quote:Gebruik bij elke hydraulische verbinding teflon of vlas
Klopt. Het voordeel van dat draad is dat je nog iets aan de verbinding kan verstellen, i.c. terugdraaien om goed uit te komen.quote:
Vet en hennep en teflon is complete onzin, nergens voor nodig ook.quote:Op zondag 25 november 2012 02:25 schreef ATan het volgende:
Ik doe altijd EN vet EN een beetje hennep EN een beetje teflon. Maar misschien is dat paranoia.
Je moet er wel getraind in zijn, wil je precies de minimale hoeveelheden op zo'n klein stukje weten te krijgen. Dat loctite, is dat een combinatie van de werking van hennep en teflon in 1 product?
(Succesquote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef koffielepel het volgende:
Goh,.. Wat een verhelderend topic is dit geworden. Ik ga voor de consensus; teflon en rubber.
En dan zet ik er wel een emmertje onder ofzo
Ik raad je dan een kunststof opberg box aan, die je normaal onder je bed schuift, dat past beter dan een emmerquote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef koffielepel het volgende:
Goh,.. Wat een verhelderend topic is dit geworden. Ik ga voor de consensus; teflon en rubber.
Nog een tipjequote:Op zondag 25 november 2012 16:56 schreef koffielepel het volgende:
Dat is echt nergens voor nodig. Als het teflon eraf glijd, doe je het gewoon nog een keer maar dan goed. Ik zou echt niets doen met dat schroefdraad, lijkt me niet lekker meer schroeven als je het gaat zitten verbramen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:24 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Nog een tipjezoals bekend is teflon een erg glad materiaal.. Daarom dient de schroefdraad altijd opgeruwd te worden. Soms is schroefdraad voor pijpverbindingen gekarteld, maar indien niet zoals het op de foto te zien lijkt. Doe dit dan bv. met een zaagblad, door deze overdwars over de schroefdraad te trekken. Dan trek je wat kleine braampjes op de schroefdraad. Dit voorkomt dat de teflon niet meedraaid en van de schroefdraad afglijd en niet voldoende afdicht. Wat vaak het geval is op glad oppervlak. In dit geval ook omdat de schroefdraad nogal erg kort is..
Als je teflon meedraait dan heb je het er misschien verkeerd omheen gedaan (verkeerde richting?). Ik heb dit echt nog nooit iemand zien doen.... Met de gasleidingen die ik vast zet draai ik het er alleen wel altijd 6 a 7 keer omheen.quote:Op maandag 26 november 2012 20:24 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Nog een tipjezoals bekend is teflon een erg glad materiaal.. Daarom dient de schroefdraad altijd opgeruwd te worden. Soms is schroefdraad voor pijpverbindingen gekarteld, maar indien niet zoals het op de foto te zien lijkt. Doe dit dan bv. met een zaagblad, door deze overdwars over de schroefdraad te trekken. Dan trek je wat kleine braampjes op de schroefdraad. Dit voorkomt dat de teflon niet meedraaid en van de schroefdraad afglijd en niet voldoende afdicht. Wat vaak het geval is op glad oppervlak. In dit geval ook omdat de schroefdraad nogal erg kort is..
Dat dus. Daar begint een leerling CV-monteur mee. Opruwen kan ook door een paar kneepjes met de bek van de waterpomptang op het schroefdraad te zetten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:23 schreef tiho1 het volgende:
Schroefdraad opruwen is heel gebruikelijk. Met een ijzerzaag maak je braampjes welke totaal geen kwaad kunnen.
quote:Schroefdraad opruwen is heel gebruikelijk. Met een ijzerzaag maak je braampjes welke totaal geen kwaad kunnen.
Dat is echt niet handig voor een doe het zelver, die wilt het er nog makkelijk af kunnen schroeven als het nog ergens niet optimaal zit.quote:Daar begint een leerling CV-monteur mee. Opruwen kan ook door een paar kneepjes met de bek van de waterpomptang op het schroefdraad te zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |