abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128864597
Zijn er hier trouwens mensen die beginnen met handelen in aandelen in start-ups? Dus meer de crowdfunding van start-ups?
pi_128884221
ik zat net te twijfelen om een turbo long van Dell te kopen.
bij rbs waren er 3 beschikbaar en alleen long, short was niet beschikbaar.
nu word ik natuurlijk gelijk wantrouwig.
zou de bank zeker weten dat Dell gaat zakken en dat ze daarom geen turbo short uitbrengen of heeft dit een andere reden?
pi_128891137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
ik zat net te twijfelen om een turbo long van Dell te kopen.
bij rbs waren er 3 beschikbaar en alleen long, short was niet beschikbaar.
nu word ik natuurlijk gelijk wantrouwig.
zou de bank zeker weten dat Dell gaat zakken en dat ze daarom geen turbo short uitbrengen of heeft dit een andere reden?
Meer de nalatigheid van RBS of ABNAMRO. Ze geven een stel turbo's uit, en kijken er dan een tijd niet naar om. Koersbewegingen stoppen ze soms uit, en na een tijd is er gewoon niks interessants meer te koop.

http://www.iex.nl/RBS-Tur(...)Turbo-Long-1090.aspx is de meest gunstige, maar een lage hefboom, en de koers is al sinds april op de 2.50, als ik die grafiek zie denk ik dat er niks te halen valt daar.
pi_128895220
http://markets.rbs.nl/Aandelen/Dell/Turbo-Long/NL0010289575

bij deze is nog aardig wat beweging.
bedankt voor de info.
pi_128901472
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:18 schreef Syntix het volgende:
Zijn er hier trouwens mensen die beginnen met handelen in aandelen in start-ups? Dus meer de crowdfunding van start-ups?
Ik heb er nog geen platform voor gevonden
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 17 juli 2013 @ 16:42:04 #231
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_129049374
Hey,

Ik heb momenteel een vermogensrekening bij Brand New Day met een paar duizend euro er op. Deze heeft een paar fondsen die gebaseerd zijn op de Vanguard index fondsen. Ik heb al wat winst gemaakt, dus op zich loopt het prima, maar de interface vind ik erg onduidelijk en ik ben sowieso wel geïnteresseerd om het beleggen zelf te doen. Ik zou het waarschijnlijk voornamelijk bij de Vanguard index funds houden, met eventueel een paar anderen.

Nou vroeg ik me af, is dit de tijd/moeite waard? Of is het handiger als je toch alleen maar index funds wil om het gewoon bij een bedrijf als Brand New Day te houden, waar je alleen maar geld op hoeft te storten en verder niks hoef te regelen? En zitten er nog andere voordelen aan om het zelf via bijvoorbeeld Binck te beheren?
Ook geen sig dus
pi_129051220
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 16:42 schreef Dennis_enzo het volgende:
Hey,

Ik heb momenteel een vermogensrekening bij Brand New Day met een paar duizend euro er op. Deze heeft een paar fondsen die gebaseerd zijn op de Vanguard index fondsen. Ik heb al wat winst gemaakt, dus op zich loopt het prima, maar de interface vind ik erg onduidelijk en ik ben sowieso wel geïnteresseerd om het beleggen zelf te doen. Ik zou het waarschijnlijk voornamelijk bij de Vanguard index funds houden, met eventueel een paar anderen.

Nou vroeg ik me af, is dit de tijd/moeite waard? Of is het handiger als je toch alleen maar index funds wil om het gewoon bij een bedrijf als Brand New Day te houden, waar je alleen maar geld op hoeft te storten en verder niks hoef te regelen? En zitten er nog andere voordelen aan om het zelf via bijvoorbeeld Binck te beheren?
Een paar duizend is imho te weinig dit vanwege de transactiekosten die je maakt.

Wil je een beetje dekking hebben maar je zou een gedeelte in Vanguard kunnen aanhouden als dekking.
Wat je dan krijgt is een of twee posities stel 1 gaat goed fout dan hakt dat er nogal in.

Ik zeg spaar nog even door totdat je meer diversiteit kunt aankopen zonder te veel te verliezen aan transactiekosten.

