Nee. Maar ik studeer.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Je werkt dus nog steeds niet, toen je niets deed en nu ook nog niet
Het oordeel was wat?quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:23 schreef hakunamatafaka het volgende:
Hallo,
Vandaag was het weer zover: één van de vele familie verjaardagen waar je niet onderuit komt. Het liefst kom ik gewoon niet opdagen, maar om de sfeer een beetje gemoedelijk te houden in de familie ga ik dan toch maar heen. Nu ben ik het type dat het liefst sociaal geforceerde situaties mijd, omdat het altijd ongemakkelijk is.
Vroeger zag ik er nog meer tegenop, omdat ik mij dan moest verantwoorden voor iedereen. Aangezien ik toentertijd thuis zat en vrij weinig uitvoerde, moest ik altijd een smoesje verzinnen, anders zou niet in het burgerlijke systeem passen waar de westerse kapitalistische samenleving van smult. Dan kreeg ik altijd vragen in de zin van: 'En Nick, wat doe jij dan tegenwoordig??' Dan kwam ik altijd met smoesjes als: 'Ja, ik ben weer op zoek naar een studie, maar doe momenteel niets.' Dan werd ik altijd met een scheef gezicht aangekeken en bloedde het gesprek dood. Het oordeel was gefeild. Niet prettig.
Om terug te komen op mijn huidige leven: tegenwoordig studeer ik weer, dus ik dacht vandaag:Ik hoef me tenminste niet meer te verantwoorden, geen gezeur en niemand die minachtend op mij neerkijkt. Niets bleek minder waar. Nu werd mij gevraagd waarom ik mijn rijbewijs nog niet gehaald had, en waarom ik niet werk naast mijn studie!!! Ik gaf wat abstracte antwoorden erop, en weerom werd ik met een scheef gezicht aangekeken.
Klacht: ik pas niet in dit systeem.
De vraag is wat die sfeer 'in de familie' uitmaakt. Gelet op de omschrijving zie je de betreffende personen buiten die gelegenheden verder niet, dus is het totaal niet interessant wat zij ervan vinden dat je er niet bent. Omgekeerd reageren ze toch alleen maar negatief op jou, dus heeft het voor hen ook geen meerwaarde dat je er bent. Het meest zinvolle om te doen is om die gelegenheden toch maar over te slaan.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:23 schreef hakunamatafaka het volgende:
Het liefst kom ik gewoon niet opdagen, maar om de sfeer een beetje gemoedelijk te houden in de familie ga ik dan toch maar heen.
Ik spreek ze wel eens, maar dan begin je niet echt over het dagelijks leven. Maar als je zo op een verjaardag zit wordt je er toe gedwongen gesprekjes te starten en komen ze altijd met dat soort vragen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:29 schreef cricket het volgende:
[..]
De vraag is wat die sfeer 'in de familie' uitmaakt. Gelet op de omschrijving zie je de betreffende personen buiten die gelegenheden verder niet, dus is het totaal niet interessant wat zij ervan vinden dat je er niet bent. Omgekeerd reageren ze toch alleen maar negatief op jou, dus heeft het voor hen ook geen meerwaarde dat je er bent. Het meest zinvolle om te doen is om die gelegenheden toch maar over te slaan.
Gewoon zeggen dat je dealt.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:23 schreef hakunamatafaka het volgende:
Hallo,
Vandaag was het weer zover: één van de vele familie verjaardagen waar je niet onderuit komt. Het liefst kom ik gewoon niet opdagen, maar om de sfeer een beetje gemoedelijk te houden in de familie ga ik dan toch maar heen. Nu ben ik het type dat het liefst sociaal geforceerde situaties mijd, omdat het altijd ongemakkelijk is.
Vroeger zag ik er nog meer tegenop, omdat ik mij dan moest verantwoorden voor iedereen. Aangezien ik toentertijd thuis zat en vrij weinig uitvoerde, moest ik altijd een smoesje verzinnen, anders zou niet in het burgerlijke systeem passen waar de westerse kapitalistische samenleving van smult. Dan kreeg ik altijd vragen in de zin van: 'En Nick, wat doe jij dan tegenwoordig??' Dan kwam ik altijd met smoesjes als: 'Ja, ik ben weer op zoek naar een studie, maar doe momenteel niets.' Dan werd ik altijd met een scheef gezicht aangekeken en bloedde het gesprek dood. Het oordeel was gefeild. Niet prettig.
Om terug te komen op mijn huidige leven: tegenwoordig studeer ik weer, dus ik dacht vandaag:Ik hoef me tenminste niet meer te verantwoorden, geen gezeur en niemand die minachtend op mij neerkijkt. Niets bleek minder waar. Nu werd mij gevraagd waarom ik mijn rijbewijs nog niet gehaald had, en waarom ik niet werk naast mijn studie!!! Ik gaf wat abstracte antwoorden erop en weerom werd ik met een scheef gezicht aangekeken.
Klacht: ik pas niet in dit systeem.
En nick heb je ook al een vriendin?quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:31 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Ik spreek ze wel eens, maar dan begin je niet echt over het dagelijks leven. Maar als je zo op een verjaardag zit wordt je er toe gedwongen gesprekjes te starten en komen ze altijd met dat soort vragen.
Als ze dat soort dingen (wel/geen studie/werk) al niet weten mis je er verder niets aan als ze door je afwezigheid bij gelegenheden waar je niet wilt je niet meer willen spreken.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:31 schreef hakunamatafaka het volgende:
Ik spreek ze wel eens, maar dan begin je niet echt over het dagelijks leven.
Het boeit em verder ook niet, maar het gaat om het moment en de verjaardag zelf. Je kunt zoveel plezier maken op verjaardagen, en iedereen zeurt altijd alleen maar over auto's, huizen andere consumptie waanzin of hun 'ambities' . bij ons althans.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:33 schreef cricket het volgende:
[..]
Als ze dat soort dingen (wel/geen studie/werk) al niet weten mis je er verder niets aan als ze door je afwezigheid bij gelegenheden waar je niet wilt je niet meer willen spreken.
Meer dan genoeg reden dus om gewoon niet te gaan. Die verplichting om te gaan bestaat niet, zeker niet aangezien er in jouw geval geen relevante negatieve gevolgen zijn. Als je wel bij de jarige langs wilt gaan kan dat ook op een ander tijdstip/dag.quote:Op zaterdag 24 november 2012 21:36 schreef hakunamatafaka het volgende:
[..]
Het boeit em verder ook niet, maar het gaat om het moment en de verjaardag zelf. Je kunt zoveel plezier maken op verjaardagen, en iedereen zeurt altijd alleen maar over auto's, huizen andere consumptie waanzin of hun 'ambities' . bij ons althans.
Daar zit Meloewa danquote:Op zaterdag 24 november 2012 21:38 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Wat een gezelligheid, zou zo willen aanschuiven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |