar mijn ervaring niet. Dat beetje kennis wat je mist zoek je wel even op.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_122126545
Wiskunde B is leuk, veel succes. Ik was bij een open dag voor Wiskunde, en toen zei een wiskunde student dat alle stof van Wiskunde B en D in het eerste college behandelt wordt als je wiskunde gaat studeren :')
pi_122128206
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 19:17 schreef _-_ het volgende:
Wiskunde B is leuk, veel succes. Ik was bij een open dag voor Wiskunde, en toen zei een wiskunde student dat alle stof van Wiskunde B en D in het eerste college behandelt wordt als je wiskunde gaat studeren :')
Binnen een college is wat overdreven, maar na een week of 2 is alles zeker wel behandeld ja.
pi_123914948
Hoi allemaal

WEER EEN SUCCES! toets algebra en meetkunde gehad en jajajaja een 8,2! OMFG LOLZ!
en wonderbaarlijk genoeg gaat wiskunda A opeens ook beter voor een repetitive kansbegrip 10 OMFG!!!

Ben er echt blij mee!

Nog maals bedankt voor jullie hulp!
LOL
pi_123964230
Doe zelf econometrie dus kan niet van de wiskunde bij accountancy beoordelen maar ik zie het zo:

Wiskunde B duurt lang voordat je het echt goed snapt en alles kunt toe passen. Wiskunde A is makkelijker 'aan te leren' aangezien je minder moet 'snappen'. Heb nu zelf ook kansrekening 1 gedaan wat zo'n beetje de hele stof van de middelbare is geweest en nog meer en dat was redelijk te snappen met mijn Wisk B achtergrond. Ik denk dat het wel lastig is om het andersom te doen. Wiskunde A achtergrond en dan wordt Wisk B heel snel heel vaag.

Ik zeg, switch naar Wisk B als je zeker weet dat je algebra/gonio/bewijzen kunt/leuk vind en succes!
pi_123970659
Als je het aankan, gewoon B kiezen. Ik vind het persoonlijk veel leuker, en als je inzicht voor wiskunde hebt, zul je er spijt van krijgen...

Welke de 'beste' is, is moeilijk te zeggen. Wiskunde B studenten scoren hogere cijfers voor wiskunde op de universiteiten, maar heeft denk ik meer met inzicht te maken, en niet zo zeer het wiskunde B.
hallo
pi_124122505
quote:
Welke de 'beste' is, is moeilijk te zeggen.
Nee hoor, het is eenvoudig vast te stellen dat wiskunde B nuttiger is:
- relevantere stof
- betere voorbereiding op opleidingen waarvoor wiskunde belangrijk is

De enige reden dat wiskunde A bestaat is omdat men het beter vond dat die leerlingen iets van wiskunde leren dan dat ze niets leren. Deze vorm is in de jaren 80 ingevoerd, voor die tijd was er wiskunde I en wiskunde II, geen van beiden is ook maar in de verste verte te vergelijken met wiskunde A.
#NoDAPL
  zaterdag 16 maart 2013 @ 09:58:34 #160
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_124123356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 08:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, het is eenvoudig vast te stellen dat wiskunde B nuttiger is:
- relevantere stof
- betere voorbereiding op opleidingen waarvoor wiskunde belangrijk is

De enige reden dat wiskunde A bestaat is omdat men het beter vond dat die leerlingen iets van wiskunde leren dan dat ze niets leren. Deze vorm is in de jaren 80 ingevoerd, voor die tijd was er wiskunde I en wiskunde II, geen van beiden is ook maar in de verste verte te vergelijken met wiskunde A.
Je verwart WisA met WisC denk ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_124123454
Nee!
Denk eventjes na, wiskunde C bestond 10 jaar geleden nog niet eens.
Wiskunde C is als nog gemakkelijkere variant van wiskunde A ingevoerd met hetzelfde motief aangezien zelfs wiskunde A voor een deel van de leerlingen te moeilijk bleek te zijn. Daarentegen werd wiskunde D als supplement voor wiskunde B ingevoerd aangezien wiskunde B te mager en te gemakkelijk beleek te zijn voor veel leerlingen die dit vak volgen.
#NoDAPL
pi_124123559
Wanneer gaan de wiskundigen hier nou eens begrijpen dat de wereld niet alleen maar uit wiskunde bestaat. Als je iets als rechten of geschiedenis gaat studeren heb je helemaal niets aan wiskunde B! Die studenten hebben er niets aan om heel veel tijd en energie in wiskunde B te steken terwijl ze er in hun leven toch niets mee gaan doen...
pi_124123582
Accountancy en wiskunde b :?

Klopt geen reet van.
pi_124124427
quote:
Wanneer gaan de wiskundigen hier nou eens begrijpen dat de wereld niet alleen maar uit wiskunde bestaat.
Wanneer gaan FOK-leden eens leren lezen voordat ze reageren? Hier is al tig keer uitgelegd dat verreweg de meeste 14-jarigen nog niet weten wat ze de rest van hun leven gaan doen en dat het daarom verstandig is om je opties open te houden, binnen de mogelijkheden natuurlijk (als het te moeilijk is voor een leerling dan houdt het op). Blijk je dat beetje wiskunde niet nodig te hebben? Prima, dan ga je rechten studeren en wordt je advocaat of whatever. Blijk je het wel nodig te hebben dan ben je toch blij dat je niet deuren hebt gesloten.
In dat stadium gaat het er niet om wat je later heel misschien gaat willen studeren, in dat stadium gaat het om algemene vorming (daar hoort wiskunde gewoon bij) en om het optimaliseren van je latere opties.
#NoDAPL
pi_124124451
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:17 schreef xminator het volgende:
Voor accountancy volstaat het toch (op dit vlak ;)) als je gewoon normaal kan rekenen?
#NoDAPL
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:49:47 #166
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_124126626
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 11:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor accountancy volstaat het toch (op dit vlak ;)) als je gewoon normaal kan rekenen?
Mwah, die studie heeft statistiek. WisA is handig :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_124262501
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 10:17 schreef xminator het volgende:

Klopt geen reet van.
xD

Ik wil graag Accountancy studeren, maar ik weet het nog niet 100% zeker en als je naar andere economische studies (Econometrie, Economie- en bedrijfseconomie) gaat kijken dan is wiskunde A niet genoeg dus lijkt mij wiskunde B een betere optie dan A. In feite zijn de beta studies voor mij gesloten(met dit profiel) en met B heb je informatica en wiskunde nog open. Ik volg A en B voorlopig omdat ik anders 3 extra tussenuren heb en extra wiskunde is handig.
LOL
pi_124269978
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 14:57 schreef Amoeba het volgende:
Sowieso wiskunde B kiezen. Eventueel had je in plaats van een gaar keuzevak als muziek wiskunde D kunnen kiezen. Feitelijk heb je dan wel heel wiskunde A gehad, echter krijg je dan nog bonushoofdstukken als limieten, kegelsneden en complexe getallen. Lachen joh.

Ik heb zelf een N&T profiel met wisB&D
wiskunde D wordt niet overal gegeven. Ik wilde ook wis D doen maar dat kon dus niet. Neem later wel een zelfstudie wiskunde D.
Because you know i'm all about that ass
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')