:)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  donderdag 18 juli 2013 @ 10:16:33 #233
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_129074752
Maar in principe heb ik nu ook maar 2 typen aandelen, die index fund en staatsobligaties. Sowieso is het voor mij meer een lange termijn spaarmiddel, niet zozeer iets om continu actief te kopen en verkopen.
Ook geen sig dus
pi_129315002
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:10 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen platform voor gevonden
Ik doel op secondmarket/AIM bijv. of mensen die aan crowdfunding doen...
pi_129528147
iemand van jullie ervaring met speeders van de Commerzbank?
het lijkt erop dat er vrij veel dooie speeders tussen staan waar al dagen niet meer mee gehandeld is maar die de sl nog niet hebben geraakt.
kan iemand mij hier meer over vertellen?
pi_129613439
Ik heb geen verstand van beleggen, en wil er eigenlijk ook geen uren per week mee bezig zijn. Is er een manier om op lange termijn een hogere winstverwachting te hebben dan een spaarrekening, door gewoon in veel aandelen tegelijk te beleggen?

Is zoiets een verstandige optie? http://www.rabobank.nl/pa(...)eggen/rabo_rendemix/

Ik lees op 'de kritische belegger' (geen idee of het een goede site is...): http://www.dekritischebel(...)op-met-indexfondsen/

Daar lijken ze te zeggen dat een actief beheerd fonds door een bank over het algemeen niet goed presteert, en dat je beter zogenoemde trackers kunt nemen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Samenvattend:
- Ik wil mijn geld verstandig gebruiken en heb het vermoeden dat er betere opties zijn dan spraarrekening
- Ik wil er niet teveel tijd mee kwijt zijn

Het bedrag is nu ongeveer 15k.

Bedankt alvast voor wat sturen in de goede richting!
pi_129613529
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:21 schreef prinsrob het volgende:
Ik heb geen verstand van beleggen, en wil er eigenlijk ook geen uren per week mee bezig zijn. Is er een manier om op lange termijn een hogere winstverwachting te hebben dan een spaarrekening, door gewoon in veel aandelen tegelijk te beleggen?

Is zoiets een verstandige optie? http://www.rabobank.nl/pa(...)eggen/rabo_rendemix/

Ik lees op 'de kritische belegger' (geen idee of het een goede site is...): http://www.dekritischebel(...)op-met-indexfondsen/

Daar lijken ze te zeggen dat een actief beheerd fonds door een bank over het algemeen niet goed presteert, en dat je beter zogenoemde trackers kunt nemen.

- Ik wil mijn geld verstandig gebruiken en heb het vermoeden dat er betere opties zijn dan spraarrekening

Dan kun je het beste trackers van de hele beurs kopen. Dat ben je de minste transactiekosten aan kwijt en die volgt gewoon de koers van bijvoorbeeld de AEX of de Dow Jones, dus het risico is beperkt. Gewoon lekker een tracker kopen van een beurs na een nieuwe beurscrash.
pi_129613759
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:23 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Dan kun je het beste trackers van de hele beurs kopen. Dat ben je de minste transactiekosten aan kwijt en die volgt gewoon de koers van bijvoorbeeld de AEX of de Dow Jones, dus het risico is beperkt. Gewoon lekker een tracker kopen van een beurs na een nieuwe beurscrash.
Bedankt! Zou je me kunnen zeggen hoe ik dit concreet het beste doe? Dat zou me uren zoek- en uitpluiswerk besparen :). Kan dat bij Rabobank of Binck o.i.d.? Thanks!
pi_129649644
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:21 schreef prinsrob het volgende:

ik denk dat je het beste in bedrijfsobligaties kan gaan, meer rente dan op een spaarrekening, en als de beurs halveert heb je daar geen last van.
pi_129655647
Met 15k aan spaargeld moet je sowieso niet gaan beleggen.
pindazakje
pi_129705225
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Met 15k aan spaargeld moet je sowieso niet gaan beleggen.
waarom niet?
pi_129901234
Momenteel ben ik bezig met het lezen van diverse boeken gerelateerd aan beleggen & voordat ik dit voor het 'echt' ga proberen beleg ik eerst met fictief geld in het RTLZ-Beursspel zodat het nog geen gevolgen heeft wanneer ik een fout maak.

Enkele dagen terug had ik in een AEX-Tracker een Sprinter short gekocht op 1,40, nu is deze gezakt naar 0,90. Mijn veronderstelling was, dat ik dan een positief rendement zou hebben vanwege dat de verwachte daling ook daadwerkelijk was ingezet. Alleen hier was ik goed mis:

Ik heb diverse tutorials nagelezen en mijn boek er nog eens bijgepakt, maar kom er nog niet helemaal aan uit. Wat is de reden dat ik een negatief rendement heb, terwijl ik juist een sprinter short had aangekocht en de daling ook had ingezet?
pi_129901471
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:02 schreef Elmostyle het volgende:
Momenteel ben ik bezig met het lezen van diverse boeken gerelateerd aan beleggen & voordat ik dit voor het 'echt' ga proberen beleg ik eerst met fictief geld in het RTLZ-Beursspel zodat het nog geen gevolgen heeft wanneer ik een fout maak.

Enkele dagen terug had ik in een AEX-Tracker een Sprinter short gekocht op 1,40, nu is deze gezakt naar 0,90. Mijn veronderstelling was, dat ik dan een positief rendement zou hebben vanwege dat de verwachte daling ook daadwerkelijk was ingezet. Alleen hier was ik goed mis:

[ afbeelding ]

Ik heb diverse tutorials nagelezen en mijn boek er nog eens bijgepakt, maar kom er nog niet helemaal aan uit. Wat is de reden dat ik een negatief rendement heb, terwijl ik juist een sprinter short had aangekocht en de daling ook had ingezet?
De daling heeft niet ingezet, de index is juist gestegen. Een short product wordt meer waard naarmate de index minder waard wordt. De daling van de waarde van je product komt dus door de stijging van de index.
pi_129901574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 16:09 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

De daling heeft niet ingezet, de index is juist gestegen. Een short product wordt meer waard naarmate de index minder waard wordt. De daling van de waarde van je product komt dus door de stijging van de index.
Bedankt voor je antwoord :), in dat geval heb ik waarschijnlijk de index verkeerd afgelezen.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:55:27 #245
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130094315
Hallon Boyz, ik heb even een dom vraagje:

Ik lees hier altijd over 'long gaan' en 'shorten', wat bedoelen jullie hiermee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Mike4Ever op 15-08-2013 14:00:53 ]
Hallo!
pi_130094562
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 13:55 schreef Mike4Ever het volgende:
Hallon Boyz, ik heb even een dom vraagje:

Ik lees hier altijd over 'long gaan' en 'shorten', wat bedoelen jullie hiermee?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
long gaan is dat je gokt op een hogere koers, short gaan is gokken op een lagere koers.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 14:02:49 #247
408653 Mike4Ever
De enige echte Mike
pi_130094606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:01 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

long gaan is dat je gokt op een hogere koers, short gaan is gokken op een lagere koers.
Dus je gaat long door aandelen te kopen en short door aandelen die je reeds in bezit hebt te verkopen?
Of denk ik nu te simpel?
Hallo!
pi_130094745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Dus je gaat long door aandelen te kopen en short door aandelen die je reeds in bezit hebt te verkopen?
Of denk ik nu te simpel?
kijk maar ff op wikipedia over short.
pi_130130108
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:

[..]

Of denk ik nu te simpel?
In principe is long gaan kopen en short gaan verkopen, maar dan wordt meestal bedoeld aandelen die je niet hebt te verkopen. Overigens is dat laatste lastig in nederland.

Wat er in de praktijk hier meestal mee bedoeld wordt is het kopen van een turbo/sprinter/speeder long of short, dan koop je het product maar een short beweegt tegengesteld aan de onderliggende waarde.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:20:06 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130130295
Strikt genomen is een shortpositie een positie met een min-teken ervoor. Dat kan dus zowel bullish als bearish zijn. Bijvoorbeeld een geschreven optiepositie is een shortpositie. Maar met een geschreven put speculeer je op een stijging van de onderliggende waarde.

In de praktijk wordt "short gaan" vaak (verkeerd) gebruikt om aan te geven dat je op een daling speculeert.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')