abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5518610
Ja ...daar ben ik weleens benieuwd naar ,leeft het fenomeen piraat nog op de radio of is het helemaal doodgebloed.
Het leuke aan piraten is dat ze vaak andere muziek brengen dan op de mainstream radiostations.
Vroeger hadden wij bijvoorbeeld in Rozenburg Extreem FM maar nadat deze zender een paar keer uit de lucht gehaald was zijn ze ermee gestopt,op dit station had je veel Gabberhouse,dat was in die tijd populair maar het leuke aan die mafkezen was die telefoon gesprekken die ze voerden ,een beetje Jensen style maar dan gingen ze nog extremer,ik heb me altijd rot gelachen om die mafkezen .
Zijn er nog meer mensen die naar piraten zenders hebben geluisterd,of nog beter,nog steeds luisteren en wat zenden ze uit?
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:13:17 #2
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_5518684
ik luisterde altijd naar radio balans. ( weet niet hoe je het schrijft) Dat was in den haag.

RADIO BALaNS 99.4 Radio balans.

Altijd gabber. en dan de harde gabber
Nu zenden ze alleen nog uit met feestdagen dacht ik.

De goede ouden tijd

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:20:19 #3
11616 Flipmo
eerm ja dat denk ik wel !
pi_5518738
Radio Capri
Ster van twente
Radio Rosita

zomaar een paar piratenzenders hier in de buurt

zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:22:37 #4
24988 Roscoo
THT: 30 - 06 - 2088
pi_5518765
In de jaren 70 wemelde het op de veluwe van de piraten op de middengolf. Begin jaren 80 waren er weer veel FM piraten. Zelf ben ik ook actief geweest als piraat en zelfs een keer uit de lucht gehaald. Daarna ben ik er maar mee gestopt want t werd me te duur. Nu zijn er nof een paar piraten aktief in mijn regio maar echt veel er naar luisteren doe ik niet meer. Veel mensen die vroeger als piraat bezig waren, zitten nu bij lokale omroepen.
Er gaat niks boven Urk
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:24:16 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5518782
Als ik mensen wil plagen wil ik nog wel eens een piraat opzetten. Rond Hoogeveen is het altijd wel raak, want daar stikt het van de geheime zenders. Af en toe lig je helemaal dubbel van het lachen, vanwege de enorm knullige presentatie (mede ook door de echtobak achter de microfoon en slecht ingeregelde apparatuur).

Volgende is bijna standaard (incl echo):

'Hallo (lo,lo,lo,...)', FWIET!! (ff fluiten natuurlijk)... stukje muziek... 'Goedenmiddag, luisteraars en amateurs, dit is de [naam station] vanuit de lokatie [x]...' vervolgens een heel lulverhaal en dan... 'volgende plaatje is even voor, tante Annie, Greta en Koos...' (en de hele waslijst)...
Vervolgens wordt weer een of andere vreselijke plaat opgezet... Accordeons, gitaartjes, een goedkoop keyboard met standaard ritme en een zangeres met een zwaar Limburgs of Brabants accent (normaal vind een dergelijk accent erg schattig klinken, maar zo hoeft het van mij niet).

Een piraat blijft bij mij ook nooit langer dan 2 a 3 minuten op staan, tenzij ze wel goede muziek draaien. Het valt wel op dat etherpiraten erg weinig doen aan nieuw materiaal. Sommigen hebben hun collectie volgens mij de laatste 20 jaar niet meer vernieuwd.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_5518926
kheb zelfs geen radio meer, ofwel pc ofwel tv, enkel in de auto luister ik radio en dat is dan meestal een paar bepaalde zenders
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:43:01 #7
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_5518946
Heel soms luister ik naar het radiostation van een gek hier uit het dorp die alleen maar smartlappen draait. Best komisch eigenlijk.
I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
pi_5528729
Ik heb er zelf één gehad met wat vrienden, was allemaal nogal knullig en veel bereik hadden we niet geloof ik. We zaten soms dwars door de kabel heen bij de omliggende wijken Nooit gepakt gelukkig... Luisteren doe ik niet, volgens mij zitten er hier ook geen piraten meer.
... na vijf jaar
pi_5529644
Dat soort stations zijn grappig voor de eerste 15 minuten, en dan vooral die stem van de commentator.. Goed'nmiddag luusteroars..

Ik luister er zelf niet naar, maar er zit wel een fanatiekeling in mijn vriendengroep en van hem hoor ik wel eens de volgende namen:

- De Pinguin (Pinguinteam)
- De Vuurvogel

Hij weet er nog wel 10 meer, maar daar kan ik zelf niet opkomen..

maandag 26 augustus 2002 @ 11:28:18 #10
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_5538583
Als kind kwam ik vaak bij een vriendje wiens moeder de hele dag op bed lag te roken en continu verzoekplaatjes aanvroeg bij Radio Noordzee (destijds nog een heuse zeezender). Vond ik altijd erg stoer als ze iets voor ons aanvroeg en ik dus mijn naam uit de radio hoorde komen!
Nu luister ik sowieso haast geen radio meer, maar tijdens de afwas heb ik wel eens een gezellige piraat op staan. Radio Actief uut Nimwegen bijvoorbeeld.
pi_5548374
Waar ik woon (omgeving Dordrecht) komt er af en toe (gemiddeld nog maar 1x per week, de laatste tijd heb ik niks gehoord maar misschien ligt dat aan de vakantie) nog wel eens een piraat, meestal is dat met amateuristische Nederlandstalige muziek. Volgens mij zijn er nog een stuk of drie: Atlantica, Radio De Spotvogel en Trance FM. (idd, een Nederlandstalige piraat die Trance FM heet)

Bij mijn ouders in de buurt (omg. Leiden) heb je nog wel redelijk veel piraten, zoals Laser FM, Freewave en Vlietstad. Daar is de muziek voornamelijk dance. Vooral met de feestdagen is het erg druk daar. Ook heb je daar de anarchistische zender Roekoeroe Reediejoo.

Jesse Kuiper
pi_5549023
Ha over radio Atlantica heb ik nog wel een stukje voor je,dat gaat over de laatste inbeslagname

Deeplinkje http://members.ams.chello.nl/w.derooy/htm/htmphantom/atlantica.htm

Ik herken je naam trouwens jesse79.
Zit jij ook niet op het forum van ontvangstraporten.nl??

[Dit bericht is gewijzigd door Martinovibes op 26-08-2002 23:23]

maandag 26 augustus 2002 @ 23:19:13 #13
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_5549155
Bij ons in de buurt zitten er redelijk wat die vooral oude nederlandstalige nummers draaien.

Luister er zelf nooit naar, mijn broertje daarentegen luistert er bijna alleen maar naar.

Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
pi_5564476
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 23:09 schreef Martinovibes het volgende:
Ik herken je naam trouwens jesse79.
Zit jij ook niet op het forum van ontvangstraporten.nl??
Nee, dat ben ik niet, daar kom ik nooit. Wel op (o.a.) http://www.radioforum.nl en http://www.laptops4you.net, maar daar sta ik gewoon als Jesse geregistreerd.
Jesse Kuiper
  woensdag 15 januari 2003 @ 19:00:14 #15
44705 Rubster
;-) It is I B-) Rubster
pi_7915357
De piraten zenders bestaan nog steeds vol op. kijk maar eens op http://www.etherpiraten.com
;-) It is I B-) Rubster
pi_7927126
Hier in deze streek kom je er niet onderuit; ether-piraten.

Eén woord: Harkema

De kenners weten genoeg.

dinsdag 30 september 2003 @ 23:50:49 #17
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_13561321
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 17:20 schreef Flipmo het volgende:
Radio Capri
Ster van twente
Radio Rosita

zomaar een paar piratenzenders hier in de buurt

Vergeet de pechvogel niet, en radio de wolk, vrijbuiter en fajalobie enz enz
pi_13593375
quote:
Op donderdag 16 januari 2003 11:50 schreef Tsjettel het volgende:
Hier in deze streek kom je er niet onderuit; ether-piraten.

Eén woord: Harkema

De kenners weten genoeg.

Hey! Daar komt mijn hondje vandaan!
http://www.eurobilltracker.com/index.php?referer=15032
  zaterdag 24 juli 2004 @ 13:45:54 #19
99916 Robje23
ßiN d¤ G¤k$T¤
pi_20826908
WPT ofwel Westehaars Piraten Team momenteel via de 97.0..

Hier in Twente barst het van de piraten!!
pi_20833109
Jahoor, bij een gebrek aan het levenslied op de legale radiozenders, wijk ik weleens uit naar de piratenzenders.
  zaterdag 24 juli 2004 @ 20:23:09 #21
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_20833183
Als ze in de lucht zitten wil ik nog wel eens naar Radio breekijzer luisteren, voor de afwisseling qua muziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')